Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Csak végső esetben használj ilyen közvetett megoldást.
Sokkal jobb eredményt ígérne, ha mondjuk oldalt kihajlítanád a félvezetőket (ha kell akár egy rövid lábtoldással), és azokat közvetlen a bordára fogatnád egy kengyellel. Lefirkantottam nagyjából.
Ez így nem fogja átvinni időben a hőt sajnos,és megfutnak a fetek...Arra törekedj hogy közvetlen férjen fel a bordára.Ha kell tervezd újra a panelt a bordához.
Idézet: „Hangerőre állítva üres bemenettel zúg ez erősítő, ha megfogom az RCA külsejét szinte teljesen megszűnik a zúgás. Ha a potit, ami az előerősítő előtt, van teljesen letekerem a ismét nincs zaj.” Ez eddig teljesen egyértelműen azért van, mert nincs sehol földelve az erősítőd, és az árnyékolás (-nak legalább egyes részei) sincs összekötve az erősítő helyi GND pontjával. Ez utóbbit kell először pótolnod, a földelést egyelőre ne kösd be közvetlenül, mert ha más is van földelve a rendszerben, akkor földhurkot okozhat! Ha ez kész, és még mindig van búgás, akkor küldj fotót az összeállításról!
A potiházat valamint az árnyékot is kösd a gnd re.
Üdv!A 2n 3773 illetve a 2n 3442 helyére betehetem a 2n 3055 öt? +-65v a tápfeszültségem.
A fent említett kvázi komplementerbe gondoltam hogy egyformára cserélem a 2 oldalt mert ebben 2n 3772 és a 3773 ból is van ilyen olyan arányban keverve...Ezt megszüntetném.
Már csak azért sem teheted be a 3055-öt, mert a CEmax feszültsége jóval kisebb a kelleténél.
Na akkor megy a fiókba Itt a teljes 130v ot kell figyelembe venni? U CE? Azt kapják meg?
Sziasztok. Vermona Regent 1000H erősítővel vannak gondok. Állítólag mielőtt küldték jól működött,most mire megérkezett,érdekesen fütyül a végfok. Ha nincs rá adva hang csöndbe van. Ha adok a fő hangerő potméteren hangot maxra sípol,és egyenfeszültség húzza a hangszórót (komplementeres végfok). Szétszedtem a gépet mérés és szemrevételezés ügyében,erre látom hogy a végfok modulnál az egyik vezeték kitört. Az volna a kérdésem hogy kapcsolás alapján vajon hova tartozhat az az egy szál zöld vezeték? Mérés alapján + fesz van rajta, de 4-5V körüli fesz. Csatoltam a végfok fotóit is.
Sziasztok! Egy BLAUPUNKT MA-5650es erősítővel vannak gondjaim.
Bekapcsolás után a relé kis idő múlva kapcsol, majd marad némán az egész, bármilyen jel megy neki. Kis idő múlva pattogó hangok jönnek a hangfalból, a 2 kondenzátor tűzforróvá válik majd az alsó közülük füstölögni kezd. Merre keresgéljem a hibát, mi az ami okozhatja? Üdv, Gábor
Helló!
Tranzisztort úgy méretezz ilyenkor, hogy megnézed, ÖSSZESEN mennyi a végfok tápfeszültsége. Mivel ez 2x65V, ezért 130V-tal kell számolni, ÉS még célszerű rádobni +10-20% biztonsági tartalékot. Tehát ebben az esetben, HA csak a feszültségtűrésre válogatod a tranyót, kapásból kiesett a 2N3055 (60-80V), BD 249 B-C (80-100V), viszont például a Motorola MJ 15003 tökéletes. Ahogyan a 2SC5200 is.
Sziasztok honnan lehet eszrevenni egy erositonel ha gyenge benne a táp.Van egy erositom es fel hangero utan mar torzit de ha leveszem a melyet tiszta hangod ad maximalis hangeroig.Ezt okozhatja hogy nem eleg ampert ad a transzformator?
Szia! Mekkora a tápfeszültség jel nélkül és mekkora a torzítás határán?
Van aktív elem a végfok előtt? Az is okozhat torzítást, ha túlvezérled. A mélyre azért érzékeny, mert tipikusan annak a legnagyobb az amplitúdója.
Hat tapot meg nem mertem meg majd holnap megmerem.Aktiv elem marmint eloerositore gondolsz?
Szia. A kondenzátorok forrósága durva asszimetriára, vagy fordított tápfesz bekötésre utalhat.... bár ekkor a végfokozat ic-i is füstté váltak volna... Esetleg voltak cserélve a puferkondenzátorok (amelyikek melegednek) ?
Igen nézegettem,de konkrétan alkatrésztemető,és a mj ből csak egy oldalra nem jönne ki egy 10 esből..Így marad a 2n 3773.
Nekem is bevált a 2N3773 2X70V ig
A táp mérése már a kérdés feltevése előtt is kézenfekvő lett volna
Aktív elem ami tápfeszültséget igényel és helytelen működés esetén képes határolni a jelet.
Oke akkor holnap meregetek es megirom az eredmenyt.
3773 mintha a Konthában lett volna olcsón, de ott az MJ 15003 is csak 900 pénz körül van.
Nem tudom sajnos, de nem látszik, hogy azok cserélve lettek volna, viszont több forrasztásnyomot találtam a panelon. Kiforrasztott tranzisztorok, dióda forrasztásnyomok. Linkelem a képet, hogy melyikek is pontosan: Bővebben: Link
A táp helyesen volt bekötve. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Az R450-es ellenállást a kondenzátorból kifolyt elektrolit összekente... az a kondi, de inkább mindkettő cserés.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Köszönöm az infót,ha elakadok jelentkezem.
Hát igen...ha a pufferből kifolyt/folyik az elektrolit, akkor azt cserélni kell, illetve a kifolyt elektrolitot is le kellene takarítani, mert eléggé oxidálja a környezetét. Az pufferek behelyezése előtt azért ki kellene deríteni, hogy mi okozta a jelenséget. D4-D7 diódákat ki kéne mérni, nem-e valamelyik csak egy darab 'drót'. A transzformátora eredeti még, nem kap nagyobb váltófeszültséget? Amúgy a Grundig8200 erősítőnek is ugyanilyen a 'bélése', csak abban STK4036x hibridek figyelnek, lehet ebben cserélték már azt is? A hiányzó tranzisztorokra is szükség lenne szerintem, mert az rész az elő fokozat és egyéb fokozatok tápigényét szolgálja ki. Bocsi, most látom...Ezt 'Cannon' fórum társnak szántam volna...
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Az összes diódát kimértem, 500 fölötti értéket mutatnak. A trafó eredeti, a hibrid viszont cserélt.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Alapból két dolgot nem szeret az elektrolit kondenzátor: fordított polaritás, a feltüntetett feszültséghatár tartós átlépése, vagy legalább is ezeket szokta 'melegedéssel', 'fortyogással' jelezni. Ez irányba mérni kell, nincs jobb ötletem, a V8200 erősítő (szerintem az ugyanilyen) SM-a fent van az elektrotanya-n, de valahol nekem is meg van .pdf formátumban, abban fel vannak tüntetve a mérési pontok és a gyári feszültség értékek.
Esetleg az én problémámra valami válasz? Legalább annyit jó volna tudni hogy a nyáklap számozása honnét kezdődik és akkor már tudnám is hogy hova való az az egy szál vezeték ami le van törve.
Most nézem, szinte ugyan így néz ki még kívülről is, csak más a márka? :O
Utánanézek az elektrotanyán. Kiszedtem a kondikat, 1000uFessel helyettesíthetők ideiglenesen a tesztekig?
A nyugalmi allapotban a feszultseg 2x28.3vdc a torzitas kezdetenel pedig 2x22vdc
Az a táp még elmegy. Ha a kimenőfeszültséged elér 12-14V-ot, akkor minden rendben, ennyit tud az erősítőd. Amennyiben kevesebb, áramkorlátozás a végfokban, vagy túlvezérelt fokozat a jel útjában lehet a hibaforrás.
A kimenofeszultseget multimeterrel valto feszultseg allasban letudom merni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |