Fórum témák
» Több friss téma |
Nem siklottam el maximum félreértés történ a kommunikációban.
Ha lejjebb viszem a frekit és vele a feszültséget is a kompresszor kisebb fordulaton fog pörögni, a felvett teljesítmény is kisebb lesz de értelem szerűen nem fog akkora kompressziót sem csinálni. Tehát csökken a hőtranszfer. Vagy nem?
Miért ne szívna vizet? Akkor csak pörög üresen a szivattyú?
Idézet: Még csak kétszer írtam le!Amit írsz az igaz de a te esetedben felesleges ... „de elsiklottál azon kijelentés mellett hogy nem kell szabályozni a teljesítményt mert maximumon is nagyon kevés lesz” A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
A kútklíma jó dolog.
Remélem nem baj, ha belinkelem ezt az oldalt: Bővebben: Link Itt már egy elkészült és kipróbált rendszer van. Működik.
Remélem itt még mindig keringtetőszivattyúról beszélünk. Az meg nyomás előállítására nem igazán alkalmas. A zárt fűtésrendszerben a szivattyú bemenetén kb. ugyanazzal a nyomással jelenik meg a víz mint a kimenetén. Vagyis csak mozgásban tartja a vizet, mintha egy fazékban fakanállal kevernél. Itt viszont x méterről fel kell szívni a vizet egy magasabb helyre. Erre keringtető szivattyú nem alkalmas.
Két eset lehetséges: vagy marad nyitott a kút felőli oldal és akkor rendes szivattyú kell vagy pedig a kútban levő, hőleadó részt is zárttá teszed.
Igen keringtető. Annak tényleg nem lenne értelme ha 5-6-700W csak a szivattyúra menne el. Értem hogy mire gondolsz. Ebben az esetben a két cső lemenne a fenékre 1 szintbe csak 80cm távolsággal és ott a nyomás kiegyenlítődik. Vagy annyi különbséggel amennyit a szivattyú még elbír. A meleg úgy is felmegy magától a felsőbb rétegekbe alul mindig hidegebb maradhatna.
Nem, sajnos ez nem így működik. A kulcsszó a ZÁRT hálózat. Hiába teszed akár 2 centire egymáshoz a két csövet, nyitott lesz a rendszer. Képzeld el: akkor nem kellene több 10 ezres nagy fogyasztású szivattyúkat gyártani, elég lenn egy 40 Wattos keringtető mindenre.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
A helyzet az, hogy az inverteres masinákban két megoldást használnak:
-indukciós, kalickás forgórészű, 3 fázisú és (1 fázisú betáp esetén) 3x230 V-os, egyszerű frekiváltóval hajtják, nyílván egybeépítve a vezérlés többi résztvevőjével a kültériben. - BLDC motor (ezek a DC inverteres masinák), de Te lehet, hogy jobban tudod, mint én, ez már nem sima frekiváltó, hiszen nem kell váltóirányítani. A gond ott van, hogy a betétmotor az on-off klímakompresszorban nincs méretezve a lecsökkent hűtőközeg tömegáramra, ezért leégetheted, ha nincs szerencséd. A kompresszióviszonyod egyébként a sebesség csökkentésével nem csökkenhet (a tömegáram viszont igen), mert a hűtőkörfolyamatnak szüksége van egy adott nyomásviszonyra a működéshez. Ráadásul, ahhoz hogy gazdaságos legyen a megoldásod, elektronikus expanziós szelepet célszerű alkalmaznod, hogy a lecsökkent hűtőközeg tömegáramhoz arányosan csökkentsd a beadagolást. Azt is vezérelni kell mégpedig túlhevítésre. De Neked nem kell szabályozni a kompresszort! Kell egy kb 100 literes szigetelt tartály, amiben tárolod a hideg vizet, és szükség esetén hűtöd is, egész nyugodtan on-off rendszerben. Innen használod fel keringetőszivattyúval a hűtéshez a vizet. Sajna a kúttal kapcsolatban egyetértek a többiekkel. hamar fel fog melegedni, mert nincs hidegvíz utánpótlás. Ráadásul, értelmes légáram mellett kb. 7-8 °C-os Delta t-vel számolhatsz a légoldali hőcserélődön. Tehát a kívánt 22°C-hoz legalább 14°C-ra kell hűteni a vizet. Adódik még az a probléma, hogy a hidegvizes kaloriferek mérete általában nagyobb (hűtőteljesítményükhöz mérten), mint hűtőközeggel működő társaiké. Ez az elhelyezésnél jelenthet problémát. Tetszik az elszántságod. Bízom benne, hogy megosztod a tapasztalataidat még akkor is, ha zsákutcába jutnál vele (remélem nem). Összegezve: -hagyd a teljesítményszabályozást, bonyolítja és drágítja a bulit -puffertartály a hidegvízhez -kiszuperált klíma (legjobb lenne beltéri helyett egy megfelelő méretű lemezes hőcserélőt rátenni, létezik egyik oldalán forraszos kivitelben is ilyen alkalmazásokhoz) -FanCoil a hideg levegő előállításához és padlástérbe juttatásához Mindezekhez pedig egy klímás, mert hűtőközeghez csak ő nyúlhat. Szerintem. Idézet: Mitől is lenne hideg a víz alul ha folyamatosan hőt viszel a rendszerbe ? A víz mozgása nem is sok idő alatt kiegyenlítí a hőmérsékletet ami egyre csak emelkedni fog mint már egyszer leírtam csak a kútgyűrűkön keresztül hűl addig míg a föld is felmelegszik , nem véletlenül használnak "élő " kutat a kútklímához ! Kiszívják a hideg vizet és a meleg vizet vagy kilocsolják a kertre vagy egy másik messzebb lévő kútba visszasajtolják . A te "kutad" aminek az alját leszigetelted hogy még ha akar se jöhessen fel hideg víz az csak egy tartály amit elkezdesz melegíteni .... „A meleg úgy is felmegy magától a felsőbb rétegekbe alul mindig hidegebb maradhatna.”
Ne haragudj de ezt szerintem egyáltalán nem így van. 1kW-os szivattyú azért kell ha öntözni akarok mert E=m*g*h. Kiemelni 1000l vizet 10m mélyről igenis munkát kell befektetni. Más a helyzet ha helyzeti energiát nem változtatunk hisz az az 1000l ugyan oda megy vissza. 40W arra kell hogy a rendszer súrlódás veszteségeit, kavitációs veszteséget... pótoljuk. Ha ezek nem lennének a keringető elmenne 0W mehanikai teljesítménnyel.
Ezek szerint az összes hőszivattyús rendszer amiben telefektetik a kertet csővel az működésképtelen mert e zárt csőben kering a víz akárcsak egy tartály? Ugyan már. Lehet hogy nem fog annyi hőt elnyelni viszont a beton elég jó hővezető.
Sosem mondtam hogy 15 fok marad. Magasabb vízszinttel alacsonyabb a hőellenállás a talaj felé. Kevesebb vízszinttel több és jobban felmelegszik. Csinálok napokban egy tesztel és megmondom hány C°/W amiről beszélünk.
Innen a legegyszerűbben úgy tudnánk továbblépni ha holnap kipróbálnád és beszámolnál az eredményről. (és akkor ez még csak az egyik megoldandó probléma a rendszerben)
Idézet: Éppen a telefektetik a kulcsszó ! A felület nagysága , ami a kutadnál talán 3-4 m2 lehet egy lefektetett csőrendszernél a sokszorosa , de hiába is írunk bármit úgy is azt és úgy csinálod ahogy kigondoltad , a tanácsokra nincs is szükséged ... „telefektetik a kertet csővel az működésképtelen mert e zárt csőben kering a víz akárcsak egy tartály”
Van itt a fórumon is olyan téma, ahol kútklímával foglalkoznak: Bővebben: Link
Sok hasznos infó van benne. Én is onnan lesek ötleteket majd a saját kútklímámhoz.
Sziasztok!
Segítségetek tanácsotokat kérném. Vettem egy Vortex split klímát, a beltérit felszereltem, vízbe állítottam, a kültérit fixen betontuskókra rögzítettem. Még az elektromos részével el boldogulok de félek a rézcsövek bekötésével pedig minden adott. Van leírás is de nem egyértelmű a vákumolás, stb. A kézikönyv csak azt írja, hogy : „ - vegye le a borítást a záró szelepről és a T ágú szelepről (feltételezem, hogy a zárószelep a fekete műanyag kupak míg a T szelep másik oldalán a réz ?) - vegye le a kiegészítő fedelet is a T ágú szelepről. ( az melyik?) - fordítsa a zárószelepet 90' az óramutató járásával ellentétes irányba majd 8 másodperc után zárja vissza a szelepet. (Mivel, hogy?) - ellenőrizze, hogy van e szivárgás a csövek csatlakozásánál. - imbuszkulccsal nyomja meg a T ágú szelep tetejét a levegő kieresztéséhez (mivan, lehet csavarni, nyomni?) - ismételje meg a folyamatot - nyissa ki a záró és T ágú szelepet imbuszkulccsal, hogy a készülék tudjon működni. ( most két valamit kéne kinyitni? )" A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2016
Szia!
Ez valami gyorscsatlakozós "szereld magad" klíma?
Akkor leírom magyarul .... vedd le a sapkát a szelepekről , a nagyot a kicsit és a lefelé álló töltöszelep sapkáját is ! Nyomd be egy csavarhúzóval a töltő szelepet (olyan mint az autó gumiján a szelep és lefelé áll) ezután imbuszkulccsal nyisd meg kicsit a felső szelepet . Ekkor sziszegni kezd a benyomott töltőszelep (kiszorul a rendszerben maradt levegő) ezt kb 8 másodpercig hallgasd majd elengedheted a töltőszelepet és imbuszkulccsal megnyitod mindkét szelepet teljesen , majd végül feltekered meghúzod a szelepsapkákat . Nem szakszerű de vákuum szivattyú nélkül ez a járható út .
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2016
Szakértő véleményét szeretném kérni klíma elhelyezés témában. Regisztrált, a szükséges jogosítványokkal rendelkező klímaszerelő javasolta, hogy szekrény fölé tegyük a beltéri egységet. A szekrény 60 cm mély, a teteje és a mennyezet közötti távolság 45 cm. A szoba magassága 2,80 m. Szerinte jó helyen lenne, úgyis vízszintese helyzetbe kellene irányítani a hideg levegőt. (Daikin klímáról van szó). Két szobát hűtenénk vele és így a két szoba közti kétszárnyas ajtóval szembe kerülne. Ezt még el is tudom fogadni, de mi van ha fűteni szeretnénk vele?
A használati útmutatójában van egy felszerelési ajánlás. A klíma beltéri rajza alatt-felett-mellett ott vannak a betartandó távolságok. 45 cm-be semmiképpen sem fér bele.
![]() Jóformán csak fűtésre használom, 60 cm van a szekrény fölött, ahova elhelyeztük. A szekrény tetejére döntött furnértáblát kellett rakni, hogy a légáramlást kidobja a légtérbe. Ha ez nincs ott, hamar "befullad". Úgy érzi, hogy elég meleg van, mert nem kering megfelelően a levegő.
45 cm-es "résbe" egy klíma beltérit? A hónap vicce.
A Split Klíma nyomáspróbáját (tömörség) csak száraz nitrogénnel lehet elvégezni vagy
a kompresszorral bejutatott levegő is alkalmas rá 6 bar értéken ? Sejtem hogy nem mert ez a vákuumozás (ahol a vizet eltávolítjuk a rendszerből) ellenkezője lenne, de hát ha rosszul gondolom.
Szia!
Nem csak az a baj a levegővel, hogy párát juttatsz a rendszerbe, mert azt egy + óra vákuumozással el tudod távolítani. A nagyobb bibi, hogy a kompresszorod fog bejutatni a levegővel olajat, koszt, mocskot.. Ezt nem tudod "kivákuumolni".. akkor inkább CO2, ha nincs N2 palackod... De a N2 a tökéletes megoldás..
Sziasztok tudtok ajanlani, valami 230V-os ac motort, amit egy klimahoz tudnek hasznalni ? Daikin belteri egyseghez szeretnem, hogy kozvetlenul a halozatrol tudjam uzemeltetni, csak bedugom, es a notor mar forgatja is a levegot, nint egy ventilatornal.
Elore is koszi
A beltériben gyárilag van motor , miért kell másik ???
Mert az elfüstölt, ismerősöm rákötötte közveltenűl ac 230V-ra és kipukkant
![]()
Az a legnagyobb baj hogy minden beltériben más a motor rögzítése-mérete tehát szinte csak a saját motorja jó bele .
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2016
Ohh értem, akkor kb esélytelen, hogy egy másik motort találjak hozzá, ami kibírja a 230V közvetlenül
![]() Köszi azért ![]()
Ha szabad érdeklődnöm, mire szeretnéd használni a beltérit? Csak simán forgatni vele a levegőt? Tehát, csak a ventillátort szeretnéd forgatni?
Mindenesetre tegyél fel légyszi egy képet a mociról, lehet, hogy akad (csapágyas, de javítható). Annyit azért hozzátennék, hogy a DAIKIN igen régóta áttért a BLDC (kefenélküli egyenáramú) motorokra a beltérikben és kültérikben egyaránt. Ezekben saját vezérlő van ami nem 230 V váltóról megy. Ezt is el lehet indítani, csak picit többet kell vele molyolni, cserébe fokozatmentes lesz a szabályzás.
Pontosan, csak forgatni a levegőt mintha egy sima ventilátor lenne. Valószínűleg, ez a termék sem 230V váltóról működött, ezért sikerült tönkre tenni, az enyémről konkrét képet nem tudok feltenni, mert jelenleg nincs nálam de egyébként ez a típusú, így néz ki.. Illetve amiatt lenne szükség, hogy hálozatról tudjam üzemeltetni, mert kültéri nélkül nem volt hajlandó elindulni a készülék. :/
|
Bejelentkezés
Hirdetés |