Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kiegyenlítő tartály fűtése
Témaindító: (Felhasználó 116638), idő: Jan 19, 2017
Sziasztok!
A következő dologban kérnék segítséget/ötleteket, illetve hogy egyáltalán mennyire korrekt,és biztonságos amit szeretnék. A probléma: -Nyitott fűtési rendszerem van, 17kw-os vízteres kandalló, 4 fűtéskörrel. A tágulási/kiegyenlítő tartály a padláson,(30l-es) hőszigetelése: 5cm kőzetgyapot+10 cm hungarocell, + mindenféle régi takaró rádobálva,magyarul egy fél köbméteres hőszigetelő kockában van. A házat mindennap 3-4 óra hosszat tudom fűteni, a cél a temperálás, csak hétvégén vagyunk a házban (Szombat-Vasárnap)) A tágulási tartály a mostani hidegben nagyon a 0 fok felé közelít, félek hogy elfagy. Arra gondoltam, hogy egy 900W-os fűtőpatronnal melegíteném a tartályban lévő vizet, a patron az alsó 3/4"-os csatlakozón egy T idom segítségével lenne beépitve.(Tehát a vizet melegíteném) Valami ilyesmire gondoltam: Fűtőpatron A vezérlés egy Omron hőmérsékletvezérlő,K-hőelem a tartályon, szilárdtestrelé lenne. (A patron elektronikáját nem bolygatnám.) Szerintetek mennyire életképes a dolog? Nem tűzveszélyes? A vizet max. +15-20 fokig "melegíteném", természetesen nem a felforralás a cél... Minden ötletet ami építő, szívesen veszek. Köszönöm!
Fagyállóval kevert (rozsda ellen is jó) közeg?
Plusz marad a takarás? Másrészt mire megépíted, itt a tavasz ![]()
Nem lenne egyszerűbb egy önszabályzós fűtőkábellel betekerni? Valahol a hírdetések között valakinél láttam.
Szia !
Lágyvíz megy a rendszerben, fagyállóra nem fussa ![]() A hőszigetelés természetesen maradna-ez alap. Az elektronikai kivitelezés nem gond, asztalon már kész van.
Egyszerűbb ha teszel bele fagyállót, nálunk ~40 év alatt sose fagyott el (nem is volt így becsomagolva és sima palatető alatt, a padláson), pedig az utolsó 10 évben kb. havonta volt csak befűtve télen.
Nem kell bele 50 l fagyálló, épphogy csak -5-10°-os is elég, max. kásásodik, de az 1-2 kienged, folyik.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Akvárium vízmelegítő esetleg? Kis teljesítményű. Akár saját hőfokszabályozóval használva, akár kapcsolóóráról.
Nem jó.Próbáltam a fűtőkábelt is, megy egy Watlow 500W-os fűtőlapot is a tartály oldalán.
A fűtőlap fél óra után emelt egy nyomorult fokot a tartályon, úgy hogy a lap már 80 fokon "izzott"....padláson ez nem oké.Nem akarom leégetni a tetőt meg a házat. A tartály oldala homorú, gondolom a hegesztés miatt.(Acéllemmez "kocka tartály, a fedelét -tetejét nem lehet levenni sajnos, ha az volna akkor már beleflexeltem volna egy merülőforralót, vagy vellanybojler fűtőbetétet... Sajna nem olyan egyszerű a dolog, mint aminek tűnik...
A rendszerben 120-130l folyadék(viz) van.
Ha -20 fokig akarom keverni, akkor a -70 fokos tömény fagyállóból kell bele 40l, sacc. Ez 8db 5 literes flakon, darabja 8000Ft, ez így 64E HUF. Ennyi nincs rá... A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Mi szabadban levő vízcsövek fagymentesítésére használtuk ezeket a kábeleket, a csőszigetelés alá betéve, bírta a minusz 15 fokot.
matetek javaslatához csak egy 30-as furat kell a tartályra, fentről be tudod engedni az akvárium vízmelegítőt.
Ezen is agyaltam, de felülről fűteni nem az igazi.
Meg a belehullott fémforgács is gondot okozhat, ha bejut a rendszerbe... Sajnos eléggé biztonsági játékos vagyok, totál hülyebiztosra szeretném...
Szerintem jó az amit kitaláltál, nem tűzveszélyes, mitől is lenne az. Elég +5 fokra fűtened szerintem, kevesebb lesz a veszteséged, számlád. Ha már bolygatod az alsó csatlakozást, lehet érdemes beraknod egy elzárót is, hogy "lefelé" ne melegítsd a vízet, ha nem megy a lenti fűtés. Bár akkor mindig fel kell menni nyitogatni.
(Csak kérdezem, hogy lehet ez egy teljesen zárt tartály? Van rajta valami szuszogó szelep?)
A fűtésszerelő ilyet szerelt fel.
Sima kocka tartály, 30x25cm alapterületű, 40cm magas. Az alján vagy egy hegesztett 3/4-es csőcsonk, meg az egyik oldalán felül, ezen távozik a fölös víz. Elzárót nem szabad a tágulási ágba tenni, az veszélyes. Elvileg úgy csinálnám hogy a tartály alján lévő 3/4-es könyök helyett egy T lenne betéve, igy a cső magasság sem változna, és ebbe menne függőlegesen a patron egy 3/4-1/2 szűkítővel."
Nem fog esetleg vizkövesedés fellépni mint a bojlereknél (bár alacsonyabb lesz a hőmérséklet) ? Vagy galvánhatás?
Nem kell aggódnod miatta. Lecsökken a hőmérséklete X fokról nullára. Ez literenként és fokonként 1 kcal. Egyszerűbb számolni vele, mint Ws, Joule vagy egyéb. További lépcső a fagyás, ahol 1-1 kg víztől 80 kcal-t kell elvonni, miközben a hőlépcső már nagyon kicsi. Még az is csoda lenne, ha a felszíne behártyásodna.
Kinn a tyúkházban napközben néha cserélem a vizet, kissé langyosat öntök, hogy a jéghártya felolvadjon. Reggelre ebben a -10-12 fokban éppen hogy hártyás a ~2 liter víz. A tyúkház fala 1 réteg CK lap, hullámpala tető, hőszigetelés sehol, de több helyen kilátni a réseken. Tartós -14-ben beállt a felszíne. A házadban alulról mindig kap kis utánpótlást a tartály, míg benn 4 fok felett van a hőmérséklet. Utána kezd megindulni az egyre lassúbb lehűlés. Ettől függetlenül semmi akadálya, hogy beépítsd a jelzett fűtőbetétet, de gondold át, hogyan. A T elágazó nem a legjobb ötlet.
Nálunk sose volt erősebb -5-6°-osnál, és 100m2+manzárd, 250×700-as, 3 oszlopos öntvényradiátorok, 10-20 tagosak (kb. 90 tag), gravitációs rendszer, külső pincéből vegyes kazánnal fűtve (70×100×120 cm).
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Idézet: „A T elágazó nem a legjobb ötlet.” Mire gondolsz? Sérülékeny, vagy elfagy? esetleg nem melegítené eléggé a vizet?
Szerencsés vagy, nálunk itt Kőszegen a múlt heti -15 és jeges szél után úgy kellett meghőlégfúvóznom a tartályt hogy átmenjen rajt a víz.
Nem szeretném ha tönkremenne a rendszer, tavaly lett kiépitve...zsir új minden...
Én is ezen agyaltam...
De nem értek a fűtésszerelős dolgokhoz. A fagyálló lenne a legjobb, de nem telik rá, szégyen ide vagy oda, bevallom...
Miért akarod ledugózni, azt a háromnegyedes közcsavart?
![]()
Ehhez nem kell érteni, csak rátekered a tartályra kivülről, raksz rá valamilyen szigetelést, bedugod ősszel a konnektorba, tavasszal lekapcsolod. Semmi módósítás a tartályon, semmi elektronika.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Nem a tartályban fagyott meg a víz, hanem a hozzávezető csőszakaszban. Nálam a cső tetején ült a tartály, nem volt vízszintes szakasz. Erre utaltam a T beépítésével, mert vízszintes szakasz nélkül nem megy, a torokba szerelt fűtőbetét pedig szűkíti a keresztmetszetet. Nem lehet ráültetni a tartályt a cső végére?
Nem akarom ledugózni, a betét mellett elfolyik a víz, nem zárja le a cső kereszmetszetét ,esetleg csökkenti.
Azt mondod, az a vízszintes 50cm-es(sacc) cső szakasz a problémás?
Idézet: „Az önszabályozó fűtőkábelek elsősorban ereszcsatornák, csövek fagyvédelemére alkalmasak. Könnyedén szabhatók bárhol, nincs szükség bonyolult előzetes tervezésre. Normál, korrozív és szennyező ipari körülmények között is felhasználhatók. Hosszú élettartamuk mellett a BVF SRHC kábelei nem melegednek túl és még átfedés esetén sem égnek ki. Teljesítményük az aktuális külső hőmérséklet alapján változik, így ha nincs fagyveszély, teljesítménye lecsökken. A kiegészítő csatlakoztató szett használatával hálózati bekötésük gyors és egyszerű, nem igényel különösebb szaktudást és eszközöket. Bármekkora hosszban szabható.”
Köszönöm a jószándékú tanácsot.
Szerinted ha ezt rátekerem a vízszintes szakaszra,és a tartály aljára, az segít valamit? Fűtőkábel Egy 3 méteres van ebből. Ez nem önszabályzós, de a hőérzékelést, és a vezérlést megoldom.... A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Ha jól olvasom, ez nem önszabályzós, kell hozzá termosztát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |