Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 68
(#) uniman válasza Ricsi96 hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Hello! Rá van írva, hogy "200μF", azaz két darab 100μF-os kondenzátort rejthet az a két darab hengeres fémburkolat. Bele kéne nézned...
A forgásirányváltáshoz a segédfázistekercs vezetékeit kellene felcserélned.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2016
(#) Ricsi96 válasza uniman hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Értem, de mivel gondolom ez egy hagyományos aszinkron 3 fázisú motor, így a teljesítménye látványosan csöken azárt mert 1 fázisról tápláljuk segédkondenzátorokkal.
Véleményed szerint érdemes lenne a nagyobb teljesítmény miatt átkötni 3 fázisú megtáplálásra?
(#) uniman válasza Ricsi96 hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Idézet:
„ez egy hagyományos aszinkron 3 fázisú motor”

Rosszul gondolod...a "mонофазен" biztos, hogy nem 3 fázist (трифазен) jelent! Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2016
(#) vargaf válasza Ricsi96 hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Idézet:
„gondolom ez egy hagyományos aszinkron 3 fázisú motor”

A felirat felül: ДВИГАТЕЛ МОНОфАЗЕН-> Egyfázisú motor. Az adattábláján egyértelműen oda van írva, hogy 230 V-os a motor. Ennek a motornak csak két tekercse van, én legalábbis 4 kivezetést látok, így nem lehet háromfázisú. A háromfázisú motorok üzemeltetéséhez nem kell kondenzátor.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2016
(#) Ricsi96 válasza vargaf hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Értelek.Köszönöm a segítséget!
(#) Zsolt32 hozzászólása Okt 20, 2016 /
 
Sziasztok!

Van egy elméleti kérdésem, egy villanymotor fordulatszáma 1700, tengelyének átmérője 25 mm. A lenti Móricka rajzon az elképzelés, miszerint a villanymotorral szeretnék hajtatni egy dobot, ami egy szalaggal kapcsolódik a másikhoz. Igazából ez egy szalagcsiszoló lenne. A kérdésem az, mekkora dob kellene erre a 25-ös tengelyre ahhoz, hogy 2200 körüli fordulatszámon forogjon a szalag?

Érdekelne a számítás menete, hogyan lehet ezt kiszámítani?

motor.png
    
(#) vargaf válasza Zsolt32 hozzászólására (») Okt 20, 2016 / 1
 
Itt megtalálod a választ:
Áttétel számítása
(#) Gafly válasza Zsolt32 hozzászólására (») Okt 20, 2016 / 1
 
Idézet:
„Érdekelne a számítás menete, hogyan lehet ezt kiszámítani?”

Az a számítás lényege, hogy a kerekek szélének a sebessége ugyanaz (vagy másképpen ugyanannyit utat tesz meg).
De a fogaskerék, lánc és dörzshajtás is ugyanezen elv alapján működik
Ha jól emlékszem akkor a kör kerülete, D*PI
A másik kör kerülete "másik" D*PI (az ugyanaz).
Az úthossz, a kerület és fordulatszám szorzata.
Hát ennyi ...
(#) akos44 hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Sziasztok,lenne két kérdésem ehhez a mikromotorhoz,amelynek a táplálási feszültsége 3-12 V ig van írva és 6V-nál üresjárásba 11500 a fordulatszáma percenként.Az volna a kérdésem,hogy ha a 6V-után növelem rajta a feszültséget akkor azzal arányosan fog a fordulatszáma növekedni és kb 12 V nál mekkora lesz a fordulatszáma?

https://www.pololu.com/product/1117
(#) pucuka válasza akos44 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Ha jól látom, ez egy külső gerjesztésű (mágnes) egyenáramú motor. Ennek a fordulatszáma lineárisan arányos a rákapcsolt feszültséggel. (elég széles tartományban)
(#) Massawa válasza akos44 hozzászólására (») Okt 24, 2016 /
 
Ez valamilyen gyakori mabuchi vagy johnson stb. motor. Pl mabuchi FC130. Minden ilyen motorhoz találsz egy pontos/grafikus leirást. Onnan olvashatod ki a jellemzöket.
A fordulatszám karakterisztika lineáris, csak a meredeksége változo, igy nem biztos, hogy dupla feszültségen dupla fordulatszámot kapsz.
FC-130
(#) T_Kornel hozzászólása Okt 28, 2016 /
 
Sziasztok!

Kúpos hasítóhoz szeretnék villanymotort választani 110-es a kúp.
Otthon 3X16A van , 5,5Kw-os motort tudnám használni ezen a vill.rendszeren?
Általában méterfa hasításra használnám kb 40cm átmérőjű fákhoz is használnám.
csillag-delta kapcsolóval gondolom gond nélkül menne az indulás de ha erőlködik a motor akkor elég gyakran lenyomná a kapcsolót nem? 14A ír a motoron lévő tábla de nagyobb fánál ez gondolom simán
16A fölé ugrik nem?
Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2016
(#) Dióda válasza T_Kornel hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Kérdésem lenne hogy mekkora fordulatú az a motor és a kúpot mekkora fordulattal forgatod?
(#) T_Kornel hozzászólása Okt 28, 2016 /
 
1420- as fordulatú a motor, a kúp tengelyén az ékszíjtárcsa 300mm , a motoron 100mm, szóval a kúp fordulata kb. 473, így tervezném.

Lehet ,hogy sok ennek a v.rendszernek (3X16A )az 5,5-ös motor, és inkább 4KW motorba kellene gondolkodnom?

Ha a 4KW motort kell keresnem akkor is az 1400-as fordulatúak közül választanák,
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2016
(#) Dióda válasza T_Kornel hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Magyarul ugye az áttátel még erőben 3szorozza az erőt. Az 1400-as fordulatú motor így jó ráadásul a 900-1400-as motorok nem indulnak akkora hirtelen árammal. A 3,5-4kw bőven elegendő lessz. Így is kiszámolhatod lóerőben mekkora erővel hajtja majd a kúpot. Az nem jó dolog ha a motor leveri az automatát egy megszorulás vagy megterhelés hatására mert ha a kúp beszorul akkor azt kiszedni jó szórakozás. Erre az esetre a forgásirányváltóban is el kellene gondolkodni.
(#) Ge Lee válasza T_Kornel hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Amellett hogy a 3x16A-hez a 4kW-os motor is sok, értelme sincs. Nekem is van egy készülőben, az 1,5kW-os motor is több mint elég. Az 1400 körüli áttételt harmadolni kell, tehát a fordulat amit tervezel az jó.
A 3-4kW feletti motorokkal az a baj hogy ugye deltában kell használni, úgy indítani viszont nem lehet mert alkalmanként lecsapkodja az automatát. Szóval macerás is, meg feleslegesen nagy is.
(#) T_Kornel válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 30, 2016 /
 
Köszönőm mind kettőtök hozzászólását.
4KW-os mellett lesz a voksom.
Szerintem a 1,5KW kuglikra megfelelő lehet, de méterfához kevés. Majd vallatásnál kiderül
Választásnál azért a motor adattábláján az Amper értékét figyelem, találtam olyan 4Kw-ost amelyiken 14A van írva , de ált. a többségre a 8,9A van írva ., mind kettőnek 1400 a ford, Nem igazán értem, de annyira nem is igen akarok belemerülni. Olyat keresek amelyik azért 10A alatt van picivel.Így talán terhelés alatt se haladja meg a 16-ot
Lenne még pár kérdésem lehet kicsit ostobák. (Minden kérdés 4Kw-os és 1400 for. motorra vonatkozik.)
Arra a motorra amelyiken gyárilag van csillag delta kapcsoló , lehet irányváltót rakni?
Illetve minden 4Kw-os motorra lehet cs. delta kapcsolót rakni?
Vészleállító nyomógomb van külön háromfázihoz való vagy mindegyiket lehet 1 ill. 3 fázishoz hoz használni?
(#) Tomi111 válasza T_Kornel hozzászólására (») Okt 30, 2016 /
 
Üdv! Irányváltót mindegyik motorhoz be lehet kötni, függetlenül attól, hogy csillagban vagy csillag-deltában indul-e. 4 kW-os motorból létezik kétféle: amelyiken ezt látod: 230/400V (220/380V), ez csak direkt csillagban használható(deltába kötve leég) . Amelyiken ez van: 400/690V (380/660V) , ez indítható csillagban, majd deltába kötve üzemeltethető.
A vészgomb közvetlenül nem kapcsolhatja a motort, teljesítményben sem bírná el és általában csak egy nyitó érintkezős. Ki kell egészíteni egy mágneskapcsolóval, amit öntartóra kell bekötni egy záró nyomógombbal.
(#) Tomi111 válasza T_Kornel hozzászólására (») Okt 30, 2016 /
 
Nekem van ilyen kúpos hasítóm. Ezen csak 70-es a kúp, méterfához nem jó, csak kuglihoz. A motor ezen is 4kW-os. 730-as fordulatú. ( Dahlander motor5,5/4kW-1440/730 ford. fixen a lassabbra bekötve ) Ilyen motor volt kéznél, azért ez van rajta. A lassú fordulat direkt jól jött. Még szíjjal lassítva van, a kúp kb 400-at forog. 3-as szíjtárcsa van rajta, de csak két szíjjal használom (17-es szíjak) A kúp tengelye lett kicsit gyenge, csak 35-ös. Már volt, hogy elhajlott, mikor megszorult és alácsavarta a fát. Majd tervben van 40-45-ös tengelyre cserélni. A motort mágneskapcsolókkal indítom. 3 gomb van rajta, két indító a két forgásiránynak és egy leállító, ami egyben vészgomb is. 3×16A-rel üzembiztosan indul. Egy kulcsos kapcsolót is szereltem rá, nehogy illetéktelen indíthassa, míg otthagyom.
u.i: egy 5,5kW-os motor (1400-es ford, nem csillag-deltás) nekem nem nagyon indult el a 3×16A-ral. Próbáltam üresen, csak bekötve, 4-ből 3× levágta a kismegszakítót.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2016
(#) Melphi hozzászólása Nov 3, 2016 /
 
Ez Jóó, itt már épített is valaki hasítógépet vagy csak írjátok?
5,5kw 16A-rol, le fogja vágni indításkor az automatákat, de legalábbis nagyon a határán lesz, nézzétek meg mekkora az indítóáram a motornak. 1,5kw motor, vicc, semmire se elég még kuglit hasítani sem, max fenyő gyújtós. 35mm-es tengely már kettőt elgörbítettem, gyenge, minimum 40-es nemesített acélból. 3*16Ahoz szerintem maradjon a 4kw-os motor egy 1:3-1:4 áttétellel kúp olyan 4-500at forduljon tapasztalatom szerint ez a kellemes.
Nekem most egy 80as kúp van 1:4 áttétellel a nagy ékszíjtárcsán egy kb 40kg-os lendkerék, ez mind meghajtva egy 1 fázisú 3kw-osa motorral, ez már a kuglit kellemesen elviszi ha nincs csomó, de ez a plafon, én méterfa hasításához kb 6-7kw-os motort használnék.
Ez nem vakítás ez tapasztalat, higgyétek el, vagy ne.
(#) Melphi hozzászólása Nov 3, 2016 /
 
Ja igen, azt azért mondjátok el egy forgásirány váltásnak mi értelme van, ezt azért kíváncsian várom? Csak valaki ne hogy azt mondja hogy ha megszorul a fába akkor kajtatom belőle.
Ha valakit érdekel szívesen megmutatom a gépemet.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2016
(#) Dióda válasza Melphi hozzászólására (») Nov 3, 2016 /
 
Én is szivesen megmutatom ha valaki kéri. Még apámmal építettünk (isten gyugosztalja) 3kw villanymotor (na azt meg nem mondom hirtelen mekkora fordulatú) leszedve a fordulat szintén 500 körülire a tengely 45mm és 110-es kúp van rajta. A forgásirány váltónak abban az esetben lehet értelme ha kicsi a motor és befullad a fába a gép és semerre sem mozdul akkor ki lehet tekertetni a kúpot vissza. Megfelelő erősség mellett valójában nemsok értelme van hisz sosem használatos. Apum esztergályos volt és a kúpot is illetve az egész gépet ő építette össze. Amin ő változtatott ha jól emlékezem rá az talán a kúpnak a szöge volt mert a gyári szerzett kúpnak valamiért ő a szögét vagy a menetemelkedését nem találta megfelelőnek (meg ne kérdezd miért már nem tudom meg soha tőle). Készített saját kúpot hozzá és azzal lett tökéletes és még most is az van a gépen. Amit tudok hogy nagyon erősnek kell lenni a csapágyháznak a kúp mögött illetve a tengely ha nem nemesített hűdecsuda kemény anyag akkor 1,5x vastagnak kell lennie hogy ugyanzt a terhelést elbírja de elképzelhető hogy több is kellhet.
(#) T_Kornel válasza Melphi hozzászólására (») Nov 4, 2016 /
 
Én kíváncsi vagyok a gépre, küldjél róla képet.
Nekem eddig még csak a 110-es (kétbekezdésű)kúp a tengely (40 mm átmérőjű tengely, a kúp és a csapágyház között 52 mm átmérő. ) és az ékszíjtárcsa(300, ) van meg, meg a vas anyag . Decemberbe lesz időm leszabni + összehegeszteni a vázat is.
Jelenleg az elektromos alkatrészeknél vagyok elakadva, szerettem volna, csillag delta kapcsolót (az kell is mert olyan a motor) ,forg. irány váltót vészleállítót (mondjuk kulcsos kivitelbe, hogy ha nem vagyok ott ne lehessen használni, + valami motorvédelmet (fázisfigyelőt)., vagy mágneskapcsoló) De látom ez már túl sok,
Lehet naív, vagy inkább tapasztalatlan de én azt hittem a irányváltóval kilehet tekertetni ha beszorul a kúp. Privátba írtam csak de akkor ide is beírom, szerintetek ezek közül mit érdemes megvenni vagy ,hogy nézzen ki ez a motor indítás, milyen alkatrészekből álljon?legegyszerűbben és azért biztonságosan.
(#) Melphi hozzászólása Nov 5, 2016 /
 
Szia!
Jövőhéten küldök képeket.
A 110-es kúpot milyen motorra fogod használni, ismerősömnek egy TZK kis traktoron van ekkora kúp, van mikor lefullassza a traktort, ez őrületesen nagy méret ehhez minimum 8KW-os motor, de inkább felfele, másik kérdés, szerinted ha a kúpod avval a bődületes nagy erővel belefúródik a fába, és lefullassza a motort, akkor szerinted ha lendületből nem bírt továbbmenni akkor majd a motor állásából kihajtja?? Én ilyenkor előveszem a méter hosszú vascsövet és beledugom az ékszíjtárcsa küllői közé, és jól nekifekszek. Nem akarlak elrettenteni, de hidd el amit mondok sok pénzt megspórolhatsz.
(#) Dempsey hozzászólása Nov 5, 2016 /
 
Sziasztok!
Én is építettem faterral egy hasítót. Forgásirány váltós GanzKK kapcsolót tettem rá, ha beszorulna a kúp a fába. A motor 3 fázisú 3kW-os(960 fordulat/perc). A kúp 80-as átmérőjű. A tengely 40 es átmérőjű. Fordulata a kúpnak 450 körül van. Elő szokott fordulni hogy beszorul görcsösebb fába, de amúgy elég jól működik. Néhány kérdésben én is tudok segíteni ha felmerülne.
(#) Ge Lee válasza Melphi hozzászólására (») Nov 5, 2016 /
 
Ha nem baj akkor én nem hiszem. Kísérlet képpen össze lett állítva és működik az 1,5kW-os motorral a 80-as kúp, csak készre kell hegeszteni a vázat. Ha nem működik akkor azt a kúpot kell elhajítani. Ezt egy esztergályos csinálja sorozatban, mert azt mondta hogy a legtöbb amit kapni lehet semmit nem ér. Elég érdekes lenne ha a szalagfűrészen a 30 centi átmérőjű rönköt elkuglizzuk az 1,5kW-os motorral, egy kúpot meg nem bírna behajtani...
(#) Melphi válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 5, 2016 /
 
Légyszíves először próbáld ki mielőtt olyant mondasz amit csak feltételezel, én meg tudom mivel nap mint nap használom, még ez a 3kW-os motor evvel a 80-as kúppal is gyenge ha belefut egy csomóba, vagy egy jó száraz combos fát hasítok.
(#) Melphi válasza Melphi hozzászólására (») Nov 5, 2016 /
 
Amúgy öreg hiba a kúpos hasítót a szalagfűrésszel egy lapon emlegetni,a kettőnek nem sok köze van egymás teljesen más motorigénye van. amúgy ha nekem nem hiszel fenn van a neten is hogy a 60-as kúphoz is minimum 2kW-motort ajánlanak, nem hiába.
(#) T_Kornel válasza Melphi hozzászólására (») Nov 12, 2016 /
 
Szia!
Kíváncsi lennék azért mekkora fát raknak elé ami lefullasztja a trakeszt
Én 4Kw-os motorral építem ami hajtja a 110-es kúpot, azért ekkora a kúp mert ajándékba kaptam.
Igaz még nem használtam ilyet csak videón láttam de ha általában 25-30cm átmérőjű fáknál van használva, nem mindegy ,hogy 80-as vagy 110-es a kúp?
Illetve szerintetek kell ehhez a motorhoz csillag delta kapcsoló? Mint írtam 3X16A van a műhelyben, ha fixen deltába kötve üresen indítok azt bírja a rendszer ?
A motor, delta 380V 4Kw 1400rpm a forgás harmadolva ékszíjtárcsákkal.
(#) Ricsi96 hozzászólása Nov 17, 2016 /
 
Sziasztok!
Ezt a problémát már pár héttel ezelőt feltettem, sajnos akkor nem rendelkeztem elég információval, hogy tudjatok segíteni.Most volt idóm és tüzetesen átnéztem a "kedves" darálót!
A fórumtársak segítségét szeretném kérni a következő probléma megoldására:
Adott egy húsdaráló, amit napi szinten használunk (édesanyám barmi hús feldolgozásával foglalkozik).
A darálót a villanymotor ékszíj segítségével hajtja meg.
A motor egy fázisról üzemmel, 2 segédkondenzátorral.
A képeken felvan tüntetve a motor táblája.
A vezetékek összekötése alapján felrajzoltam egy gyors kapcsolási rajzot. A színek nevei jelölik meg az adott vezetékeket amiket a további képeken láthatok.
A probléma a következő: nincs megoldva a forgásirány váltás hiánya (ami nagyprobléma, ha a daráló berakodik)
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2016
Következő: »»   47 / 68
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem