Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   101 / 183
(#) ordog20 hozzászólása Okt 11, 2016 /
 
szép napot lassan de majdnem kész lettem a kompival vannak még kérdéseim de majd csak a végén.Tetem fel pár képet ami esetleg másnak segítő dolog lehet ha épít,pár embernek köszönöm a segítségét kérdéseimre gyorsan válaszoltak mindig akár oldalon akár pm-ben!mindenkinek ajánlom a csapatot segítő készek és összetartó,a gépről nem minden képet töltök fel mert egy hétig töltögethetnék innen onnan kicsípve nagyából a lényegek vannak feltöltve amit tudni kell arról képet nem töltöttem fel technika ördöge velem volt lehalt a kártya és elvesztek azok képek. 200literes bojler tartályból csináltam nem volt szép itt ott javítottam a tartályt 10-11 bárra használnám a tartályt nyomás próbát vízzel töltve 20bárra nyomtam meg(első osztályú erre a feladatra a hűtőgép kompi) ezzel egy hétig hagytam nyomás veszteség nem volt pedig mindkét oldalon levolt vágva a fenék, varrat ellenőrzést is csináltam (penetráltam) nyakkal voltam bajban az mindig nyomásnál elkezdet szivárogni (megrepedt a varratom vagy ép mellette) de kis igazítással vastagabb anyaggal megoldottam azt is.Szivárgás végleg meg szűnt,egyik kompi csonka tk 200 vízhűtéses másik kompi csepel l2 12 léghűtéses benéztem a legelején mert vizesnek néztem valamiért... 2.2kw 380v motorral hajtva 1410 et fordul, kompik jelenleg 1500, Gondolkoztam hogy veszek vagy szerzek nagyobb motort és azt teszem rá(jelenleg amihez hozzá sikerült még jutnom az 5.5kw 2850rpm) de szerintem meg teszi a 2.2kw is mert 50 fok felé nem melegszik fél óra hajtás után sem kompik melegedése szerintem nem sok de teszek ellene mert jelenleg 110 fok max amit mértem rajta kivétel vizes mert az kevesebb volt ahogy hideg vizet folyattam át rajta ezt mind 25fokban mértem,2 röpsúlynak használható ékszíjtárcsát csináltattam hozzá 200 átmérő 30 vastag nyomás alatt is könnyen indul velük de biztosra mentem és ha már van bele is van kötve a tehermentesítő.A tartályra 1"vissza csapó szelep tehermentesítővel van fel téve utána egy levegő hűtő abban gyárilag 18báros lefújó szelep ha a visszacsapóval lenne gond és a két kompira való csatlakozás 3/4 gégecső a tartályon van egy kondenzvíz/olaj leeresztő is alul,nyomáskapcsoló viszont kicsit komolyabb mert fázis és terhelés figyelést elvégzi azonnal leold ha bármi gebaszvan van és amíg nincs elhárítva vissza sem hajlandó/lehet kapcsolni ez alatt elhelyezkedik egy 13báros lefújó ha mégis túltöltené a kompresszor a tartályt, kompik légszűrője maszek megoldás de a célnak megfelelő 0-ról 11bárig fel nyomta 225-245 mp alatt szerintem jól teljesítenek többszöri próba volt, viszont ami bosszant és ez lenne a kérdésem is egyik képen látszik az olajtartály és bekötései is az olajtartályt már áthegesztettem meg feljebb is emeltem első neki futásra képen jelölve is van 1. addig volt olajjal töltve kis idővel később ibrik megtelt és kifolyt utána lejjebb vettem a szintet 2. ott azon napon nem jötki de meg emelt a szintet de a felső csövön láthatólag köpködött olajat mondom eltaláltam marad így de az elmúlt napokban ahogy jött a hideg (+5fok) sűrűsödött az olaj megint kinyomott magából egy keveset most viszont nem köpködte fel az olajat de ugyan úgy meg emelte szintet, ez ellen mit lehetne tenni vagy jó így ahogy van?forgás irány változtatáson már túl vagyok ott még rosszabb volt a helyzet remélem még ebben tudtok segíteni nekem, azért véleményeket kritikát bármi észrevételt látok fogadom és kérem is hogy legyen valami!! léghűtés vízhűtés folyamatban van még erre ha tud valaki valamilyen okosságot fogadom! én gondolatom egy 220v ventilátor a léghűtésnek a víznek viszont csak egy darab rozsda mentes tartályra gondoltam amit fölé teszek a csonkának de ha valaki jobbat tud szívesen meghallgatom az ötletét
(#) Chipmunk1960 válasza ordog20 hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Profi, szép, gondos munka. Az 5,5KW-nak 400V-ról elégnek kell lennie hozzá.
(#) robi811003 hozzászólása Okt 18, 2016 / 2
 
Elkészültem én is végre a kompresszorommal.
Nekem panelba kell,főleg kerékpár fujtatásra és néha portalanitásra
(#) Nagy Tamás válasza ordog20 hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Szia! Én ekkora teljesítményhez keveslem azt az egy(10-es?) ékszíjat a motoron.
(#) ordog20 válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Okt 19, 2016 /
 
cserélve lesz mind a 2 oldalon 17-re meg van hozzá az is de ezt már kivárom mire el fárad meg fel fogom tenni a másik ékszíj tárcsát is hét elején lett kész a hozzávaló tárcsa is
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2016
(#) ridelife hozzászólása Okt 20, 2016 /
 
Sziasztok
Van egy agregát kompresszorom.Olyan amin a motor egyben van a sűrítővel.
Hosszabb üzemnél (8 perc) eleggé felmelegszik.Pontosan nem tudom mérni viszont a rápermetezett víz még nem forr rajta de gyorsan párolog.Kéznek már forró 2 mp után.
A sűrítőn nincs semmi borda csak a motor részen de ott csak kézmeleg a ház.

Olyan 80c-ra tippelém.Heti 3-4x kell csak 8 percig nyüstölnöm mert eppen sok levegő kell.
Máskor egy huzamban csak 4 percet jaratom és csak kézmelegre melegszik.
Érdemes a hosszújáratokat két szakaszra bontanom kis szünettel köztük, vagy mehet egyszerre a 8 perc?
Kb 80c-tól lehet barminek is baja?
Tanulmányaim alapján sem a fémnek sem a tömítéseknek nem kellene gondot okoznia.
A beleöntött motorolaj cimkéje szerint is bőven tűréshatár alatt van.

Erősítsetek vagy cáfoljatok meg kérlek.
Köszönöm mindenkinek.
(#) Nagy Tamás válasza ridelife hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Szia! Nem jó ezt így kicentizgetni. Valami plussz hűtés( ventillátor) tuti jól jönne rá.
(#) ridelife hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Hat persze jobb lenne huteni de nincs rajta borda.
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Okt 24, 2016 /
 
Egy kép sokat segítene....
Olajhűtő felszerelésére sincs lehetőség?
(#) ridelife hozzászólása Okt 24, 2016 /
 
Jo otlet.utana nezek bar ez a kompresszor csak b terv amig a masikhoz nincs meg a megfelelo motor es attetelezes.
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Okt 24, 2016 /
 
Ha (!) ez hűtőkompresszor, akkor valószínűleg így tervezték, vagyis úgy, hogy a hűtőközeg sűrítés után minél forróbb legyen, és csak utána hűtik vissza, így áll rendelkezésre a legtöbb nagy nyomású, de közel szobahőmérsékletű anyag, ami a párologtatóban a fúvóka után jelentősen lehűl. Ez viszont azt is jelenti, hogy a szívótérben az atmoszferikus nyomás sok is neki, ritkább közeghez van szokva.
(#) ridelife válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Okt 25, 2016 /
 
Tamás neked hogy áll a kompresszorod?
Én is egy ugyan olyanbol építkezem csak jelenleg b tervként még ezt a motorkompresszort (?) használom.Mik az üzmi tapasztalataid?Kell hűteni hosszabb távon?
Meghajtás paramétereken változttál?

Stewe:
Nem ismerem ezeket a rendszereket és hőár vagy mi ez a topik is csak kettes voltam suliban.
Tervezem a mihamarabbi cseréjét, csak is ideiglenesen használom.
Jelenleg vízzel permetezem a hosszabb üzemnél.
(#) filippone hozzászólása Nov 7, 2016 /
 
Sziasztok.
Teljesen tapasztalatlan vagyok kompresszor építés területén, de ez nem tart vissza attül, hogy készítsek egyet. Az alapok: 53 literes autógáz tartály, Ifa kompresszor, ami úgy tűnik nem rendszer olajozású, hanem a forgattyúsházban lévő olajjal, valamint egy matuzsálemi Dinamo motor, 3 fázisú, 0,75 kW, 1200-as fordulatú, vagyis úgy gondolom direktben fogja hajtani. Egyébként igen nagy nyomatékú lehet, mert van vagy 25 kg. Vettem egy 3 fázisú nyomáskapcsolót. Az általam elképzelt elv: A kompresszor egy visszacspó szelepen keresztül tölti a tartályt, a szelepen van egy csonk, amit a nyomáskapcsoló terhermenteítőjére csatlakoztatok. A kimeneten egy 1/4 zollos kereszt csatlakozót helyeznék el, melyre a nyomáskapcsolót, manométert és lefuvó szelepet helyeznék el. A tartály aljába kerülne egy vízleeresztő csonk. Mi a véleményetek az összeállításról? Kérdések: Tudja-e valaki, hogy mennyi olaj kell az Ifa kompresszorba? Jó e, a hagynyomású hőálló gumicsővel kötöm össze a kompresszort a tartállyal? Csatolok 2 fotót, most éppen a tartókonzolok elhelyesése van műsoron. Várom a tapasztalt kompresszorépítők véleményét.
(#) ottgyorgy válasza filippone hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Szia.

A Te kompresszorodon nincs szuszogó, ami csak a gyári nívópálcáson van. Nem kell nagy dologra gondolni mert csak kell egy kb 2 mm-es furatot csinálni a hátsó csapágyfedél közepére. Esetleg ezt vissza lehet vezetni a légszűrőbe.
Én aszt hiszem 3 dl 10w40-es motorolajat töltök bele.
Üdv.: Gyuri
(#) tyraw válasza filippone hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Hello, Nekem is van egy IFA kompresszorom, és egy 1,5kW-os háromfázisú motorom, szívesen csinálnék belőle levegő-rendszert. Te honnan szereztél hozzá tartályt? Illetve rá mered hegeszteni a konzolokat a tartályra...? Elvileg azért gyengíti a szerkezetet, és mégis csak ~8 barra lesz töltve..
Lehet inkább eladom, ha nagyon macerás...
(#) filippone válasza ottgyorgy hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Szia,

Azt hiszem úgy van megoldva, hogy a nívópálca helyére egy csavar van becsavarva, amin van egy hosszanti nut végig, kb. 3x3 mm felehet meg. Szerintem ez lehet a szuszogója. Vettem már kompresszor olajat, és akkor leeresztem a régi olajat, és felöntüm 3 dl-rel. Köszönöm a tanácsokat!
Üdv
Tibor
(#) filippone válasza tyraw hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Én vettem egy autogáz tartályt, ami elvileg 50 bar-ra nyomáspróbázott, ezért bízom benne, hogy elég erős lesz hegesztve is. Ha kell, tudok szerezni, ha jól emlékszem 5 rugó. Töltök fel képet, ha kész lesz, hátha kedvet kapsz hozzá!
Üdv
Tibor
(#) tyraw válasza filippone hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
A gáztartály jó. lehet eladom a 3 fázisú motort, és veszek 1 fázisút helyette, lehet olcsóbb egy egyfázisú nyomáskapcsoló.
(#) Joci77 hozzászólása Nov 7, 2016 /
 
légyszives ezt a fajtát nem ismeri valaki ?
(#) filippone válasza tyraw hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Ha van 3 fázisod, akkor szerintem építsd ki a meglévő motorral. A háromfázisú nyomáskapcsplót 5.600 Ft-ért vettem, a 220 kb, 3.000.-, vagyis nem tétel
(#) Nagy Tamás válasza ridelife hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Szia! Bocs a kései válaszért! Ritkán vagyok erre. A kompresszor a 65L gáztartályt pont öt perc alatt fújja fel a nulláról 7,5 bar-ra. Jelenleg itt kapcsol.Tudtam vele 11 bart is csinálni , de 8 bár fölött már nagyon erőlteti az 1,5kw egyfázisú motort.Kapott egy direkt léghűtést.Úgy vélem ez a tartós üzemhez elengedhetetlen. Így is több mint langyos a bevezető cső. De nem forró.
(#) tyraw válasza filippone hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Volt egy három fázisú aljzat a házban, de korábban leszerelték, és felszámolták. Valahol a falban nagyjából egy kupacban vannak a kábelek... Lehet vissza kéne kötni. De ezt a macerát spórolnám meg.
(#) ridelife válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Semmi gond.
Én is csak most szerzem be a motort hozzá.
3kw 400v 2880 fordulat.
1200-1300-on szeretném a komprit forgatni.
2db 60l tartályt fog tölteni amiből az egyik leválasztható ha elég csak 60l.

Ha jól emlékszem a Tied kb 600at forog.Tehát nekem tuti kelleni fog a hűtés még 60l esetén is.
Az a feltöltő cső elég csinos.
Nekem csima csővég van bilincsel femszövetes csővel.
Nem olvad ki a gumi bár melegszik rendesen.Inkább csak a kis belcső átmérője a gond.Nagyobb átmérőt biztos meghálálná a kompresszor ás a motor is.

u.i.:Amúgy mi változott?Régebben jobbak voltak az adati ha jól emlékszem.(nagyobb végnyomás és talán gyorsabb feltöltés)
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2016
(#) Nagy Tamás válasza ridelife hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Igen valóban kicsit lassabban tölt. Először még légszűrő nélkül teszteltem,mert el volt tömődve poros olajos trutyival,így szétszedtem. Mostmár expandált lemezből tettem bele jónéhány réteget elforgatva. Valaszínű ezért lassabb a töltés. Végnyomásra nincs panasz, de a motor miatt ezt a kisebb nyomást látom optimálisnak. Tehát maga a kompresszor szerintem tudna 12-13bárt is ,csak legyen ami forgatja.
(#) ridelife hozzászólása Nov 7, 2016 /
 
Kicsit számolgattam az adataiddal.
Az jött ki hogy a szivott levegőnek kb 80% komprimálódik.
Azt írják 70 az átlag 80 az új jó minőségi sűrítőknél fordul elő.
Bár Te elég kis fordulaton hajtod, magasabbon romlik a hatásfok.
Remélem 1300 on még jócskán 70 felett lesz de persze lehet enyémnél rosszabb állapotu a dugó és a gyűrük, ki tudja.Pudink próbája viszont az evés.
Beszámolok a fejleményekről.
(#) Nagy Tamás válasza ridelife hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Ha netán nem vagy vele elégedett érdemes a szelepek házatáján szétnézni. Én felköszörültettem a szeleplapot mindkét oldalt,és csináltattam új kipufogószelepeket.(két síkraköszörült edzett,korong formájút . )
(#) ridelife hozzászólása Nov 7, 2016 /
 
Forgattyúsházban kartergáz nem okoz gondot pl. kitólja a szimeringet?
Enyémen semmi szuszogó.
Visszaolvasva elég sokaknak okozott gondot a kartergáz fejlődés.Még a kéthengeres kompriknál is ahol ez minimális kéne hogy legyen.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2016
(#) Nagy Tamás válasza ridelife hozzászólására (») Nov 7, 2016 /
 
Nem látom hogy olajos lenne a tengely tövénél. Ellenben egy minimálisat köpköd a kimeneten.
(#) ridelife hozzászólása Nov 7, 2016 /
 
Az nem a dugattyúgyűrű kopas jele?
Ha nagyon raérek lehet csinálok neki egy olajszint visszajelzőt és a kartergázt felveztem a szívóágba.
Következő: »»   101 / 183
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem