Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
De Borsodban nem tudod hogy hol van nyomda??? Na nem veszthetek semmit kipróbálom a sima fénymásoló papírt is.... Ez azé nagyon jó hogy nem lehet csak Pesten kapni műnyomót leközelebb
![]() ![]() ![]()
na megcsináltam az első nyákomat (ez egy Majki-féle fejhallgató előerősítő nyák) vasalásos technikával, a papírboltban rendelt műnyomó papírra nyomtattam 300DPI-vel egy hp laserjet 4L-el. a peroxidot az auchanban található kallos fodrászkellékesben vette nekem anyu (neki inkább adnak, mint nekem
![]() a vasalás másodjára sikerült, az elsőt sajnos túl rövid ideig vasaltam, az nem lett jó. egy kis helyen nem maradt rajta a festék, ott az első itthon talált alkoholos filccel pótoltam, mondván, hogy majd csak lesz valami, első nyák, tapasztalni kell...szerencsémre ez maratásálló. a maratást 20%os sósav és 9%os peroxid 10:1 arányú keverékével kezdtem (műanyag bögre:WD40-kupak aránya), ez kevésnek bizonyult, így adagoltam még hozzá peroxidot, és egy kis vizet is, hogy ne legyen olyan sűrű, a végére az arány ~10:4 körüli lett. így mart is rendesen, ideálisan. a képeken látszik két kis rész, ahonnan nem marta le, pedig le kellett volna. itt valószínűleg vastagabb a rézréteg vagy valami gond van vele, mert miután öntöttem még hozzá bőséggel peroxidot, és már majdnem forrt a lötty, akkor sem akarta lemarni. így egy 100as szöggel megkarcolgatttam ,hogy ne zárjon rövidre. majd meglátjuk...egy részen pedig van egy kis szakadása, ezt majd forrasztáskor pótolom. nagyon örülök, hogy sikerült, elsőre -azt gondolom- nem is lett rossz... íme a képek (bocs a minőségért, nincs itthon a nagygép). kösz mindenkinek a segítséget! ![]()
Szia. Gratulálok elsőre szép lett. De hadd adjak két tanácsot. Az elsö, nem tudom mivel tervezted a nyákot de ha vasalsz és ennyire szellős akkor még elbirt volna vastagabb vonalvastagságot. A vasalással a vastagabb vonalak jobban megmaradnak. A másik , sokkal jobban takaritsd le a nyákot akkor jobban megtapad a vasalás és mindenhol lemarja rendesen. Én 5-10 percig súrolom VIM-el egészen addig amig öblités után összefüggő vizfelület marad rajta. Egyébként igy tovább menni fog.
![]() ![]()
a nyákot nem én terveztem, hanem Majki.
Bővebben: Link ez volt az első értelmesebb és bonyolultabb NYÁK, amit a gépen találtam, gondoltam kipróbálom ezzel, mit is lehet a műnyomóval meg a peroxidos módszerrel.valószínűleg nem építem meg az erősítőt a közeljövőben, de kifúrni még kifúrom, azt is kell gyakorolni, aztán elrakom a fiókba, hátha... most tervezgetek egy futófényhez nyákot, azon természetesen jóval vastagabb vonalakat használok. ![]() 10 percig súroltam ciffel, nekem is összefüggő vízfelület maradt rajta. csak utána nem egyből vasaltam, és visszakoszolódott, lehet ez volt a gond...ezt a VIMet sokan írták már, holnap veszek egy flakonnal és kipróbálom. ![]() ja és köszi, igyekszem. (még egy lemezvágó ollót kell vennem, fűrészlappal elég halál dolgozni ilyen melegben, és egyenes sem lesz...) ![]()
Szia. a Ciffet felejtsd el va benne egy kis citromolaj tehát soha nem lesz tőle zsirmentes a nyák. A VIM ráadásul a legolcsobb.
Nekem ilyen lett a Cif-től és ilyen a VIM-el.
Én is gratulálok, tényleg szép lett, különösen, hogy első ilyen munkád!
![]() ![]()
köszönöm Frankye!
terveztem egy nyákot, ez elméletileg a knight rider féle futófényt csinálja, vagy valami olyasmit. van benne két átkötés, a C1es (10U) kondi - lába és a föld között, és a 6os led anódjánál. volna pár dolog: a 4017N-nek a 8-as, a 12es és a 16os lába nincs bekötve. a datasheet azt írja, a 8as a föld, tehát azt földre kötöm. a 12es a kapcsrajzon sincs bekötve. a 16osra meg VCCt (V+?) ír - ezt csak simán kössem rá a tápra vagy kel valami ellenállat elé? a C2 (NE555N 5ös CV lába és a föld között) értékét én 6.8nF nek választottam, mivel az van ithon egy csomó. (a kapcsrajzon nincs megadva érték) ez kb. jó érték, vagy nagyobb kell? egyáltalán mit csinál ez a kondi? és ha esetleg egy haladóbb nyáktervezőnek volna pár perce, és vetne néhány pillantást a tervezett nyákomra, esetleesg hibák után kutatva, akkor azt is nagyon megköszönném. ![]() ![]() itt van a kapcs. rajz és a nyák (ha minden ok, akkor majd megvastagítom a sávokat)
Nos, van egy kis kuszaság abban, amit készítettél!
Először is: Az Eagle-ben a "Top" réteg a lemez felső (alkatrész-oldali) vezetőrétege. Alapból ezt nem használjuk, csak átkötések, illetve SMD technológia céljára. A normál (vezeték-lábas) technológia esetén a "Bottom" (alsó) réteget használjuk. Ezeknél viszont készítettél néhány fölösleges vezetősávot, amik ráadásul a lemezen kívülre futnak... (Igaz, elrejetted őket, a réteg kikapcsolásával.) A terven van néhány felesleges átkötési furat is, ezekre nincs szükség. Az IC2 (4017) 8-as kivezetése valóban a füld (GND), ezt jól kötötted be. A 12-es a CO, ez a rajz szerint üres marad, ez is jól van. A 16-os a Vcc, azaz a pozitív tápfesz, ezt is jól gondoltad. Az IC1 (555) CV (5-ös) lábára általában egy kb. 100nF-os kondit szoktunk tenni. Ha nem haragszol, kicsit átrajzolnám a NYÁK-od... ![]() (Ja, és az sch fájl, amit feltettél, hibás, azt törlöm.)
Szivesen segitettem volna de Sprint Layaut-ot használok.
köszönöm a segítséget és a felajánlást...ha ráérsz, akkor szívesen venném, ha átrajzolnád.
![]() ![]() a top és a bottom oldalt azt tudom, de ennek mi a gyakorlati jelentősége egyoldalas nyáknál? ha kinyomtatom, akkor nekem igazából mindegy a dolog...vagy ez egy bonyolultabb nyáknál sokat számít? csak a Topot gondoltam kinyomtatni, ezért rejtettem el a Bottomot, azzal nem is igazán foglalkoztam, azért olyan, amilyen. (igazából amúgy azért lett a Top, mert az élénkpirosat jobban észrevettem késő este fáradtan, amikor készítettem, mint a sötétkéket ![]() de akkor majd megkeresem mindjárt, hogy hol lehet átállítani, hogy a Bottom legyen a piros, a Top meg a kék. ![]() de amúgy más gond nincs vele? Fery: Sprint Layoutot kipróbáltam tegnap este, valahogy nem bírom kezelni...bár ez valószínűleg azért van, mert EAGLE-ben terveztem már pár egyszerűbb dolgot, és azt jobban ismerem.
No, átterveztem kicsit. Nincs átkötés, bár néhol kicsit "sűrű" a vezetősáv...
De tettem rá csatlakozónak is helyet, ahol az áramot kapja.
A layerek színét be tudod állítani, ha a "Layers" ikonra kattintasz, majd a réteg nevére (nem a színes kockára előtte!), aztán a Change-re, majd a Color-ra kattintasz, és választhatsz a listából. Én a világoskéket szoktam beállítani alapnak.
A Top vs. Bottom kérdésnek a bonyolult, több oldalas NYÁK esetén, illetve akkor van jelentőssége, ha láb- és felületszerelt alkatrészek egyaránt vannak a panelon. De jobb, ha megszokod inkább már most, és később nem lesz gondod vele!
abetyár, ez aztán gyors volt
![]() ![]() ez az áramcsatlakozó ez az a jobb oldalt látható, 1essel és 2essel jelölt dolog? ez ilyen nyákba ültethető sorkapocs? ilyet kerestem egy csomót, de nem találtam semelyik lib-ben...ennek mi a pontos neve és hol található?
Sziasztok!
A fotólakkos nyákot, lehet szárítani infralámápával? Vagy lesz valami baja a lakknak tőle.
Kösz az elismerést!
![]() Igen, azaz! "A con-" kezdetű lib-ekben találod őket. (A leginkább használatosak a "con-amp-quick" lib-ben tanyáznak... :yes: )
Lehet hogy nem kivancsi ra senki
![]() ![]() ![]() Munyomot a pantonnal lehet kapni,illetve ott biztosan lehet kapni,es hazhoz is szallitanak. www.panton.hu
Igen, a lombfűrész egy nagyon jó megoldás a NYÁK vágásra, bár biztos kéz kell hozzá, hogy ne törjön a lap, és ne legyen "ökör-diagram" a széle. (Ez utóbbin egy kis csiszolás segít...)
Tintasugaras nyomtatóval lehet használni a vasalásos technikát, vagy csak lézer nyomtatóval lehet? (párszor már próbálkoztam, de nem sikerült, úgyhogy maradt a filcezés
![]()
Csak lézernyomtatóval lehet mert ez dolgozik műanyag festékkel!
Kipróbáltam a sima A4-es papírt a vasaláshoz. Nem akarok hazudni de ezerszer jobb mint a pausz. Nem azt mondom hogy tükéletes de jobb mint a pausz. Nem tudom miért nekem nem tapadt rá a nyáklemezre a papír úgy hogy rátettem a vasalót és hagytam van 2 percig rajta és persze figyeltem hogy ne legyen semmi baj de nem akar sehogy se rátapadni. Lehet azért mert kevés a hőfok de már a vasalót nem lehet nagyobb hőfokra állítani. Úgy hogy még most is rajta van és fűt
![]() ![]()
Én is közönséges fénymásolópapírral csináltam és aránylag jól sikerült, de ez is csak a nyomtatón múlik
![]()
Szia !
vágni próbáljátok ki a szikét, én azzal vágom a nyákot. Szike elejét köszörüljétek ki kampósra, vagy hogy mondjam ![]() Szikéről teszek fel képet. Üdv!
Szia !
Sima A4-es papír beissza a festéket. Olyan papír kell ami nem szívja be a festéket. Műnyomó 100gr- os Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen fénycsők/izzók/akármik felelnek meg a fotózáshoz, és hol lehet őket beszerni???
Úgy tudom hogy a halogén izzó bocsájt ki uv-t, az megfelelne? |
Bejelentkezés
Hirdetés |