Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   141 / 228
(#) zosza18 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Jún 6, 2015 /
 
Üdv!

Azok az akkuk igencsak befejezték a pályafutásukat, lehet szemezni egy másik garnitúrával. A gumiról annyit, hogy a külső silány minősége miatt van az, hogy a szövetszerkezet kidörzsöli a tömlőt és szép kis szitát csinál belőle. Erre annyit szoktam reagálni, hogy egy rossz tömlőt körbevágok a szelep felől és abba teszem a jó tömlőt, majd így az egészet bele a külsőbe. A centrikusságról meg annyit még, hogy jól be kell kenni a felnit és a gumi peremét is szappannal vagy síkosító anyaggal és összerakva túlfújni amíg ki nem adja magát.(értelmes határok között kell túlfújni! ) 10-ből 9-szerbeáll a gumi, az az egy eset pedig a gyártási hiba, amit dobni kell el.
(#) sandor npluszegy hozzászólása Jún 7, 2015 /
 
Köszönöm a gyors hozzászolást kedves zosza 18 egyenlőre gyüjtöm a pénzt, camping 20-as belsőt teszek bele, kicsit macerás,de össze kell, hogy jöjjön, az akkukat is még egy darabig déelgetem, ezt a litiumost jó lenne beszerezni ,egyáltalán az akkuvezeérlés miatt tudnám használni a meglévő motorvezérlőt? Valaki ijesztgetett , hogy ez nem is olyan egyszerü. Elmegyek a halimbai elektromobil weblapjára ott vannak ilyenről információk. Gondolkoztam még a kerék átfüzéséről- mert ez a 22x1,75, ez egy ritka méret,- vagy 24-esre vagy 20-asra, elég macerás lenne, például a küllőbeszerzés miatt, aztán a motor mit szólna hozzá?- 24-sel gyorsabb lenne 20-sal erösebb, egyéb vonzata is lehetne, de talán müködne. Üdvözlet mindenkinek.
(#) sandor npluszegy hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Kérnék szépen ötletet , milyen müterhelést tudnék kialakitani a 36v-os akkuhoz s ezzel vizsgálnám az akkut.
Próbáltam kétfényerejü izzókkal mindegyiknek másik értékü izzószála volt elszakadva, sorbakötve pedig szintén kiégés következett. Az új izzók elég sok pénz. Lehet megpróbálom még egyszer, de már figyelmesebben. Előre is köszönöm a hozzászolást.
(#) SzervízMacska válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Máshogy pedig nem fog menni, ez Ohm törvényéből következik. A figyelmességed itt nem oszt, nem szoroz...
(#) sunside hozzászólása Jún 22, 2015 /
 
Sziasztok,
Kicsit elméleti kérdésem lenne: van a képen látható motorból 2 db. Az adatai szerint a motor tud 0,7kg/cm (ez milyen mértékegység már) nyomatékot, majd ezt követi a 15:1-es áttétel.
Mekkora nyomatéknak felelne ez meg ha a tengelyre egy 20cm átmérőjű kereket szerelnék?
Két ilyen motor elbírna kb. 130kg-ot ( önsúly+teher)vinni?

24Vmotor.JPG
    
(#) stevepapa hozzászólása Jún 23, 2015 /
 
Üdv!

Minap megleptek egy Pugoying elektromos csodával, mondván a gázkar nem működik. Tényleg így van, az elektronikáról lehuzigálták a vezetékeket. Az akkuval sorba kötve egy kapcsolót direktben hajtották a motort. Az elektronikából hiányoznak a "fetek " !! Ha valakinek a birtokában lenne a vezérlő rajza megköszönném ha megosztaná velem. Köszönöm a figyelmet.
(#) kisedison válasza sunside hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Az egy 10 wattos motor. Nagyobb tintasugaras nyomtatóban vannak ilyenek. De persze, képes elvinni 130kg-ot, mondjuk 1km/h-s végsebességgel, de lehet hogy ez sok.
Javasolnám hogy szerezz be sokkal nagyobb motorokat (teljesítményre). Ekkora tömegre szerintem kéne 500W teljesítmény.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) sunside válasza kisedison hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
A 10 watt az motorteljesítmény, a 15:1-es áttétel nem azt jelenti, hogy 15x lesz nagyobb ( minusz veszteség) a kimenő?
(#) zolika60 válasza sunside hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Nem. A teljesítmény semmilyen áttétellel nem növelhető. Legfeljebb a nyomaték a fordulatszám rovására, de az meg az elérhető sebességet csökkenti. Ilyen az energiamegmaradás.
(#) SKY hozzászólása Jún 23, 2015 /
 
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy hogyan lehetne ezt a vezérlőt kipróbálni, beüzemelni?
Mit kell rákötni minimálisan a motoron kívül?
(#) sunside válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Van benne igazság!
Mindig kevertem ezeket a fizikás dolgokat.
(#) rolie válasza SKY hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Szia!
Nyilván a tápfesz (vastag piros és fekete, 36-40V DC); gyújtás (vékony piros a táp mellett, tápfesszel összeköthető); gyorsítókar, vagy max gázhoz piros-zöld összekötése, esetleg 10-50k potival helyettesíthető: balra a fekete, középre zöld, jobbra piros vezeték (a fekete-piros-zöld hármas csatlakozónál)
Szerk.: gyújtás ráadásakor a motor hall vezetékeknél és a gyorsítókarnál 5-6V-os tápfesznek meg kell jelennie!
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) kisedison válasza sunside hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Ez a motor ebben a hőségben, plafonventilátor hajtáshoz tökéletes ha nem túl hangos.
Tudok még egy alternatívát, amit én a nyáron fogok megvalósítani. Mégpedig egy mezei autógenerátor 24V-ról hajtva 3 fázisú vezérlővel. Azt mondják hogy némelyik még a 48 voltot is bírja motor üzemben, és elképesztő teljesítményre képes, ha megfelelően megrakod a forgórészt mágnesekkel.
(#) ngyzoli hozzászólása Júl 5, 2015 /
 
Sziasztok! Kész a robogóm,egy "tuning-vezérlőt" kapott,nem az eredetit.(lehet,az már nem is létezik...) Lényeg;megy,mint a veszedelem,de(!!)szívja is az akksikat rendesen.(a teljesítményt nyilván elő kell állítani valamiből).Úgy tudom,a 12V-osból van 10,12,és 14 amperórás,de valahol olvastam,h.tán' létezik 20-as is.Valaki tud erről valamit?? Ha tényleg van,mennyi az ára?
(#) etm válasza ngyzoli hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Hello! Hát persze hogy létezik ,még 22-es is,csak nagyobb térfogattal. Üdv!
(#) Yano-2 hozzászólása Júl 6, 2015 /
 
Bővebben: Link

Kipróbáltam ezt az áramkört.
Nem melegszik- simán adja a feszültséget.
A problémák:
Fékezésnél visszatermel a motor ezzel mit lehet csinálni?
Nagyon gyengén indul és nincs benne erő ?
A motor 250W-os, 36V. 5 és 8 A között kellene áram.
Megoldás lehetséges ezzel az áramkörrel vagy csak esetleg töltésre jó csak ?
A meghajtónak használtam 12V-28Ah olom akkut.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
(#) femimi hozzászólása Júl 10, 2015 /
 
Segítséget kérnék!
Van egy 24V/250W e-scooterem, amit rendszeresen használok kerékpár helyett ( sajna már 74 éves vagyok)
Valószínű a vezérlőjével van valami gond – 5-10 perces használat után a kerekek a gázkar elengedése után is lassan forognak, maga a vezérlő eléggé melegszik. Lehűlés után újból normálisan működik míg újra fel nem melegszik, ami nagyban függ az időjárástól (külső hőmérséklettől).
Szereztem egy másik vezérlőt, melynek a rajzát mellékelten csatolom –sajna a rajz alapján a pontos bekötését nem igazán tudtam azonosítani – nevezetesen:

- 3 –as jelű csatlakozó nélküli piros-kék vezetékek (valójában nem tudom – esetleg lehet a töltő?)

- 4 –es jelű ”Lock” feliratú 3 férőhelyes csatlakozóban lévő piros-kék-fekete (ha ez a főkapcsoló miért a 3 vezeték?)

Kérném, ha valaki tudna segíteni, tanácsot adni nagyon megköszönném
(#) patkolttojas válasza femimi hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
Szia! szerintem akku töltöttségjelző műszer kimenete, ha igaz, a többi stimmel. Rá kellene mérni feszmérővel üresen és mondjuk kimerültebb akkunál. A régi vezérlőben valószínű megszaladt valamelyik FET, vagy eleve a meghajtása hőérzékeny, de ha eddig jó volt és most ez a hiba jelentkezett, akkor biztos van valami oka és nem valószínű, hogy plusz hűtéstől megjavul.
(#) Biro F. válasza femimi hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
Üdv.
A vezérlő melegedhet attól, hogy a motorban lévő szénkefét nem eléggé nyomja a rugó a komutátorhoz, motor vezetékcsatlakozó kontakt hibás, maga a kerék szorul.
Az új vezérlő bekötése:
1. akku + -
2. motor
3. lock
4. méréssel lehet meg állapítani
a többi megegyezik a csatlakozóra irtakkal.
(#) femimi válasza Biro F. hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
Köszi - kipróbálom
Maga a kerék nem szorul, csatlakozók nem kontakthibásak - a motor szénkefét megnézem.
Az új vezérlőnél, amit be akartam a régi helyett építeni akkor a 4. "Lock" feliratu csatlakozó (3 vezetékes) - ha jól értelmezem - valójában nem a bekapcsolás, hanem valami más funkciója van. Bekapcsolás ezek szerint a 3. jelü vezetékpárral történne - ezt is kipróbálom.
Mégegyszer köszönöm válaszát, remélem valamelyik megoldással sikerrel járok.
(#) tcsaba válasza femimi hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Már javítottam ilyet kb. 5-6 éve.
Azaz teljesen új áramkört kapott, lemásoltam az eredetit, majd újraépítettem. (kisebb módosításokkal.)
(Az eredetit megette az akkusav, mert az akku kipurcant.)
Komplett elektromos rajz. Elektronika kapcsolási rajz, NYÁK terv (2 oldalas).
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2015
(#) femimi válasza tcsaba hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Megkaphatnám a dokukat?
(#) femimi válasza Biro F. hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Kipróbáltama az "új" vezérlő javsolt bekötését
Nem volt sikerélményem. A 3. as csatlakozó és felírat nélküli vezetékpár "Lock"-nak javasolt -szerintem nem a bekapsolás volt, mer elfüstölt.
Sajna, mivel a vezérló mőgyantával van kiöntve, nem lehet szétszeni. Próbáltam a műanyag fedelét levágni, de a panelnála csalnakozóvezetékeknél is műgyantával ki van őntve.
Szerintem "kuka"
(#) femimi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Már évek óta 75-80 kg vagyok. Ez a szerkezetet kb. 5-6 éve rendszeresen használom kerékpár helyett, és ahogy öregszem (74 éves vagyok) egyre nagyobb szükségem lenne rá. Ha még meg tudnám menteni nagyon örülnék.
(#) femimi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Ezen az ötleten nincs mit vesztenem - KIPRÓBÁLOM. fogyni már úgy sem fogok
(#) tcsaba válasza femimi hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Igen. Megkeresem őket...
(#) Biro F. válasza femimi hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Évek óta javítom az elektromosokat és találkoztam hibásan elkötött vezérlővel, de szerencsére csak kettővel. Egy fázisu motorhoz építettem vezérlőt, a csatolt rajzon látható, ami remekül dolgozik azóta. Ebből kettőt készítettem el.
(#) ngyzoli válasza etm hozzászólására (») Júl 12, 2015 /
 
Sorry...kimaradt a kérdésbél a lényeg;hogy ugyanakkora térfogatban persze.Másképp nem férne el a tartódobozában.Viszont 15Ah-ás már van ugyanakkorában.
(#) femimi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 12, 2015 /
 
Jobb híján szereltem rá sz.gép ventit, rákötöttem a motor csatlakozójára (előtét ellenállással), a ford.száma változik a motor fordulatával. Azért egy új vezérlőt (ami ténylegesen is új, nem valahonnan kibuherált) be kell újítanom. Remélem az ötleted beválik, küldöm a képet - köszi.
(#) sandor npluszegy hozzászólása Júl 15, 2015 /
 
Már régen szoltam hozzá,- feltettem a polymobilomra egy kétirányu müszert, amit a főáramkörben elhelyezett shönt táplál, élveztem hogy összejött egy két millivoltról van szó. Aztán bekötöttem egy ampermérőt, s azzal hitelesitettem az elöző müszert. Sajnálom, hogy nincs visszatáplálás például lejtőn lefelé, gyönyörüen mutatná azt is a müszer. Van egy érthetetlen dolog a töltéssel kapcsolatban régebben kb másfél hónapja felforraltam az akkukat s azóta is azokat használom annyit tudnak mint előtte ha 20 km / órával megyek ami kb 5 ampert jelent 15 km-t tudok menni. Visszatérve az akku felforraláshoz kérdezem mi lehetett az oka? Azóta is ugyanugy töltöm és semmi probléma. Van egy kilométerórám is a pillanatnyi sebességet mutatja meg átlagsebeséget maxsebességet összkilométert napikilométert és időt. Van egy lámpa a gépen, de nem müködik, vannak rajta ledek,- valahogy megszüntetem, a világitásra sajnálnám az akku energiáját inkább veszek egy jó ledes lámpát. A súllyal nem vagyok kibékülve nagyon nehéz, nincs valahol olcson litiumos akku? A visszatáplálásra már kaptam egy válasz régebben, megint kérdezem nem lehetne ezt életre kelteni valahogy? A polymobilról egy kapcsolási rajzot szeretnék szerezni, ebben is kérem a forum segitségét, előre is köszönöm.
Következő: »»   141 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem