Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Igen, ez pont így működik, kiváncsiságból rátettem egy kis digitműszert állandóra, s 13-14,2 V között ingadozik menet közben. A dolog pikantériája, hogy a Mazdamban Ford motor van, / USA, Probe 2L, 4 henger/ azon pedig egy Mitsubishi generátor....
Nem csak a gerjesztés, hanem a terhelés is lejebb viheti a feszültséget. Minden kocsin lesz ingadozás.
Sziasztok!
Tervezem megépíteni Vicsys automata töltőjét. EZT A kérdésem az lenne hogy alkalmas-e savas akkumulátorok töltésére? (gépjármű akkuk). Persze a megfelelő áramerősség beállításával az ellenállásosztón. Van-e lényeges különbség a zselés és a savas akkumulátorok töltése között?
Nincs különbség a töltések között. Jó állapotú akkukat tudsz ezzel tölteni, a roszabbaknál hamar átáll csepptöltésre.
Szervusztok!
A töltöm (25 A) töltés mellett átment (zavaró)jelgenerátorba. Ami, ugye, kellemetlen mellékhatásokkal jellentkezik az egyéb hiradástechnikai kütyüknél. Milyen szűrőt javasoltok? Megj. : küldhettek kapcsolási rajzot is. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2015
Hello! Tésztaszűrőt.. Mert ha valami gerjed, nem szűrő kell, hanem a gerjedés okának megszüntetése..
Küldjél!
Sziasztok!
A közelmúltban érdekes dolgot tapasztaltam. A nejem autója régóta állt,lemerült az akksi benne. Rátettem töltőre(sima trafó,Graetz,kondi,izzó kombináció,a kondi a trafó primer feszültsége miatt kellett),de véletlenül fordítva kerültek fel a csipeszek.Az akku rajta volt egy napot,majd kikapcsolás.Utána megint egy nap töltés,megint kikapcs. Így sikerült feltölteni.Tenném rá a sarut,óriási szikra,forró kábel,csodálkozás.Az akku polaritás megfordult.Valószínűleg kinyitottak a diódák a generátorban,így aZ ECU megúszta a fordított polaritást.Most lemerítettem az akksit ,és feltöltöttem helyes polaritással. Tanulság: A csipeszek csatlakoztatása előtt takarítsd le rendesen a saruk környékét,és egy zseblámpa sem árt,hogy lássak is valamit... ![]() István
Kár volt újra lemeríteni, mert ha lementél 10.5V alá, károsodott az akku. Persze ha már előtte le volt merülve akkor mindegy. A lénye az, hogy ólom szulfát lesz az összes lemezből, az elektrolitból pedig víz. Ezért lehet teljesen lemerült akkut fordítva is feltölteni.
Annak már annyi...ha nem, hát kivétel erősíti a szabályt!
![]()
Sziasztok!
Egy problémával küszködök, ami aggaszt, de lehet, hogy csak én fújom túl a dolgot. Az autó generátoros témában már segítettek megállapítani, hogy a generátorom jól tölt. "Az a nagy helyzet, hogy kb. fél éves új akksi van benne (74Ah), és leállítás után a feszültsége másnap reggelre 12,2-12,5V. Nyugalmi áramfelvétele az autónak 40-50mA között van. Töltőfeszültsége a generátornak alapjáraton: 14,3-14,4V Töltöfesz tompítottal: 14,2-3V Töltőfesz tompított+refivel: 14,1-2V Töltőfesz tompított+refivel+belső venti maxon járatva: 14-14,1V" Mégis ha pl. megyek hosszabb távon az autóval, leállítom, utána másnap már csak 12,5V körül van a cellafeszültség. 2. napon már csak pl. 12,3V, 3. napon 12,2V. Valahol itt áll meg, mert egy hét után is indul az autó. Normális ez a feszültségesés, amikor az autó nyugalmi áramfelvétele 40-50mA között van? Hogy eshet a névleges 12,8V-ról ilyen hamar 12,2V-ra a feszültség? Ha feltöltöm akár intelligens akár sima mezei diódahidas töltővel, akkor sem marad napokig 12,8V körül a fesz. Kíváncsiságból megmértem más autókon is 1 nap állás után ott is lemegy 12,5V körüli feszre. Ennyi számít az a 30-50mA-es fogyasztás, ami az autókba van? Csak azért aggaszt, mert ha nincs feltöltve az akksi akkor szulfátosodhat, illetve téli hónapokon lehet, hogy nem fog indítani. Most vettem bele német akku aktivátort, a másik kérdésem az lenne, hogy mik a tapasztalatok, mennyire hatásos ez a ketyere? Előre is köszönöm szépen a segítségetek!
A töltési végfeszültség OK, a más-harmadnapi is Ok, ennyi fogyasztás mellett, szóval ne aggódj jó itt minden.
Szulfásodni 12 V alatti fesznél fog (mélykisütésnél) , mivel a névleges fesz az 12V, az a neve is. Az a ketyere nem tudom mit ér, de erről tudom, hogy hatásos.
Köszönöm szépen a segítséged!
Ezt az aktivátort amit én használok az aktivátoros témánál már valaki feltette kapcsolási rajzban, HEF4047-es IC van benne, egész komoly kis áramkörnek tűnik.
Akkumulátor töltő/töltésben mit javasoltok, mert van egy mikroprocesszoros vezérlésű Auto XS típusú töltöm, meg van egy orosz dióda hidas töltőm. Egyikkel sem vagyok megelégedve, mert ha az intelligens töltővel akarom feltölteni az akksit, akkor sokszor csinál olyat, hogy azt mondja 10perc max 1 óra körül, hogy az akksi bizony fel van töltve. De én úgy érzem, hogy nincs.
Ha meg az orosz töltőre teszem, az meg a legkisebb fokozaton is pezsegteti az akksit, és 14,5-15V közötti feszt mérek az akksin, ami nem tesz jót neki. És figyelnem is kell, hogy ne hagyjam túl sokat rajta. A múltkor már úgy töltöttem, hogy diódákat kötöttem sorba, hogy lejjebb vegyem a feszt, így kb. 13,5V-ra beállítottam, hogy azzal töltse. Szeretnék venni olyan intelligens töltőt, ami több lépésben tölti az akksit, és megbízható, és van LCD-je, mert az azért többet mond mind 4db töltőled. De sehol nem találok ilyen töltőt. A LIDL-be szokott néha lenni Ultimate LCD-s intelligens töltő, de eddig nem sikerült elcsípnem ![]() Ha tudnátok valami megbízható töltőt javasolni, azt megköszönném. Nem baj, ha drága, de tényleg megbízható legyen, és ha öregebb az akksi, akkor is tölste, ne dobja el, hogy ő ezt nem akarja tölteni ![]() Illetve ha az orosz töltővel töltöm az akksit, akkor mi az a feszültséghatár, amivel sokáig rajta hagyhatom, nem bontja el a cellákat, ha elfelejtem levenni? Előre is köszönöm szépen a segítségetek! A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2015
A töltésed jó, a nyugalmi áram is. A 12,8V inkább csak új akkuknál áll fenn teljes feltöltésnél. A 12,5V még jó, a 12,2-3V már nem. 12,4V alatt már megindulhat a káros szulfátosodás.
A helyzet az, hogy ez már valószínűleg a szulfátosodás, vagy az elhasználódás jele. Próbálj regeneráló töltést csinálni rajta, pár ciklust! Amit vettél inkább megelőzésre jó. Ólomakku GYÍK A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2015
De egy féles éves akksiról beszélünk, és ha a töltésem jó, akkor mitől kezdett el szulfátosodni, amikor mindig megjáratom, meg 2-3 hetente, max havonta felrakom töltőre?
Engem ez az ami aggaszt, hogy ez mitől lehet. Barátnőm autójában is új akksi van, az övében 2 hónapos, és neki is 12,3V-ot mértem multiméterrel, pedig ő is hosszabb távokon is használja az autót. De átmegyek megmérem apámék autóját, ők 3-4 hetente egyszer mennek vele, ha ott is 12,5V alatt mérek, és az akksijuk több mint 10 éves, akkor tényleg nem vágom, hogy kevésnek mondják a 12,5V alatti feszt, mégis több autónál is ezt mérem ![]() Na megmértem apámék kocsijában az akksifeszültséget. Ma reggel ment vele, most 12,16V a fesz rajta. 13 éves akksi, pöccre indul télen is a hidegben. Akkor ez most, hogy lehet? A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2015
Cserélj műszert, vagy mindenki szembe megy az autópályán. Nem 3 akkut mértem eddig.
Olvasd el a GYÍK-ot, amit küldtem, ők sem.
A műszerrel semmi gond, van 3 multiméterem, akárhány tápegységen mérem őket, mind ugyanazt méri, sőt a melóhelyen a kalibrált műszereken is ellenőriztem őket, és nagyon pontosak. Pont most ellenőriztem le megint a pontosságát, és nemhogy tized, hanem századon belül téved csak pár századot. Pl. kalibrált műszeren 12,04V nál mér 12,06V-ot.
Szerintem elég jó. Igazából arra szeretnék magyarázatot kapni, hogy barátnőm is sokszor használja az autót, sokszor elég hosszú távokon, én is sokat használom, mindkét autóban fél évnél fiatalabb akksi van, és mégis ilyen értékeket mérek. Mi az oka, hogy 12,2-12,5V között van az akksi feszültsége, amikor rendesen van használva az autó, és a töltőfesz mindkét kocsiban jó. A digitális multiméter pontos, amivel mérem. Nehogy azt mondja valaki nekem, hogy az egyik akksi pár hónapos, a másik fél éves, és ilyen rendeltetésszerű használat mellett így kell viselkednie cellafeszültségbe. De, hogy biztos legyek a dolgomba, megmérek még egy rakás autót, ami rendszeresen van használva és legalább 1 napot állt, hogy akkor mekkora a feszültsége. Mert ha azokon is 12,5V alatt fesz lesz, akkor nem fog érdekelni a dolog, főleg, hogy lesz köztük még gyári 10 éves akksi is, amikkel eddig gond nélkül indultak télen. Munkatársam 3-4km-re lakik a melóhelytől, minden nap kocsival jár, télen-nyáron, neki is több mint 10 éves a gyári akksija, sose tette még fel töltőre, nem hiszem el, hogy télen az ablakfűtés meg önindítózás mellett ezen a távon vissztöltené a kivett energiát. Mégis pöccre indult eddig bármilyen hideg is volt. Ezekre sajnos nem kapok választ a GYIK-be, azért kérdezem tőletek. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2015
Csak vicceltem a műszerrel...
Nem tudok neked mást írni, mint a GYÍK-ban is benne van, 12,5V alatt szükséges a külső töltés, mert gond lesz egy idő múlva. A múltkor egy cellazárlatos akkuval indult egy benzines Audi az udvarunkon, nyögött egyet és beindult. Ettől még az az akku halott, cserélni kell. Valamint láttam már A-s Mercit is beindulni 11,5V-os akkuval, de mégsem mondanám rá, hogy ez így rendben van. A 12,2-3V sem jó, a 12,5V már elfogadható. Néhány tized V is sokat számít.
Szia, Köszi a linket az akksikról! Az ember soha nem tanulhat eleget, habár nagy dögök, egy chiphez képest, mégis nagyon könnyű agyonvágni őket. Még a "szakember" is könnyen hazavághatja őket, ha nem elég óvatos. Aszt hiszem erősen, hogy az enyém is szulfátos lett, mikor 2 hónapig nem volt generátorom, Vagyis lett volna, de megfizethetetlen áron, amit megrendeltem csajna fesszabályozót, nem akart működni benne.... végül sikerült az Ebayon találnom egy vadit elfogadható árért, de addigra sokszor teljesen lemerült az akksi. Töltővel töltögetem, mert igazat adok, hogy 2,7V kör van a teljesen feltöltött értéke, alatta a köztes megoldás... Desulfatort már próba-penelen összeraktam, de amelyiknek nincsen "töltő" ága, az szerintem nem ér semmit, feltéve, ha töltés nélkül nem kapcsol le.. A proli-köbzoli félét javasolták többen Szívesen várom építő javaslataidat! Az akksit nincsen kedvem pénzem, főleg tél előtt kidobni.....
![]()
Igazából csak az okára akarok rájönni.
Barátnőm akksija Calciumos akksi, aminél elvileg a szulfátosodás nehezebben megy végbe, azaz egy 2 hónapos akksinál aminél az autó hosszú távokon van használva kicsit rendellenes a 12,5V alatti fesz. Ez az ami aggaszt. Illetve nekem 74Ah-ás akksim van az autóban, mivel inkább nappal használom az autót, és nappali menetfénnyel, így azt gondolom, hogy a generátor, ami elvileg gyárilag 100A-es, fel kellene töltenie egy 74Ah-s akksit is. Vagy rosszul gondolom? Más ismerősöm is használ ilyen nagy kapacitású akksit pont olyan autóba mint én, és náluk nem volt ilyen gond, hogy nem töltötte volna fel rendesen. Azért aggaszt a dolog, mert ha nem jövök rá, hogy lehetne kiküszöbölni ezt, hogy ne legyen alultöltött az akksi, akkor lehet, hogy pár évente akksit kell vennem, ami azért nem olcsó mulatság, főleg, hogy a gyári 9 évet, utána egy Varta 55Ah-s akksim volt, az 5-6 évet elment, úgyhogy ezeknek is illene elmennie 5 évet ![]() Direkt azért vettem nagyobb kapacitású akksit, ha gyengül az évek során, akkor is több indítóáramot tudjon leadni, mint egy kisebb kapacitású, ami már veszített az indítóáramából.
A 12,5V jó, mint már többször írtam, majdnem teljesen feltöltött, azzal nem lesz gond. A forgalomban levő akkuk zöme már Ca-s, vagy CaCa-s. Egyik szempontból jobb, mások szerint van amiben rosszabb. Szerintem nagyobb különbség nem ebben van...sokszor meglepődünk, amikor azonos paraméterű, de különböző gyártmányú akkukat felteszünk a mérlegre...
![]() A generátor hiába 50-100A-es, a töltés mindig lassabb folyamat, mint a merítés. A feltöltött állapot az üzemeltetés körülményeitől függ. Mekkora terheléssel, mennyi ideig terhelődik, majd mekkora árammal, mennyi ideig töltődik, a töltőáram nem egészséges 80-180-350A-en, míg terhelésként ez teljesen üzemszerű, még ha néhány másodpercig is. Valamint a generátor a töltés mellett az autó egyéb szükségleteit is ellátja. Az autóban az akku dolga igazából annyi, hogy feltöltve várjon, üzemeltesse a kütyük standby szükségletét, majd indításkor kitegyen magáért, de ahogy beindult az autó, már kapja is a töltést és állandóan feltöltött állapotban kell lennie, ezek ezt szeretik, a lemerülés káros. A gyári akkuk mindig tovább bírják, mint a következők, akkor is ha Varta, Bosch lesz a második. Azt lehet mondani, hogy átlagban a dízelekben 3-4, a benzineseknél az 4-5 évnek már lehet örülni. Minden ami ezen túl van kivételként erősíti a szabályt. Ha van lehetőséged, megnézhetnéd, hogyha leveszed az egyik sarkot annyi időre, amikor egyébként már lejjebb ment a feszültség 12,5V-nál, mi történik...
A két hónap generátor nélkül biztosan nem használt neki, sokáig volt 12,4V alatt. Nincsenek túl jó tapasztalataink a regenerálókkal, van 2 fajta komolyabb ilyen töltőnk. Van 10,5V-ig merítőnk, hogy több ciklust is meg tudjunk csinálni. Ritkán van olyan, hogy elsőre nem jó (akkor meg csak le volt merülve), sokadjára pedig megjavul. A legtöbb akku merülten érkezik, üzemeltetési elégtelenségből, vagy gépjármű elektromos hibából, aztán jön az akku "gyártási hiba". Azért tettem idézőjelbe, mert ezek zömének elbírálása a gyártó szigorúságától függően változik. Van amelyik engedékenyebb és nem szívózik azzal, hogy egy akkun 1 év 11 hónaposan jön ki a "gyártási hiba", van amelyik visszautasítja, hogy pl. a szulfátosság üzemeltetési hiba.
Az akksi kb 5. éves, 096 Type 75Ah körüli. A cimkék, már rég leáztak róla, így pontosabb adatokat nem tudok. Csak az árát, 100-120€ körül.
![]() Köszönöm válaszod! Üdv: Mike
Ha járnál erre, akkor meg tudnám neked mérni az akkud, de így messziről mást nem tehetek.
Nekem ez a regeneráló már bizonyított: http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=225651
Köszi! Ha járnék is, az autó valószínűleg itt maradna a szigeten
![]()
Helosztok.
Mikor hazaértem hétvégére azt tapasztaltam, hogy az autó akkuja teljesen lemerült. Még az olajnyomás és töltésjelzők működtetésére se volt elég villany. Ráraktam a töltőt, bekurbliztam, bementem Nyíregyig, utána indult rendesen. Hazaérve felraktam töltőre, de jópár órája 7A felett vesz fel. Teljesen halott? |
Bejelentkezés
Hirdetés |