Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   57 / 109
(#) Gery78 válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Örülök, hogy meggondoltad magad, nem jártál volna jól vele. Én olyat néztem, amibe R407C kell, vagy R410A, mert ezek a gázok könnyen beszerezhetők. Amire R22 volt írva azzal nem is foglalkoztam. Neked is ezt az utat javasolnám.
(#) Barni87 hozzászólása Aug 9, 2015 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Klímát szeretnék szerelni a lakásomba és a csövezés részét szeretném magam elvégezni. Általában a beltéri egységek jobb alsó sarkában van a csövek kivezetése, ami gyárilag balra van fordítva. A csatolt képen piros négyzettel jelöltem a beltéri egység helyét. A rézcsöveket és a kábeleket a készülő sarok gipszkartonnal szeretném eltakarni, így elkerülve a teljes szoba horonymarását. Zöld színnel jelöltem a csövek nyomvonalát. A kérdésem az lenne, hogy milyen íven forduljak rá a beltéri egységre, hogy a hollanderes kötések az egység mögött helyezkedjenek el, így szakszerűen szerelhetőek legyenek? Természetesen a kialakítandó ívet a falba marva helyezném el. A kondenzvíz a fal túloldalán lévő szifonba ürülne, így az nem jelent problémát.
Köszönöm előre is!

Klíma.jpg
    
(#) Joe_001 válasza Barni87 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Üdv! tud
Rossz hírem van! A beltéribe a bal alsó irányból tudsz bekapcsolódni. érj meg egy szakembert előszerelésre. Ha klíma szerelő dobozt épít be be is vakolhatod akár. később már nem kell csövezni, a hajlítását is rutinosabban végzi az oda való csöveknek. A kültéri elhelyezésére is vonatkoznak előírások nem mindegy hova hogyan lesz felszerelve az se. Én a csöveket a kültérihez menő villannyal pl a beltéri alatt és szerelődobozba fordulnék vissza. A csövezésre is,a beltérire is vonatkoznak szerelési szabályok amikről a laikus úgy lehet nem tud viszont a szakember rutinból elvégez, figyelembe vesz. Konzultálj szakemberrel a helyszínen, egy kép alapján nem biztos, hogy jó tanács adható.
(#) Barni87 válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 11, 2015 /
 
Szia!
Azt tudom, hogy a beltéribe csak bal oldalról tudok ráfordulni. A szerelődoboz hasznos dolog, csak nem 100mm-es válaszfal vastagságnál, ahol ráadásul a beltéri egység helye mögött egy tucat kábel (mcu, riasztó, koax) is megy. A cső hajlításával nincsen problémám, mert van egy Rothenberger racsnis csőhajlítóm, amivel gyerekjáték a megfelelő ív meghajtása.
Így utólag csövezve lehet, hogy maradok annál a megoldásnál, hogy a gipszkarton alatti 300-350mm csőszakaszt dekorcsatornába rakom és egy 90°-os idommal ráfordulok a beltérire. Így megkímélem magam a kábelek kerülgetésétől és nem is fog olyan csúnyán kinézni.
A kültéri egység az erkély burkolatára, vagy fali tartóval minimum 100mm-re megemelve lesz a falra rögzítve, így a korlát eltakarja. Amúgy a kültéri egységek a szomszédos háznál is így vannak elhelyezve.

Klíma1.jpg
    
(#) ronin75 válasza Barni87 hozzászólására (») Aug 11, 2015 /
 
Viszont ha a sarokban kilógó kábel a riasztó mozgásérzékelőjének van, akkor az nem lesz jó helyen. Ha megy a klima és élesített a riasztó, fals bejelzést okozhat.
(#) Barni87 válasza ronin75 hozzászólására (») Aug 11, 2015 /
 
Szia! Az a riasztókábel már nincsen ott, át lett helyezve az érzékelő épp a klíma miatt.
(#) ni hozzászólása Aug 12, 2015 /
 
Sziasztok !

Van egy Dimarson klímám ami szinte teljesen tökéletes
, de a beltéri ventilátor motorja önállósította magát.
Össze vissza forog ( sebesség ), de leginkább nagyon lassan.
Ilyenkor lefagy és kikapcsol.
Távirányítóra a relék kattognak , de gyorsulás nincs. max sebesség kb. az eredeti fele.

H E L P !

azt olvastam , hogy a vezérlő panel szokott tönkremenni. ...de akkor nem kattognának a relék ! ?
....vagy mégis ?

ha valaki tudna segíteni ,
köszi.
(#) zolika60 válasza ni hozzászólására (») Aug 12, 2015 /
 
Nézd meg a ventilátor motort nincs-e megszorulva.
(#) ni válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 12, 2015 /
 
nem , sajna könnyen forog !
(#) tibibalogh520 válasza ni hozzászólására (») Aug 12, 2015 /
 
Szia! Cseréld ki, a vezérlő panelen, a ventilátor motor segédfázis kondenzátorát! Kb. gyufás doboz méretű, két kivezetéses jószágot keress rajta.
Csak, az eredetivel azonos paraméterűt szabad berakni !!! Minden értelemben. Nem feltétlenül a méretére gondolok, hanem az elektromos paraméterek tekintetében!
Üdv Tibi.
(#) Joe_001 válasza Barni87 hozzászólására (») Aug 12, 2015 /
 
Akkor is alatta vinném és végig lejtsen a kültériig a csövezés. (Nem áll meg az elpárologtatóban az olaj, és visszacsorog a kompresszorhoz.) Ha már nincs gondod a hajlítással. A beltérit érdemes a mennyezettől annyival lejjebb rakni amilyen vastag a beltéri. (Ha térdmagasságba rakod a felette levő légtömeget nemigen hűti. Stb
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
(#) ni válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 13, 2015 /
 
egy 0.6 mf kondi van benne, az tud ekkora zűrzavart csinálni ??
hol jó ? hol nem jó ? megint jó .. megint nem jó... kész index !!

// az nem csak a forgásirányba játszik ? //

kösz , kipróbálom !

és a 110 C hővédelem ??? ami a rajzon van, az nem lehet ludas ??
(#) tibibalogh520 válasza ni hozzászólására (») Aug 13, 2015 /
 
Ja, hogy "hol jó, hol nem..." Akkor a reléket mérd át.
De azért a kondit is cseréld!
(#) snapscan válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 13, 2015 /
 
Vázolt esetben nem kell lejteniük a kültéri felé a gázcsöveknek. Ekkora teljesítménynél olajcsapda kialakítása nem szükséges 3m-es szintkülönbségen belül. Négy klímát szereltettem fel (illetve az egyiket magam csináltam), abból egy esetében van csak lentebb a kültéri a beltérinél, a többinél fentebb került. Csak annál lett kialakítva olajcsapda, amit én csináltam, de ott sem volt indokolt a 2m szintkülönbség miatt. Ez a leírásukban is benne szokott lenni. Nem kell túlmisztifikálni. (A klímások sem teszik, csak ha előadhatják magukat a hozzá nem értőknek).
A balra/jobbra kijövetel is kb. teljesen mindegy, mert egyszer áthajtható a cső károsodás nélkül. Szintén a leírásukban van benne a mikéntje, mert nem mindegy hogy hajtjuk. A negyediknél meg is tette a klímás, jobbra jött ki (persze rossz módszerrel hajtotta át a csöveket, de kibírták), pedig ha balra jött volna ki, 3m-el kevesebb cső kellett volna. Ez nem is lett kifizetve.
A kondenzvíz elvezetése a lényegesebb, az tényleg végig lejtsen, vagy szivattyú kell bele. Ha a zöld útvonal lesz a kondenzvíz útja is, akkor minimum egy aspen mini orange szivattyú kell bele, ez 3.5kW-ig egészen biztosan megfelel, nem tud annyi vizet termelni a beltéri, hogy ne tudja kilökni. Jelenleg 10m csőre dolgozik rá, teljesen problémamentesen. Viszont a gyári bekötést célszerű követni (amit a klímás nem tett meg, mert gőze sem volt a kivezetésekről, biztosíték foglalatról meg még nem is hallott, ezért inkább magam csináltam). Láttam már füstölni ilyen szivattyút szintkapcsoló felakadás miatt, ott sem volt kiépítve a gyári ajánlás.. kell a védelem!
(#) Joe_001 válasza snapscan hozzászólására (») Aug 14, 2015 /
 
A gáz/gőz csöveknek valóban nem kell lejteniük, de előnyös. A kihajtással meg az lesz a gond hogy el lesz takarva a kötés gipszkartonnal.(egy későbbi cserére gondolva) Ezzel a 3 m plusszal nemigen spórolnék. Csatornába gondolkodás nélkül kihajtom. A víz a mögötte lévő szobáig tartana szifonba kötve, szerintem lejtés probléma nemigen lesz vele, de erre is figyelni kell. Én 20-as csövet szoktam használni mert a 16-osban meg szokott állni a víz függőleges szakaszon is. (legalább közepes gépig nem kell többféle anyagot hordani)
(#) Staradder hozzászólása Aug 15, 2015 /
 
Hello

Érdekelne hogy jól gondolom-e hogy a folyadékoldali cső a vékonyabbik? És On-Off Spirit klima külső és belső elektromos összekötése a 1-5 számozások 1-1,2-2,3-3,4-4,5-5 való összekötése a jó?
És végül mekkora kell hogy legyen a peremezésnél a perem a 6 és 10 cső esetében ami jó?
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2015
(#) Joe_001 válasza Staradder hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Helló!
A folyadékcső a vékonyabb. A bekötés úgy jó ahogy mondod. A peremezés úgy jó ha a csővágóval levágott vég rendesen le van sorjázva, az ép, kihajtott perem még pont beleesik a hollanderba,(vagy fordítva, épp rá lehet húzni a peremezésre) és lazán forog benne. (a lehető legnagyobb teljesen ép peremezett felület legyen)
(#) Staradder válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Kösz a választ, megcsináltam és jól megy.
(#) Macsek71 hozzászólása Aug 16, 2015 /
 
Egy autóklímás kérdésem lenne :
Ford gyári. Tünet : tökéletesen hűt kb 30-40 percig, majd nem ... Ha bekapcsolva hagyjuk akkor "próbálkozik" időnként (~10-20 perc ) rövid ideig (~percig talán) hűvösebb levegő jön a légbefúvóból.
Klasszikus kapcsoljuk ki majd később újra esetén pár tíz perc pihenés nem indította újra.
Merre keresgéljünk ? Vagy irány az autóklímás ?

Tulajdonos szerint a motorvezérlő tiltja le valami szenzorhiba miatt ??
(#) mugab válasza Macsek71 hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Esetleg a hőleadó része koszolódott el?
(#) Staradder hozzászólása Aug 28, 2015 /
 
Egy On-Off klíma hiba lehetősége érdekelne:
Indításkor nem veszi fel a kezdő nagy áramot, majd jó fele W teljesítményt vesz fel üzem közben, és persze nem fúj elég hideget bent és kint pedig meleget.(hideg 17 fokra állítva és turbo-t bekapcsolva sem)
Mindenre reagál a beltéri és a ventilátorok is üzemelnek, áram vezetékeknél nem látok hibát.
Össze tudom hasonlítani a másik ugyanilyen készülékünkkel.

Mi lehet a gond?
(#) Macsek71 válasza mugab hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Belenéztem a verdába, igen koszosnak-eltömődöttnek tűnik a hűtő. A kocsi orra felőli -külső- hűtőt láttam, ha ez a motor hűtője, akkor is fennállhat a motorvezérlő tiltja a klímát jelenség ?

Egyébként hamarosan megy a gép nagyjavításra - remélem lesz a gazdájának annyi esze, hogy ezt is megnézeti
(#) BarnaPili válasza Macsek71 hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Legelső szokott lenni a klímahűtő. Ha az el van rakod a,nem megy a klíma rendesen. Mindenképp ki kell takarítani. De bizonyos klímák letiltanak akkor is,ha a motor hőmérséklete felmegy bizonyos szint fölé.
István
(#) Joe_001 válasza Staradder hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
Szívóoldali nyomást mértél? Gáz van benne?
(#) Staradder válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
Ez az amit nem tudom hogy mennyi kell hogy legyen?
Elég csak az órát felcsavarnom amivel a vákuumozást csináltam?
Ezzel gondolom kiderül van-e benne gáz.

Köszi
(#) BarnaPili hozzászólása Aug 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Autó és egyéb gépek klímáinak javítását tervezem.Szinte kizárólag R134-el vannak töltve a gépekMik az alap felszerelések,amikkel el tudok indulni.Amik föltétlen szükségesek. (csavarhúzó,13-as kulcs...ezeket ne írjátok,már megvannak )
István
(#) Joe_001 válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
R1234?
(#) BarnaPili válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
R134A a gáz,amivel jobbára dolgoznék.
(#) Joe_001 válasza Staradder hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
Először A (kék)cső (bal) végi csapot zárva vákumolás(a sárgán (középső) a vákumszivattyú), utána a nyomásmérőn lévő szelep elzár, a kék csövön lévő szelep kinyit A szivattyú kikapcs, levehető. Ha a komp nem megy az aktuális környezet hőmérsékletéhez tartozó telített gőznyomás mérhető a manométeren. Ez utalhat arra milyen hűtőközeg van a rendszerben. amit a kültéri oldalán lévő adatlapról le is lehet olvasni, a rendszerhez szükséges hűtőközeg mennyiséggel együtt. Beindítás után 15-20' múlva A 10-14°C hoz tartozó nyomásérték esetén van rendben a rendszer. Ha több akkor túltöltött ,Ha kevesebb akkor gázhiányra utal. Tapintóhőmérővel a csöveken is kb ennyinek kell lenni a csőhéj alatt.
(#) Joe_001 válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 29, 2015 /
 
Autószerelőknek valami ilyesmi szokott a műhelyben lenni.
Következő: »»   57 / 109
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem