Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stopper
Lapozás: OK   1 / 1
(#) kishere hozzászólása Jan 29, 2010 /
 
Hali!

Megkértek a barátaim, hogy csináljak nekik az autós ügyességi versenyhez amit szoktak rendezni a környező falukban egy 100mm-es, 7 szegmenses kijelzővel ellátott stoppert, ami századmásodperc pontossággal mér!

Egy gomb start/stop + egy gomb reset funkciót lásson el.

(szégyen, nem szégen villamosmérnök vagyok én is, csak engem az amperszag jobban vonzott, így a nagyfeszültségű hálózatok felé húzott a szívem.)

Nagy vonalakban tisztában vagyok az elektronikával (építettem már erősítőt, fordulatszámszabályzót /pic felhasználása nélkül/), annyira amennyire illik, de a pic-kekzeh és a pic-kes kapcsolásokhoz nem értek. Annnak a felprogramozását egy infós barát megoldja.

lényeg: találtam a neten egy kapcsolást ameny pic-kel vezérelt órát tartalmaz. A kérdés az lenne, hogy ha ezen kapcsolászt megépítem, természetesen úgy hogy a pik bemenetekre felnyomok egy-egy nyomógombot, valamint egy kijelzőt kihagyok (mivel nincs rá szükségem) akkor a kapcsolás átalakítása nélkül helyesen felprogramozott pic-kel ez a cucc hibátlanul használható-e stopperként.

Amennyiben át kell alakítani a kapcsolást, tudnátok-e nekem segíteni abban hogy hogyan tegyem meg! Esetleg egy kis rajz segítségével!
Az én gyengeáramú "szakértelmem" alapján ezt nem kell átalakítani, de mint mondtam annakidején az "amperszag" jobban vonzott így most kicsit tanácstalan vagyok.

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

PIC_clock.pdf
    
(#) djgombi válasza kishere hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
Start/stop gomb helyett jobb a fotocella
(#) kishere válasza djgombi hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
Fotocellát felvetettem én is, azt a válaszkaptam, hogy az ügyességi versenyrésze, hogy elindítják, és megállítják a versenyzők.

Da azért köszi!
(#) kishere válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
nem kötöszködök, de az a pic felprogramozásától függ leginkább, nem.?