Fórum témák
» Több friss téma |
Ha csökkenteni akarod a fogyasztást, javítsd a hőszigetelést! Állítsd a ládát 5-10 cm vastag hungarocell (nikecell, stiropor, ...) lapra. Ragassz a hátfalra a hűtőrács alá (hőleadórács) hőtükör fóliát! A hátfalon a hőleadó rácsot szabadon kell hagyni. Legalább 10 cm széles szellőzőcsatornát kell hagyni. Oldalról is kell hagyni rést, ahonnan szabad levegőt kaphat.
Teríts a tetejére több réteg takarót, esetleg vastag szivacsot (tábori matrac,...). Ha van rá lehetőség, az oldala mellé is tehetsz szigetelést. Időnként ellenőrizni kell, nincs e a szigetelés alatt páralecsapódás, rozsdásodás. Régi kísérleti eredmény: Több rétegben összehajtogatott takaró (fedél méretre) azt eredményezte, hogy 7 perc üzem, 6 perc állás helyett átállt 6 perc üzem, 6,5 perc állásra. Minden további szigetelés javít, de az összes is bevethető, ha van rá hely. Olcsóbb és hatékonyabb, mint bármilyen átalakítás.
Szevasz!
Az igaz, hogy a villanymotor elviseli az alacsonyabb fordulatot, bár ez se biztos, mert egy sima 3 fázisú motorunk leégett alacsony fordulaton túlmelegedés miatt, mert a ventillátor már nem szállított elegendő hűtőlevegőt. Külön kényszerhűtéssel kellett "felszerelni". Nagy fordulaton meg szétrepült az a bizonyos műanyagből fröccsöntött ventillátor. Ugyanezt le kellett alumíniumból gyártani a szabvány motorhoz. Na így lett fordulatszabályozható motorunk. De a kompresszornak olajozási rendszere is van, amely megkívánja az 50Hz-ből származó fordulatszámot. Nyilván működik 49-48-47 stb.Hz-en is, de meddig is lehet vele lemenni? Én nem tippelnék. Belül, az olajozás biztosításán túl, a belül mozgatott (keringő) olajnak hűtési feladata is van, nem közömbös annak mennyisége. Én láttam múanyag (átlátszó) házban működő demonstrációs kompresszort, ahol minden történés látszott belül, sztroboszkóppal "megállítva", láthatóvá téve a történéseket. E a gondolatot osztanám meg Veled, hogy még egy-két dolgot is figyelembe kellene venni. Üdv: StMiklos Idézet: Az tényleg csak kísérletezésre jó. Az soha nem fog kevesebbet fogyasztani ,mert tuti át van vizesedve a szigetelése . Nézd meg van e alatta víz ha igen akkor dobd ki , ha véletlenül nincs akkor még most add el , az egy ipari hulladék . „3. Gorenje 190 L-es fagyasztóláda.”
Üdv. Kérdezni szeretném hogy sikerült megoldani a problémát? Nekem is hasonlóak a tünetek tocsog a víz a szivacsnál és el jegesedik a légjárat és nem hűti le az alsó részt. Kiolvasztom a jegesedést azután egy ideig remekül üzemel de fokozatosan vissza is jegesedik
Köszönöm a segítséget !
![]() Hétfőn tudom megnézni, majd írok, képelek, milyen értékek vannak rajta. Az oldalait fényképeztem le, mert ott láttam feliratokat, de azok haszontalanok. Már a Danfoss katalógusban megtaláltam a jelölés magyarázatot, csak éppen ezeknek nem vagyok a birtokában. ![]() Danfoss identification markings
Legelőször tisztítsd ki a kifolyót ,ha még ezután is fennáll a hiba továbblépünk .
Közeli szerelőket hívtunk, vagy el kéne vinni a gépet vagy azt mondta hogy ez elektronikás és nem is vállalja.
Így szétszedtem én, meglett az elektronika ( kattogás alapján) . Hátul a kompresszor mellett volt egy fémlap mögött. Whirlpool ARG774 a gép típusa, az elektronikát meg láthatjátok a képeken. Nos, előlapi kijelző szerint minden rendben, vészjelző sem jelez. Ajtónyitáskor elkezd kattogni a relé, világítás is villog meg a légkeverő elindul de az is a kattogással szakaszosan. Ajtót becsukva megy a légkeverő pár percig majd megáll az is. A kompresszort abszolúte nem indítja el. De elektronika nélkül adtam neki áramot, kompresszor elindult és hűtött is. Szóval az elektronika halt meg, meg esetleg egy hőszonda mert a vészjelzőnek azért égnie kellene nem? Mitévő legyek? Jó eséllyel kondicsere és indul a gép?
Azt a 2µF kondit forraszd ki és mérd meg a kapacitását, lehet, hogy meglepően alacsony lesz a kapacitása. Vagy vakon cseréld ki! megfelelő X2 típusúra.
Nekem is hasonló problémám volt Ariston No-frostos hűtővel. Azóta tökéletesen működik. Ez a 2µF kondi biztosítja az elektronikának a feszültség csökkentést, trafó helyett.
Az elektronika másik oldalát is jó lenne látni , de a két kondit kicserélheted (a sárga hengeres és balol felső sarokban a kék téglatest alakú)
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
Itt a másik oldala:
Bővebben: Link Ittvan felülről, itt jobban látszik minden: Bővebben: Link Itt meg egy oldalnézet, a fekete kondi puklis rajta: Bővebben: Link Itt meg a többi kép, pl elektronika fedele: Bővebben: Link Hűtőgép adattáblája: Bővebben: Link Kapcsolási rajz: Bővebben: Link Ilyen kondikat hol tudok venni? Ja és a vészjelzőnek nem kellene világítania mindezektől függetlenül? A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
Ezeket kutattam ki hozzá laikusként, jók lesznek hozzá szerintetek?
https://hqelektronika.hu/termekek/c-10n-ac275-x2-j-x2-kondenzator-1...-l15mm https://hqelektronika.hu/termekek/c-2u2-400mkp-kondenzator-2-2uf-40...-rm275 https://hqelektronika.hu/termekek/47035p-x-elko-470uf-35v-85c-10x16-allo Ha igen akkor megrendelem és majd beszerelem. A "LINK" gomb nem azért van a hozzászólásíró ablakban, mert olyan szép, hanem azért, hogy használjuk bátran! A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
Az a 10nF-os kondi nem kell (100nF-os az a kék kocka alakú a sarokban, szerintem csak zavarszűrő).
A 2,2µF-os megfelelő, és szinte biztos ennek cserje megoldja a problémát. Továbbá ajánlatos a két elkót is kicserélni, a 470µF-ost és a 47µF-ost is. Az elektolit kondik nem az oldalán hanem a tetején szokott felpúposodni, ami ott látható az a panel védőlakk megfolyása. Ránézésre az itt láthatóak jók ilyen szempontból. Vészjelző azért nem tud működni, mert a tápellátás, fezültség csökkenés miatt a processzor sem tudja feldolgozni a jelenséget, tehát hibát sem tud jelezni. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
Lefényképeztem a termosztátot. Úgy látom -16.0 és -32.0 az értékek. Sem a belsejében sem kívül nincs rögzítve a kapilláris cső vége.
![]() - Akkor ezt kihúzom belőle, az újat pedig beletolom ameddig megy és kész? - Ha a csere alkatrész csöve esetleg hosszabb lesz, mit csináljak a maradék hosszal? ![]()
Szevasz!
A jelek értelmezése: Legmelegebb kikapcsolás (1-es állás) -16C Leghidegebb kikapcsolás (5-ös 7-es? állás) -32C Visszakapcsolás mindig +4C (merthogy ekkor már leolvadt a normáltér). Ezek az értékek a termosztát kapillárcsövének utolsó 6 centijén fognak megjelenni, mint a leghidegebb része a termosztátnak. Mielőtt kihúzod, nézd meg mettől húzod, mert ugyanennyire kell betolnod, több lehet, de nemigen lesz, kevesebb meg nem jó. A többletcső úgy maradhat felcsavarva, kicsit azért lehet torzítani, hogy elférjen. Ilyet értékkel lehet kapni ca. 2000+ÁFA környékén. Üdv: StMiklos
Eddig megtaláltam minden alkatrészt, ami kellett, bármihez. De most ez kifog rajtam. ( Illetve 13-17e. között találtam.) Az a problémám hogy 90%-ban nincsenek feltüntetve a hőmérséklet értékek, és így nehéz. Egy oldalt találtam ahol elég korrekten kiírják.
2808 hátlapos Ranco Ez jó? 2,5°C ? Ha feljebb csavarom (5 fokozatú) meglesz a hűtőben az 5-10 fok, és elég hideg lesz a mélyhűtőben?
Szevasz!
Tökéletes lesz.. http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=421...g=2808 vagy: http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=421...001375 Ott vannak a kapcsolási értékek, de van inkább hasonló kapcs étékekkel, fejből nem jut eszembe. Ha nem felejtem, holnap megnézem. Üdv:
Köszönöm!
![]() Megvárom, most egy mechanikus időzítővel megy a hűtő. Mechanikus Időzítő kapcsoló 1000 ft/db
Megjöttek a kondik. Az MKP kondinak tökmindegy milyen polaritással rakom be?
Természetesen, mivel nincs is polaritása..
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Üdvözletem segítséget szeretnék kérni elromlott samsung cooltech dynamic hűtőgéphez. A hiba a következő a hűtő random módon ki be kapcsol illetve van hogy nem indul a kompresszor de amikor csak a keringető ventilátor megy.
Természetesen amit leírtam olvasztott hűtő nél tapasztaltam. Teljes kibe kapcsolás miatt arra gondolok hogy a hűtőgépet vezérlő mikrochip meghibásodott. Találtam hozzá másikat de a 16 ezer forint és szeretnék segítséget kérni mert nem szeretném megvenni feleslegesen. Segítségeteket előre is köszönöm
A panelon lévő kék színű kondenzátort cseréld ki .
Az se baj ha mind a hármat! (Elsőre olcsóbb)
![]()
90% ban a kondenzátor hibája okozza az elektronika helytelen működését. filléres alkatrész érdemes annak cseréjével kezdeni a javítást .
Idézet: „Az lehet a ludas a hibáért?” Nem is a processzor! A három kerek elektrolit kondenzátoron kívül a világosabb kék tégla alakú kondenzátort is érdemes kicserélni. Trafó helyett ez biztosítja a feszültség csökkentést az elektronika részére.
Tudtok ajánlani olyan boltot budapesten amiben ezeket meg tudom venni jövő héten két napot budapesten leszek és akkor meg is venném az alkatrészeket
Attól függ, merre jársz, de minden elektronikai alkatrészboltban tartanak ilyeneket. Én pl. az Üllői úti boltot ajánlanám (ha útba esik): József körúttól kifelé, bal oldalon ~300 m. De van a Fehérvéri úti piacnál is, a VI. ker. Vörösmarty u.-ban is, és még sok helyen.
Bocs, azt nem is figyeltem! Jogos!
Kellene egy kép a panel alsó feléről. Nem tartom lehetetlennek, hogy a sarokban a fekete kocka hálózati trafó. A szögletes kék kondi inkább zavarszűrőnek néz ki.
Szia nem tudom most lefotózni a panelt de ez a legjobb képet amit fel tudtam tölteni
|
Bejelentkezés
Hirdetés |