Fórum témák
» Több friss téma |
Ha működik akkor mindig forró a motor. Nem csak a tied hanem másé is.
Sziasztok
Segítségeteket kérném, Indesit BA 35 FNF P totál no frostos kombi hűtőgép vezérlő paneljének beszerzésével kapcsolatban. Előre is köszönöm a segítséget. üdv. Zoltán
A google a barátod. Beütöd a tipust és azt,hogy szervíz és ennyi!
Szia Mindenki! Vasárnap (jól kezdődik az év) vettem észre,hogy nem működik a hűtőm.240/60-as Lehel,eddig 2 alkalommal cseréltem benne hőkapcsolót(kb 25 éves).A fórumokat olvasgatva a relére (RV-38)gyanakodtam.Leszedtem,bár nem láttam rajta durva hibát,beégést,csak vékony "kormosabb" bevonatot,kitisztítottam,az érintkezőket,sarukat is. Bekapcsolás után hallani egy halk zúgást,kattanást(gondolom,a relé),aztán semmi.Valami ötlet,jó tanács? Kösz.
Cseréld ki a relét klixonnal együtt , ha az nem segít akkor sajnos kompresszorhiba .
Nem tudom,mi az a klixon.A szerkezet egybeépített,tekercs,érintkezők,látok benne fűtőszálat-kb ennyi.Megmértem a tekercset,fűtőszálat,nincs szakadás.
Ha nem látsz a kompresszoron egy hengeres fekete két kivezetéses cuccost akkor a hőkioldó (klixon) a relébe van beépítve , így elég ha csak őt cseréled.
Tehát úgy gondolod,hogy a kimérve jónak tűnő relé/klixon lehet mégis rossz? Valahol olvastam,hogy a kompresszort be lehet indítani direktbe is. Hogyan tudom ezta próbát megtenni egyszerűen,biztonságosan? Ugyebár akkor kiderülne,hoigy a kompresszor jó,vagy rossz,és akkor már érdemes a relé jvítására pénzt költenem.
Elfordulhat hogy egyszer volt egy rövid áramszünet és a komp nem tudott újraindulni ezért a hőkioldó sokszor ki-be kapcsolt és elgyengült, most már alacsonyabb áramra is kiold .De akár az eltelt évek is megváltoztathatták a hőkioldó kapcsolási tulajdonságait .
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
Ma találtam egy működő (hűteni már csak gyengén),az enyémhez hasonló,de régebbi szerkezetet.Kivettem belőle a relét,gondoltam megpróbálom az enyémbe,hátha egyértelműsíthetem a hibát.Ennek a típusa DR38,az enyémben RV-38 van.Útközben rájöttem,nem biztos,hogy meg tudom oldani,mert ezen 3 csatlakozás van,az enyémen pedig 2. Mi a teendő? Úgy,hogy még én is értsem.....
Sziasztok!
Fagor no frost hűtőm panelja megadta magát. Inditás helyett csak kattog benne valamelyik alkatresz. A panel tipusa FE9H022A5 Erdemes lehet a rajta levo alkatreszeket cserelni? Gondolok itt arra,hogy ha kattog,akkor valamilyen relé lehet a ludas. Vagy valamit merni esetleg erdemes? Ha igen,mit? Sajnos a szerviz altal bemondott javitasi ktsg meghaladja a jelenlegi keretet jocskan,ezert kellene valamilyen megoldast talalni. Koszi elore is.
Cseréld ki rajta az összes kondenzátor. A trafó helyett lévő feszültség csökkentésért felelős 1-2µF-os X2 típusú téglalap alakú kondi a fő bűnös. A relé biztosan jó. Nálam is hasonlóan működött az Ariston. A kapacitása vesztett X2 típusú kondi cseréje megoldotta a gyenge tápfesz miatti kattogást.
Köszönöm. Megpróbálom. Én is valami hasonló hibára gyanakodtam.
Sziasztok!
A fórum harmadát már átolvastam.A fagyasztóm problémáját nagyjából már tudom mi okzza.Bekapcsolás otán a klixon lekapcsol.A motor tekercsét kimértem az jónak tünik.A fő és segédfázis tekercs ellenállás összege a kettő együtt.Gondolom a motorindító relé hibája miatt nem müködik a fagyasztó.Ebben kérnék segítséget mivel lehetne pótolni az eredtit.Amit tudok a fagyasztó tipusa BOSS.A kompresszor ami benne van az egy ZEM CLB tipusu ami R12 gázzal müködik.Az indítórelé tipusa:MTRP-3106.Katalógusból nézve 3,4A és 2,9A között működik.Mivel lehet helyettesíteni? Köszi előre is.
Helló! feltudnál tenni egy képet az indítóreléről? Ha van lakatfogód mérd meg az áramfelvételt. Csak egy pillanatra szabad megugrania az áramnak.Ha megvan szorulva a kompresszor akkor is klixonol. Meg kell vizsgálni az indító relét alaposan.
Szia!
Csináltam ma pár képet.Remélem ez ment tönkre de tudom a kompresszor mechanikusan is elromolhat./szeleptörés, megszorulás/és ez is okozjatja a klixon lekapcsolását.Lakatfogóm nincs de a relé tekercsét mértem az nem szakadt.Esetleg belül az érintkezéssel lehet talán gond vagy nem kapcsolja a segédfázist rá vagy nem kapcsol szét mikor a motor elindul.Jól gondolom?
Helló! Ezek a relék szinte elnyűhetetlenek. Ohm mérővel ki lehet mérni hogy jó vagy nem. Forgasd úgy hogy a tekercs felfelé álljon. Ohm mérővel zártnak kell lennie,ha megfordítod akkor meg nyitottnak. Lakat fogót szerezzél anélkül hozzá se fogjál. Ha úgy gondolod,hogy sok akkor hívj szerelőt.
Szia!Köszi a választ.Lakatfogó beszerzés alatt van illetve már szállítás alatt.Kipróbáltam és tényleg működik zár és megszakít.Ha a főfázis tekercsre adnék 240v-ot a segégfázist meg egy nyomógombbal indítanám hátha csak megszorult.Így müködne akkor visszatenném a relét és a klixtont a helyére.Nagyobb kárt nem tudok csinálni ha úgyis kompresszor cserés hameg csak megszorult akkor jó lenne.Jól gondolom?
Helló! Mivel a relé jó rajta csak 2 lehetőség van.
1: megszorult a kompresszor. 2: meg gyengül a klixon. 3: a lakatfogó eldönti( gondolom tudod használni). Ha az indító relé nem tudja el indítani a kompresszort akkor nyomógombbal sem indul.
Hello!Dugulás nem tudja megfogni a kompresszort?Nyomás ellenében nem tud elindulni?
Helló! Nem dugulás szokott lenni hanem mechanikailag megszorul.
oldalba ütögetés esetleg segítene?
Próba cseresznye. Ha be is indul a következő leállás után nem indul. Tapasztalat.
akkor ugy néz ki vagy rossz a kompresszor vagy gyenge a klixon.ez a két lehetőség.klixon kiköt és ugy próba.ha beindul ok minden vehetek klixont ha nem indul kompresszor csere de ez meg kérdéses megéri-e.
Lakatfogó,árammérés a kulcs szó.
köszi a sok segitséget(,) hasznos infokat._ha megjön a lakatfogom(,) akkor folytatom a javítást.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |