Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   25 / 182
(#) laacika válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 15, 2013 /
 
Szia.Hát nekem egy 35 literes tartályt 5-6 bárra simán felnyom,nyomná az még feljebb is csak nekem egy ékszij viszi át a hajtást és meg meg csúszogat.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
(#) sityuka80 válasza laacika hozzászólására (») Okt 16, 2013 /
 
Szia.

Ha valaki meg tudná mondani, hogy az IFA kompresszor mennyit tudhat maximum annak nagyon örülnék!
Köszönettel.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
(#) sityuka80 hozzászólása Okt 17, 2013 /
 
Sziasztok.
A kérdésem a következő.
Három fázisú motornál a fázisokat és a testet tudom hová kell bekötni de a nullát nem.
Hová is?
Illetve a nyomáskapcsolónál is ugyanez a kérdésem.
Köszönettel.
(#) zolika60 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 17, 2013 /
 
A nullára nincs szükség.
(#) sityuka80 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 17, 2013 /
 
Köszi.
Akkor leszigetelem.
üdv.
(#) zolika60 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 17, 2013 /
 
Már be sem kösd a dugóban. Hacsak a nyomáskapcsoló tekercsének nem kell.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
(#) sityuka80 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 17, 2013 /
 
Igen, azon gondolkodtam én is.
Lehet kell, mert akarok egy 220v-os ventilátort tenni ami közvetlenül a kompresszorra fújja a levegőt.
Azt gondoltam a nyomáskapcsoló egyik fázisára kötném,h akkor kapcsoljon mikor a masina.
Akkor viszont kell a nulla.
kösz.
(#) Chipmunk1960 válasza VIM hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Sziasztok,
Igen tökéletes amit rajzoltál, én is így oldottam meg. Az alsó kis 3szög helyett, egy lemez-pántot javasolnék az alsó tartó, kb 3/4-ig, pusztán a rezgések jobb csillapítása miatt. Akkor nem kell alá tele lemez, elég egy 20-30 as laposvasból keretet csinálni.
Azárt javaslom, hogy próbáld ki, hogy meg tudja-e indítani a kompit, mert indító-kondis kell igazából hozzá. Az állandó kondis /fűrészgép/ motor nem biztos, hogy tud akkora indító nyomatékot adni. Nekem a 2 hengeres ZIL-t nem tudta megtekerni, pedig igen nagy tárcsa volt a kompin, s az is elengedte a nyomást, tehát kézzel könnyen tekertem.
(#) Chipmunk1960 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Szia, szrintem 8-ig elmegy, persze, ha jó. Eredetileg talán 6 felé volt állítva lefúvó, de már régen volt
(#) Chipmunk1960 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Szia, Ez attól fögg, hogy csillagban, vagy deltában akarod-e indítani?
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Szia, igen az a ZIL 2 hengeres vízhűtéses kompija. Az a tárcsaátmérő jó a 2400 /ford motorhoz. A tárcsával szemben az olajozás van arra a csőre kötve, a fedélen pedig a víz. A bemeneti alu csonk nincs rajta, oda azért illik egy légszűrőt rakni. Nekem, a 20L es tartályt, kisebb munkákra elbírta hűtés/víz nélkül. Mikor festettem, rákötöttem a slagot lassan csurogjon keresztül a víz rajta, de akkor ment egy fél napig. A tárcsa oldalán kellene lennie az eredeti lefúvó szelepnek,amit 9 re állítottam vég biztonsági okokból, ha esetleg a relé beragadna. De ha gyári szeleped van azon rajta van + a nyomó ági nyomásmentesítő.
(#) Chipmunk1960 válasza (Felhasználó 69347) hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Szia, Annyi, mint az autóban, pont. A forgattyús tengely olajban van, legalábbis a hajtott kar, ez esetben, ami felveri az olajat a hengerfalra. Ami hűt, és ken. Ezek, csak kis munkákra jók, előtte hogyan akarod hűteni a levegőt? Télen használod -20fokban? De a csapszeg, gyürű, forgattyúscsapágy akkor sem kap olajozást, vele hűtést, s összeolvad az egész.
(#) sityuka80 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 21, 2013 /
 
Próbáltam mindkét módon.
Bekötöttem így is meg úgy is a motort.
Nem éreztem különbséget.
Ez egy 1,5 kw-os 960-as fordulatú motor.
(#) laacika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 21, 2013 /
 
Szia Chipmunk1960 irtam üzit.Egyébként úgy néz ki a dolog hogy a vizkörbe egy autó fűtőradiátort teszek.Szerinted?
(#) laacika hozzászólása Okt 21, 2013 /
 
Ilyesmi szűrőt gondoltam rá Szűrő
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Okt 21, 2013 /
 
Szia, megtaláltam, küldtem választ, teljesen felesleges rá költened. a benzinmotors láncfűrészben, vagy kerti kapában is csak egy sima szivacs van. Az autó radiátor, főleg a ladá-é tökéletes. /nagy teljesítmény s kis helyigény/ Ha a hengerfej felé teszed, szerintem gravitációsan is eldolgozik. De Te látod, mennyit megy, mire akarod használni s közben mennyit tud visszahülni. Az autó téli termosztátja 93°C-os attól ne menjen feljebb a kompi sem.
Üdv: Mike
(#) Chipmunk1960 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 21, 2013 /
 
Szia, terheléssel próbáltad, vagy üresen? Terhelés nélkül nincs különbség. Nem véletlen találták fel a "csillag-delta" kapcsolót. Nagy szalagfűrészen, vagy egy gatteren csillagban indítanak, mert nagyobb a nyomaték, kisebb a fordulat, /kuplung nélkül, rajta a terhelés/, mikor elérte a max fordulatulatot akkor váltják át a kapcsolót deltába, ott már a lendkerék tehetetlensége megadja az alap nyomatékot, s ki tud pörögni a teljes fordulatra.
(#) sityuka80 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 22, 2013 /
 
Honnét tudom, hogy hogyan kell indítani a motort?
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2013
(#) Chipmunk1960 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 23, 2013 /
 
Kipróbálod, hogy delta kapcs-ban indul-e rendesen, ha igen nem kell vele tovább fogéalkozni.
Itt utánnanézhetsz: Bővebben: Link
(#) sityuka80 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Szia.
Ok.
Ezt olvastam az általad linkelt egyik oldalon.
Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni. Ha ezeket a villanymotorokat "delta" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor nagyobb megtáplálásban részesítjük, és ez nagyon rövid időn belül a leégésükhöz vezet.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
(#) jmartin válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Hát, az az oldal eléggé általánosító.
Nem venném a helyedben 100%-nak.
(#) zolika60 válasza jmartin hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Én viszont ezt komolyan venném. Nincs értelme szegény motort kínozni.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
(#) laacika hozzászólása Okt 25, 2013 /
 
Sziasztok.
Valaki fúrt már meg kompi hajtókart a jobb olajzás érdekében?Zil kéthengeresem van és most rakom össze,nem rosz ötlet mert pl 2 utemű kismotoroknál is megfúrják a gyárba a hajtókart fölül a dogattyúnál hogy több kenőanyag jusson be a keverékből,Csak nem igazán merem igy lazán nekiállni 4 es fúróval mert épp itt valaki ezt javasolta.
(#) zolika60 válasza laacika hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
A kétütemű motorok keverék olajozásúak. Itt nincs szükség ilyesmire. A fordulat is jóval kisebb, én nem vacakolnék vele. Az enyém több mint tíz éve pöfög.
(#) laacika válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
" hogy több kenőanyag jusson be a keverékből"

én is azt mondtam,hogy keverék olajzásúak!

Neked is Zil kéthengeresed van?Van olajtartályod?Nekem se leengedő se semmi,csak annó valaki a gyári olajbevezető nyilás főlé hegesztett egy 15cm-es darab csövet.
(#) jmartin válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Akkor rosszul teszed.
Rögtön így kezd az oldal:
Figyelem!
Ezek a bekötések csak az általunk forgalmazott villanymotorokra érvényesek!
Tehát, szólj egy szakembernek.
(#) zolika60 válasza jmartin hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Nekem ezzel nincs gondom, az enyém, már régóta működik.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
(#) zolika60 válasza laacika hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
De itt nincs keverék, az az olaj van, amit a forgattyús házba töltesz. Ami ebből szétfrecseg az olajoz. Ez sokkal nagyobb mennyiség mint egy kétütemű motorban. Szóval szerintem felesleges. De a tiédet ettől kifúrhatod.
(#) lazack válasza laacika hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
Én megfúrtam az enyémet, igaz még nem üzemel így nincs még tapasztalatom, de pl régebbi esztergagépek sikló csapágyaihoz is így juttatnak olajat. Szerintem jót tesz neki ha ott is jut be olaj a siklócsapágy közepépez.
(#) lazack válasza laacika hozzászólására (») Okt 25, 2013 /
 
A 13. Oldalon a közepe felé egy rajzot fel is tettem hogyan oldottam meg hogy az olajat a furathoz kényszerítsem.
Következő: »»   25 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem