Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Ford Fiesta MK3-hoz csináltam hibakód kiolvasót, de ezt a hibakódot nem tudom értelmezni (4815) Ez mi? Itt egy videó róla: http://youtu.be/kKc1oSyt5EQ Köszönöm a segítséget!
Szia! Az évjáratot és a motorkódot add meg, megpróbálok utánanézni.
A 48 és 15 kódokra külön-külön van találat:
15 Fojtószelep-pozíciószenzor (TPS) 48 Alapjárati fordulatszám szabályzás/fojtószelep pozíciószenzor Két programmal is megnéztem, az egyik a 48-ra a CFi motorokhoz külön feltünteti, hogy ott külön szenzor van, Closed Throttle Position Sensor (CTPS), nem tudom mi a szép magyar neve. Hibalehetőségként felsorolja a vezetékezést, az érzékelőket vagy a motorvezérlőt. Mivel két érzékelő egymás mellett nem működik, én a vezetékezésre tippelek látatlanban. Ha jól megy az angol, itt olvashatsz egy kicsit ezekről a szenzorokról. A program szerint 5V-os tápfesszel működnek az érzékelők.
Köszönöm a segítséget!
A TPS vezetékeiről lemálott a szigetelés. Szigszalaggal körbetekertem, de ezekszerint nem jó. Tehát csere.
Lehet elkorrodált csatlakozás, kábelszakadás, de sajnos egy zárlat akár tönkretehetett mást is. ha széthúzod az érzékelő vezetékét (gyújtás nélkül), majd a gyújtást ráadva az 1-es pin és a kasztni közt nagyjából 5 V-ot kell mérned. Összedugva, gyújtáson a 2 és 3 pontok közt (nem tudom hogy férsz hozzá mérni) zárt szelepnél 0,2 és 1,1 V közt kell lennie, teljesen nyitva maximum 4,8 V-nak, közte pedig értelemszerűen folyamatosan változnia kell.
Szinte teljesen csupaszok a vezetékek. Tudom mérni.
Úgy könnyű. Öröm az ürömben. Ezzel kimerült a program tudása is, jómagam meg nem vagyok túlzottan jártas az autóelektronikában. Remélem jó lesz
![]()
zárt állapotban 3,71 V-ot mértem
nyitott állapotban 4,77 V-ot. Ez kuka! Mégegyszer köszönöm!
Szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek ez a jel alak, jó lehet-e lambdaszondának? Kb. 260000Km-ert futott autóról van szó, és elvileg nem volt még cserélve a lambdaszonda, és erre mértem rá hogy vajon megfelelő lehet-e a működése. Előre is köszönöm a segitséget
Nem jó, mert még 0,3V-ot sem éri el a csúcstól csúcsig a feszültsége, rendes szonda meg szűk 1V-ot ad. A jelalak sem stimmel, egy jó szonda színuszra hasonlító jelet ad. 260000km után az a szonda már nagyon nagy eséllyel halott, ilyen 160000km-t szoktak megadni a gyártók, hogy annyit bír egy szonda.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2014
Köszönöm a választ, én is ilyesmire gondoltam, mivel a neten utána olvasva szinusz alakúnak kellene lennie a jelnek.
Hibakód egyébként nincs? Ha ilyen gyenge a szonda jele, azt a vezérlőnek már észre kell vennie. Milyen autó?
Azt nem tudom,hogy hibakód van-e,még nem lett kiolvasva, a szerviz lámpa nem világit.Az autó Renault Laguna 2.0 1995 évjárat.Megy rendesen,nem rángat,ilyesmi baj nincs vele,csak müszaki vizsgán elég sokáig kellet járatni emelt fordulaton,a meleg motort,hogy a co jó legyen,Ezért gondoltam,hogy rárakom a szkópot és ez lett az eredmény.Azért köszönöm
Lehet, hogy nincs is benne lámpa, az enyémben sincs, pedig az enyém 99-es. Helye ott van, csak épp a motorvezérlő nem vezérli, letesteltem a motorvezérlő felőli végét, akkor világított. Aztán olvastam valahol, hogy adott piacra készülteknél vezérli is a lámpát, de legtöbbnél nem. Viszont az enyémet már lehet ELM327-el olvasni, de a tiédet szerintem még csak valamilyen gyári programmal/interfésszel lehet
![]()
Sziasztok! Mercedes W140/500SEL gépkocsim van. Hobbiautónak használom hétvégenként. Megtörtént a hibatároló és az élőadat kiolvasása. 2 dolog aggaszt igazán. Az egyik a légtömegmérő hibája (2 éve itt már említettem), illetve a pillangószelep állítótagjának a problémája. Ez sokszor hibajelenséget is produkál: Beindításkor vészüzemmódba kapcsolja az alapjáratot.. Újraindításkor általában megjavul. A szerelő véleménye: ki kell cserélni, de ő még ebből jó állapotút bontottat nem látott. Típushiba. Az új valószínűleg százezres tétel. Kérdésem, hogy lehet e javítani. Állítólag valamilyen kopás keletkezik a pótméterénél és ez okozza a hibát. Nem szeretném elbontani az autót tehát, ez a fajta megoldás nem érdekel. Inkább menteném és nem szobornak. Üdv!
Egyszer már kérdeztem, de nem kaptam rá egzakt választ, és nem sikerült visszatalálnom az adott hozzászóláshoz.
MTZ (52-esbe tettük) akkufesz. mérőnek a bekötésére lennék kíváncsi. Mérni már mér, de nem tudom, honnan kellene delejt adni a töltésvisszajelző LED-nek. A genetárotról kell húzni egy szálat, vagy máshonnan, esetleg van gyárilag vezeték?
Ha töltésvisszajelzőt csak onnan szeretnéd, akkor a led nem lesz jó, oda normál izzó kell, másképp nem gerjed fel. Az izzóról (ha van máshol külön), onnan le tudod venni az áramot. Egy előtét ellenállás fog kelleni hozzá (kb 700-800 ohmra saccolom, én a 12Vos autókba 800-1000 ohm között szoktam tenni, ha csak egy ledet szeretnél.) Ha több ledet (pl világítás, akkor van segédprogram ott tudod kiszámolni mennyi kell hozzá.) Az ellenállás mérete függ a diódától is.
![]()
Nem vagyok benne biztos, hogy LED van benne, de fix 12 voltra kötötték be, és már jó ideje úgy üzemel, csak szeretnénk, ha be is töltené a rendes funkcióját (most folyamatosan világít).
Sziasztok!
Vásároltam egy Ford Escort 1.3 CL Alba típusú 21 éves járművet, korához képest jó állapotban van, működik ahogy kell, de jobban megvizsgálva, az elektronikája finoman szólva kesze-kusza. Magyarul; valami mekkmester csípőfogóval, sima szigetelőszalaggal és lapos ikervezetékkel olyan ámokfutást rendezett benne, hogy a sírás majd utolért, mikor belenéztem (lásd, mellékelt képek). Az ezer éves riasztó-lopásgátló-központizár vezérlést amihez se távot, se kulcsot nem kaptam -de aktívan be volt kötve- sikerült kiszednem és valamiféle rendet vágnom a helyén. Ami viszont aggaszt, hogy a motortérben több helyen lógnak vezetékek szigeteletlenül. Illetve olyan is van a légszűrő alatt, ami be van kötve, de toldva van és nincs szigetelve. Szóval, hogy az autó működik, illetve nem gyulladt ki idáig az előző gazdánál, az kész csoda! Ami egyértelmű volt, hogy mi, hova volt kötve, azt helyrehoztam, leszigeteltem, bandázsszalaggal betekertem, de van egy csomó kóricáló dolog, amiről fogalmam sincs, mi lehet az. Ha valaki tudna segíteni egy rajzzal, azt nagyon megköszönném, szeretném visszaállítani a gyári állapotot. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2014
sziasztok van egy 1999es 4esgolfom és megyek vele kb 2-3km ert és elkezd fulladozni meg rángatni meg nem akar felpörögni a motor mitöl lehet ez?
Ha mindig 2-3km, akkor hőmérsékletjeladó, főtengely és/vagy vezérműtengely jeladó, lambda szonda lenne nekem gyanús első körben. Majd gyújtótrafó, gyertyák, benzinnyomás, de igazából bármi lehet. Diagnosztika sokat tudna segíteni, de gondolom ez még nem működik ELM327el...
Szia! Még egy tipp: a tank szellőzője... Próbáld ki nyitott tanksapkával!
Vagy lehúzni a szellőztető szelepről a drótot
![]()
Sziasztok!
Ha nem világít a műszerfalon a hibajelző lámpa akkor ha rácsatlakoztatnak egy kódkiolvasót akkor az biztos hogy nem fog hibaüzenetet kiolvasni a kocsi számítógépéből? Másik kérdésem pedig az lenne hogy a kocsimban az üzemanyag szivattyúnak elég nagy hangja van. Próbáltam már másik bontottal is de annak is ugyan ilyen hangos hangja van. Ez mitől lehet? A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Nem biztos. Nekünk sem világít, viszont vannak eltárolt hibák a vezérlőben. Nekünk az Ac relé van direktbe kötve, lekötve a vezérlőről, így az a hiba el van tárolva, de nem világít a lámpa. Csak kiolvasáskor látszik a hiba.
A szivattyúknak lehet azért ilyen nagy a hangjuk, mert már használtak, némileg kopottak esetleg. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Értem. Hát nem tudom miért lehet hangos szivattyú. Mert ami benne volt és amit beleszereltünk annak is teljesen ugyan olyan nagy hangja van.Nincs különbség a kettő között. Keresztapám autóvillamossági szerelő és ő is mondta hogy nagyon hangos de nem tudja miért lehet ez. Amúgy erre a szivattyúra hogyan van rákötve a feszültség? Folyamatosan feszültség alatt van mikor jár a motor? Vagy valami szabályozza is?
Amúgy egy 1.2 B Corsáról "City" van szó. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Folyamatosan rajta van a feszültség, amikor jár a motor. Amikor ráadod a gyújtás, akkor bekapcsol néhány másodpercre, hogy létrejőjjön a nyomás a rendszerben, majd ki is kapcsol, hogy ne fogyasszon. Amikor indítózol, akkor kapcsol be újra.
Amúgy én épp most cseréltem benzinszivattyút, az új, amit beletettem, az valamivel hangosabb, mint a régi volt. De járó motornál már nem hallatszik, csak a gyújtás ráadásakor hallani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |