Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Ha van benne ventillátor, annak mennie kell. Ha nem megy, akkor elromlott, nem kap vezérlést (áramot), vagy befagyott a hűtő és fogja a ventillátort. Ha zsalus a történet, akkor annak a mozgatása állt meg. Lehet még persze leolvasztás hiba (vezérlés, fűtőszál) is. És akkor lehet még mágneszelepes is.. Sajnos rajzot nem tudok adni.. (mihez is?) Üdv: StMiklos
Egész éjjel olvasztottam, a mélyhűtő részénél van a venti, reggel lebontottam a lapot. Ha táp alá helyeztem a hűtőt kis idő után indult is. ha lefogtam a ventit leállt (impulzus jeladós, mint a pc cpu hűtő ventilátorának, de kis idő után ismét indított az elektronika, és beindult. A zsilipe hogy hol van, hogy tudom tesztelni, nem tudom, az tény, hogy most hűt, de ha kinyitom a hűtő ajtaját, és nézni szeretném a befújást, én nem érzek légáramlatot (lehet, hogy ajtó nyitásánál leállítja a ventilátort)?
Help pls.
Tiszteletem. Van (volt) egy Candy hűtőm, olyat csinál, hogy amikor bedugom a konnektorba kb 5 sec után elindul aventillátora, mintha életre kelne. Megy 5-10 sec-et és akkor leáll és semmi tovább. Arra rájöttem, hogy a kompresszorán lévő izé (talán ez a relé aminek indítania kéne a kompresszort - lásd kép -) melegszik elég rendesen. Jól gondolom, hogy ez lehet az ok?
Sziasztok
Egy kérdés, adott a korábbi TLS6F , R134a kompresszor ami elromlott a hűtőmbe, a jófogáson azt mondják hogy a TLES6KK.2 R600a az enyémmel csereszabatos. Úgy tudom az R134a gázfajtát jelöl, ami nekem van, de még is R600a gázfajtásat akarnak rámsózni, hogy az tuti jó. Szerintetek, megvegyem vagy csak rám akarják sózni a más gázfajtásat is csak vigye alapon?! Illetve ez a másik jó lehet a TLS6F R134a kompresszorom helyett, mert ezen R134a-t látok?! http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Hutogep_kompresszor_GL_90AA_ingye...irst=1
Miért a jófogáson keresel kompot ? Berakni úgysem tudod, hívj inkább szerelőt az megcsinálja garanciával ..
Mert olcsóbb, számít minden pénz sajna. A kérdésemre kaphatok majd érdemleges választ?
Köszönöm
Hali!
Az R134 kompresszor helyett ne tegyél be R600-ast. Másik kérdés,hogy hogAn töltöd fel a gépet,mivel R134-et csak szakik vehetnek. (esetleg feketén te is,de az meg többszöröse annak amit be kell tölteni). Plusz a garancia... Lehet,a végén drágább lesz az olcsó kompi. István
Csak a kompresszort akarom én megvenni, a töltés , bekötés, szakira bízom persze. Akkor az eredeti R134-es kompresszor helyett, amit akartak ajánlani R600-at az átverés lenne, mert a pasi azt mondta pont ugyanaz mint az enyém, de csak rám akarta sózni. Amit belinkeltem a jófogásról az R134-es, mint a korábbi kompresszorom, akkor azt megveszem! Köszönöm
És lesz olyan szaki aki elvállalja a kompcserét ha nem ő hozza az alkatrészt ?
Idézet: Milyen tüneteket produkál ? „korábbi TLS6F , R134a kompresszor ami elromlott a hűtőmbe”
Szevasz!
1. Indulásnak: R134-es kompresszor helyett nem lehet R600-ast rakni, más teljesítményű a beépített motor. 2. A TLS6F kompresszornál a 6-os az a lökettérfogatot jelöli. A GL90AA-nál a 90 is löketérfogat (0,1-es egységben), kb. másfélszer akkora, mint az eredeti, teljesítményben is. Mondhatnád, az csak jó lehet, ha többet tud, de itt ez nem megy. Más lökettérfogatúhoz más méretű adagoló (kapillárcső) kell, kisebb teljesítményűvel nem lesz jó a hűtés, nagyobb teljesítményűvel nem tud mit kezdeni a többi beépített egység (kondenzátor) túlterhelődik. Üdv: StMiklos
Venni kívánt kompresszor TLES6KK.2 R600a 80W-os
régi rossz TLS6F R134a kompresszor 110 W-os volt, amúgy minden adat köbcenti stb megegyezik, a kettőnél, meg lehetne azt oldani, hogy az új, venni kívánt kompresszort úgy berakni, hogy a gázt is cseréljük teljesen R600a-ra, az új kompresszoréhoz igazítva??? Működhet?
Szevasz!
Mint Te írod, a hűtőteljesítmény 110W helyett 80W lesz... Nem lehet jó, mert hiányzik a teljesítményből, de ez ránézésre is látszik. Ennyit, csak a számokról. A kapillárcső mérete (pontosabban fojtása) gyakorlatilag nem változtatható, nem tudni megfelel-e R600-hoz. Én nem vállalkoznék rá. Magamnak legfeljebb szakmai kíváncsiságból a bukás kockázatával, de nem szidna senki. Én így gondolom, üdv: StMiklos
Hello!
Az R600-as hűtők más felépítésű szerkezetek,mint a " freonosak". Az R600 gáz izobután,ami éghető,levegővel keveredve robban,emiatt pl. a hűtőtéren kívül helyezik el a világítás kapcsolóját. Ha megtelne a hűtótér gáz-levegő keverékkel,ne vágjon hozzád a robbanás egy kiló sajtot,meg joghurtot... István
Sziasztok!
Van egy dupla vitrinhűtőnk. Ma olyan érzésem volt mintha csendesebb lenne a kompresszor mint általában. Kikapcsoltam majd fél perc múlva vissza, a motor szépen indult és időben lekapcsolta a segédtekercset. Viszont a hűtőközeg nem áramlott. A szárító szűrő után van a csövön egy kis szerelvény amin egy kis ablak. Itt normál esetben mikor működik a kompresszor látszik, hogy áramlik a hűtőközeg. Most nem áramlott, egy 20mp múlva szisszent egy nagyot valahol a hűtőkörben (olyasmi hangja volt mint mikor busz pneumatikája elengedi a túlnyomást csak halkabb) és szépen elkezdett áramlani a hűtőközeg. Olyasmi feelingje volt mintha a hűtőköreben valami dugulás lenne és a felgyülemlett nyomás kilökte volna a dugulást. A kolleganőm elmondása szerint a napokban már csinált ilyet. Vajon mi lehet a probléma mi dugalhatott el? Köszönöm a segítséget!
Sziasztok
Ezt a képeken látható hűtőt tudnák nekem eladni, használt állapotban. Működik minden, csak annyi a baja, hogy soha nem kapcsol ki, soha nem áll le a kompresszor. Amúgy minden szépen működik, szabályozható minden, szépen hűt. Mi lehet a baja, hogy soha nem áll le?
Szia lehet későn szólok hozzá nálunk hasonló hiba volt samsunggal. Szerelő alulról levette a kondenzvíz lefolyó cső végéről a gumit mert az okoz hasonló hibát, hogy nem tud kifolyni a leolvasztott víz. Ha újra előjön hiba szed le s úgy olvaszd le legalább 2-3 napon át. mig folyik víz csőböl
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Az a gumit ha leveszed, ki is lehet takarítani, szelep szerepe van , mivel a komp felett van a vége, az el elpárolgó víz ott hagyja a követ ami a szelepet beragasztja.... Ha fenn van nem szív vissza levegőt, penészt... Ajtónyitás cuppanással. Ja a leolvasztódást lehet segíteni nem túl meleg hőlégfújóval, hajszárítóval, stb. Így is időigényes.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Samu szerelő azt vette le mikor kint volt s akkor 24 órát már állt hűtő s lehúzáskor csomó víz jött ki. Hütő beindult egyből rendesen igy mondta hagyjuk járni s ment 1. hónapig mikor hiba újra előjött akkor újra leengedtük 2 napon át meleg-vízzel teli edény hűtőben s hátulra ment hőlégfúvó úgy olvadt le 2 nap alatt. Azóta megy rendesen igaz még csak 3 hét telt el de remélem rendben lesz.
Fél nap után a légcsatorna lepattintható, - persze a körmökre, patentokra vigyázni kell, mert pótlása csücskös. Szerelő helyszínen nem vár annyit, ilyen melegítősdi a műhelyben, és ha a pl a leolvasztás hibája miatt valami hiba van mögötte. Ez tervezési hiba miatt is előfordulhat, pl befagyhat a lefolyócső szája, ez ellen rézdrótot tekerek a leolvasztásra, ami 1-2 cm-et belelóg a páralevezetőbe. Ha nem túl gyakran csinálja segít. Ha gyakrabban a leolvasztás vezérlése szokott behalni amit érdemes egy fiatalabb típuséra cserélni. De ezekről már szóltam korábban...
Tisztelt Szakik!
A kérdésem az lenne hozzátok, hogy adott egy BA 14S típusú indesit kombinált hűtőszekrény, aminek a felső részében a óriási jégcsomó alakul ki üzemeltetés közben. A tulaj már többször leengedte, leolvasztotta a hűtőt, és akkor utána újra visszakerül rövid időn belül. Mi lehet a gond, tudnátok segíteni? Köszönettel: Feri
Sziasztok én le szeretném cserélni a régi hűtőmet. Alul fagyasztós kombinált hűtőben gondolkodom. Utánanéztem jó pár dolognak.
Mindenképpen A++ kategóriában gondolkodom. Sokan írják, hogy a hagyományos kompresszoros jobb mint a digitál inverteres. Valaki szerint a No-Frost előny mások szerint hátrány. Valaki szerint a ventilátor előny mások szerint hátrány. Három hűtő van ami felkeltette az érdeklődésem: A boschban meg a gorenjeben van szabályozható páratartalmú rekesz a normál hűtőtérben meg a gorenjében még 0 fokos rekesz is van meg ventilátor is mindkettőben ami gorenjében külön ki-be kapcsolható ION-air technológiás, de egyik sem no frostos. Az electrolux viszont no frostos plusz szabadon pakolhatóak a rekeszek az ajtaján. A boschnál 2+3 év a teljes gari ha év végéig regisztrálok, gorenjére 3 év teljeskörű, electroluxnál 2 év +25 hónap ajándék ez is év végéig van. 1. BOSCH KGN36NL30 linkje: http://www.bosch-home.com/hu/term%C3%A9kek/h%C5%B1t%C3%A9s-%C3%A9s-...0.html 2. GORENJE RK 6192 KX linkje: http://www.gorenje.hu/termekek/haztartasi-nagygepek/hutes/modellek/...419566 3. ELECTROLUX EN3854MFX linkje: http://www.electrolux.hu/termekek/h%C5%B1t%C3%A9s/h%C5%B1t%C5%91-fa...54mfx/ Kérem szépen az oldalon lévő szakiktól, hogy Ti melyik hűtőt választanátok? Várom a válaszokat.
Szevasz!
Mondod: szabályozható minden Akkor mi is szabályozható, ha a hőfok nem? Szépen hűt... Mennyi a hőfok a normál térben (alja, közepe, teteje) és mennyi a mélyhűtőben? Enélkül nem lehet válaszolni. Üdv: Stmiklos
Stmiklos
Szabályozható a hőfok, azzal nincs gond, csak a kompresszor nem kapcsol ki soha, minden működik, csak valamiért soha nem kapcsol ki a kompresszor. A fagyó fagyaszt, a hűtő hűt ahogy kell.
Tisztelt Szakik!
A hátvégén meghalt a hűtő fagyasztónk, már vettünk is egy újat helyette, de a régi sorsa még függőben van, szeretnék véglegesebb választ kapni. Egy Indesit 240 V Evolution alul fagyasztós 10 éves kombiról van szó. Egyik éjjel volt egy áram kimaradás, de reggelre helyreállt. Este riasztott a fagyasztó,(l-1 hibakód) amit az áramkimaradás amit az előző éjjeli utóhatásának gondoltam, de ahogy kell, az ajtónyitás után megszűnt a jelzés. Másnap este újra riasztott (L-2 hibakód), ami ismét megszűnt, de reggelre leolvadt. A fagyasztó tér felső rekesze fölött vastag jég képződött, míg az alatta levők alatt le voltak olvadva a hűtőrácsok. A fölső hűtőtérben sem volt hideg. Sokadik hívásra találtam egy hűtőgép szerelőt, aki vállalta az aznapi kiszállást, de már telefonban jelezte, hogy nem javítható, mielőtt bár mit is mondtam volna a gép típusáról, vagy a tünetekről, azon kívül, hogy leolvadt. Nem is hozott szerszámot, csak ami a zsebében volt, megnyomkodta felső hűtőtér hátfalát, és közölte, hogy egy kis felületen már elvált a hátlap, ezért kuka, mást nem is nagyon nézett, majd a kiszállási díj fejében távozott. (Azt én is tudom, hogy a hátfal leválás nem javítható, bár kérdezem, mivel még kis felületről van szó, ragasztó injektálással sem?) Amit én látok: Ha bedugom a hálózatba, jön a fagyasztó riasztás (L-2). Azt megszüntetve, a 8 perc után a kompresszor rendben bekapcsol, majd egy gyors relé kattanás, és megy folyamatosan. (Danfoss, R134a gázos). A hátsó hő leadó rács egy része a nyomó oldal felől akkor még meleg volt egy nagyobb felületen, de már az sem, a kompi nem forrósodik, de most már mind két csöve csak szoba-hőmérsékletű. Belül a hűtőtérben az Aircooler megy, (de nem csinál már olyan vákuumot, hogy ne lehessen azonnal újra kinyitni az ajtót. Nem tapasztaltunk olyat, hogy az utóbbi időben többet ment volna a normálistól, igaz olyan csendes volt, hogy talán fel sem tűnt volna). Jegesedés csak néha nyáron volt tapasztalható a hátlapon gyöngyök formájában, amikor sűrűbben nyitogattuk, de leolvasztotta magától. A kérdésem, ezek alapján érdemes e egy másik szerelővel is megnézetni, mert amúgy szinte újszerű állapotban van, 5 polcos kiváló gép volt, és van aki inkább költene rá, mint 150-ért venni egy újat, mint mi. Köszi!
Szevasztok,
hozzám került egy olasz kompresszoros párátlanító; dög nehéz, akkora kompresszor van benne, mint egy normál hűtőben. A hiba jelenség az, hogy nem indul el a kompresszor. Van menne egy vezérlő elektronika, annak reléje bekacsol, a kompresszor elindulna, leáll. Újra bekapcsol a vezérlés, újra indul, leáll. (Az indulás csak rövid idejű, megrántja a motort, leáll.) Egy brazil kompresszor van benne, eléggé kompakt a kapocsléc oldala, a kivezetésekhez nem egyszerű hozzáférni, ahogy néztem, relés indítású. Érdemes küszködni vele, vagy kuka? (Még azt sem tudom, kompresszor, vagy vezérlés hiba...)
Az előző bejegyzés törölve. A kompresszor jó, a vezérlő elektronika halt meg...
Ez első hallásra indítórelé hibának tűnik , keresd meg és cseréld ki ,valószínűleg a kompresszor oldalán a "kapocsdekniben" találod .
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2016
Tisztelt Szakik!
A kérdésem az lenne hozzátok, hogy adott egy BA 14 típusú indesit kombinált hűtőszekrény, aminek a felső részében a óriási jégcsomó alakul ki üzemeltetés közben. A tulaj már többször leengedte, leolvasztotta a hűtőt, és akkor utána újra visszakerül rövid időn belül. Mi lehet a gond, tudnátok segíteni? Köszönettel: Feri |
Bejelentkezés
Hirdetés |