Fórum témák
» Több friss téma |
Ja és ugye ezek után, ugye nem szívesen szabadulsz meg a járgánytól, bár ha egyszer összejött, a többi már csak ujjgyakorlat.
Bocsi, ez a vicc helye volt. MÉGEGYSZER GRATULA. Üdv: Zsolt
A ledek fényerején gondolkoztam, de a nappali és éjszakai csak ledsor próbák után nem láttam értelmét.
A lapos ledek éjjel jó fényt adnak de nem zavarók, nappal meg mondható, hogy jól látszanak. Igaz ezt még szeptember közepén teszteltem, így a tűző napot nem tudtam már megfigyelni. Viszont a skoda óracsoportja eléggé mélyen ül, így a nap sose tud rásütni ezt még egy régi ledes óra világításból tapasztaltam. A háttér világítás a plexi miatt eléggé megtörik, hogy éjjel ne zavarjon. Nappal meg éppen látni, ha városon kívül haladnál, de akkor jól látható amúgy is a fehér betű. 1 valamit gondoltam szabályozni az LCD fényerejét, de azt még nem tudtam a helyén próbálni, viszont a lehetőség be van tervezve, de nincs kiépítve. Azt a tesztek után lehet orvosolni. A napi és össz km-t is számolja. A napit lehet nullázni bármikor. Az utolsó állást menti a kocsi teljes leállításkor, ha a gyújtás kapcsoló 20mp-ig kikapcsolt állapotba van, akkor áll csak le az óra. gyújtás ráadásakor, vagy 20mp utáni újra indításkor visszatölti. A leállási procedúra alatt vissza adod a gyújtást akkor nem lép ki, teljesen, de menti az adatokat.
A program flowcodeban van készítve, de az elv a km-hez.
Jeladó van a spirálházhoz építve..stb... Így a kerék átmérő - kerület - differenciálmű áttétel - spirál kihajtás áttétel alapján számolja, a bejövő jeleket. Így tudja mennyit fordul, illetve hány jel halad el 1 kerékfordulat alatt. Így miliméterből számolja a km-eket. Pl ha a kerület 1830mm akkor ha 1000 szer fordul át akkor 18300mm ami 18.3m ... persze csak km-enként írja ki. Minden fordulat után, vagyis nekem 10 jel után hozzá adja az aktuális kerületet. (Mivel 5 kerék méret van be előre változóba rakva, amit gyakran használok, ami kiválasztható menüben.) A sebesség az más kérdés, mert ugyan ebből számolja, csak ott figyeli az aktuális időt is. Vagyis idő alatt bejövő jelek száma, kerék átmérő és áttételek alapján szintén. Lényegében annyit csal, amennyi a felfújt kerék terheléssel és a tiszta átmérő közt van. Simsonon volt a teszt. Ott 10db mágnes a küllőkre és egy kis hall jeladó alapján, számolva a kerék átmérővel a sebesség GPS hez jó volt. A kocsin csak azért nem ezt a módszert használom mert a motornak 1 kereke van hátul a kocsinak kettő amiből egyik gyorsabban a másik lassabban forog kanyarban így ott fals adatot adna. Vagyis mindenképp a spirál kihajtás kellett.
Hali.
Ebbe a topicba tettem fel kérdést. Hátha valaki tud innen segíteni.
Mit csinál,miért nem működik? Egyébként ha az eredeti helyen folytatod , úgy gondolom , proli007 talál rá egyszerű megoldást ,ha nem más sem.
Idézet: „Pic el megtudnám oldani, de nem akarnék erre ilyet használni.” Akkor pontosan mit is szeretnél ebben a témában?
Gondoltam, szólok, hátha innen valaki tud abban a témában segíteni, mivel sokan segítettek már itt.
Csak ezért utaltam arra a témára itt. De megoldódott proli007 segítségével.
Szia!
Köszönöm a válszt, km spirálos óránál, tényleg ez a megoldás a legjobb. A flowcode progit én is nézegettem, de nem sokra jutottam vele. Sajnos én még a TTL technikát tanultam, programozást, meg abszolut nem, így a parsic valamivel közelebb van az én logikámhoz. Mégegyszer gratula, szép kivitelezés. Üdv: Zsolt
Nekem is tetszett a parsic. Abban kezdtem. A 3. programom a fordulatszám mérő volt, ami a trafóról kapta a jelet, de csúszott az idő. Vagyis nem a kiszámolt idő szerint működött a program, hanem össze kellett hangolni a gyári óra alapján, de nagy fordulaton csúszott így is.
Aztán mikor a sebesség mérő programját csináltam, akkor a két pic közötti kommunikáció annyira lelassította, hogy nem lehetett valós fordulatszámot mérni, pedig 20Mhz-en mentek a pic-ek. teljes elakadás volt, azért kellett valami ami órajelből számol. A parsicban az tetszett, hogy grafikusan mindent meg lehetett oldani. Viszont elmaradt a fejlesztése. Pedig jó lett volna. De arra, hogy alap, vagy kicsit bonyolultabb programokat megírjon egy nulláról kezdő, és kedve legyen a pic-eléshez, tökéletes program.
Szia!
Hát igen, a sebességproblémákra már én is rájöttem, de amikor ez nem számít (van idő a műveletre), azért nem mindegy, hogy 1db PIC-el kiválthatok egy marék logikai áramkört. Van már pár projektem, ami ipari környezetben eddig hiba, és lefagyás nélkül működik. Azért nem tettem le a komolyabb PIC programozásról, de erre nekem még idő kell. Üdv: Zsolt
Sziasztok!
Csináltam már egykét dolgot Parsiccal de I2C eszközt még nem. Óra IC-t PCF8583 szeretnék használni de valamit elrontok, szerintem hardveresen. A dcsabi által feltett progit használom az biztos jó. A proci és az LCD kijelzés beállítása rendben, megy is szépen a kijelzés csakhogy bármit is iratok ki az lcd-re az nem változik. Szkóppal nézve az SDA és az SDC lábakat valami ocsmány jel van rajtuk. A Kvarc 32.768 KHz szépen megvan. Próbáltam másik óra ic-t PIC-et de a helyzet ugyanaz. Az lenne a kérdés hogy a a lenti file -ben szereplő lábakat hogy kell bekötnöm?
Nem bíztos, hogy ezt kellett volna választanod.
Ugyanis ez egy másik PIC-el is kommunikál aZ UART-on. A program INC file- it fel kell tölteni az "oda való" tartalommal. A topic első részében feltettem mindent ami ehhez kell. A clear.bat file-t is másold majd be a PArsic azon könyvtárába amelybe a PCF...file, és a hozzávalók vannak. Ha lefordul jónak kell lenni. Régebbi fordítót használj.5...szériát.
A PCF8583 SDA és SCL lábait 4,7k-val +5V-ra kell kötni.
Továbbá: a PIC-hez az SDA (RC.4-23) és SCL (RC.3-18)
a PCf megfelelő lábait. A PCF A -jelű lábait testre (0V) kell kötni. Az INC file-k használatát leírtam a topic elején...Ha megnyítod a Parsicban az inc modult az ASM részletet elő kell tudni hozni, ha nem, be kell illeszteni és lementeni. Ha lefordul műköni fog, használj régebbi fordítót, (5...szériát) a topic elején feltett (clear.bat file is legyen a parsic könyvtárába.)
Köszi kipróbálom délután,most melózom.
Elvileg így csináltam de azt hiszem újabb a fordítom.
Szia!
Kipróbáltam és nem jó. A bekötés ahogy írtad,háromszor is le ellenőriztem. Az összes file-t bemásoltam a kínomban Parsic gyökérkönyvtárába. Azokat a file-et használom amit a 224537 hozzá szólásodban tettél fel 3.oldal plussz amit még utánna kiegészítettél. Mplab 8.00 használok de próbáltam már az 5 verzióval is. Az inc file-ok előhozhatók a parsicban. Mindkét Mplab alatt hiba nélkül lefordul. Biztos én rontom el de nem tudom hogy hol. Az gyanús hogy a PIC 18 és 23 lába meg se mozdul szkóppal nézve. A PIC tuti jó más programmal megy még ezek a lábak is.
A Parsic verzió 3.5.6.14 eddig evvel nem volt bajom!
Létezik ennél frissebb?
RE.0 lenyomásakor olvas, ez a program.
Az uart adás és vétel modulokat illetve a környezetét távolítsd el, nincs rá szükség. Mosz nincs kéznél ilyen áramköröm, írnék egy egyszerüt. Ennek is menni kell...
Na ja így egyből gömbölyű.
Én balfék ezt a részt nem is néztem. Köszi szépen a segítséget.
Örülök, hogy működik. Közben írtam egy egyszerű kiegészítést. A percek egyesét állíthatod...(stb) Ha folyamatosan működteted, az időt elég 100-200ms olvasni TR1+ one shot. A TR1 viheti a kijelzőt is...
És pontosan mi az ami kell és mi az ami törölhető ebből?
(Mármint, ha az i2c-n szeretném a pcf8583-at kezelni) Bővebben: Link Megtennéd, hogy kijavítod úgy, hogy csak a pcf8583 kezelés maradjon! Mert nem vágom pl, hogy a rengeteg adat-doboz meg mifene közül melyik kell? Gondolom az uart doboz nem kell, de mi az ami igen?
Az adatforrás oldalon a jobb felső sarok 15db modulja mindenképpen kell. Ugyanezen oldalon az INC modulok is. Az INC modulok Asm részletéből (Subrutine)
el kell távolítani a Read ram részt, kb 38-40 sor, -a returnt is. Továbbá a végétől, a return marad, főlfelé törölni a movlw 20-ig bezárólag. A másik oldalon az Uartos dolgokat is törölni.
Sziasztok!
Modellmotor PWM szabályozásával van egy kis gondom: A vevőből jövő szervojel detektálása, és tartományokra bontása ok. Próbáltam a PWM modult (16F628). Valamit csinál szkóppal mérve, de nem igazán akar rendesen szabályozni. Csinált már valaki motorszbit. PWM-el? Mi a különbség a hardveres és az impulzus üzemmód között? Ha van ötlet, megköszönném, üdv: Zsolt
Ja és a hardveres részével nincs gondom (H-híd vezérlés).
Sziasztok!
Na megjöttem 500km után, és egy kis kiegészítést írnék a kérdéshez: 1.- A szervoimpulzusok szétválogatásához a gyári mellékletben lévő modell3 volt az alap, természetesen módosítva (ST-vel válogatva, tárolók nélkül), az eredmény: előre, hátra, stop ok. rádióval kipróbálva (az előre-hátra H-híd FET vezérlés egyik fele). 2.- A PWM-et a modell2-ből próbáltam megoldani. Az EN, a bejövő vevőjelből, ONEshot-al levett (20ms-enként) lefutóél (invertál az ONEshot). 3.- A PWM modul üzemmódja: Impulse. 4.- Bemenő értékek: 1000-2200. Jaj!!! lehet, hogy rájöttem? Ha jól értelmezem a HELP-et, imulzus módban a bemenő érték 50-65500 lehet? Most nem tudom kipróbálni, mert töltődik az adóm, de várok minden segítőkész választ. Üdv: Zsolt
Szia
Ha PWM -et csinálsz miért impulzus kimenetet állitasz be?,akkor pwm-re állitsd.Az értéke csak 0-1023 között lehet benne van a helpben is.20ms hajtod meg az jó mert a freki ugyis fix kb.4khz 4Mhz kvarccal azt igazából te nem tudod állitani
Szia!
Köszönöm, elnéztem a help-et. Üdv: Zsolt |
Bejelentkezés
Hirdetés |









