Fórum témák
» Több friss téma |
Ott, azon a helyen nem okozott problémát az N tipusú helyett a P tipusú.
Nem általánosságban írtam, hanem arra a konkrét helyen lévőre. Normál körülmények között ott kb 0,5...0,6V van a tranzisztor C-E kivezetései között. Nem okoz károsodást, legfeljebb egy kis jelalak torzulást. Kárt nem okozott vele, és észre is vette a cserét. Attól nem száll el a végfok, ha véletlenül oda ellenkező polaritású tranzisztor kerül. Oda a védelembe akár egy zárlatos tranzisztort is betehetsz, vagy egy darab drótot, akkor sem fog elszállni a végfok. Csak legfeljebb torz lesz a jel. Ez volt röviden leírva az általad kifogásolt hozzászólásomban. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
Idézet: „... kinek mi a probléma” ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
213=212 30V ezek nem párok, mindkettő P-s. Az 546-556 N-P pár. Tehát a 212 helyett az utóbbi használható.
Stabilabb? Mire gondolsz? Mindkettővel egyformán stabilan kell működnie.
Sziasztok!
Lenne egy RA6363 erősítőm kb 10 éve használom, azelőtt pedig Faterom használta. Nemrégiben elszállt az egyik végfok, de az ismerősöm megcsinálta. Elkövettem egy olyan hibát hogy az egyik tranyó alá nem tettem vissza a műanyag lapot, és kivágta a 800mA-es biztit. Utána észrevettem hogy valami hiányzik onnan, így hát leszedtem a bordáról, és csak úgy lógatva kipróbáltam. Persze működött is de kb 5 percet. Utána megint kivágta a biztit. Gondolom ennyi idő alatt nem melegedhetett túl úgyhogy nem az miatt volt hogy nem volt a hűtőbordához csavarozva... de az ismerősömhöz már nem akarom visszavinni, mert eléggé cink lenne. Szóval segítségeteket kérnéém ![]()
Heló!
Ha a hibás oldali végfok modult leveszed,akkor megy az erősítő? Ha le veszed mindkét oldali vég fok modult akkor is ki ég a bizti?,akkor a táp részénél kell keresned a hibát,általába az egyenirányító hibája szokta ezt produkálni. Képet tudnál föl tenni,hogy honnan gondolod hogy hiányzik valami? A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2015
Ha az egyi oldal van bent akkor megy
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2015
Amire gondoltam hogy hiányzik, az a kis műanyag lap ami a tranyó és az erősítő fala között van. És mivel az nem volt ott, így "le testelt" ezért égett ki a bizti. Gondolom én. De utána a tranyókat nem tettem rá az erősítő falára )hanem csak úgy lógtak a "szabadban") és így működött egy darabig, de utána megint ki égett ... ezután vettem ki a végfokot, de azon nem látok semmi hibát. Szóval ez van . Nem vagyok műszerész, se technikus, csak egy szimpla villanyszerelő
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2015
Azért legalább digit multimétered van? Megnézhetnéd, hogy a végtranzisztorok nem mentek-e át zárlatba. Hűtés nélkül nem igazán érdemes bekapcsolni.
Egyébként meg legegyszerűbb mégis szólni az ismerősnek, valószínűleg sokkal gyorsabban megoldja a gondot, és talán még csillám szigetelője is lesz az összerakáshoz. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2015
Persze van multiméterem. Hát akkor megnézem, és ha jók a tranyók akkor visszaadom neki hogy nézze át ő. Viszont a csillám szigetelőt ő is mondta, hogy jobb lenne alá.
Nem jobb lenne, hanem KÖTELEZŐ a végtranzisztorok alá a csillám szigetelő. Meg a csavarok alá szigetelő gyűrű.
Eredetileg ilyen műanyag vagy nem is tudom milyen anyag van. De nem csillám szigetelő az biztos.A csavarok alatt, megvannak a műanyag gyűrűk.
Érdekes nemtudom hogy mit kellene mutatnia aogy mérem a tranyót, de nekem 115-690 értéket mértem. Ahogy olvasom egy másik oldalt 600-680 közötti értéket kellene mérnem.
Biztosan le van ez írva valahol... Bázistól nyitóirányban E és C felé kb. 5-600 ohm. Záróirányban végtelen nagy, C E között végtelen nagy.
A Tr. lábkiosztását megtalálod az adatlapján, legtöbbször csak kiforrasztva érdemes mérni, mondjuk ha nincs zárlat, az már jó jel. Eredetileg csillám vót alatta. Bővebben: Link
akkor már valaki bütykölte mielőtt Fateromhoz került. Na de meglett a hiba
![]()
Az nagyon rossz. Ilyenkor a többi félvezetőt is át kell nézni a panelen is. A BD244 nagyjából jó lesz, de most már csak C jelzésűt kapsz bele szerintem.
Idézet: Még az A jelölésű is csak 60V -os, úgyhogy a C pont jó lesz bele. A B (80V), vagy a C (100V) megfelelő. „...de most már csak C jelzésűt kapsz bele szerintem...” A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2015
Idézet: -Igaz. Ha jól emlékszem, nekem "csak" 8 tranzisztort kellett kicserélnem. A 10 Ft-os vackokon nincs mit spórolni, viszont ha 1 db rossz is benne marad, újból leég a vége. „Ilyenkor a többi félvezetőt is át kell nézni a panelen is.”
Üdvözlet Uraim!
Végfok javítása után az újnak sokkal szebbek a magas hangjai, ellenben kevés mély hang jön rajta, már a régi gyári oldalhoz képest. Onnan(régi oldal) most a magas hangokat hiányolom az ujhoz képest. Végfok nyugalmi feszültsége az új oldalon 0,70mV a régi oldalnál ez az érték 0,100 körüli érték. Lehet ebből fakadóan vannak jobb mélyhangok (jobban meghúzza a mélyhangszórót)? Viszomt akkor hova tünnek a magas hangok? Lehet inkább a szabályzó oldalon kellene keresgéljek? Szkóp nélkül van egyáltalán esélyem ezen korrekciók kivitelezésére?
Ha kevés a mély, akkor inkább ki van száradva valamelyik elkó. Nincs sok a végfok panelen, érdemes kapásból cserélni mindet. Előfordulhat az is, hogy nem a végfok panelen van a gond, először azt kellene kideríteni, hogy az hibás-e, vagy előrébb van probléma?
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2015
Mondanám hogy neme egyszerűséggel zárd össze a két végfok bemenetet. Ha akkor sem szól egyformán akkor a végfok, ha akkor igen, akkor előtte van a gond. Bajt nem csinálhatsz vele...
Igen, például a balansz potméter két középső lábát, vagy a végfok modulok 2 -es lábát össze kell ideiglenesen kötni és rögtön kiderül. Ha továbbra sem egyforma, akkor a végfoknál van gond. Ha úgy egyforma, akkor előrébb kell keresni a hibát.
Hülye kérdés, a hangszórók meg lettek már cserélve? Nem azok közül hibás az egyik? Mély kevés: szétmállott a mélysugárzó pereme, Magas kevés: hibás magassugárzó esetleg?
+-30V tápfesz nincs kivezérlés alatt, el kell mennie a 60V-ossal is. De ez eléggé teoretikus dolog, mert sztem sehol nem lehet kapni A jelűt.
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2015
Szkóppal nem kapsz használható információt az átvitelről.
![]() 0,1milliV? Ez biztos?
700mV-lessz az
![]() Ha jól tudom akkor ezt az értéket a vr22-vel tudom beállítani. Elektrolit kondi -bol a szabályzó egységre milyen kondit rakjak? Van esetleg ezen a téren ajánlás, tipikus fajta, esetleg anyag összetétel ? Ahol én vásárolok ott elég furcsán nézek rám mokor mondtam "audio célokra" készített kondit szeretnék.. Most Roe,MM -ek vannak benne. De olvastam Nichicon,Panasonic is készít ilyen kondikat. Mivel nem nagy tétel szeretnék jó minőségű anyagokat belerakni. De itthon nagyon ritkán látok ijesmi porékára hirdetést.
Kicsit sok a 700mV esetleg nem 70mv=0,07V? A VR22 a nyugalmi áramot szabályozza.
Biztosan kaphatók jobb minőségű elkók, általában egy középkategóriás Yageo, vagy 105 fokos g-luxon biztos jó szerintem. A VT erősítő nem annyira minőségi kategória.
A VT erősítő és a minőség, kb olyan, mint a Zaporozsec és a Rolls-Royce! De az igaz az egész hazai elektroakusztika iparra a Kádár érában! Az NDK ipara olcsóbban előállított készülékekkel és egyszerűbb áramkörökkel lepipálta a MAGYAR ELEKTROAKUSZTIKA IPART-t, amit a lengyeleknek csak különféle Grundig, Thomson és Sanyo valamint ismeretlen licenszekkel sikerült először, de a "saját" fejlesztéseik is lényegesen jobbak és kiforrottabak voltak a Magyar társaikétól, mindez 90%-ban KGST alkatrészekből!
Nem érte meg több energiát belefektetni és így is nagy volt a hiány és a kereslet rá.
Szerintem erősen tévedsz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |