Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Robotfűnyíró vagy fűnyíró robot
Lapozás: OK   1 / 24
(#) onorbert hozzászólása Feb 14, 2006 /
 
Sziasztok!

A címben is szereplő robotfűnyírókat szeretném ha kicsit boncolgatnánk ebben a topikban.
Bárki aki ismeri a technikát és részletesebben is tud róla írni, azt nagyon megköszönném.
Várom az ötleteket is, milyen technikával lehetne megvalósítani egy ilyen szerkezetet, olcsón, "házi" körülmények között!(Persze ésszerűen olcsón, a gyári 500e Ft hoz képest
Esetleg külön a mechanikai és elektonikai megvalósításokat, de elsősorban az elektonikai részére vagyok kíváncsi, van -e valaki aki meg tudja oldani, valamilyen PIC vagy AVR -el, stb stb... vagy esetleg többen több ésszel és kreativitással

Egy konkrét gyári gép
Köszi mindenkinek.
Üdv. ONorbert
(#) Gab_Bee válasza onorbert hozzászólására (») Feb 14, 2006 /
 
Huh! hát ez joo kérdés! én még csak kezdő vagyok,de kiváncsi vagyok hogy mi fog kisüli ebből az ötletböl!


sok sikert hozzá!
(#) Gory válasza onorbert hozzászólására (») Feb 14, 2006 /
 
Hi!

Alapvetően egy robot irányítása szerintem a feladat, némi mesterséges intelligenciával megtűzdelve. Érzékelők adatainak feldolgozása, motorvezértlés, ilyesmik. A helymeghatározás, vagy helyzetmeghatáozást is meg kell oldani. Lehet hogy pl programozni kéne neki a terület térképét. Meg felkészíteni MI-val a váratlan helyzetekre.
(#) Topi válasza onorbert hozzászólására (») Feb 14, 2006 /
 
Ha megnézitek az eredeti szájtot, ott van hogy is csinálja.
[link]http://www.friendlyrobotics.com/video/robomow-mowing_method.mpeg[/link]
Ezen jól látszik, hogy először szélkereséssel / ütköző szenzorokkal körbejárja a terepet. Ezt megjegyzi, majd utánna visszamegy a kezdőpontra, és elkezdi a fűnyírást.
Egyébként annyira nem okos. Mert fennt van az oldalon, hogy egy drótot kell körbefeszíteni cölöpökkel a nyírandó terület körül...
Így már annyira nem is bonyi akkor... Nem sok mesterséges intelligencia kell hozzá...