Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Minden, ami modell
 
Témaindító: H.Viktor, idő: Nov 28, 2007
Lapozás: OK   82 / 89
(#) pittyu2 válasza szikorapéter hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
A benzinkútit nem ajánlom. Vannak modellezőboltok( pár mostanában bezárt - Zenn model- modellhungária ) egy százalékos nitrometánnal kevert üzi kell hozzá.
Nekem van itthon 20 % olajjal de nitrometán nélküli. Adok egy litert ingyen, de még kell izzító és a beindításhoz jó lenne starter is.
(#) kaqkk válasza szikorapéter hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Talán , de óvatosan próbáld mert egy része (talán 30-40% a benzin ) először inkább a festékboltokban kapható alkonek hígítót próbáld az tömény alkohol ..
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2016
(#) szikorapéter válasza pittyu2 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Hálás köszönetem. Az izzítót el tudom készíteni (ha mást nem használom a labor tápegységem), a starter elvileg csak egy motor amit egy pillanatnyi időre hozzászorítok a motor főtengelyéhez és azzal mint az "önindító" egy normál motornál megforgatom még el nem indul?
(#) szikorapéter válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Voltam most kint a kúton de nálunk ilyet nem tartanak.
(#) pittyu2 válasza szikorapéter hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Nagyon el bagatelizálod a dolgot. Mivel kicsi a henger bordázata valószínű hogy repülő motorod van.
Akkor kell légcsavar mert igen hamar besül szél nélkül.Starternek nem biztos hogy jó egy akkus fúró.
A starter gyorsabban forog és egy gumi közbetéttel az orrkúphoz kell nyomni. Nem tudom mire akarod használni ezt a motort, de másra nem igazán jó csak repcsibe.
(#) szikorapéter válasza pittyu2 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Esetleg nagy sebességű ventilátorral hűtve? A startert meg tudom oldani,van hozzá egy kuplungos áttételem (a villanymotor miután beindította a motort,az után rögtön leválasztódik róla a kuplung miatt. (Egyéb iránt modell generátort szeretnék belőle készíteni,egy kicsi "deszkamodell lesz az egész,csak az volna a lényege hogy "működő" modell legyen.
(#) pucuka válasza szikorapéter hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Ricinusolaj - hashajtó
(#) Keresztes Vitéz hozzászólása Jan 17, 2017 /
 
Sziasztok!
Repülőgéphez szeretnék magasságmérőt beszerezni, építeni. Próbálkozott már valaki ilyesmivel? Ebay-ről lehetne rendelni, kb 13.000 Ft-tól vannak, viszont szerintem olcsóbban is beszerezhető, megépíthető, pl így:

http://www.instructables.com/id/The-Ultimate-Altimeter-A-compact-Ar...meter/

Ha valakinek van jobb ötlete, bevált eszköze erre, kérem ossza meg velünk! Köszönöm!
(#) rufika hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
Sziasztok hátha tud nekem segíteni valaki.
Szóval építettem egy távirányítós fűnyírót viszont ott akadtam el hogy kellene nekem valamilyen motor driver amit tudok egyszerűen csatlakoztatni a távirányító vevőjéhez és képes az előre hátra irányt kezelni.
Jó lenne ha 15-20 Ampert elbírna és mind ezt 24 volton. Első sorban kész megoldás érdekelne.
találtam egy ilyent: Ebay esetleg ezzel működhet?
A távirányítóm egy FS-CT6B .
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2017
(#) sany válasza rufika hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Szia!
Szerintem folyamatos üzemben nem bírná el a 15-20 A -t.
(#) rufika válasza sany hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Szia!
Van belőle nagyobb áramerősségű is csak az a kérdés ha vennék egy ilyent akkor működne úgy hogy a PWM portokokat összekötöm a vevő Signal portjával? (Nem igazán értem milyen jelet ad ki a vevő.)
(#) Massawa válasza rufika hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Keress autos motor controllert (BEC). Az simán elbir akár 100A-t is, lehet azonban, hogy a 24V lesz neki sok. Én eddig max 4 cellásat láttam ami kb 16V.
Ezt egyszerüen bedughatod a vevöbe (szervo port) és megy elöre hátra.

IMG_2439.JPG
    
(#) rob64 válasza szikorapéter hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Kedves Péter!
Javasolom, hogy hozzáértés nélkül meg se próbáld beindítani a motorodat. Nem lehet az üzemanyagok között válogatni, PONTOSAN olyan kell, amire tervezték. Sűrítési viszony, kenés, mind rendkívül finoman hangolt rendszert alkot, amely az évtizedes gyakorlattal bíró modellezőt is megtréfálhatja. Nagyon sok időt lehet eltölteni a motor beindításával, jó működésének beállításával (fordulat, erő, alapjárat) még akkor is, ha pontosan ismeri a motorját, kikísérletezett,
állandó üzemanyagot tesz bele, de valamilyen körülményhez (pl. hőmérséklet változása) alkalmazkodni kell. Soha nem fog úgy jól üzemelni, hogy veszünk valamit hozzá a kúton. Ezt modellboltban kell venni. Szaküzletben, ha megmutatod a motort, jó eséllyel tudni fogják, mi kell neked. VIGYÁZZ! Jó 90% feletti az esély, hogy metilalkoholos üzemanyag kell. Tudnod kell a metilalkohol mérgezés veszélyeiről, az elhárítás módjáról, a pontos tünetekről, ha mégis mérgeződnél, és a gyógymódról. Ezeket tudni kötelező, de nem olyan szinten, hogy hallottam már róla, vagy majd megnézem a neten. Itt pontos ismeretek készség szintű tudását értem, mert a legenyhébb esetben maradandó vakságot, kicsit nagyobb mennyiség bevitele esetén biztos halált okoz. És nemcsak magunkra nézve, hanem arra is, aki tudatlanul hozzáférhet, legyen az gyerek vagy felnőtt. A bőrön át is felszívódik, a gőzének belégzése is okozhat kisebb mérgezést.
Ha nem gyújtógyertyával, elektromos szikrával üzemel, akkor diesel üzemű.
Repülőmodell motort nem azért nem indítunk ismert, megfelelő, rá való méretű és emelkedésű propeller nélkül, mert féltjük a túlmelegedéstől. Az mérhető, leállítható. A propeller terhelést ad a motornak, KORLÁTOZZA A FORDULATSZÁMÁT. E nélkül a motor megfut, sok 10 ezres fordulaton szétveri magát. Szerintem legfőképpen ezért nem alkalmas generátor hajtására. Ez nem egy elpöfögő jópofa gőzgép modell kis kazánnal meg mécsessel. Itt 10-20.000 1/p fordulatot kellene megzabolázni.
Mindenképpen kérd ki modellezésben profi szinten jártas személy segítségét. Én is a forum.rcmodell.hu oldalt javasolom, vázolod a problémát és biztosan (értsd: nem talán, hanem 100%), hogy lakóhelyedhez közel találsz megfelelő segítőt, akinek üzemanyaga is, startere is van, de főként hozzáértése és segítőkészsége is.
Bocsánat, hogy hosszú voltam, de veszélyes vizekre érve szükségét éreztem.
(#) kameleon2 hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Sziasztok! Modell kérdés - de mégis kicsit más. Maketteket kell készítenem. Most éppen redőnyt kellene modelleznem. Ami a csavar benne, hogy a redőnynek motorosnak kell lennie, mint egy igazinak. Ki milyen megoldást javasolna erre? Gondoltam léptetőmotoros megoldásra, de sima hajtóműves motor + végállásérzékelésre is. Konkrét anyagok is érdekelnek, mert a redőnyszálakat is meg kellene oldani valahogyan. CNC van, sok mindent meg tudok csinálni, csak némi orientáció jól esne. Kb 10x10cm vagy max 15x15cm lenne jó méret. Ilyesmire gondolok.Előre is köszi.
(#) rob64 válasza kameleon2 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Ha már modell, legyen a megoldás is az. Én a mozgató motort a legkisebb szervo motorral csinálnám. Kellően erős az áttételezése miatt, nagyon jól megoldható a felfogatása, erős a végkihajtás tengelye és a motor ereje is megfelelő így, a lassító áttétel után. Normál esetben viszont csak 3/4 fordulatot képes tenni a kihajtás, ami Neked kevés. Ezt az okozza, hogy egyrészt eredeti helyére bőven elég, másrészt van a kihajtó tengelyen egy potméter, ami visszajelzést küld az elektronikának az aktuális helyzetéről. Ezt a pométert kell kiherélned belőle: a csúszkát és az ütközőt ki kell emelni. Ekkor nincs ami mechanikusan korlátozza a körülfordulást és elektronikusan sem akar pozícióba állni: folyamatosan forogni fog a megadott irányba. Ja, és az egész nem drága.
A végállást fotoérzékelővel lehetne megoldani.
A redőny eredeti lécezését szerintem nem tudod kicsinyíteni, eredeti méretben sem nagyok a hornyok. Viszont nem is kell! Egy nagyon gondosan kiválasztott anyagú és vastagságú fóliát tekerhetne fel, amire rá van rajzolva/ nyomtatva a redőnylécek sora. Akár dekor üzletben is megcsinálják, ott tudnak stabilan fóliára nyomtatni. Lehet, hogy megoldható úgy, hogy a fóliát lefelé irányban végig tolja a lefutó lécek között, ha nem sikerül, akkor egy vékony gumival lehet a lefutóban láthatatlanul lehúzni.
Bakker, ez megint hosszú lett. Üdv.
(#) kameleon2 válasza rob64 hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia! Van itthon áttételes motorom is, ami szép lassan forog. Eredetileg arra gondoltam, hogy vagy fa-spatulákból csinálnám meg a redőnyt, vagy műanyagból, például dipondból kimarnám a léceket. Ezután vagy szalagra ragasztanám, mint a régi fa redőnyöket, vagy kifurkálnám és zsineggel fűzném fel. Csak félek, hogy túl könnyű lesz. Az optikai érzékelőktől is fázok kicsit, mert fényre érzékeny. Mágnesre és reedre gondoltam eredetileg.
(#) rob64 válasza kameleon2 hozzászólására (») Ápr 23, 2017 / 1
 
Szalagra, vagy fóliára ragasztva,vagy nyomtatva a működést tekintve ugyanaz. Kifúrva és zsinórral ... én nem ezt választanám, mert túl szorosra kellene illeszteni a lefutót ahhoz, hogy ne harmonikában álljon meg alul, mert az csúnya. Könnyű lesz, még ha acélból csinálod is. Segíthet a gumi a lefutóban, amit az előzőben írtam. Alul kis csiga, iránytörés és lehet hosszabb. A gumi feszíti rendesen, garantáltan üzembiztos.
A reed relével szerintem nem lehet olyan pontos végállást biztosítani, mint optikai eszközökkel. A mágneses tér erős, az érintkező az üvegben ahhoz távol van, hogy a szórt mágneses tér előtte elhaladva szinte tized-milliméteres pontossággal mindig ugyanott húzza meg az érintkezőt. Meg lehet próbálni szűkíteni az erővonalakat a magnófejhez hasonló, egy oldalon szűken nyitott vasmaggal. Talán jó, sokat kellene próbálgatni. Ne félj az optikai megoldástól, ez mégiscsak egy elektronikai fórum, biztosan kapsz segítséget.
(#) RealHefi hozzászólása Szept 21, 2017 /
 
Sziasztok!
Tervezem egy lánctalpas, távirányítós, élőképes jármű építését.
Eléggé kezdő vagyok ilyen témákban, ezért segítségre lenne szükségem.
A vázat aluminiumból tervezem, szintén alu lánctalpakkal. Terepen szeretném használni, elektromos hajtással, hogy minél halkabb legyen. A tetején lenne egy kamera, aminek a képét élőben tudnám nézni. Méretben pontos adatokat nem tudok írni, még én sem tudom pontosan mekkorára szeretném, de 20kg tömeget legalább szeretnék, hogy a gazt eltudja taposni.
Szerintetek milyen motort, aksit, vezérlést kellene használni? Valamint a lánctalp rugózását hogyan lehetne megoldani?
Van valakinek bármiféle tapasztalata amit megosztana velem/velünk?
Mindenféle hasznos infót szívesen fogadok!

Üdv:
Hefi
(#) kaqkk válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
A lánctalpasoknak nem nagyon van rugózásuk , inkább gumi lánctalppal és a kamera alatt gimbal -lal oldanám meg a dolgot . Ha 20 kg körüli tömegben gondolkodsz akár személyautó ablaktörlő motor és akku is megfelelhet a meghajtáshoz.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2017
(#) Massawa válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Vannak kimondottan ilyen forumok ( többnyire angolul). Láncszemeket is lehet venni az idevágo külföldi WEB shopokban. Egy ekkora modellhez már kb 2x100 W -s motor kell. ( pl egy olcsobb elektromos rollerböl, vagy hasonlo szerkezetböl). Ott megvan az akku is meg a vezérlés. (Mini balancerben 2 motor van, a meghajtás majdnem optimális a lánctalpashoz - hidban vannak a motorok).
A többit meg magadnak kell megtanulnod. El kell menned egy igazi lánctalpas jármühöz és tanulmányozni annak a rugozását.
(#) Massawa válasza kaqkk hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Dehogynem van söt sokkal igényesebb mert összetörne az egész koceráj ha nem lenne rugozás. Csak a két nagykerék nem szokott rugozva lenni (ha nem érnek a földre), de minden futokerék nagyon is rugozva van.
(#) RealHefi válasza Massawa hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Tudnál esetleg linkelni egy ilyen forumot?
(#) szikorapéter válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Ha jössz Hobbielektronika találkozóra keress meg ,mesélek neked a harckocsik felfüggesztéséről.
(#) RealHefi válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Sajnos nem tudok menni szerintem
(#) szikorapéter válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Ha esetleg nem lennél ott majd küldök át itt a fórumon vagy e-mailra tervrajzokat /robbantott ábrákat amikből egyszerűen meg fogod érteni a működést. Mint már írták előttem a hajtógörgő és a feszítőgörgő általában mindig a levegőben vannak,ellenben a futógörgők futnak a láncon. A legegyszerűbb a T-34 felfüggesztését tanulmányozni ez ügyben szerintem. Esetleg még a SU-76 vagy ASU-57 ha valami nagyon egyszerűre vágysz. Az ASU-57 nél a feszítőgörgő is a talajon fut.
(#) Ivan93 válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Szia! Nem éppen hobbi kategória, de méretben szerintem közel áll a tervedhez: Bővebben: Link.
Jól látszik rajta a felfüggesztés megoldása. Nem túl bonyolult, hasonlót házilag is lehet készíteni.
(#) szikorapéter válasza Ivan93 hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Ugyan ez a T-34 felfüggesztési elve,csak nagyobb futógörgőkkel és ott hátulról van hajtva a lánc.
(#) RealHefi hozzászólása Szept 21, 2017 /
 
Minél egyszerűbben szeretném megoldani, de nem annyira egyszerűen, hogy ne bírja a sarat
Melyik a jobb, első vagy hátsó görgőhajtás?
(#) szikorapéter válasza RealHefi hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
A hátsó annyival jobb (de csak nagy futógörgőkkel!) hogy az egész lánctalpat "húzza" maga alatt a harckocsi. Az első esetében pedig át az egész harckocsin a hátsó feszítőgörgőt is beleértve ami annyira nem egészséges szerintem hajtás szempontjából. Én egy 2 személyes modellt építek az 1:2 méretében (T-34-57 modell 1942) én csak fél éve szívok vele. Szóval sok sikert kívánok előre is. Én talán februárra leszek kész.
(#) RealHefi hozzászólása Szept 22, 2017 /
 
Ha megoldható tudsz küldeni képet rola?
Következő: »»   82 / 89
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem