Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   51 / 60
(#) lazac323 válasza run hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
Igen, de ebben PL2303 chip van....ezt a legelső válaszban említettem, hogy próbálkoztam vele(igaz, nem kábel, hanem egy mini board, de szerintem lényegtelen) és nem működött.
Idézet:
„Az usb-ttl átalakítónak csak ftdi chipes jó, én próbálkoztam PL-2303-al, sikertelenül.”
A program ftdi chippel akar kapcsolatot teremteni, én sem értem, nem egy sima "hyperterminal" az alapja a proginak. Nem értek a programozáshoz, valamiért ezt így oldották meg...lehet, hogy valami emulátor féleséggel be lehet csapni, de én nem próbálkoztam vele, egyszerűbb és gyorsabb volt megvenni a kábelt (TTL-232R-5V). Ha van valami fejlemény akkor írd meg!
(#) ggabor1983 hozzászólása Aug 11, 2014 /
 
Sziasztok!

Opel Agila-hoz (2001) keresnék kábelt és programot,
mert amim van az tökéletes az újabbakkal, de ezzel nem
birok.
(#) molnarp válasza ggabor1983 hozzászólására (») Aug 13, 2014 /
 
abcom,tech2,opcom, opelscanner és még az elm327-es való programok is lehet, hogy viszik. Pl.:obdautodoctor.
(#) Ormai01 hozzászólása Aug 23, 2014 /
 
Akkumulátor kivételekor a gépkocsi memóriájának megőrzésére memóriaőr szükséges. A feladatot az OBDII aljzaton keresztül szeretném megoldani. Az aljzat 4. lába a test (-), a 16. láb a (+). Ehhez szeretnék felhasználni egy OBDII dugaszt, a mellékelt kép és egy töltőt, melynek paramétereit a mellékelt kép tartalmazza.
A dugasz és a töltő közé a megfelelő tápellátás biztosítása és a biztonság miatt esetleg milyen alkatrészt (ellenállás, kondenzátor stb.) kell elhelyezni?
Minden segítséget köszönök, teljesen kezdő vagyok.
(#) run válasza lazac323 hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Szia!

Sokat sikerült előrelèpni a dologgal kapcsolatosan, minden megèrkezett ès sikerült mindent össze is rakni. Az egyetlen problèma szoftweres oldalon jelentkezett ezt viszont a mai napig nem sikerült megoldanom sajnos nem tudom instalálni a programot úgy hogy felismerje a kábelt
Valamint megnyitni sem tudom telepitès után. Tudsz esetleg ebben segíteni?
Előre is köszönöm a segítsèget!
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2014
(#) lazac323 válasza run hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Szia!

Első kérdésem, hogy milyen op. rendszer alatt próbáltad? Nekem csak Xp-n sikerült elindítani normálisan és nem is jöttem rá, hogy hogyan működne Win7 alatt(ha jól emlékszem a kompatibilitás, rendszergazdaként opcióval sem működött).
(#) sztapar válasza Norberto hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Üdvözlet mindenkinek !

Az ok, amiért írok ebbe a témába az, hogy diplomadolgozat gyanánt szeretnék egy minimál eszközt építeni, ami kiolvassa egy Bosh EDC15 C7 (fiat stilo jtd) motorvezérlőből a hibakódokat, és átküldi egy androidos telefonra ami megjeleníti azt.
Ami a motorvezérlő mellett adott, az a kommunikációt végző elektronika, egészen pontosan egy programozható system-on-chip megoldás a Cypresstől : CY8CKIT-050, ezen a CY8C5868AXI-LP035 chip található. Ezen cucc kiismerésével és programozásával szerintem elboldogulok, mivel elég jól dokumentált,
viszont hogy milyen módon kell kommunikálni az adott motorvezérlővel, illetve milyen ismeretekre kell ehhez szert tenni, na arról nem sok fogalmam van, ebben szeretném a ti segítségeteket kérni !
Az androidos rész szintén más lapra tartozik, egyenlőre bőven megelégszem avval ha a cypress chip képes valamilyen kapcsolatot kiépítani az ecuval és a hibakódokat kiolvasni.

Elnézést kérek hogy nem olvasom végig azonnal mind az 51 oldalt, ami eddig összegyűlt a témában, de ha az általam érdekelt részek már ki lettek vesézve, kérlek igazítsatok útba. Előbb-utóbb úgyis átfutom az egész témát.
Üdv mindenkinek !
(#) sztapar válasza sztapar hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
A techinkai lényege tehát a dolognak: natív megoldást szeretnék megvalósítani az adott procival, az ELM327 és társai irány nem jó. Feltételezem legelőször is valamilyen szint illesztést kell végezni. Viszont utána mit kell küldeni az ecunak ? Ha tud valaki valamilyen adatlapot/dokumentumot ami leírja hogyan kell kommunikálni az EDC15C7 motorvezérlővel, vagy bármi hasonlót, azt igazán megköszönném.
Ha jól sejtem ez az ecu nem CAN buszos(pedig ezt a megoldást preferálnám), hanem a K-vonalon keresztül kell megvalósítani valahogy.
(#) run válasza lazac323 hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Hát akkor itt van a hiba, sajnos erre nem figyeltem és Win7-es operációs rendszerre próbáltam feltenni, szerinted ha egy emulátor programot felraknék az megfelelő környezetet teremtene a program működéséhez?
(#) bbalazs_ válasza sztapar hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Szia!
Szerintem elso lepesben tegyel kozejuk egy si9243-t, ez a K-vonalbol csinal egy TTL in es out jelet, amit mar kothetsz a procihoz.
Utana a rendszer sorosan kommunikal, megfelelo baudrate-el (ez a vezerlo specifikaciojabol kiderul) es kodokkal beszelgetnek. Elkuldesz par byte-ot es o ugyanugy valaszol.
A legfontosabb, hogy a motorvezerlok altalaban tobbfele uzemmodot tudnak, attol fuggoen, hogy hogyan szolitjak meg oket, szoval erre figyelj, mert az inicializacio donto fontossagu.

Vannak, amik direktben beszelnek es van, amit az utasteri computeren at lehet pl. OBDII protocollal lekerdezni. Sajnos, nem fogod tudni meguszni maganak a motorvezerlo specifikaciojanak bongeszeset. Ha szerencsed van, a vezerlo beszel OBDII nyelven, ez egy viszonylag egyseges kodrendszer es a neten elerheto sok forrasa, hogy mit kuld es mit var. Ha pl. az altalad emlitett elm323 chip leirasaba belenezel, ott lathatsz par peldaprogramot.
Sajnos, pont a hibatarolok kiolvasasara nemigen alkalmas, mert elsosorban motordiagnosztikara fejlesztettek ki, bar szamtalan bovitese es tipus-specifikus extra kodja letezik.
(#) lazac323 válasza run hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Sajnos erre nem tudom a választ, nekem más programok miatt már fent volt az Xp, ezért nem próbálkoztam emulátorral. Válaszd az egyszerűbbet, ha ez neked az emulátor felrakása és működik, akkor kérlek írd meg, hátha másnak hasznos infó lesz a későbbiekben.
(#) sztapar válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
A helyzet az h nagyon is szivesen böngészném én a motorvezérlő specifikációját, csak sehol sem találok a neten effélét. Ez nélkül meg honnan tudjam h milyen protokollt kell használni ?
(#) bbalazs_ válasza sztapar hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Marpedig egy olyan rendszer, ahol az elektronika, a szoftver es meg a protocol is fejlesztes/bizonytalankodas targyat kepezi, elegge nehezen all fel. Egyszeruen nem tudod, merre keresd a hibat, ha nem megy. A harombol legalabb kettonek megbizhatonak kell lennie.
Mindenesetre eloszor celszeru szerintem egy PC soros vonalahoz csatlakozni es terminallal probalkozni. Ha az megy, akkor lehet a PIC meg a sajat elektronika.

Ahol ezekkel a vezerlokkel foglalkoznak, szerintem ezeket az alapadatokat legalabb meg tudjak mondani. De kizartnak tartom, hogy a neten ne legyen rola valami minimalis info.
(#) Szokimoki hozzászólása Nov 7, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek!
A következőkben szeretném a segítségeteket kérni.
Vettem az Aliexpressen egy TCS CDP interfészt. Mint tudjuk Autocom és Delphi illetve WOW progikkal fut.
Előbbi kettőt felraktam gond nélkül, de a WOW driver hiba végett nem működött. Törlés majd újra installok következtek, míg az utolsó telepítés közben az interfész az autóval és a laptoppal is össze volt kötve és közben leesett az akku fesz. Ezt villogással és csipogással jelezte. Gyorsan ráakasztottam a töltőt (kb. 2A volt a töltő áram).
Ahogy a fesz. közeledett a 12 Volthoz a csipogás abbamaradt.
Ekkor visszaültem az autóba és arra lettem figyelmes, hogy az USB-s kábel a laptop és az interfész között, nagyon durván meleg lett.
Az interfész maga illetve az OBD csati és a kábel nem.
Azóta az interfészen levő négy led, (amikor a csati az autón van) ugyanúgy világít, viszont a laptop nem látja. Sem ismert sem ismeretlen eszközként. (Másik gép sem látja.)
Magán az OBD csatin van egy gomb amit ha megnyomok, akkor egy led világít, anélkül, hogy csatlakoztatva lenne bármihez.
Én szúrtam vajon el valamit?
Vajon javítható?
Esetleg van valaki aki ilyen csatolóhoz ért?

Előre is köszi a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2014

SAM_3484.JPG
    
(#) Botos hozzászólása Nov 7, 2014 / 1
 
Próbáld meg egy másik USB kábellel.A ledek kéket világitanak?Lehet megpurcant az FT232 csip.Telepitéskor nem kell neki 12 voltot adni sőt nem is kell csatlakoztatni a kompjuterhez csak telepités után.
(#) Szokimoki válasza Botos hozzászólására (») Nov 8, 2014 /
 
A nyomtatómnak is ilyen A-B csatis USB kábele van és azzal is próbáltam. Kimértem a négy szálat és vezet, nem szakadt. Igen erre én is gondoltam, hogy hiba volt rajta hagyni.... Szerinted javítható?
Bár tudom, hogy erre nehéz így látatlanban értelmeset írni.
(#) Szokimoki válasza Botos hozzászólására (») Nov 8, 2014 /
 
Egy angol fórumon is az FTDI hibáját említik.
"Most probably FTDI232 got fried, change it, dot use that usb cable until you check it thoroughly, also check entire interface for damage"
(#) Botos hozzászólása Nov 8, 2014 / 1
 
Cseréld ki a 232-est nem nagy pénz.Ha a kábel melegedett biztos megpurcant.És ahová bevolt csatlakoztatva az az USB dolgozik a konpjuterbe?Más ezközt felismer?
(#) Szokimoki válasza Botos hozzászólására (») Nov 8, 2014 /
 
A laptopnak semmi baja. A pen-drive illetve a VCDS kábelem is működik rendesen.
Most telepítettem újra az egész gépet illetve magát a Delphi-t is, de ugyanúgy nem látja a kábelt.
A 232-es cseréhez, ha nem kapok e helyett másikat, kell valaki hozzáértőt keressek.
Én csak egy outsider vagyok itt.
(#) atus1981 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 18, 2014 /
 
Üdv!
Ez a rajz alapján megépítetted az átalakítót?
Tapasztalatok?
(#) vandorbot válasza lazac323 hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Regisztrációnál a verifycation kérdésre mi a helyes válasz ?
(#) lazac323 válasza vandorbot hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Hát az attól függ, hogy mi a kérdés
(#) vandorbot hozzászólása Dec 7, 2014 /
 
Rájöttünk: renault
(#) lazac323 válasza vandorbot hozzászólására (») Dec 7, 2014 /
 
Örülök, amúgy van olyan kérdés is, hogy hány betűből áll a renault szó. Ezért írtam, hogy attól függ. Ez is egy robot szürő(captcha), mint a felette lévő képes "feladvány"
(#) vandorbot válasza lazac323 hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Nincs valahol ehhez a progihoz segedelem ? (XR-25) Valami help, vagy leírás, hogyan kell installálni, használni, beállítani, mi mit jelent stb.?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2015
(#) lazac323 válasza vandorbot hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szerintem a retro-renault fórumán olvastam a telepítésről és a használatról, ott nézz szét. Egyébként mi a probléma? Én XP-n használom, de most nézem, hogy a 7-esen (32bit) is elindul az 1.83-as verzió (autóval jelenleg nem tudom kipróbálni, de fut) a 3.35-ös verzió viszont nem indul, csak Xp-n.
(#) vandorbot válasza lazac323 hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
XP32 ultimate rendszer. Először a fontokat nem tudta telepíteni, mert a Windows font mappában 3 fontípust nem enged felülírni. Ezt megoldottam. Ha a graph-ot bepipázom, hibaüzit küld. (pc based digital multimeter, nem kezelt kivétel történt...)
A kábelmeghajtó dll-eket alapból telepíti, vagy csak a rádugom ?
Fiche ablakot mire kell állítani ? Alapból (A1)
USB-RS232 kábelt rendeltem, a max232-t kidobom belőle és azt a tranzisztoros illesztőt kötöm bele. Fog működni ?
(#) lazac323 válasza vandorbot hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Megnéztem, nálam XP alatt nincs gond, win7 alatt nekem is bedobja ugyanezt a hibát a graph-ra. Nem emlékszem, hogy előjött-e annak idején XP-n is, csak sikerült megoldani vagy ez rögtön jó volt. Arra emlékszem, hogy nekem is elég nehézkesen sikerült beizzítani, újratelepítettem a programot vagy háromszor, hogy működjön.
A meghajtókra nem emlékszem, de ha bedugod a kábelt, akkor azért próbáld frissíteni a mellékelt driverekkel. Talán én is így csináltam.
Hát a Fiche ablak tulajdonképpen a cserélhető kártyákat takarja. Azt választod ki amit akarsz nézni, a cars menüpont alatt is az adott kocsikhoz tartozó/használható kártyákat látod.
Nekem a 28-as(befecskendezés) ugrik be alapból, de lehet azért, mert már használtam a programot(a szoftver beazonosítja az autót/vezérlőt amit rádugsz).
Azt hozzáteszem, hogy ezzel a kábellel csak korlátozottan férsz az autóhoz(ha jól tudom csak a motorvezérlőkhöz), ABS-hez, légzsákhoz stb.-hez az AGV4500 OBD kábel kell, de ezzel kapcsolatban nincsenek tapasztalataim.
A kábellel kapcsolatban nem vagyok biztos, hogy jó lesz. USB-TTL kábelt írnak hozzá, fontos, hogy FTDI chipes legyen (én PL2303-al próbálkoztam, azzal nem működik). RS232-vel kapcsolatban, lehet működik, ha FTDI chipes, de nincs tapasztalatom vele. A tranzisztoros illesztő utána kell és nem az IC helyére.
Én FTDI TTL-232-5V kábelt vettem hivatalos helyről (nem ebayről, állítólag sok a hamis, PL2303 chipes hamisítvány, amivel nem fog működni) és azzal működik. Erre csatlakoztatod a tranzisztoros szintillesztőt.
Sajnos nagyobb, mint 2 MB, ezért linkelek két pdf fájlt, az egyik a PC-s verzió a másik az eredeti doboz manuálja. Hátha találsz benne használható információt.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015

xr2528.gif
    
(#) vandorbot válasza lazac323 hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Köszi. USB-ttl átalakítót nem találtam. Ez az RS-232-es FTDI csipes. Amikor bedugom, azt írja ki usb-uart átalakító. Adtak hozzá driver lemezt. Nade az RS-232-es chipet nyugodtan ki kell belőle hajítanom (max-232). Csak a szintillesztőt kell összekötnöm, az Ftdi rxd lábával.
Honnan tudja, hogy uart átalakító ? Amikor bedugod a ttl átalakítót, minek ismeri fel ?
(#) lazac323 válasza vandorbot hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Nincs mit. Aha! Kezdem már érteni, kíváncsi leszek, hogy fog-e működni.
Az eszközkezelőben néztem meg, ott USB Serial Convertert ír ki
Gyártó: FTDI
Hely: 0. hely (TTL232R)
Illesztőprogram verziója: 2.8.30.0

Win 7 alatt ugyanez a helyzet, kivéve a hely, ott Port_#0001.Hub_#0004-et ír. Nem tudom, hogy ez segít-e a megoldásban.
Következő: »»   51 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem