Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   20 / 181
(#) witi válasza freund32 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Hali!
Ez szintén IFA kompresszor , ő a "kis hengeres" változat.Most jön a poén:Méretre, paraméterekre teljesen megegyezik az osztott hengerfejes( "nagyhengeres" ) változattal.Tehát: 70mm furat, 40 mm löket, stb(visszább, a képek között találsz adattáblát). Gyakorlatilag mindegyik alkatrésze kompatibilis a másikkal, NDK lego.

Nos a válasz előtt visszakérdezek:mekkora nyomásra, mekkora fordulatra?Ugyanis mindkettőtől függ a kompresszor teljesítmény igénye.A számítást itt találod a zip fájlban.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
(#) freund32 válasza witi hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Köszönöm.
(#) Chipmunk1960 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Szia,
Igen az volt, még a nagyapámtól örököltem, többször meg lett tekerve, mert anno körfűrészt hajtott, persze ott gyorsító áttétellel. Én is lusta voltam, mert csak egy lyukat kellett volna furni a tekercsház aljára, hogy a pára, esetleges beszirgás el tudjon folyni. A 3Kw-os 380V-os volt úgy volt kikondizva, de az nagyon nagy veszteség. A motoron 6-8 cm es tárcsa lehetett a kompin pedig 20-25cm. Egy Praktikeres alapra ápítettem, mer az egerek belemásztak a garázsban, s a villanymotor tekercselését megcsócsálták! Fene a pofájukat. Az meg egybe volt építve az 1 hengeres kompival. Ezért ledobtam az egészet rólla. Amíg feltermelte a tartályt kézmeleg lett, 40-50 fok körüli, olyan 4-5 között kapcsolt vissza kb 1 perc volt míg megint telenyomta. Ha nem használod úgy, hogy a kompi szinte folyamatosan megy, akkor elég max. egy nagy ventillát kötni a motorra. Méh telepen fillérekért találni régi IMI motorosat. De fúlytattam vele teharató, traktor-kereket, s nem kellett a hűtés.
(#) Chipmunk1960 válasza witi hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Hali,
Akor olyan mint a Multikar, egy 1/2 IFA motor
(#) freund32 válasza witi hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Szia.
Most egy 15 cm-es tárcsa van rajta,kérdésem a motoron mekkora tárcsának kell lenni. A közel maximális teljesítményét ki szeretném használni. Kérdésem mekkora villanymotort szerezzek rá,ugyanis a táblázat nekem eléggé Spanyolul van
(#) freund32 válasza freund32 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Azt nem írtam,hogy 220-ból
(#) maszek94 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Szia!

Hát a víz nem villanybarát sajnos.
A 2kW-os motort eltudtad indítani 16-os biztiről?
Rettentően sok függ a kompresszortól is,hogy mekkora motort igényel,van itthon 3kompim is amit nem a legkönnyebb kézzel sem,de most kaptam egy olyat amit megpörgetek és utána is forog még 3-at és fújja is a levegőt rendesen! Annak még 1kW-os motor is bőven sok.
Van itthon egy jó kis hűtőventim,rárakom azt és még egy hőérzékelő kapcsolót hogyha nagyon felhevül leállítsa a kompit!
(#) bortnyakn hozzászólása Jún 26, 2013 /
 
Üdv Mindenkinek!

Ha már a kompresszorokról van ismeretetek, nem találkoztatok olyan valakivel, aki magas nyomású földgáz, vagy búvárok esetében oxigén sűrítéséhez alkalmas kompresszort tud építeni?
BN
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
(#) Chipmunk1960 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 26, 2013 /
 
Szia, A 2,2 Kw-os motor simán elindul, egy ágaprítón volt, mikor bepörgött, ment az, meg volt ereje. Teljesen méshogy tekercselik az üzemi- , és az indító- kondis motorokat. De a kondi sem mindegy, hogy 100u 400V, pld. más kell a kétféle tekercselési módhoz.
Az indítóshoz + van egy relé ami érzékeli a főfázis áramát, /motoronként más és más,/ s ha nagy terhelés érzékel, ráadja a segédfázist, majd elenged, ha visszaesik a nomál értékre.
16A x 240V kb 3KVA, amit el kell bírnia, de az lomha km. Egyébként 32A-ig ingyen lecserélik az autómatát. Én le is cseréltettem, mert a hegesztéshez karcsú volt.
(#) maszek94 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 26, 2013 /
 
Szia!
Köszönöm!
Na de 3fázisú motor ez ami nekem van és amiről szó volt,de nem baj,ma beüzemeltem az enyémet és végre elindult!nem tudod véletlenül mekkora kondi kell üzemire rá? (kipróbálni 74mikros kondival tudtam + 100mikros indítóval,de indító nélkül üresbe is lomhán indul,indítóval azonnal)de úgy forgatja a kompit 100%-os ékszíjfeszességgel hogy az hihetetlen
Amúgy van 2x 32A-om egy fázison,úgyhogy az ilyesmi nem gond,csak azért kérdeztem mert a helység ahol van a kompi 16A/B-s szakasz van,és ha nem ment volna el,C-s re kellett volna cserélnem
(#) 4SSSS hozzászólása Jún 26, 2013 /
 
Sziasztok

Kiváncsi lennék a nagyérdemű véleményére egy újabb elvetemült ötlettel kapcsolatban.Porszivó átalakitás.A porzsák felöli rész menne a lecsóba , motor kaszni marad.Innen történik a szivás illetve igy megoldott a moci hűtés.Hátul a távozó levegő szűkitőbe futna bele biztositva a nagyobb nyomást és a tömlőcsatlakozási lehetőséget.A hang csökkentését vastagabb szivacs vagy nikecell segitené.Persze ez inkább elképzelés bár már megvizsgáltam a megvalósitás lehetőségét s úgy tűnik megoldható
(#) witi válasza freund32 hozzászólására (») Jún 26, 2013 /
 
Hali!
A szíjtárcsa átmérőt sima aránypárral lehet meghatározni itt . A táblázat kezeléséhez írtam egy kis segédletet, azt is tessék elolvasni, szerintem minden benne van ami kell.Tehát meg kell határoznod hogy a kompresszorod mekkora fordulaton dolgozzon. A linkelt hozzászólásomban is írtam róla, és az adattáblán is ott a max fordulat értéke amit nem célszerű tartósan alkalmazni(ott a kép ahol a számítás is). Ha megvan a teljesítmény számítás az adott fordulatra, akkor az aránypárral kiszámolod a hajtó szíjtárcsa átmérőjét, és örülsz.

Hát igen, az egyfázisú motor és indítási nehézségei...ezt a részt meghagyom a profibbaknak.Rémlik, hogy van valami ilyesmi topic, keress rá!
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
(#) subway válasza freund32 hozzászólására (») Jún 28, 2013 / 1
 
Ilyen pici szíjtárcsával legalább 1.5kw. Mondjuk ez pont jó fajta, mert jól termel. Amúgy nekem most egy 250mmes tárcsa van rajta és egy 750Wos 1440n1 hajtja 3 fázisról kb 2es lassító áttétellel. Bár így belegondolva lehet 2kw fölé kell menned ha 220-nál maradsz üzemi kondival. Bár nem kell, ha van nem visszacsapó, hanem lefújó szeleped.
(#) maszek94 hozzászólása Jún 29, 2013 /
 
Sziasztok!
Megtudnátok mondani mik ezek a csavaroknak kinéző kiállások a kompi tetején?-ilyet még nem szedtem szét,csak olyat amin ilyen nem volt.-mi célt szolgálnak ezek?

001.jpg
    
(#) witi válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hali !
Ezek alatt vannak a szívó szelepek. Valószínű, hogy egy rugón keresztül szorítják a szelepegységet a helyükre.Előnye hogy a szelepet anélkül tudod ellenőrizni- tisztítani hogy leszerelnéd a hengerfejet, és a gyártás során ezen a furaton keresztül készítik el a szelepegység ülését is. A meleg miatt alu gyűrűvel van tömítve, arra vigyázz, ha szétszeded!Ha a szelepegységet szétszeded, figyelj arra hogy a szeleptányért nehogy fordítva tedd vssza, mert nem fog zárni.

Még valami :1. Azt az órát szedd le a nyomócsonkról, mert a lüktető nyomás szét fogja rázni!Jobb helyen lenne a tartály kimenetén, ott már nincs "lüktetés".
2. Tegyél rá valami jobb légszűrőt, ez a szivacsos(ha egyáltalán olyan!) nem sokat ér, és kicsi is ehhez a kompresszorhoz!
Amúgy jól néz ki a gép, szép munka, csak így tovább!
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
(#) maszek94 válasza witi hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Köszi szépen!
Jelen esetben az a bajom vele hogy elengedi a nyomást,ennek oka mi lehet?-gyári összeszerelésű!
(#) witi válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hali!
Visszacsapó szelep,(ha nincs, akkor kellene rá), valamelyik szerelvény(rossz tömítés, repedt idom) esetleg gyorscsatlakozó. Termeld fel a nyomást, és szivárgás ellenőrzés: szappanos v mosogatószeres vízzel esetleg szivárgásjelző spray-vel az összes illesztést bepacsmagolod és látszani fog.Ha nincs eredmény, akkor a visszacsapó a ludas.Ha nincs akkor a dugattyúgyűrűknél ereszti el a nyomást a forgattyúsházba!
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
(#) maszek94 válasza witi hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Szia!
Hát az a helyzet hogy ez új gyártmány,és még csak a leállása van meg visszacsapóval,de ha befogom a végét és leállítom rögtön kivész a nyomás belőle,mivel van visszacsapóm ezért nem lényeg,de ez a jelenség a termelt levegőt nem befolyásolja?
(#) witi válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hali !
Ez egy kicsit zavaros... Kellene egy kép ahol látszik a kompresszor és a szelep.Így látatlanba egy kicsit nehéz.
Bocs, de mennem kell, a többit holnap...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
(#) maszek94 válasza witi hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Szia!
Nemigazán akarnám szétszedni,lényegében annyi hogy simán visszaengedné a levegőt ha nem lenne rajta visszacsapó.
(#) witi válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hali!
Úgy értettem, hogy a gépről kellene egy kép, ahol látszik a visszacsapó szelep.Bocs, ha félreérthető voltam...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
(#) velyron hozzászólása Jún 29, 2013 /
 
Sziasztok! Érdekelne a véleményetek tartály ügyben konkrétan, 120l bojler tartály jó-e (6-7bar) kompresszorhoz , vagy nem ,esetleg valaki épített-e már belőle. Köszönöm
(#) Chipmunk1960 válasza velyron hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Szia! Többféle tartály van, de bele kell, hogy legyen ütve a nyomáspróba értéke. A 60L-es Hajdú bírta a 8 bart. Nekem annyi levegő elég volt mindenre. Úgy emlékszem 10-el volt a gyári próba. De az aljára jobb 8-10 es lemezből csinálsz karikát, +acélcsavarok. Az ivóvíz általában 3-4, max 5-6 bar. Nem lenne jó, ha Te nyomás próbáznád le a tartályt.
Üdv: Misi
(#) Chipmunk1960 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Szia! Igen, a 80u körüli üzemi, s 100-120 közti indító megfelelő. Ha sok neki az üzemi, akkor elkezd morogni a motor. Gondolom nyomáskapcsolósra gondoltál. Ha leesik a nyomás, újra kell indítani. Az indítókondit, nyomógombosra tervezted? Mert nem tudsz mindig odaugrani nyomkodni, mikor éppen indulna. De ez nem fűrészgép, hogy reggel beindítod, s egész nap elforog. Persze lehet úgy is, akkor csak egy lefúvószelep kell rá.
Üdv: Misi
(#) maszek94 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Szia!
Akkor a kondik jók is,az indítást egy időrelé végzi,szóval nincs nyomógomb,teljesen automata.
(#) maszek94 válasza witi hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia!
Íme a képek a visszacsapóval együtt: mint látni nincs sok idom előtte
(#) velyron válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia! Nincs benne a próba érték,ma beszéltem egy pár ismerőssel náluk évek óta gond nélkül megy. Úgy tudom 10bar a próba mert 6 az néveges amit tudnia kell. Köszönöm a választ ,még meg gondolom végül is a padlásra akartam tenni úgy burkolatostól, csövezve.
(#) maszek94 válasza velyron hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia!
Mielőtt a boyler mellett döntenél és megépíted,olyan tartályt szerezz ami nem rozsdás és lehetőleg zománc bevonatos legyen ne műanyag! És mindenképp nyomd meg vízzel feltöltve (ha nem bírja a nyomást akkor így nem robban hanem megreped) min 9bárral!ha kibírja akkor jó a kompinak is!
(#) Chipmunk1960 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia! Akkor az szupi megoldás, mert pont a főtekercs áramrelén kezdtem el agyalni, de akkor ez így korrekt. Nem kötekedni akarok, de nekem nincsen jó tapasztalatom a sima teflonszalagról. Azzal szerelték a meleg vizet, s egy helyen láttam kívül, a falon, hogy vizesedik a ház. A meleg hatására kilágyulhatott, s elkezdett szivárogni. A Loctite 55 biztos, hogy jó bármire. Igazad van a tartállyal kapcsolatban, a vizes "trükk" nem rossz Az evidens volt, hogy ne legyen rozsdás ütött, stb...
(#) velyron válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia! Úgy gondoltam én is a megnyomatást vízzel , de még autógáztartály ügyben futok még egyet , igazán nem akarnám a padlásra vinni ez csak a végső megoldás ha nemsikerül mást szerezni. Köszönöm
Következő: »»   20 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem