Fórum témák
» Több friss téma |
Szép napot! Nem tudom, hogy off-olok-e, de nem találtam topikot a problémámra, Ezért elnézést kérek mindenkitől. Olyan problémával találkoztam, hogy adott egy dióda híd a váltó oldalon egy bipoláris kondi (14µF motorindító) a híd +- oldalán egy tekercs. A betáp 230v, a tekercsről csak annyit tudok, hogy 20ohm-os. Ez egy elektromos fék. Remélem érthetően írtam le. A működési elvére lennék kíváncsi. Arra gondoltam a kondival szabályozzák a tekercs áramát, de nem világos, ha gyári a tekercs akkor miért nem tervezték meg 230v-ra atekercset. Kérem ha valaki tud segítsen. Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2016
Hello! Tényleg nem jó a topik, jobb lett volna az "Elektronikában kezdők", vagy valamelyik a villanymotoros topikban feltenni. Nyilván a kondi váltóáramú ellenállását használják az áramkorlátozásra. De hogy mért "így vagy úgy", azt maximum a gyártó tudja megmondani. De akár több reális oka is lehet. A lényeg, hogy működik-e vagy sem.
De vélhetően ne "motorindító" a kondi, hanem "üzemi". Vagy is fehér, vagy ezüst színű. Mert a "motorindító" vagy Starter kondi, általában fekete és bipoláris elkó lévén, nem bírja tartósan a bekapcsolt állapotot.
A probléma az, hogy nem tudni semmit az áramkörről. A tekercs egy fémházban van és kivan öntve műgyantával, a fémház másik felére van ragasztva a ferador. A régi tekercs magassága kb. 3cm az új tekercs kb. 5cm. Az új nm húzza meg rendesen a féktárcsát így hatástalan a fék. A 14µF kondi kilet cserélve 20µF kondira de ezzel melegedet és még ezzel sem volt megfelelő a fékhatás. A két tekercs
ohmikus ellenállása 3ohm különbséget mutatott(20R-23R).
Ezzel a kérdéssel tényleg a motoros topikba kell menni, ott hátha van aki ismeri a motort és a problémát. De legalább a motor típust kell elárulnod, különben a kérdés csak költői marad. Egyébként pedig lehet egyenárammal megpróbálni, mikor működik megfelelően. A melegedés is relatív, lehet nem is gond, "gyárilag" is melegedik.
Bocsánat az off-ért. Egy asszinkron motor tengelyére van szerelve, valami olasz kb. tíz egynéhány kw-os.
Kicsit elkeveredett a lámpa a műhelyben, amiről korábban írtam. Most újra a kezem ügyébe került, nyomban ki is cseréltem a LED-eket (jobb később, mint soha). Továbbá a korábbi javaslatokat követve (melyet utólag is köszönök) a Graetz elé a felső szakaszba is betettem egy ellenállást, 41Ω 2W értékűt akadt bele. Aztán bekapcsolva pár másodpercig világítottak is a LED-ek (a kelleténél talán kicsit erősebben, sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem mértem tesztelés közben), majd néhány villanást követően egy fél perc sem kellett és kiégett mind a 6 db. Közben pedig halk, elektromos recsegős, átütős hangja volt, mint az elektromos szikrának még a kiégés után is, ahogy fel-le kapcsolgattam (de persze tényleges szikra, füst vagy egyéb fény- és szaghatás nem társult hozzá).
Nem egy bonyolult kapcsolás, viszont a 6 db SMD LED forrasztása miatt szeretném újragondolni. Amit biztosra tudok, hogy az ellenállások és a Greatz az jó. Talán a múltkori alkalommal hibásodott meg valamelyik alkatrész (alig volt még használva) és a LED-ek kiégése már annak következménye volt? Vagy az új ellenállás értékét választottam meg rosszul? Jól gondolom, hogy valamelyik kondiból jöhetett a hang? Az előtét kondit jelenleg nem tudom mire cserélni viszont a C2 elko helyére tudnék tenni egy 450V 4.7µF értékűt, az mennyire lenne ideális? Megjavulhat tőle?
Nem teljesen értem, miért ne lehetne tisztességgel lehuzalozni, hacsak nem MM-fal megy a csillárhoz cső és vezeték helyett. 5 perc munka.
Sziasztok!
Szeretnék ebayről venni G9-es Led világítótestet, olyan 600Ft körüli áron. Arra lennék kíváncsi hogy vajon a dimmerelhető is a nem dimmerhető között milyen különbség van vibrálás és élettartam szempontjából. Mert ahogy a képeket nézem a simák sajnos sima kondis feszosztóval vannak megcsinálva, mégha mást is állítanak a leírásban. A dimmeres verzióban viszont van félvezető is. Ez hogy működhet? Árban érdekes módon nincs jelentős különbség. A dimmes is megy ha direktben rá van adva a 230? Ezekről lenne szó: Bővebben: Link A leírásban van egy elég ellentmondásos szöveg, a képen nagyon nem egy áramgenerátoros megoldás látszik.. (Constant current driver mellett)
Csak óvatosan. A dimmelhető sokkal drágább a simánál. Én megszívtam. Simát kaptam Ez az eladó is kezdő még. Ki tudja hányadszor kezdte újra.... az átverést.
LED mellett mindig áramgenerátor van. Akármilyen is. A félvezetős, dimmelhető előtét az nem olyan egyszerű dolog. Egyenirányítás, pufferelés mögött a fázishasítás szinte hatástalan. Ezért, az ezekben lévő vezérlők külön egyenirányítva kapnak rendszerint egy nem pufferelt vonalat, amin "érzik" a dimmelést és annak megfelelően csökkentik kimeneti áramukat.
És direktbe rákötve megy a dimmeres dimmer nélkül? Az kisebb eséllyel fog vibralni mint a sima, ugye?
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2016
A dimmelhetö LED-eken már vagy 16 honapja kötelezö ezt feltüntetni. Az ikonja ilyen vagy ehhez hasonlo.
Sziasztok!
Vásároltam pár darab LED-es kukoricaizzót, Kínából. Ezek szerencsére normál előtét kondenzátorosak, elkó-val. A másik típusból sajnos kihagyják az elkó-t. De akkor minek az elektronika, a semmire hiába szabályozza az áramot? Egy ilyen elkó nélküliben, 2 hónap után 5db LED tönkrement nálam, abból 4db valószínűleg zárlatos lett. A Lényeg, hogy mértem, ezeket az újakat. A 48db-os 25,8mA-ert vett fel, 235V-ról. Az kb. 6W, a hirdetésben 15W-ot írtak. Ez után jött az 56db-os, 25,6mA-es áramfelvétellel. Ez is kb. 6W-os. A 69db-os, 24,7mA vett fel. Picit kevesebb mint az előzőek kb. 6W-os. A 72db-os, 47,1mA vett fel. Ez, ha jól számolom 11W-os. Elvileg ezek az 5730-as SMD LED-ek, 0,5W-osak darabonként. Mondjuk, akkor már a 48db-osnak is 24W-osnak kellene lennie. De csak a negyede, a többiről nem is beszélve. Korábban olvastam, itt a fórumon, hogy ezek túl vannak hajtva, hamar tönkremennek. De, hol vannak ezek túlhajtva és mi ebből a tanúság?
Ebböl föleg az a tanulság, hogy elfelejtetted megirni hogyan mérted az áramot, mert ilyen fogyasztoknál a mezei árammérés csak sima népbutitás.
Szerencsére?
Ha nincs szabályzó elektronika, a LED árama annyi lesz, amekkorát ő gondol. Ez nem egészséges így, korlátozásra van szükség, amit leginkább egy megfelelő áramgenerátor tud biztosítani.
Igaz. Egy 1kOhmos 5W-os ellenálláson mértem, multiméterrel. Tulajdonképpen egy 10-12%-ot még rá lehet számolni. De akkor is, az első három darab, szinte teljesen egyforma. Messze a gyári teljesítmény alatt.
Miután szinte kizárt, hogy a LED ohmikus fogyaszto igy a müszered sem fog jo értéket mutatni. Még talán egy TRMS müszerrel közelebbi értéket kapsz, de ebben sem vagyok nagyon biztos. Ilyen mérési eljárással legfeljebb csak összehasonlithatod a LEDeket, de nem minösitheted.
A valos teljesitmény mérés ilyen esetekben egy elég kemény dio. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2016
Sziasztok! Ezt az alkatrészt használta már valaki ledes világításhoz?
Tudtommal igen. Volt már szó róla.
Sziasztok!
Elektronikai ismereteim a nullához közelítenek, úgyhogy talán a kérdésem sem értelmes. De hátha legalább jó helyen vagyok vele Van egy csillárventilátorunk aminek a csillár részébe led lámpákat vettem (230V). (korábban kompakt fénycsővel ment gond nélkül) A led lámpák viszont néhány hét alatt meghalnak, nem világítanak már csak halványan pislákolnak, egy darabig még lekapcsolás után is. Jobb ötlet híján arra gyanakszom, hogy a ventilátor rész okozhat olyan elektromos zavart(?), terhelést(?) amit a led elektronikája nem tolerál és meghal tőle. (a ventilátor részt használjuk most télen is, hogy kavarja a meleg levegőt) Ez lehetséges-e egyáltalán, illetve ha igen, akkor mit tudok tenni ellene? Az egyik LED lámpát szétbontottam, tudok róla fotót feltenni, meg ha kell szétszedem a ventilátort is Köszönöm!!
Üdv! Éjjeli fénynek szeretnék alkalmazni egy 0,5w 3-3,2V 180-200mA led-et. Erre a kapcsolásra gondoltam, de nem tudom kiszámolni az értékeket. Kérem világosítsátok meg elmémet. Előre is köszönöm.
Szia!
Inkább használj hozzá egy kis mobiltöltőt, előtétezve az 4...6 voltjáról mehetne a leded.
Üdv! Ekkor kellene előtét, vagy áramgenerátor.
Fogsz egy 22 ohm 1 W ellenállást és megnézed műszerrel, hány mA folyik.
Terhelve a töltőt R= ( Uki-3,2)/0,2 lesz a megfelelő értéked, ha maxon akarod járatni. Ilyen kis feszkülönbségnél kár lenne egy áramgenerátort is betenni. Ha pedig összeakadsz egy 4-5 voltos töltővel, akkor meg pláne.. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2017
Az értékeket sajnos én sem tudom, de >>>EZ<<< tűnik a legegyszerűbb kapcsolásnak.
(Topik fejléc jobb oldal, lefelé nyílra katt, ott: "képek keresése ebben a topikban".)
Szia
"legegyszerűbb kapcsolásnak" Az lehet de ha kihúzod az ajzat -ból a dug villát, ne fogd meg, a csatlakozó tüskéket, mert a 100....300nF kondenzátor rajtad keresztül sül ki. A kapcsolást én 470nF/ 600V kondenzátorral, 510....560ohm/0,5....0,9W ellenállással, és egy 560Kohm 0,9W os ellenállás a 230V os bemenetre. (ez süti ki a kondenzátort ) kb.:15.....25mA folyik a LEDen. üdv. Tisztelt Horvath65 Vigyázz mindenhol 230V van. Ha áramtalanítod, ( mind a két betápláló vezeték, meg van szakítva. ) akkor is percek múlva, fogd meg az alkatrészeket. A LEDel párhuzamosan kötött dióda, kell. Ha nincs benne, a LED tönkre megy. üdv.
Szia,
a diódára is javasolnál egy típust? Milyen adatát kell egy ilyen kapcsoláshoz figyelembe venni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |