Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   18 / 36
(#) Gyurma007 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Nagyon köszönöm a gyors választ.

Az a nagy igazság, hogy nekem ez a robogó szerelés teljesen kínai. Elvittem már szerelőkhöz de csak egy valag pénzt kifizettem, cserélgettek mindent és ugyanolyan rossz.
A szívatóról annyit, hogy kivettem, valóban vatta újat tettek bele. Itt a fórumon olvastam talán, hogy hogy kell letesztelni, rákötöttem 12V-ot és valóban ahogy írtad, alaphelyzetben van és áram alatt szépen lassan kitolja a tűt,és lezár.
Annyit műveltem még, hogy összeszereltem mindent, lehúztam a csatlakozót, és beindítottam a gépet és multiméterrel megnéztem mekkora fezsültség megy a szívató vezetékén. Többnyire max 2V-ot mértem, megismételtem vagy 10szer, de kiderült, hogy nem én vagyok, aki valamit rosszul csinál. Néha még 2V sincs.
Normális ez? Mekkora áramot kéne kapnia a szívatónak?

A vákumcsővel teljesen újat mondtál nekem.
Szétkaptam ma a gépet rendesen, de vákumcsővel nem futottam össze, azaz egy csővel igen de abba olaj volt. Lövésem sincs hogy kéne működnie ennek a karburátornak.
A karburátorba csatlakozik a benzincső, utána a gáztuskó ugye a gázbovdennel, aztán oldalt egy olajcső de legalábbis nekem az volt benne, mellette még volt 2csőcsonk, ami nem tudom milenne és az autómata szivató. a szívó oldalon ezen kívül semmit nem láttam, lehet hogy hiányzik valami? Igaz a benzincsőmellett jött még egy plusz cső,amit nem tudtam mire véljek, az volbna a vákumcső?
azt észrevettem, hogy amikorlehúztam a benzincsövet és kifolyt belőlea benzin utána nagyon nehezen kapta fel, ezt volna hivatott kiköszöbölni a vákum?

Bocs az értetlenkedésért!
Még egyszer köszönöm!
(#) Ricsi89 válasza Gyurma007 hozzászólására (») Máj 12, 2014 / 1
 
A szivatónál váltófeszültséget kell mérned.
Gyárilag a robogókban vákuumos benzincsap van. Tehát nem kell neked kézzel kinyitni és elzárni a csapot. Ha beindul a motor, akkor a szívócsőben vákuum keletkezik, ez a vákuum rá van vezetve a benzincsapra és egy membrán segítségével nyitja ki a csapot. A benzincsap a tank aljában van, ott, ahonnan a benzincső jön. Innen szokott jönni még a vákuumcső is.
(#) Gyurma007 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Akkor ezek szerint mégiscsak rosszul mértem. Megnézem újra.

De nagyon valószínűnek tartom a vákum problémát.
Próbálkozok.
(#) laibzo hozzászólása Máj 24, 2014 /
 
Sziasztok! Nekem egy honda dió Af27-em van. Nemrég elszállt rajta minden fényjelzés( elsö lámpa,hátsó lámpa, féklámpa, irányjelzők). Csak a duda müködik rajta. Az akku csatlakozást néztem és az jó. Szerintetek?

Szerk: Egy kérdőjel, pont annyit jelent mint száz! Töröltem párat!
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
(#) Tonybacsi válasza laibzo hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Hello!

Első körben nézd meg ad-e ki feszültséget a világítás tekercs, járó motor mellett. Ezt a blokkból kijövő csatlakozónál tudod ellenőrizni. A csatlakozó mindkét oldalát mérd meg (lehet ott kontakt hiba).
(#) Csombi hozzászólása Máj 26, 2014 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Volt egy hetvenes aeroxom, amit visszalakítottam gyárira és nem igazán akar indulni. Cserélve lett a henger (a dugattyú nincs fordítva visszarakva), főtengyel (szimering és csapágyaik is), karburátor (megtisztítva lett visszarakva), variátor, és a kipufogó. Visszaalakítás után nem indul a motor. Ad szikrát, kap üzemanyagot és a kompresszió is rendben van szerintem. A problémám az, hogy nincs robbanás a hengerben indításnál. Én arra gondoltam hogy rossza időben adja le a szikrát, ezen lehet változtatni? Ha más ötletetek, van szívesen fogadom. Furcsaságként azt tapasztaltam, hogy mikor ellenőríztem, hogy van e szikra a gyertyapipa megrázott aminek szerintem nem kellett volna.

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) laibzo válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Köszönöm szépen a jótanácsot, de már rájöttem mi volt a probléma. Mivel most nálunk felmarták az utakat minfelé, a sok rázkódástól az öszes izzómban elszakadtak az izzószálak. Ugyhogy szerencsére semmi baja a gépnek.
(#) druxter hozzászólása Jún 4, 2014 /
 
Üdvözletem!
Olyan problémám lenne egy Motorro kínai 2 ütemű robogónál, hogy állandóan kiégeti a világítás izzóit, a féklámpát és az indexeket nem bántja. Gondolom az index és fék akkuról müködik, a többi a világítótekercsről. Megmértem az izzók nélkül felpörgetve a mocit van akár 50-60 volt is. 35/35-ös izző van elöl, én egy 55 wattos H7-es halogént kötöttem rá, alapjáraton 8-10 voltot ad le, felpörgetve 20-21. Már nem is csodálkoztam, hogy kiégnek rövid idő alatt az iszzók, ráadásul az nem 55, hanem csak 35 watt, ha csak az elsőt nézem. Mi lehet a probléma, illetve hol keressem a hibát? Fesszabályzó volt már cserélve, mert azt mondták az a rossz, szerintem semmi köze hozzá, mert ha lehúzom ugyanúgy vlágít a motor, és az előbb említett feszültségek is ugyanazok szabi élkül, és vele is. Ötletetek van? Előre is köszi a segítséget!
(#) Ricsi89 válasza druxter hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Pedig ez szabályzó lesz. A szabályzó egy söntszabályzó, aminél ha a beállított érték fölé emelkedik a feszültség, akkor egyszerűen rövidre zárja a világítótekercset. Ha tönkre megy akkor nem tudja ezt ellátni és szépen elszállnak az izzók.
Annyi csavar lehet, hogy esetleg nem egyben van ez az akkutöltés szabályzójával, hanem külön és te pedig az akku szabályzóját cserélted eddig. Bár mostanában nem igazán rakják külön.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
(#) druxter hozzászólása Jún 4, 2014 /
 
Ilyen van benne az orrburkolat mögött:
Fesszab.
Mi ennek a bekötése egyébként? Lehet azt kellene megmérnem.
Nem értem egyébként, hogy fesszab nélkül hogyan működhet a világítás akkor?
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
(#) Ricsi89 válasza druxter hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Leírtam. A szabályzó párhuzamosan van a tekerccsel, így szabályzó nélkül is működik, de nem fogja meg a feszültséget és ezért kiüti az izzókat. Ebben a tokban kettő szabályzó van. Egy a lámpának(ami párhuzamos a világítótekerccsel), és a másik az akkutöltésnek(ez sorba van kötve).
A lábak elvileg a következőek. Bal felső akku +, jobb felső világítótekercs, világítás, bal alsó töltőtekercs, jobb alsó test.
Világításkapcsolód van, tehát ki-be tudod kapcsolni a világítást? Ha igen, akkor lenni kell valahol egy kerámia kb 10-15W-os ellenállásnak is. Ezt sem árt ellenőrizni, mert ennek hibája is tönkreteheti a szabályzót. Ez általában 8-10 Ohm szokott lenni. Szakadásakor előfordulhat, hogy meghal a szabályzó. Ez kiküszöbölhető, ha mindig be van kapcsolva a világítás. Így nem terhelődik túl a szabályzó.
(#) druxter hozzászólása Jún 4, 2014 /
 
Van világításkapcsoló. 2 fokozata van egyik állásban csak hátsó világítás, másikban első és hátsó, és külön kapcsoló van a tompított és távolságinak. Az ellenállásra én is gyanakodtam kimértem 5,6 Ohm, mint az új és 30 wattos.
(#) Trenka hozzászólása Jún 6, 2014 /
 
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy melegen időnként kihagy az elektronika a robogómban. Hidegen még minden rendben van akkor rendesen üzemel, de amikor eléri a kellő hőfokot elkezd dadogni a motor.A gyerty új benne. Hogyan tudom megállapítani, hogy a gyujtótekerccsel van-e a probléma?Ki lehet valahogy mérni?

Előre is köszönöm a segítséget!!
(#) laibzo hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy honda dio af27-en hol található a feszültség szabályzó. Aki tudja irja meg legyen szives. Köszönöm.
(#) Gyantáscin válasza druxter hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Ha még nem oldódott volna meg a problémád és valóban közvetlenül a világítótekercsről váltakozóáramot kap a világítás, akkor ajánlom a Simsonomnál bevált módszert. Egy 4-5 cm2 keresztmetszetű vasmagra tekertem 30-40 menetet, ez sorba kötöttem a világítással, azóta nincs gond. A fordulatszámmal arányosn nő a frekvencia, ezzel együtt a fojtótekercs induktív ellenállása, így elég jól stabilizálja az izzó áramát.
(#) Iszkakof István hozzászólása Jún 28, 2014 /
 
Tisztelt uraim
Szereztem egy Generic robogót. A motort szeretném kiszerelni belőle és egy generátort hajtatni. Az elektromos rendszerben van valami gubanc, mert nincs szikra. A kábelezés már volt babrálva, így az is bizonytalan.
Kérésem az lenne, hogy segítsen valaki, hogy a legkevesebb kábelezéssel el indíthassam a motort külön a vázától. Rajzoljon egy egyszerű kapcsolási rajzot.
Néhány adat:
- a generátortól és a gyújtás vezérlő érzékelőtől hat szál jön ki;
-a gyújtás vezérlő elektronikához szintén hat szál vezet;
- Az olvasottak szerint beazonosítottam a feszültség szabályzót, amihez négy szál vezet.
Mellékelek néhány képet.
A segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2014

Generic.jpg
    
(#) Snypie hozzászólása Júl 13, 2014 /
 
Ki szeretném cserélni a robogómban az izzót ledes világításra. T10-es foglalattal rendelkezik. Kinéztem ebayen egy 9W-os CREE ledet. Azt szeretném megtudni, hogy ezekhez is kell LED driver, és ha igen, akkor milyen?
Ezt a ledet néztem ki:
CREE LED
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2014
(#) Ricsi89 válasza Snypie hozzászólására (») Júl 13, 2014 /
 
Ha ezt beteszed, akkor mindenhová fog világítani csak az útra nem. Meghajtó elvileg nem kell neki, de csak simán nem fog menni úgy, hogy beteszed és kész, mert a világítás váltófeszültségről megy, a lednek meg egyenfeszültség kell.
(#) Snypie válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 13, 2014 /
 
Igen, azt tudom. De nem találok ac-dc 12v átalakítót. Nekem 14-15v-ról kéne stabil 12v. Amikat látok, azok ált. 80v ac-ról alakít 12v dc-re.
(#) Iszkakof István válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 20, 2014 /
 
Van egy képem a robogó gyújtásvezérlőjéről. Mellékelem a képet. Kérésem az lenne, hogy valaki fordítsa le nekem magyarra a kifejezéseket. Próbáltam a Webfordítóval, de olyan nevetséges kifejezések jöttek ki, hogy nem merném aszerint bekötni. A lefordítandó kifejezések: 1. Ignition Trigger Pulse; 2. To Ignition Coil; 3. Kill Switch; 4. Ac Ignition Power.
A Ground kifejezést ismerem.
A segítséget előre is köszönöm.

6cdi.jpg
    
(#) Ricsi89 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 20, 2014 / 1
 
Gyorsan és egyszerűen.
1, Ignition trigger pulse - gyújtás jeladó tekercs
2, To ignition coil - gyújtótrafóra
3, Kill switch - leállító kapcsoló
4, Ac ignition power - gyújtás váltófeszültség.
A lényeg. Két tekercs van a gyújtásnak. Egyik tölti a CDi kondenzátorát, ez megy a 4-es számhoz. A másik tekercs impulzust ad a CDI-nek, hogy mikor kell gyújtani, ez az 1es számú. Ezt fel lehet ismerni, mert általában egy különálló tekercs, sokszor a lendkeréken kívül. 2-es szám megy a gyújtótrafóra, 3-as pedig a leállító kapcsolóra. A kapcsoló testet kapcsol. Ezt a kivezetést letestelve a motor leáll, szabadon hagyva indítható és megy.
(#) Iszkakof István válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 20, 2014 /
 
Ez tényleg gyors és egyszerű volt, na meg teljesen érthető. Köszönet érte. A végeredményről beszámolok majd. Az impulzus tekercs megvan. A lendkeréken kívül. Nem gondoltam, hogy a vezérlőbe váltó áram megy be, ha van 12 voltos akkuja is a robogónak. Ez is volt az egyik oka a segítségkérésemnek.
(#) Ricsi89 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 20, 2014 / 1
 
Azért kap egyből váltófeszt, mert a CDi kondiját 2-300V-ra kell tölteni. Ezt egyből a lendkerék egy tekercsről könnyen elvégzi. Akkuról meg nehezebb, mert fel kell transzformálni. Persze létezik ilyen megoldás is.
(#) Iszkakof István válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 20, 2014 /
 
Ezt is megválaszoltad, így újabb kérdés tevődött fel. A generátorból kijövő hat szál azonosítása, anélkül, hogy szétszereljem, hacsak nem feltétlen szükséges. Holnap mérek néhányat, meglátom milyen eredménnyel.
(#) Ricsi89 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 20, 2014 /
 
A legnagyobb ellenállású lehet a CDi töltőszála, a második legnagyobb pedig a jeladó. A 6 kivezetésből arra következtetek, hogy talán a jeladótekercs nincs közös testen a többi tekercsel, hanem mindkét vége ki van vezetve.
(#) Iszkakof István válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Mértem, azonosítottam, rajzoltam. Szinte minden kész ahhoz, hogy beindíthassam a motort, csak van még két homályos pont. A porlasztón van egy elektromos szelep, az honnan kap vezérlést? A másik gond, hogy ez a kétütemű motor külön olajtartályból kapja az olajat, amit a benzinbe szoktunk keverni. Van rajta elektromos szintérzékelő. Ha az nincs bekötve, még beindulna a motor?
Azt hiszem, hogy ennyi információ elég is lesz a motor beindításához.
A jeladóból két szál jön ki, egy kék, fehér csíkkal, ez a vezérlés és egy fehér, zöld csíkkal, ez a test. A két kivezetés között az ellenállás 1,9 kiloohm.
(#) Ricsi89 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 23, 2014 / 1
 
A karburátoron valószínűleg az elektromos szivató látható. Ez a világítótekercsről kapja az áramot(általában sárga vezeték az alaplapról). Ha az olajpumpát nem használod és te kevered a benzint, akkor nem árt kivenni a pumpát, mert olaj és kenés hiányában megszorulhat és a meghajtó fogaskerekét is tönkreteheti. A szintjelző kapcsoló csak egy izzót kapcsol a műszerfalon, semmi köze a motor indításához. Érdekes is lenne, ha csökkenő olajszintnél menet közben leállna magától emiatt a motor.
(#) szat1 hozzászólása Dec 17, 2014 /
 
sziasztok!
kérnék 1 kis szakmai tanácsot,keeway 100ccm karbi beállítás.
több szervizben is kérdeztem de mindenki mást mond,találtam neten 50ccm-hez gyári beállítást, itt 1 és 3/4 fordulat kifelé szerepel,jó lehet 100hoz is ez a beállítás? (karbit cseréltem,régi teljesen szét ment, folyik,nem indul vele a motor stb.)
Az a bajom hogy rapszodikusan de főként 10 fok alatt ha beindítás után rögtön nem indulok vele ledadog. kb 3-4 percig nincs ereje a mocinak. Sajnos a vége is 70 körül ( és kicsit csörög is 70nél) van ami anno 100 volt óra szerint.
köszi
(#) zolika60 válasza szat1 hozzászólására (») Dec 17, 2014 /
 
Nem ismerem a konkrét gépet, de általánosságban a következő módon kell eljárni. Melegítsd fel a gépet. Az alapjáratot húzd olyan értékre, hogy egyenletesen járjon. Aztán a benzin levegő keverék csavart kezd el kifelé tekerni, amíg emelkedik a fordulat. Ezen a ponton újra állítsd be az alapjáratot. Majd újra tekerd kifelé a keverék csavart a maximális fordulatig. Ezt a két műveletet addig kell ismételgetni, amíg akár ki akár be tekered a keverék csavart a fordulat csak lejjebb megy. A dúsító beállítása annak működési elvétől függ azt így nem tudom leírni. Az általad leírt hibajelenséget a gyújtás rossz beállítása is okozhatja. Tehát mielőtt a karbit tekergeted ellenőrizd a gyújtás helyességét.
(#) szat1 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 18, 2014 /
 
köszönöm,de konkrét adatra lenne szükségem mert nem az igazi ,de az is lehet hogy én nekem nem sikerül így.Gyújtáshoz nem lett nyúlva,el tud állítódni csak úgy?
Következő: »»   18 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem