Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szia. mivell a cuccod a '70-es evek vegen keszult, a kovetkezoket tudom ajanlani: nezd meg, hogy a tap, illetve a kimenetek allandoan csatlakoztatva vannak-e az erositohoz, vagy releken keresztul. A kikapcsolas utani hangok arra utalnak, hogy a hangszorok allandoan rajta vannak az erositon, nincs rele ami lekapcsolja oket, esetleg a rele kontaktjai at vannak kotve. Nem irod hogy milyen hosszu ideig hallatszik a recseges kikapcsolas utan. Lehet a tap is direktbe van az erositore kotve es amit hallasz az a pufferkondik kisulese. Mindenesetre ajanlom, hogy a tapot (beleertve a pufferelkokat is) es a z erosito modult kondizd at. Bar annak idejen a japanok igazan minosegi kondikat csinaltak, megiscsak egy 35 eves cuccrol beszelunk. Udv.
Sziasztok!
Nem tudom, hogy a megfelelő topikba írtam-e. Segítséget szeretnék kérni egy TDA7386 IC nyákrajzában, végerősítő fokozat készítéséhez. Az internetet böngészve találtam már rajzokat,de egyiket sem találtam megfelelőnek, illetve a NYÁK méretarányait nem tudom némelyiknél. Nekem olyanra lenne szükségem , amelyet kézzel, filccel is meg tudnék rajzolni. Tudom, hogy elég nehézkes , mert sűrűn vannak az IC lábai. Esetleg tudna valaki segíteni, hogy keresek rá, vagy éppen ismer egyszerű "mintázatú" NYÁK rajzot ehhez az IC-hez? Köszönöm a segítséget!
Szia!
Ha filccel rajzolod, akkor a méretarányokat könnyek ki tudod korrigálni, ezért ez nem lehet probléma.
Én a NYÁK méretarányára gondoltam, csak egy kicsit félreérhető voltam.
![]() Csatoltam egy képet. Az a bajom vele, hogy így sajnos nem méretarányos, az IC furatainak számára. Hogyan lehetne a képet méretezni 1:1 -es arányra?
Relé nincs a kimeneten gyárilag. Maga a recsegés kb 1-3mp közötti időre tehető, kikapcsolás után is kb 15perc elteltével még adott ki ilyen recsegő hangot. A recsegés arra hasonlít, mikor pl egy régi készüléknél a potik el vannak kopva, és tekerés közben recseg. Hangerő poti cserélt, és teszteknél volt direktbe is kötve ellenállással, a recsegés megmaradt . A kapcsolók nagyobb része is volt tesztelve, akkor is maradt. Még 2 kapcsolót kell így tesztelnem meg a bass-treb potikat, és az ilyenek elfogytak.
Most pl bekapcsoltam, és abba se akarta hagyni ezt a recsegést, egy darabig, bemelegedett, most nem recseg. Találtam egy átkötést, ami el volt oxidálódva a tápkondi mellett, mert valami ragaccsal volt leöntve, azt javítottam, de a hiba ugyan úgy folytatódott. De ahogy észrevettem, az R csatorna csinálja inkább. Belemértem, és a végfoknál, a kondik elég határértéken vannak feszültségileg. Azokat cserélem, és meglátom mi lesz A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Haromnegyed orai hasznalat utan se jelentkeztek a zajok, le is kopogom. Kopp-kopp. Remelem ez megoldotta a hibat. Sajna a luke tervezeskor, nem figyeltek a melegedo alkatreszek es a kondik kapcsolatara se, meg az ido kozben 220rol 230voltra emelesrol se. Ha talalok itthon tapszuro kondinak valot, azt is cserelem.
Ilyesmi recsegést úgy találtam meg egy videotonban, hogy minden alkatrészt megpiszkáltam menet közben, majd egy műveleti erősítő melletti látszólag tlejesen jó kondi mozgatásakor recsegett,c seréltem és megoldódott, szóval ezt még próbálgathatod, ha kiszakadt a forrasztás, akkor mozgásra recsegni fog keményen.
Orvendek, hogy vegul megoldodott a recseges. Ahogy mondtam, csereld ki az osszes elkot. A 220-rol 230-ra valo noveles csak 5%, ami +-30V-nal +-1,5v-ot jelent. Annak idejen joval nagyobb feszultsegingadozasok voltak a halozaton, es szerintem a Sony mernokei ezt figyelembe vettek a tervezesnel. Nem artana egy kis vedelmet epiteni bele, ha jol lattam a vegfok STK tipusu, amit mar egyre nehezebb potolni. Udv.
Nem nagyon érthető a problémád. Ha kézzel rajzolod akkor teljesen mindegy hogy hogy néz ki a kép, mert a furatot és a vonalat is oda rakod-húzod ahova akarod.
Ha meg fotózni vagy vasalni akarod akkor is van 2 lehetőség. Az egyik hogy átrajzolod egy programba (mondjuk sprintbe) és kinyomtatod. A másik, hogy a nyomtatandó méret állítható a képszerkesztő programban is, és a nyomtató beállításaiban is. Érdemes azonban mindig megnézni az adatlapot (vagy megmérni magát az alkatrészt) a méretek miatt, és akkor elkerülhetők a meglepetések.
Sziasztok!
Hozott az egyik barátom egy hibás Goodmans Module 90 erősítőt, nem ad ki hangot. Első pillantásra látok benne két hibás ellenállást, de annyira elvannak égve, hogy nem tudom meghatározni milyen értékűek. Azt szeretném kérdezni, hogy nem e lenne valakinek hozzá kapcsolási rajza?
Hát a probléma részben oldódott meg
![]() Kikapcsolt állapotba van egy ideig, utána visszakapcsolom, az első 5percbe kb újra recseg, gondolom ameddig be nem melegedik, és csak az R csatorna. Direkt kiszedtem a csatoló kondiját, service manualba C653as jelű, de a recsegés maradt. Tehát valami a végfoknál van. Ma előtúrok valahonnan új pufferkondikat, és beleteszem. Azért írtam a határértékeket, mert rámértem a kondikra, és 34,5-35,2V közt mértem feszt rajtuk. A kondik 35Vosak. A végfoknál is a tápszűrőjén is ilyen határértékeket mértem, amiket beletettem az 63Vos lett ez miatt. Most is bemelegedett, és egy reccsenés se hallható. Védelmet szeretnék majd bele, mert nagyon jó hangja van, bár STKba még nem találkoztam rossz hangúval, meg azért retrő is, dögösen néz ki, jó lenne gyári állapotba megőrizni.
Szia! Nézd meg az"L"oldali párját hátha az nincs elégve L802 valószínűleg a pozíciószáma.
Sziasztok!
Fentebb már linkeltem ezt a kapcsolást, most jutottam el az élesztésig, de valami gond van.. nem volt izzóm, amit a trafóval sorba tudnék kötni, ezért 2db 47-Ohm-oss ellenállást kötöttem sorba a + és a - ágakban, és +-18V-ot kapott, de a kimeneten 16 V-van.. mi lehet a baj?
Ellenőrizd T4 beültetését! BC639-est használsz?
CTBC 639-et, igen! Viszont a beültetési rajzzal egyezően, de a fénykép alapján fordítva..
Szia! Mind a két oldalon el van égve az R802 ellenállás, a biztosítékot én is láttam hogy el van égve, de ameddig nem cseréltem az ellenállást addig a biztosítékot sem fogom.
Szia!
Meg is van szakadva az ellenállás?
Szia! Igen meg van mind kettő szakadva.
Ez a rajz egy Ferguson rajza, de egyezik a Goodmans kapcsolásával és még a pozíciószámok is stimmelnek. Az ellenállások 10 ohm-osak.
Ilyen állapotot okozhat még például T1, T2 elcserélése más típusra, vagy a Zener fordított beültetése.
Na most néztem meg..
A t6 BC559 CP. A T5 T4 az, aminek lenni kell, de fordítva... mert ugye én nem ez a beültetési rajz alapján csináltam, hanem amit kaptam.. Lehetett bajuk esetleg? Csak simán cseréljem meg? A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2014
A T4 emitter negatív tápra az R24-en keresztül, T5 kollektor a D2 diódára megy. Nézd csak meg a tranzisztorok adatlapjait!
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2014
Akkor jól gondoltam, T4-et meg kell fordítani, meg a T5-t is. T 6-nak jóa BC559 CP úgy, ahogy a képen van ültetve?
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2014
Köszönöm a rajzot. Kicseréltem a látszólag hibás alkatrészeket, indul is csak elégé kinyomja a hangszóró membránját, 1.7 voltot (DC) mérek a kimeneten szerintem nem kellene ennyinek lennie vagy tévedek?
Az eléggé rossz eredmény. Mindkét oldalon van feszültség a kimeneten?
Az egyik oldalról ki vannak véve a végtranzisztorok.
Jól gondoltad! Máskor is szedd elő az adatlapot beültetés előtt - olyan egyszerű ez
![]()
Jó, akkor ki kellene mérni a többi ellenállást is, a kis C802-es csatolóelkót pedig cserélni kellene. A tápfeszültségek mennyire szimmetrikusak?
A tápegység pontos jó, de a C802 elkóra rá van írva, hogy 47 de mi? pf vagy nf, milyen kell oda?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |