Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés
Szia.Hát nekem egy 35 literes tartályt 5-6 bárra simán felnyom,nyomná az még feljebb is csak nekem egy ékszij viszi át a hajtást és meg meg csúszogat.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
Szia.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy az IFA kompresszor mennyit tudhat maximum annak nagyon örülnék! Köszönettel. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
Sziasztok.
A kérdésem a következő. Három fázisú motornál a fázisokat és a testet tudom hová kell bekötni de a nullát nem. Hová is? Illetve a nyomáskapcsolónál is ugyanez a kérdésem. Köszönettel.
Már be sem kösd a dugóban. Hacsak a nyomáskapcsoló tekercsének nem kell.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
Igen, azon gondolkodtam én is.
Lehet kell, mert akarok egy 220v-os ventilátort tenni ami közvetlenül a kompresszorra fújja a levegőt. Azt gondoltam a nyomáskapcsoló egyik fázisára kötném,h akkor kapcsoljon mikor a masina. Akkor viszont kell a nulla. kösz.
Sziasztok,
Igen tökéletes amit rajzoltál, én is így oldottam meg. Az alsó kis 3szög helyett, egy lemez-pántot javasolnék az alsó tartó, kb 3/4-ig, pusztán a rezgések jobb csillapítása miatt. Akkor nem kell alá tele lemez, elég egy 20-30 as laposvasból keretet csinálni. Azárt javaslom, hogy próbáld ki, hogy meg tudja-e indítani a kompit, mert indító-kondis kell igazából hozzá. Az állandó kondis /fűrészgép/ motor nem biztos, hogy tud akkora indító nyomatékot adni. Nekem a 2 hengeres ZIL-t nem tudta megtekerni, pedig igen nagy tárcsa volt a kompin, s az is elengedte a nyomást, tehát kézzel könnyen tekertem.
Szia, szrintem 8-ig elmegy, persze, ha jó. Eredetileg talán 6 felé volt állítva lefúvó, de már régen volt
Szia, Ez attól fögg, hogy csillagban, vagy deltában akarod-e indítani?
Szia, igen az a ZIL 2 hengeres vízhűtéses kompija. Az a tárcsaátmérő jó a 2400 /ford motorhoz. A tárcsával szemben az olajozás van arra a csőre kötve, a fedélen pedig a víz. A bemeneti alu csonk nincs rajta, oda azért illik egy légszűrőt rakni. Nekem, a 20L es tartályt, kisebb munkákra elbírta hűtés/víz nélkül. Mikor festettem, rákötöttem a slagot lassan csurogjon keresztül a víz rajta, de akkor ment egy fél napig. A tárcsa oldalán kellene lennie az eredeti lefúvó szelepnek,amit 9 re állítottam vég biztonsági okokból, ha esetleg a relé beragadna. De ha gyári szeleped van azon rajta van + a nyomó ági nyomásmentesítő.
Szia, Annyi, mint az autóban, pont. A forgattyús tengely olajban van, legalábbis a hajtott kar, ez esetben, ami felveri az olajat a hengerfalra. Ami hűt, és ken. Ezek, csak kis munkákra jók, előtte hogyan akarod hűteni a levegőt? Télen használod -20fokban? De a csapszeg, gyürű, forgattyúscsapágy akkor sem kap olajozást, vele hűtést, s összeolvad az egész.
Próbáltam mindkét módon.
Bekötöttem így is meg úgy is a motort. Nem éreztem különbséget. Ez egy 1,5 kw-os 960-as fordulatú motor.
Szia Chipmunk1960 irtam üzit.Egyébként úgy néz ki a dolog hogy a vizkörbe egy autó fűtőradiátort teszek.Szerinted?
Szia, megtaláltam, küldtem választ, teljesen felesleges rá költened. a benzinmotors láncfűrészben, vagy kerti kapában is csak egy sima szivacs van. Az autó radiátor, főleg a ladá-é tökéletes. /nagy teljesítmény s kis helyigény/ Ha a hengerfej felé teszed, szerintem gravitációsan is eldolgozik. De Te látod, mennyit megy, mire akarod használni s közben mennyit tud visszahülni. Az autó téli termosztátja 93°C-os attól ne menjen feljebb a kompi sem.
Üdv: Mike
Szia, terheléssel próbáltad, vagy üresen? Terhelés nélkül nincs különbség. Nem véletlen találták fel a "csillag-delta" kapcsolót. Nagy szalagfűrészen, vagy egy gatteren csillagban indítanak, mert nagyobb a nyomaték, kisebb a fordulat, /kuplung nélkül, rajta a terhelés/, mikor elérte a max fordulatulatot akkor váltják át a kapcsolót deltába, ott már a lendkerék tehetetlensége megadja az alap nyomatékot, s ki tud pörögni a teljes fordulatra.
Honnét tudom, hogy hogyan kell indítani a motort?
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2013
Kipróbálod, hogy delta kapcs-ban indul-e rendesen, ha igen nem kell vele tovább fogéalkozni.
Itt utánnanézhetsz: Bővebben: Link
Szia.
Ok. Ezt olvastam az általad linkelt egyik oldalon. Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni. Ha ezeket a villanymotorokat "delta" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor nagyobb megtáplálásban részesítjük, és ez nagyon rövid időn belül a leégésükhöz vezet. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
Hát, az az oldal eléggé általánosító.
Nem venném a helyedben 100%-nak.
Én viszont ezt komolyan venném. Nincs értelme szegény motort kínozni.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
Sziasztok.
Valaki fúrt már meg kompi hajtókart a jobb olajzás érdekében?Zil kéthengeresem van és most rakom össze,nem rosz ötlet mert pl 2 utemű kismotoroknál is megfúrják a gyárba a hajtókart fölül a dogattyúnál hogy több kenőanyag jusson be a keverékből,Csak nem igazán merem igy lazán nekiállni 4 es fúróval mert épp itt valaki ezt javasolta.
A kétütemű motorok keverék olajozásúak. Itt nincs szükség ilyesmire. A fordulat is jóval kisebb, én nem vacakolnék vele. Az enyém több mint tíz éve pöfög.
" hogy több kenőanyag jusson be a keverékből"
én is azt mondtam,hogy keverék olajzásúak! Neked is Zil kéthengeresed van?Van olajtartályod?Nekem se leengedő se semmi,csak annó valaki a gyári olajbevezető nyilás főlé hegesztett egy 15cm-es darab csövet.
Akkor rosszul teszed.
Rögtön így kezd az oldal: Figyelem! Ezek a bekötések csak az általunk forgalmazott villanymotorokra érvényesek! Tehát, szólj egy szakembernek.
Nekem ezzel nincs gondom, az enyém, már régóta működik.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
De itt nincs keverék, az az olaj van, amit a forgattyús házba töltesz. Ami ebből szétfrecseg az olajoz. Ez sokkal nagyobb mennyiség mint egy kétütemű motorban. Szóval szerintem felesleges. De a tiédet ettől kifúrhatod.
Én megfúrtam az enyémet, igaz még nem üzemel így nincs még tapasztalatom, de pl régebbi esztergagépek sikló csapágyaihoz is így juttatnak olajat. Szerintem jót tesz neki ha ott is jut be olaj a siklócsapágy közepépez.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |