Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   197 / 292
(#) erbe válasza tavasz01 hozzászólására (») Szept 28, 2016 /
 
Ha csökkenteni akarod a fogyasztást, javítsd a hőszigetelést! Állítsd a ládát 5-10 cm vastag hungarocell (nikecell, stiropor, ...) lapra. Ragassz a hátfalra a hűtőrács alá (hőleadórács) hőtükör fóliát! A hátfalon a hőleadó rácsot szabadon kell hagyni. Legalább 10 cm széles szellőzőcsatornát kell hagyni. Oldalról is kell hagyni rést, ahonnan szabad levegőt kaphat.
Teríts a tetejére több réteg takarót, esetleg vastag szivacsot (tábori matrac,...). Ha van rá lehetőség, az oldala mellé is tehetsz szigetelést. Időnként ellenőrizni kell, nincs e a szigetelés alatt páralecsapódás, rozsdásodás.
Régi kísérleti eredmény: Több rétegben összehajtogatott takaró (fedél méretre) azt eredményezte, hogy 7 perc üzem, 6 perc állás helyett átállt 6 perc üzem, 6,5 perc állásra.
Minden további szigetelés javít, de az összes is bevethető, ha van rá hely. Olcsóbb és hatékonyabb, mint bármilyen átalakítás.
(#) StMiklos válasza tavasz01 hozzászólására (») Szept 28, 2016 /
 
Szevasz!

Az igaz, hogy a villanymotor elviseli az alacsonyabb fordulatot, bár ez se biztos, mert egy sima 3 fázisú motorunk leégett alacsony fordulaton túlmelegedés miatt, mert a ventillátor már nem szállított elegendő hűtőlevegőt. Külön kényszerhűtéssel kellett "felszerelni".
Nagy fordulaton meg szétrepült az a bizonyos műanyagből fröccsöntött ventillátor.
Ugyanezt le kellett alumíniumból gyártani a szabvány motorhoz. Na így lett fordulatszabályozható motorunk.
De a kompresszornak olajozási rendszere is van, amely megkívánja az 50Hz-ből származó fordulatszámot.
Nyilván működik 49-48-47 stb.Hz-en is, de meddig is lehet vele lemenni? Én nem tippelnék.
Belül, az olajozás biztosításán túl, a belül mozgatott (keringő) olajnak hűtési feladata is van, nem közömbös annak mennyisége.
Én láttam múanyag (átlátszó) házban működő demonstrációs kompresszort, ahol minden történés látszott belül, sztroboszkóppal "megállítva", láthatóvá téve a történéseket.
E a gondolatot osztanám meg Veled, hogy még egy-két dolgot is figyelembe kellene venni.
Üdv: StMiklos
(#) kaqkk válasza tavasz01 hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Idézet:
„3. Gorenje 190 L-es fagyasztóláda.”
Az tényleg csak kísérletezésre jó. Az soha nem fog kevesebbet fogyasztani ,mert tuti át van vizesedve a szigetelése . Nézd meg van e alatta víz ha igen akkor dobd ki , ha véletlenül nincs akkor még most add el , az egy ipari hulladék .
(#) dexter315 válasza sapika hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Üdv. Kérdezni szeretném hogy sikerült megoldani a problémát? Nekem is hasonlóak a tünetek tocsog a víz a szivacsnál és el jegesedik a légjárat és nem hűti le az alsó részt. Kiolvasztom a jegesedést azután egy ideig remekül üzemel de fokozatosan vissza is jegesedik
(#) Mc Elek válasza StMiklos hozzászólására (») Szept 30, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget !
Hétfőn tudom megnézni, majd írok, képelek, milyen értékek vannak rajta. Az oldalait fényképeztem le, mert ott láttam feliratokat, de azok haszontalanok.

Már a Danfoss katalógusban megtaláltam a jelölés magyarázatot, csak éppen ezeknek nem vagyok a birtokában.
Danfoss identification markings
(#) kaqkk válasza dexter315 hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
Legelőször tisztítsd ki a kifolyót ,ha még ezután is fennáll a hiba továbblépünk .
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Közeli szerelőket hívtunk, vagy el kéne vinni a gépet vagy azt mondta hogy ez elektronikás és nem is vállalja.
Így szétszedtem én, meglett az elektronika ( kattogás alapján) . Hátul a kompresszor mellett volt egy fémlap mögött.
Whirlpool ARG774 a gép típusa, az elektronikát meg láthatjátok a képeken.

Nos, előlapi kijelző szerint minden rendben, vészjelző sem jelez. Ajtónyitáskor elkezd kattogni a relé, világítás is villog meg a légkeverő elindul de az is a kattogással szakaszosan. Ajtót becsukva megy a légkeverő pár percig majd megáll az is.

A kompresszort abszolúte nem indítja el.

De elektronika nélkül adtam neki áramot, kompresszor elindult és hűtött is.

Szóval az elektronika halt meg, meg esetleg egy hőszonda mert a vészjelzőnek azért égnie kellene nem?

Mitévő legyek? Jó eséllyel kondicsere és indul a gép?
(#) elektroton válasza Busz hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Azt a 2µF kondit forraszd ki és mérd meg a kapacitását, lehet, hogy meglepően alacsony lesz a kapacitása. Vagy vakon cseréld ki! megfelelő X2 típusúra.
Nekem is hasonló problémám volt Ariston No-frostos hűtővel. Azóta tökéletesen működik.
Ez a 2µF kondi biztosítja az elektronikának a feszültség csökkentést, trafó helyett.
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Az elektronika másik oldalát is jó lenne látni , de a két kondit kicserélheted (a sárga hengeres és balol felső sarokban a kék téglatest alakú)
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Itt a másik oldala:
Bővebben: Link

Ittvan felülről, itt jobban látszik minden:
Bővebben: Link
Itt meg egy oldalnézet, a fekete kondi puklis rajta:
Bővebben: Link
Itt meg a többi kép, pl elektronika fedele:
Bővebben: Link

Hűtőgép adattáblája:
Bővebben: Link

Kapcsolási rajz:
Bővebben: Link

Ilyen kondikat hol tudok venni?

Ja és a vészjelzőnek nem kellene világítania mindezektől függetlenül?
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
(#) Busz válasza elektroton hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Ezeket kutattam ki hozzá laikusként, jók lesznek hozzá szerintetek?
https://hqelektronika.hu/termekek/c-10n-ac275-x2-j-x2-kondenzator-1...-l15mm

https://hqelektronika.hu/termekek/c-2u2-400mkp-kondenzator-2-2uf-40...-rm275

https://hqelektronika.hu/termekek/47035p-x-elko-470uf-35v-85c-10x16-allo

Ha igen akkor megrendelem és majd beszerelem.

A "LINK" gomb nem azért van a hozzászólásíró ablakban, mert olyan szép, hanem azért, hogy használjuk bátran!
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
(#) elektroton válasza Busz hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Az a 10nF-os kondi nem kell (100nF-os az a kék kocka alakú a sarokban, szerintem csak zavarszűrő).
A 2,2µF-os megfelelő, és szinte biztos ennek cserje megoldja a problémát.
Továbbá ajánlatos a két elkót is kicserélni, a 470µF-ost és a 47µF-ost is.
Az elektolit kondik nem az oldalán hanem a tetején szokott felpúposodni, ami ott látható az a panel védőlakk megfolyása. Ránézésre az itt láthatóak jók ilyen szempontból.
Vészjelző azért nem tud működni, mert a tápellátás, fezültség csökkenés miatt a processzor sem tudja feldolgozni a jelenséget, tehát hibát sem tud jelezni.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
(#) Mc Elek válasza StMiklos hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Lefényképeztem a termosztátot. Úgy látom -16.0 és -32.0 az értékek. Sem a belsejében sem kívül nincs rögzítve a kapilláris cső vége.
- Akkor ezt kihúzom belőle, az újat pedig beletolom ameddig megy és kész?
- Ha a csere alkatrész csöve esetleg hosszabb lesz, mit csináljak a maradék hosszal?
(#) StMiklos válasza Mc Elek hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Szevasz!

A jelek értelmezése:
Legmelegebb kikapcsolás (1-es állás) -16C
Leghidegebb kikapcsolás (5-ös 7-es? állás) -32C
Visszakapcsolás mindig +4C (merthogy ekkor már leolvadt a normáltér).
Ezek az értékek a termosztát kapillárcsövének utolsó 6 centijén fognak megjelenni, mint a leghidegebb része a termosztátnak.
Mielőtt kihúzod, nézd meg mettől húzod, mert ugyanennyire kell betolnod, több lehet, de nemigen lesz, kevesebb meg nem jó.
A többletcső úgy maradhat felcsavarva, kicsit azért lehet torzítani, hogy elférjen.
Ilyet értékkel lehet kapni ca. 2000+ÁFA környékén.
Üdv: StMiklos
(#) Mc Elek válasza StMiklos hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Eddig megtaláltam minden alkatrészt, ami kellett, bármihez. De most ez kifog rajtam. ( Illetve 13-17e. között találtam.) Az a problémám hogy 90%-ban nincsenek feltüntetve a hőmérséklet értékek, és így nehéz. Egy oldalt találtam ahol elég korrekten kiírják.
2808 hátlapos Ranco
Ez jó? 2,5°C ? Ha feljebb csavarom (5 fokozatú) meglesz a hűtőben az 5-10 fok, és elég hideg lesz a mélyhűtőben?
(#) StMiklos válasza Mc Elek hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Szevasz!

Tökéletes lesz..
http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=421...g=2808
vagy:
http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=421...001375

Ott vannak a kapcsolási értékek, de van inkább hasonló kapcs étékekkel, fejből nem jut eszembe.
Ha nem felejtem, holnap megnézem.
Üdv:
(#) Mc Elek válasza StMiklos hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Köszönöm!
Megvárom, most egy mechanikus időzítővel megy a hűtő.
Mechanikus Időzítő kapcsoló 1000 ft/db
(#) Busz válasza elektroton hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Megjöttek a kondik. Az MKP kondinak tökmindegy milyen polaritással rakom be?
(#) proli007 válasza Busz hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Természetesen, mivel nincs is polaritása..
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
(#) Vasal hozzászólása Okt 6, 2016 /
 
Üdvözletem segítséget szeretnék kérni elromlott samsung cooltech dynamic hűtőgéphez. A hiba a következő a hűtő random módon ki be kapcsol illetve van hogy nem indul a kompresszor de amikor csak a keringető ventilátor megy.
Természetesen amit leírtam olvasztott hűtő nél tapasztaltam.
Teljes kibe kapcsolás miatt arra gondolok hogy a hűtőgépet vezérlő mikrochip meghibásodott. Találtam hozzá másikat de a 16 ezer forint és szeretnék segítséget kérni mert nem szeretném megvenni feleslegesen.
Segítségeteket előre is köszönöm
(#) kaqkk válasza Vasal hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
A panelon lévő kék színű kondenzátort cseréld ki .
(#) Joe_001 válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Az se baj ha mind a hármat! (Elsőre olcsóbb)
(#) Vasal válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Az lehet a ludas a hibáért?
(#) kaqkk válasza Vasal hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
90% ban a kondenzátor hibája okozza az elektronika helytelen működését. filléres alkatrész érdemes annak cseréjével kezdeni a javítást .
(#) elektroton válasza Vasal hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Idézet:
„Az lehet a ludas a hibáért?”

Nem is a processzor!
A három kerek elektrolit kondenzátoron kívül a világosabb kék tégla alakú kondenzátort is érdemes kicserélni. Trafó helyett ez biztosítja a feszültség csökkentést az elektronika részére.
(#) Vasal hozzászólása Okt 7, 2016 /
 
Tudtok ajánlani olyan boltot budapesten amiben ezeket meg tudom venni jövő héten két napot budapesten leszek és akkor meg is venném az alkatrészeket
(#) granpa válasza Vasal hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Attól függ, merre jársz, de minden elektronikai alkatrészboltban tartanak ilyeneket. Én pl. az Üllői úti boltot ajánlanám (ha útba esik): József körúttól kifelé, bal oldalon ~300 m. De van a Fehérvéri úti piacnál is, a VI. ker. Vörösmarty u.-ban is, és még sok helyen.
(#) Joe_001 válasza elektroton hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Bocs, azt nem is figyeltem! Jogos!
(#) erbe válasza Vasal hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Kellene egy kép a panel alsó feléről. Nem tartom lehetetlennek, hogy a sarokban a fekete kocka hálózati trafó. A szögletes kék kondi inkább zavarszűrőnek néz ki.
(#) Vasal válasza erbe hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Szia nem tudom most lefotózni a panelt de ez a legjobb képet amit fel tudtam tölteni
Következő: »»   197 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem