Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Gáz vezérlő építése, gáz-diesel vegyesüzemű autóhoz
Témaindító: dB_Thunder, idő: Jún 27, 2011
Idézet: „„A 2005 óta zajló fejlesztések során úgy tapasztalták, hogy érdemesebb még a turbó előtt befecskendezni a gázt, jobban keveredik a levegővel.”” A nejemnek 1982-es mitsubishi-je van. Már ott is a karburátorbol ment a benzin a turbóba. 1,5 ös benzines turbóval 145 LE
Szerintem egyetértünk. A turbó elé én félve, mert azért ott elég meleg van. De lehet, hogy nem robbanhatna fel, nem tudom...
A dieselnél az üzemanyagot a forró levegő gyújtja be. Ott nem robbanás van, hanem égés, persze ezen lehet filozofálni, de így mondják. A gáz hamarabb begyullad, mint a gázolaj, miután a lobbanás pontja alacsonyabb. ezért segíti a simább járást és a hatákonyabb égést.
A probléma az, hogy a gáz parciális nyomása 2bar körüli, azaz ha gázt akarsz, akkor nem nyomhatod fel e fölé a reduktort, mert akkor folyadék lesz a szelep előtt, ami a viszkozitás növekedése miatt más mennyiségeket fog jelenteni ugyanakkora nyitásra. Egyébként 2 bar turbónyomás nincs, csak nagyon elvetemült tuningnál.
Normál esetben 1 bar alatti a nyomás. Előfeszítésnek elég lehet 0,5bar is. Ekkor 2bar alatt lehet maradni, és az általad említett nyomás szabályzással megszabadulhatunk a nyomásméréstől és csak időzíteni kell a beengedés időtartamait a gázpedál és a frodulatszám függvényében.
Nem értek egyet. A henger nincs túltöltve padlógáznál. A normál tuningnál növelik a mennyiségeket, még sem füstöl padlón, ha olyan készíti a tuningot, aki ért hozzá. Amikor elkezd füstölni, már nem megy annyira, mint a füstöléshatáron. Tehát ha feketén füstölő extrémtunigot látsz, az a butaságból ered. Mind ebből az derül ki, hogy normál esetben a plusz gáz még elfér a padlógázas mennyiség mellett!
Szia! Nem valószínü, hogy a turbó elé kötve berobban, csak íigy tudja használni a most beszerzett Lavato vagy hasonló készüléket, melyet még a hűtő, pontosabban a fűtő körbe is be kell kötni. Az üzemmeleg motornál ugye 95C körül fűti a berendezést. A beszívott gázt kell szabályozni mert igy sokat szív. A reduktornak függőlegesen és menetirányra merőlegesen kell állni. Elnézést ez gondolom evidens. A hengerben a levegő az összenyomás hatására/ jelenesetben 32bar, önindítózási fordulaton, jó motornál/ melegszik fel, hogy a befecskendezett gázolaj begyullad ami a gázt is majd begyújtja.Üdv!
Lehet, hogy pont a kisebb nyomáskülönbséggel lehetne a jelenleg nagy mennyiséget csökkenteni a megfelelő szintre. Az egy jó kérdés, hogy mi gyújt be mit! ?
Szia! Remélem hamarosan megtudjuk! A témanyitó csatolmányaiban működik a dolog. Úgy tudom, hogy a szóban forgó motornál nincs kipufogógáz visszavezetés /EGR/, mert akkor mindjárt tudjuk mi gyullad. A fojtószelep hiánya miatt itt más a szíváskarakterisztika /szívás/. itt avatkozna be az elektronika a szekunder gáz mennyiségének szabályozásával, ami lehetne mágnesszelep, szervóval vezérelt fojtószelep, próbára mechanikusan is lehetne működtetni. Üdv!
A Bácsgépker oldalán sok hasznos dolog van az átalakításhoz.Üdv!
Vajon az étolajjal járó dízelmotor lángos szaga mérséklődne némi PB gáz szívócsőbe adagolásával? A "jómagyar" mindig a megoldást keresi.
![]()
Igazad van, de csak azért nem, mert egyelőre keressük a megoldást, amihez az elektronika kapcsolódni fog. CSak kész mechanikához lehet tervezni. De ami igaz az igaz, eddig nem volt!
![]()
Idézet: „A nejemnek 1982-es mitsubishi-je van. Már ott is a karburátorbol ment a benzin a turbóba. 1,5 ös benzines turbóval 145 LE” Érdekes! Benzineseknél általában a turbó után van a torlószelep és az üzemanyag keverés. Érdekelne mekkora a végnyomása a jószágnak. Idézet: „A turbó elé én félve, mert azért ott elég meleg van.” Ez igaz is meg nem is, a turbina keréknél biztos ![]() Kis informálódás: Propán -öngyulladás hőmérséklete 493-604 °C -robbanási határ 2,37–9,5% Bután -öngyulladás hőmérséklete 482-538 °C -robbanási határ 1,8–8,4% Ezek alapján bírnia kellene a a turbón átvezető utat a gáz-levegő keveréknek. Idézet: „A gáz hamarabb begyullad, mint a gázolaj, miután a lobbanás pontja alacsonyabb. ezért segíti a simább járást és a hatékonyabb égést.” Elvileg ez pont fordítva van, a gázolaj gyullad meg és az gyújtja a gázt, de a gáz égése gyorsabban zajlik katalizálva a gázolaj égését. Idézet: Komoly dieselmotoroknál előfordul ilyen magas érték , de ez engem nem érint „Egyébként 2 bar turbónyomás nincs, csak nagyon elvetemült tuningnál.” ![]() Idézet: Láttam már pár gázos autót de ilyen mélységekben nem informálódtam. Nyugodtan oszd meg az ilyen buktatókat!!„A reduktornak függőlegesen és menetirányra merőlegesen kell állni. Elnézést ez gondolom evidens.” Holnap hozza kollégám a gázrendszert, sajnos csövek és palack nélkül (palack kell nekik, csövek meg sajnos benn maradtak a donorban ![]() Működést a következőképp képzelem: -Önindítózásnál minimális gáz adagolás; ezt a blendixről vett jellel vezérelve. -Alapjáraton nincs gáz; ezt a adagolón lévő potitól tudná (gázpedál állás). -Üzemi tartományra pedig valami görbét / függvényt kellene kellene kitalálni, mely a fordulatszámtól és a gázpedál állástól függene.
Idézet: „Üzemi tartományra pedig valami görbét / függvényt kellene kellene kitalálni, mely a fordulatszámtól és a gázpedál állástól függene.” Le kell másolni a burkolókat a saját görbéiről és hozzá rendelni a mennyiségeket. Én még nem láttam 1,5bar-nal nagyobb gyári turbódieselt, pedig párat már kezeltem... És hogy térjünk elektronikára, azt tudod, hogy a legjobban egy mikrovezérlővel lehet ilyesmit csinálni? Hogy állsz ezzel?
Üdv! Azt mondod láttál pár gázos autót, akkor valószínű találkoztál régebbi karburátoros típusokkal is!? Ott könnyen felismerhető,hogy az egyetlen elektronika az a két mágnesszelep (benzin- gáz) és a választókapcsoló a műszerfalon. A gáz beadagolást a karburátor alá (mögé) egy egyszerű kis cső (fúvóka) végzi. A lényeg borzasztó egyszerű: a reduktor kb légköri nyomásra (picit alá) van hangolva, így csak akkor fog gáz jutni a szívócsőbe ha jár a motor és vákuum van! Nagyobb vákuum több áramlás-több gázmennyiség. Ezt a te esetedben simán lehetne alkalmazni, ha a levegőszűrő és a turbó közé akarsz adagolni. A különbség annyi ,hogy csak egy mágnesszelep kell a gáznak, ezt kapcsolod. Az alapjáratnál a gázpedálhoz elhelyezel egy végállás kapcsolót (féklámpa kapcsoló megteszi) ami bontja a mágnesszelep áramkörét. Ha indításkor is akarsz gázt adagolni kicsit benyomod a gázpedált. A gázmennyiséget lehetne szabályozni a nyomással illetve a fúvóka nagyságával. Szerintem érdemes lenne kipróbálni, és ha működik nem kell túlvariálni elektronikával!
Idézet: „Le kell másolni a burkolókat a saját görbéiről és hozzá rendelni a mennyiségeket.” Ezt most nem vágom... Idézet: „Én még nem láttam 1,5bar-nal nagyobb gyári turbódieselt, pedig párat már kezeltem..” Tuning diezelnél előfordul, arra gondoltam. Idézet: „a legjobban egy mikrovezérlővel lehet ilyesmit csinálni? Hogy állsz ezzel?” Láttam már olyat, kicsit keresgélek találok az asztalomon is párat ![]() Komolyra fordítva a szót C-ben küzdöttem már, de a gurutól messze állok sajnos. Én egy AtMegára gondoltam alapból( így minden infó nélkül), mondjuk egy konkrétan egy 16osra, hogy legyen portjaink gazdagon.
Itt van egy jellegzetes fordulatszám/gázpedálállás táblázat. Ilyesmit lehet elképzelni az adagolási mennyiségek leírására. A függőleges tengely a mennyiség.
Azt hiszem itt nem kell sem erőmű, sem sok port. Fordulatszámot kell mérni és egy feszültséget, ami arányos a gázpedál állással, valamint egy kimenetet kell vezérelni, ami nyitja a szelepet. Persze meg kell gondolni laccika77 javaslatát is, ha szívó oldalra adagolsz, csak annak tényleg semmi köze az eéektronikához, azaz szépen bezárják a opicot! ![]()
Én is laccikára szavaznék bár ezen kívül van még elektronika amit ki kellene találni.
Ha olyan mennyiségben adagolnánk a GÁZt mintha benzines lenne /szerintem így lenne a legjobb hatásfok,és olcsóbb is/ akkor meg kellene oldani azt hogy a gázolaj csak olyan kis mennyiségben jusson be a hengertérbe hogy éphogy belobbanjon,s begyujtsa a gázkeveréket.
Ha ilyen egyszerű lenne, szerinted nem így oldanák meg a gyárak? Minek kéne nagynyomású rendszer, meg ilyenek? A gáz csak hatásfok növelésre jó, azzal nem működhet egy diesel motor!
Ebben tévedsz, mert létezik ilyen és működik is! Már a '80-as években voltak olyan Ikarus-ok, melyekben csupán a beszívott gáz-levegő keverék begyújtására szolgált a minimális mennyiségben befecskendezett gázolaj. (A mai gázos buszok szikragyújtásúak)
Némi olvasnivaló a ma is elérhető megoldásról.
Itt például akár 5% gázolaj és 95% egyéb éghető gáz adagolását írják.
Vajon miért nem terjedt el személyautók esetén, mint a benzinesek esetén?
Szia! Az elhelyezést a későbbiekben általad idézett, ill. csatol irományban is látható. A hiányzó csöveket méterre meg lehet venni, védő műanyagot húzol rá, így olcsóbb, reduktor fűtéshez is jó a" műszaki" gumicső, a reduktor és a szívócső fúvóka közé fémharisnyás gumicső kell. A fémcsövek csatlakozása előtt hajlítsd meg a csövet spirál alakban /lira/, a kúpos roppanógyűrűket készen is lehet kapni, úgy mint a hollandereket, nem éri meg esztergálni.
Elméletileg mindig új roppanógyűrűt kellene alkalmazni! Sok sikert!Üdv! Idézet: „Vajon miért nem terjedt el személyautók esetén, mint a benzinesek esetén?” Én eleve azt nem értem miért csinálnak dieselt a személyautókba.Vagyis tudom hogy miért csinálják csak azt nem hogy miért veszik. Viszont a gáz üzemmód sokkal hatékonyabb a diesel motorban.
Kollégám elhozta a "cuccot". Reduktor tipusa: KarGas type 90 ( nem írna róla sok jót a Lada fórumon) , a mágnesszelepek vezetékeiről lerohadt a szigetelés, a csövek is oda vannak.
Ma felhívtam az egyik barátomat, mert neki is vannak ilyen cuccai (ha nem hajította ki a szemétbe), meglátom tőle mit tudok szerezni. Szép animáció a gáz diesel rendszerről
..és ami az előző hozzászólásomba nem fért bele, az a szabályzó. Ez helyett kellene egy gyors mágnesszelep vagy, szervós torlószelep. Erről jut eszembe, van nekem vízkörbe való torlószelepem melyet vákuum vezérelt, kb. ugyanakkora keresztmetszetű mint ami ide kellene, csak kicsit most messze van....
A másik gondolatom a kopogás szenzor ! Az előző animációban látható hogy utólag is felszerelhető, mostmár csak találni kellene egyet, és tudni hogy pontosan milyen jelet ad.. angol leírás a kopogás szenzorról. Engem is érdekel hogy lehetne minimálisra csökkenteni a gázolaj adagolását (szinte csak a gázlevegő keverék gyújtásához használni), de úgy hogy bármikor vissza lehessen térni a csak gázolaj üzemmódra (pl ha kifogy a gáz). Mindezt egy mechanikus adagolóval ![]()
Idézet: „Engem is érdekel hogy lehetne minimálisra csökkenteni a gázolaj adagolását.....-egy mechanikus adagolóval” Az egészböl ez a leg egyszerübb. Ne adjál neki "gázt",azaz ne működtesd a gázpedállal a mechanikus adagoló szabályzo karját. Ez ugyanis alapjáraton áll,s a gázkeverék adagolása által történő fordulatszám emelkedéskor gyorsabban de alapjáratnyi gázolajat fecskendez be. A probléma a modernebb verdáknál van, ahol az elektromos befecskendezést emulálni kell
Ez pont nem működik !
Ugyanis ha csak a gázmennyiséget emelem, elég gyorsan eljutok a kopogásos égéshez ! Sajnos szerintem nem csak a gázmenyiséget, hanem még az előtöltést (befecskendezési pontot) is variálni kell. Szóval inkább emulálnék egy elektromos befecskendezést! ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |