Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos erre nem fogsz H tarifát kapni. Te nem fogod tudni tanúsítani, a gyártó pedig 2004-ben mêg biztosan nem foglalkozott ilyesmivel. Ráadásul ez egy R407c hűtőközeggel üzemelő on-off klíma (ha jól gondolom), szinte tuti, hogy nem is tudja hozni a kötelezőt.
Egy próbát megér az importőrrel felvenni a kapcsolatot, hátha.
Sziasztok kedves szakik!
Költözés előtt állok. Van egy Midea on/off klímám, 3,5kW-os. Jelenleg a két egység közel azonos magasságban van egymáshoz képest. Szeretném magammal vinni, viszont panel lakás révén, csak az erkélyre tudnám a kültéri egységet elhelyezni (így nem engedély köteles a buli). Így a két egység között max 3m szintkülönbség lenne (értelemszerűen a kültéri lesz lejjebb). Kérdésem tehát az lenne, hogy ez esetben kell-e plusz gázt rátöltetnem majd a rendszerre, illetve szükséges-e 3m-en olajcsapdát kialakítani a csövezésnél? Ezen felül még azt szeretném megtudakolni, hogy a gáz visszaszívása a kültéri egységbe miként történik pontosan? Köszi a válaszokat!
Van benne annyi, általában 10 m csőhossz nem gond.
Visszább több helyen leírták, de : 1 Bekapcs vár egy kicsit. Közben a kültérin nyugodtan leszedi a sarokszelep sapkáit, ennyit kb. 2 Elzárja a nyomó oldali szelepet imbusz kulccsal, vár míg a gép hangja megváltozik, ez a hang állandósul. 3 Ekkor elzárja a szívó oldali szelepet imbusz kulccsal. A csőrendszer bontható. (A szerviz csaptelep felrakása opcionális.) Lehet bekapcsolás nélkül is lefejtővel, de azod valószínűleg nincs, ilyenkor olyan szakembört hívunk akinek van.
Ezer köszönet!
Csak a leszerelést fogom én elvégezni, illetve az egységek új helyen való kiépítését. A csőrendszer kiépítését és szakszerű beüzemelést egy szakember fogja elvégezni. Csupán azért kérdeztem meg ezeket a dolgokat, hogy esetlegesen menyi plusz helyet hagyjak az olajcsapdának, és hogy kb ilyen összköltségre számíthatok. A visszaszívást is köszönöm!
Tavaly tavasszal szereltek nálunk egy Daikin klímát. Teljesen elégedettek lennénk vele ha nem zörögne amikor a szél fúj. Ha nem nagyon fúj akkor csak monoton zúgás hallatszik, de minél jobban fúj a szél annál hangosabb. Szendvics módjára van felszerelve, vagyis belül a beltéri, a fal külső felén közvetlenül mögötte a kültéri. Szerelési hiba, vagy azért mert huzatos helyen van a kültéri. Megoldás??
A hétvégén szereltettünk fel egy használt hűtő-fűtő klímát. Nagyjából 15 percig fűt, utána leáll Defrost hibaüzenettel. Ilyenkor nem megy benne semmilyen ventilátor, de a beltéri sistergő hangot ad!
Köszi a válaszokat! deta
Nincs mit. (Ja a vékony cső a nyomó oldal.) Mivel ha nincs különösebb faxni a szerelésben, általában a kültériig lejt a cső, és az nem túl hosszú. az olaj visszafolyik a kültériig. tehát nem gond.
Sok sikert a szereléshez!
Szia!
Az nem hibaüzenet. Alapvetően minden klíma fűtés üzemben a következőképp működik: - bekapcsol a kompresszor, bent világít a defrost led, de nem megy bent a ventillátor (vagy csak éppenhogy) - amikor eléri a kb. 40 °C-os hőmérsékletet a beltéri hőcserlő, akkor elkezdi fújni a meleglevegőt - eközben (mivel ilyenkor a kültéri hőcserélő az elpárologtató) kockára fagy a kültéri, ez erősen függ a páratartalomtól és a hőmérséklettől - ha úgy gondolja a berendezés, hogy ideje a kültérit leolvasztani, akkor leáll a kompresszor, bent a ventillátor, világítani kezd a defrost led, hallasz egy nagy szisszenő hangot (ez a váltószelep hangja, ahogy visszaáll hűtésbe) - beindul a kompresszor, de bent nem megy a ventillátor - kicsit recsegő hang is lehet ahogy bent a hőcserélő elkezd lefagyni (hőt von el a leolvasztáshoz a szobából) - ha befejezte, akkor kezdődik előlről Ha tudjuk milyen klímáról van szó, akkor a service manual alapján a konkrét idők és hőfokok is kideríthetők. Első blikkre a 15 perc kicsit kevésnek tűnik, de nem biztos, hogy hiba. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Még úgy is nehéz diagnosztizálni látatlanban, de jó lenne tudni, hogy milyen a zörgés jellege. Lehet laza alkatrész, kihagyott burkolat csavar, ilyesmi.
A klíma típusa YORK, fűtési teljesítménye a 5,57 KW, hűtési teljesítménye 5,3 KW.
Eléggé kiszámíthatatlan a megállása. Többször próbálva negyed- és háromnegyed óra közt változik. Tegnap az egyik távoli műszerteremben dolgoztam több órát. Klímával van megoldva a fűtés. Nála nem tapasztaltam ilyen leállásokat, igaz az jóval fiatalabb, inverteres klíma, de csak kb. 3 KW-os
Értem. Az összehasonlításnak semmi alapja, mert ég és föld a különbség a két gép között. Az inverteres több mindent képes figyelni a leolvasztás szabályozásához. Tuti, hogy az is megállt, csak kevésbé észrevehetően, meg ritkábban.
Az, hogy YORK még elég kevés info. A beltérin ott van a típusszáma. Ha elárulod, akkor megpróbálok utánanézni. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2017
Sajna nem találtam hozzá manual-t. Viszont egy hasonló gyártmányét igen. Nagy különbség valószínűleg nem lesz.
E szerint akkor kezd leolvasztani: - ha a kompresszor már legalább 40 perce megy és a beltéri hőcserélő és a szoba hőmérséklete között (ventillátor fordulatszámtól függő) hőmérséklet különbség meghalad egy adott értéket - az előző leolvasztásból kalkulál és, ha a beltéri hőcserélő "magas hőmérséklet" védelem alatt van, akkor kikapcsolja a kültéri ventillátort, de a kompresszort nem. Ezzel elvileg még 90 perccel kitolhatja az üzemidőt. - ha van hőérzékelő a kültériben, akkor arra is indulhat a leolvasztás, de ez esetben is hosszabb időnek kellene eltelnie, mint amit tapasztaltál Ezek fényében érdemes lenne megnézeti egy klímással. Lehet, hogy hiányzik belőle egy kis hűtőközeg. Meg tudod mérni a legmagasabb ventillátor fokozaton, max-ra vett hőfok mellett a szívott (tetején a rácsnál mért) illetve a kifújt (terelőlamellánál) mért hőmérsékletet kb. 5-10 perc üzem után?
Felhúztam 28 Cfokra a kért hőfokot, a beltéri keringető ventilátort a maximum teljesítményre. Így a beszívott levegő hőfoka 27Cfok, a kifúvott levegő hőfoka pedig 45 Cfok.
Tegnap 45 perc után állt ki leengedésre, de több tesztre nem volt időm. Volt a kültériben egy fordulatszám szabályzó kis áramkör utólag beépítve, gondolom valami modernizációs célzattal. A ventilátor fordulatszámát tudta csökkenteni a rendszerben lévő nyomás alapján. Lehet valami értelme?
Picit karcsúnak tűnik a lefújt levegő hőmérséklete...
Az a fordulatszámszabályzó azért került bele, mert használták a gépet alacsony környezeti hőmérséklet mellett is hűtésre. A kondenzációs nyomást tartja állandó értéken (ameddig tudja). Fűtés üzemben áthidalja egy relé, ilyenkor nincs rá szükség, mert a beltéri úgyis kikapcsolja a kültéri ventillátort, ha kell. Ha nem akarod a gépet mondjuk 15-20 °C-os külső hőmérsékletnél használni hűtésre, akkor nyugodtan kösd ki belőle a szabályzót. Aki felszerelte nem nézt meg beüzemeléskor, hogy megfelelőek-e üzem közben a nyomások?
Összeszerelte, megkompresszorozta, célzott rá, hogy van leolvasztási üzemmódja!
Kompresszorozás közben többször figyeltem, de nem láttam egyik manométert sem, hogy változott volna a mutatott értéke. Max 15 perc míg rajta volt a gép, pedig a csövek elég hosszúak, a két egység kicsit több, mint 4 m-re van egymástól.
Az vákuumozás volt valószínűleg. Miután azt befejezte kellett volna rajtahagyni a manométert és bekapcsolni a gépet, majd ellenőrizni az értékeket.
Egyenlőre használd, de ha nem leszel nyugodt, akkor úgyis meg fogod nézetni.
Olyan a zörgés mintha forgatná a szél a kültéri forgó részét, és az hallatszana be. De lehet, hogy a beltéri lamelláit fújja? Nem értek hozzá. Bocs, a szakszerűtlen szövegért. Működés közben ez a zaj nem hallatszik.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2017
Sziasztok.Inverteres klímám vezérlőpanelje nincs meg.Át lehet alakítani on-off üzeműre,ill valaki csinált már ilyet?Erről a beltéri ről lenne szó.Genex Gold GG5W MGR45G,Ill ha valaki tudná hol lehetne szerezni hozzá.A magyarországi szervizt már kérdeztem,nincs alkatrészük hozzá.
Sajnos el kell hogy keserítselek , nem lehet átalakítani .
Üdv.
Kaptam ingyen egy leszerelt klímát, elég régi fajta sima ki-bekapcsolós típus. Arra gondoltam kísérlet képpen csinálok hozzá egy 1 fázisú invertert és napelemről járatva attól függően mennyi energia jön a táblákról alacsonyabbra veszem a betáp frekit alapban 50Hz így vesz fel kb 900-1000W-ot. Ha lecsökkenteném 20-30Hz-re akkor kevesebbet fogyasztana plusz egyenletesebben is hűtene. Szerintetek? Csinált már valaki hasonlót?
Szerintem nem valószínű hogy jót teszel a frekiváltóval . Az on of os klímák úgy vannak tervezve (a folytóelem- kapilláriscső) a kompresszor maximális (állandó) teljesítményénél jó az elpárolgási nyomás-hőmérséklet. Ha csökkented a fordulatszámot csökken a szállított gázmenyiség , ami az elpárolgási hőmérséklet csökkenését hozza magával , ezért egyszerűen lefagy a beltériegység ,és ha kicsit okosabb az elektronika akkor kiáll hibára (letilt)
Javíts ki, ha tévednék, de az első inverteres klímák is kapillárcsöves adagolással rendelkeztek (legalábbis jópárat láttam belőlük).
Nem lennék benne teljesen biztos, hogyha lecsökkented a szállítási teljesítményt, akkor csökkenni fog az elpárolgási nyomás, hiszen kevesebb gőzt szívsz el. Egy próbát megérne, már csak a kíváncsiság miatt is, de nem tudom az egyfázisú, segédfázisos kompresszormotor mit kezdene a lecsökkentett frekivel. Egyáltalán egyfázisú kimenettel frekiváltó... Szerintem.
az 1F invertert megoldom. Csak módosítanom kell a szoftvert.
Szerintem halott ügy , az elpárolgási nyomás-hőmérséklet sőt a kompresszor hűtése (szívógázhűtées) minden borul ha nem 50hz-ról jár . (én nem láttam kapcsöves invertetest ) Szerintem a váltószelep csövezését nézted kapcsőnek ( hasonló csak kicsit vastagabb) Az inverteresek azért tudják tartani és szabályozni az elpárolgási hőmérsékletet mert a kompresszor fordulatszámánának csökkentése mellett egy elktronikus adagoló is dolgozik a rendszerben .
A legnagyobb tisztelettel csatolok két képet egy Service manual-ból.
A hűtőköri vázlaton sincs elektronikus adagoló elem és a kültéri panel csatlakozásai közt sem. Viszont a gép DC inverter.
Igen ebben tényleg kapillárcső van , de ha jobban megnézed két részre van osztva és az egyik fél át van hidalva egy mágnesszeleppel . Ez kb úgy működik hogy 2 féle fordulatszámon megy a kompresszor és ahhoz vagy a szimpla vagy a dupla méretű kapcső van a rendszerben (ez nem szabályzás)
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Úgy gondolom, hogy az nem mágnesszelep (nincs neki stekker sem, oda van írva - check valve -), hanem egy visszacsapószelep. Hűtésben a szelep nyit, így csak az egyik kap. cső üzemel, míg fűtésben a szelep zár és mindkét kapilláriscső részt vesz az adagolásban (nagyobb folytás, mert alacsonyabb elpárhőmérséklet kellhet).
Az eredeti kérdés arra irányult, hogy működene-e a dolog. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |