Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   110 / 110
(#) kaszas19 válasza Stewe hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Úgy értettem hogy, folyamatosan fújta a levegőt mint ha eresztett volna valahol a tartály.
(#) Stewe válasza kaszas19 hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Álló kompresszornál is?
Akkor a nyomószeleppel komoly baj lehet...
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
(#) kaszas19 hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Igen akkor is enged vagy is sziszeg.
Van másik szelepem beleteszem azt.
Még nincs visszacsapó szelep a körben.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
(#) zolika60 válasza kaszas19 hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
A nélkül szerintem ez nem hiba.
(#) kaszas19 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
A nyomószelep van mind a 8 bár szóval szegény meg van terhelve.
De hamarosan veszek visszacsapószelepet.
(#) olika76 hozzászólása Júl 15, 2017 /
 
Kedves Építők!

Én magam is építésben vagyok, de hiányzik egy-két adat, amire szükségem lenne. Két darab, kéthengeres ZIL sűrítőm van. Bár megcsináltam az olajtartályos-gravitációs főtengelyolajzást, nem voltam vele megelégedve (az olajzás most nem gond, már tudom mit csináljak). Kopogó, olajhiányos szakaszok voltak működés közben. A levegőtermeléssel sem voltam teljesen megelégedve, de ebben az is szerepet játszhat, hogy csak 880-as fordulaton megy a sűrítő. Ha szükséges ezen nyilván lehet módosítani (a motor egy 2,2kW-os 3-fázisú Ewig, 1440-es fordulattal).

Korábban ezeket egy kicsit rendbetettem, de a hajtókarcsapágyakhoz, gyűrűkhöz nem nyúltam. Szétszedtem újra, levettem egy felső kompresszió gyűrűt és beleraktam a hengerbe. Mindkét sűrítőn elvégeztem a dolgot és az egyiknél 0,3mm, a másiknál 0,5mm hézagot mértem a gyűrű végek között UGYANAZZAL gyűrűvel. Elolvastam az összes hozzászólást ebben a témában (kb. 3,5h alatt lett meg...) és nagy többség azt írta le, hogy a gyűrűk közötti hézagnak 0,1-0,2mm-nek kell lennie.

Az első kérdés: 0,1-0,2mm-nek kell lennie a ZIL-nél is?

A következő probléma a hajtókarcsapágyak. Kicsit lóg mindegyik a főtengelyen, ha kézzel, függőlegesen mozgatom a hajtókart a főtengelyen. A főtengelyen 28,5mm-es átmérőt mértem, a hajtókart összerakva a csapágyaknál 28,7mm-t.

Második kérdés: lehet ekkora lógás a főtengelyen? Szerintem, ha már kézzel érzékelhető a lógás, akkor az nem jó. Valószínűleg ez okozza a kopogást a hajtás közben.

Rendeltem egy nyíregyházi cégtől (korrektek!) felújító készletet kompresszorhoz. Én azt hittem, hogy csak gyűrűt , csapágyat cserélek, és minden frankó lesz. Megjött a szett, dugattyúval, tömítéssel stb. Ekkor majdnem padlót fogtam: a küldött dugattyú és gyűrű NEM ment bele a hengerbe! Elkezdtem mérni az első SOKK után és a következő érdekes dolgok derültek ki. Nemcsak a gyűrű + dugattyú nem stimmel, hanem a hajtókar csapágy sem!!!

A henger belső átmérője: 59,7mm, a régi dugattyú átmérője 59,6mm.

A küldött, új dugattyú átmérője: 60,05mm, a gyűrű is ehhez van méretezve (nem véletlen tehát, hogy az új gyűrű sem fér be).

Az új csapággyal nem lehet összerakni a hajtókart, mert szorul. Összeraktam üresen, ekkor 28mm-et mértem átmérőben. Ez nyilván nem fog rámenni a 28,5mm-es főtengelyre.

Harmadik kérdés: most mi van? Én korábban csak a dugót mértem meg, simán rámondtam volna, hogy a henger 60-as. Arra tudok gondolni, hogy mivel ez egy felújító készlet, ezért azt feltételezik, hogy fúrni kell a hengert és köszörülni a főtengelyt. Emiatt túlméretes minden.

Remélem mindent érthetően írtam le. Ha valakinek van ötlete a kérdéseimmel kapcsolatban, akkor kérem írjon nekem, mert kissé elakadtam.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: olika76
(#) RoliNyh válasza olika76 hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
Először azoktól kérdezném meg ezeket a dolgokat, ahonnan a készletet rendelted...
Egyébként melyík cégről van szó? Küldd privátban, ha reklámnak számít.
Én is nyíregyi vagyok, lehet nekem is kellessz egy két alkatrész majd...
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2017
(#) elektroncso válasza olika76 hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
Nem vagyok profi a témában, de legjobb tudomásom szerint ha dugattyút és a gyűrűket kopás miatt cserélik minden esetben nagyobbakat szerelnek be mert a hengert is fel szokják fúrni, mivel az is kopik, nem csak a gyűrűk. Valójában te megveszed az új dugattyút gyűrűkkel együtt, amiknek a mérteihez újra kell fúrni a hengert is.
(#) olika76 válasza elektroncso hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Kedves elektroncso!

Igen, én is erre hajlok, csak naivan azt hittem elég ugyanarra cserélni a dolgokat.

Köszönöm a hozzászólást!

Üdvözlettel: olika76
(#) olika76 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Kedves RoliNyh!

Egyenlőre azt az ígéretet kaptam, hogy utánanéz a dolgoknak. Meg fogja mérni egy új henger + főtengely adatait.

Egy nagyon normális hozzáállású embert ismerhettem meg.

Köszönöm a hozzászólást!

Üdvözlettel: olika76
(#) olika76 válasza olika76 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Kedves Építők!

Közben kiderült, hogy az én hengerem kicsit szűkebb, mint a többi. Akitől vettem az új cuccokat megmérte a nála levő hengereket, sőt bele is próbálta a 60-as dugattyút. Stimmelt. Mivel az enyém kicsit kisebb, így a küldött 60-asra meg lehet fúrni. Találtam is egy gépműhelyt, remélem megcsinálják.

Összefoglalva: elvileg a zil 60-as hengerrel készült, a főtengely is 28,5-es eredetileg. Ahhoz még várom a csapágyakat.

Hamarosan még írok. Remélem akkor már készen leszek.

Üdvözlettel: olika76
(#) Saca1gencrx hozzászólása Hé, 17:08 /
 
Sziasztok!

Remélem nem gond, ha megosztom veletek a saját készítésű kompresszoromat. Nincs még kész teljesen, de már csak egy-két apróság van hátra. Észrevételeket nyugodtan írjatok. Próbáltam tartani magam a kompresszor nyomóághoz lehető legközelebb álló keresztmetszethez, ne nagyon legyen kisebb. Viszont így is nagyon melegszik a cső. Később lehet megpróbálkozom egy hosszabb úton elvezetett hűtött rézcsöves technikával.
Pár adat:
-2 db gáztartály hosszában összehegesztve (nekem így fér el jobban, kb 110L),
- ikarus-rába tk200 kompresszor
- 2,2kW 380V motor
- hardis, közvetlen meghajtás, 1440-es fordulat
- passzív, önkeringetős vízhűtés
Hátra van még rajta egy kis festegetés, elektromos bekötés...
(#) Saca1gencrx hozzászólása Hé, 22:50 /
 
Ja és lenne egy kérdésem is. Tudja valaki, mérte már, hogy mennyi olajat kell tölteni a tk200-as kompresszorba?
(#) Stewe válasza Saca1gencrx hozzászólására (») Kedd, 6:34 /
 
Lehet, hogy nem is kell a részcsöves technika,ha a kompresszor kész töltőcsövére az egyenes szakaszon felforrasztasz 6-8 keskeny rézlemez csíkot. Meglepően jó hőelvonást adnak, és a forró csőszakasz már nem is érinthető, csak a lemezek jóval hidegebb külső széle.
Következő: »»   110 / 110
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 23. Vas
8:32:01
Jelenleg 204 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu