Fórum témák
» Több friss téma |
A fémházat meg mindent amit ilyenkor kell, köss a testpontra, az erősítő 0 potenciáljára.
Azután meg ezt rögzítsd földpotenciálra, ugyanis az erősítő 0-ja elmegy földpotenciálról miközben a tested meg azon van. Ahol én használom az erősítőmet ott nincsen védőföld a konnektorban, az erősítő házát krokodilcsipesszel meg huzallal egy 32mA-es biztosítékon keresztül (ha valami hiba miatt nagyobb áramok akarnának folyni) a radiátorra kötöm. Az földpotenciálon van. Ez a megoldás megszünteti azt a plusz zajt ami akkor van ha nem fogod a húrokat.
Koszonom szepen!
Minden fullosan foldelve van, legalabbis az erositoben; kozvetlenul a femhazra lehegesztett 6-os csavarra (csillagpont) megy a harompolusu aljzat zold-sarga ere. ![]()
A gitárod is ludas lehet, nézd meg hogy a mechanika hogyan van földelve. Ha letekered a gitáron a hangeröt abba hagyja a zajt? Ha nem akkor a gitárban lesz a gond.
Koszi az eszrevetelt! Ha letekerem a hangot, a zaj megszunik. A hid a szokasos modon van a foldre kotve. Amugy az a vicces, hogy felezett humbucker allasban sem nagyobb semmivel a zaj, mint teljes humbuckerben.
Megesik, hogy bár a gitár és az erősítő is normálisan földelt, viszont te nem. Valahol lebegsz a sztatikus térben, és amíg nem földeled magad, te vagy a zaj forrása, ami kapacitív csatolódig a hangszedőn vagy csupasz kábeleken keresztül. Tömör testű gitároknál öntapadós réz fólia az üregek belső falára meg a deklikre is. Ezeket kell rákötni a gitár hideg pontjára. Üreges, félakusztikus hangszernél nem ennyire egyszerű. De a lényeg, hogy a gitár elektromos részei Faraday kalitkában legyenek. Ha a próbahely van leárnyékolva az is jó, de nem garantálható mindig.
Ennek a kapacitiv csatolasnak lehet valosagalapja, mert ha par mm-re vagyok csak a huroktol az ujjammal, es kozelitem-tavolitom toluk, enyhen valtozik a zaj amplitudoja, jellege. Koszi!
Van egy szolgáltatás, az a neve hogy "Back line". Zenészek az éppen nem használt hangszereiket bekonténerezik, és koncerteken ott van a póthangszer ha éppen kell valakinek. Természetesen van rajta biztosítás meg a tulaj kap a hangszerboltba levásárolható kupont, vagy pénzt. A lényeg, hogy tavaly egy romániai fellépéskor a Guano Apes gitárosát segítette ki egy hangszer, amit éppen én fóliáztam. A cimborám (a gitár tulaja) büszkén mutatta a videót, ahol a 43. percben cserélték a meghibásodott gitárt a bekonténerezett hangszerre. A roadok először két másik LP-t próbáltak, majd ez a harmadik lett a nyerő a zajtalansága miatt. Hát nem nagy karrier, de jólesett.
Akkor nagyon valoszinü, hogy:
- hiányzik a belsö árnyékolás - nem jol illeszkedik az erösitö bemenetére. (Valahol tul nagy az erösités). Esetleg probáld meg egy gyári pedálon keresztül. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2017
A git'r gyari Cort, de valoban nincs arnyekolofolia az elektronia uregeben, csak a muanyag fedlapjan, ott is alufolia. (Nem mintha igy erne barmit is az egesz.) E foliazassal kezdem a hibaelharitast! Koszonom minden hozzaszolonak az eszreveteleket!
![]()
Ha már szétszeded szépen egyenként tapintsd meg a földpontokat, meghallod, hogy melyiken hogyan reagál az erösitö. Elvben sehol sem szabadna zajt észlelned.
Még ma is ugyanúgy készítik a gitárok többségét mint 70 éve. Csak azóta divat a hi gain, meg teleszemetelték az étert villamos eszközökkel. Tehát nem a gitárod rossz, hanem a 2017-es év elvárása.
Gond szokott még lenni a hangszedők magjaival. A fenderek hangszedőinek magjai is lebegve vannak szerelve. Ott kicsit macerásabb a zajtalanítás. Az a fólia a deklin csak akkor ér valamit, ha le van testelve. Ellentkező esetben csak árt. Készülnek gitárok gyári árnyékolással, ami nem biztos hogy fém, hanem valami széntartalmú festék (ibanez). Ha valami fekete alvázvédőre emlékeztető az üregek belső fala, érdemes óhm mérővel rámérni. Nem lessz rövidzár, pár kohm szokott lenni. Ilyenkor is meg kell nézni, hogy van-e a hidegponttal galvanikus kapcsolata.
Ez nagy segítség, mert valóban ez vastagabb, matt réteggel van kikenve. Elsőre nem is értettem...
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Sziasztok!
Kezdő vagyok a témában. Valaki tudna segíteni, hogy a mellékelt kapcsolásban mi szerepe van és hogy működik ez a "dupla" (9v/4,5v) tápellátás?
Szia.
Ez nem dupla tápellátás. A tápfeszültség egyszer 9V. A műveleti erősítők munkapontját be kell állítani úgy, hogy a kimenetük fél tápfeszültségen legyen (ebben az esetben 4,5V). Akkor vezérelhetők ki a legjobban. Ehhez az egyik bemenetüket szokták fél tápfeszültségre felhúzni. Az a segédáramkör pont ezt a feladatot látja el, vagyis ez egy munkapontot beállító segédáramkör. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Gyakorlatilag egy virtuális GND-t csinálnak, amihez képest a sima GND ( az akku minusz polusa) -4,5V a 9 V meg +4,5V.
És ez tud működni a klasszikus GND +12V megoldással is? vagy ezt hogy kel érteni?
Sziasztok. Megépítettem ezt a kapcsolást, elsőre indult is (mármint hang jön ki belőle, meg ha hozzáérek a bemenethez akkor pattog is rendesen), viszont ha a gitárt kötöm rá akkor semmi. Mármint ugyan úgy zúglódik ( ha az 1Mohm-os potmétert kitekerem teljesen az 1M-s állásig akkor nagyon megnő az alapzaj, de hang ugyanúgy nincs). Hol lehet a probléma? A Fet nálam J113 let mivel csak ilyet tudtam hozzá beszerezni. A válaszokat előre is köszönöm.
![]() Mod.: Basszus gitárhoz használnám de nem akarja az áramkör az igazságot. A tápfeszültségem 6V szűrt tápfesz azzal nincs gond. ![]()
Szia!
Az a FET nem jó ide, mert a J113 kapcsolófet, a J201 pedig kifejezetten audio célokra készült. Tele van az internet (és a fórum is) helyettesítőjavaslatokkal, például BF245, BF256A, 2N5457. Bővebben: Link
Nézőpont kérdése. Nem a virtuális GND a célja. Az csak egy következmény. Az áramkör célja a munkapont beállítás. A jelet viszont be kell csatolni a bemenetre, ezért az osztó alsó tagja hangfrekvenciás szempontból át van hidalva egy csatoló kondenzátorral. Emiatt kerülnek azok a bemenetek virtuálisan GND-re, de ez csak a jel csatolásából adódó következmény.
Csak annyibol kell a virtuális GND, mert az OPAMP-ok java a szimmetrikus tápot szereti, és jobbára csak abban a munkapontban hajlandok jol dolgozni. Ilyen szimmetrikus tápot meg nem egyszerü az elemröl, akkurol müködö cuccokban kialakitani, ezért vannak ilyen áthidalo megoldások.
Akkor ezt úgy kérdezem, hogy miként nézne ki ez a kapcsolás ha +/-12v -ról járatnám és nem elemről.
Köszönöm a választ. Helyettesítem aztán meglátom hogy összejött-e.
![]()
Az a fő gond, hogy a bemeneti fet úgynevezett kicsípési feszültsége "UGS cutoff" nálad túl nagy, ezért nem tud munkapontba állni a fokozat. Amíg nem veszel belevaló fetet, megpróbálkozhatsz a 470 ohmos ellenállás növelésével is. Tehetsz bele egy 10, vagy 22 kohmos trimmert helyette. De ha kisérlet képpen beteszel a 470 ohm helyére egy 10 kohmos ellenállást, majd megméred a fet lábain a földhöz képest a feszültségeket (igazából a "G" az nulla volton kell hogy legyen, a másik két láb érdekel), akkor megmondom hogy megoldható-e ezzel a működtetés. Ha 10 kohmmal a source lábon 3 V-tól kisebbet mérsz, akkor van esély a működésre.
Nem olyan egyszerű a dolog, mint ahogy elképzeled, mert tranzisztoros áramkörök is vannak a kapcsolásban, amik a 9V -os tápfeszültségre lettek tervezve.
Ezt régebben egyszerűen féltápfesznek hívtuk. Virtuális GND-nek meg azt, amikor az áramkör egyszeres tápfeszt kapott, viszont sem a pozitív, sem a negatív pólus nem volt testelve. Ilyen például a Quad 606, vagy a Reloop féle TDA végfok, ahol nincs valós GND, csak a tápfeszültség van aktív vagy paszív alkatrészekkel megfelezve, és az a pont kerül testre.
Pont ilyen virtuális földpontú hidalt erősítőt tervezek egyszeres 45V táppal aktív mélyládához.
Ez igaz. Engem csak a műveleti erősítős rész érdekelne. Konkrétan csak a hangszín. A többi nem számít. De ennyire nem értek hozzá, hogy miként tudnám a bias-t elhagyni. Ugyan ez a hangszín +/-12v vagy 9v tápról csak maga a hangszín egyéb cuccok nélkül.
Tehát nem is a torzító érdekel, hanem csak a három sávos hangszínszabályzó. Vagy a metál hangszín? A "bias" elhagyása a legkisebb probléma. Az mindössze két ellenállás, meg egy kondenzátor. Konkrétan nem tudom hogy mi a szándékod.
1. Van egy ilyen pedálod, és át akarod alakítani. Kár elcseszni, mert úgy a legjobb, ahogy van. 2. Építeni szeretnél. Sprint layout segít, csak alá kell tenni a pdf-be található nyák képét. 3. A hangszín szabályzó része érdekel. Ha monó kell, akkor kaphatsz segítséget, de ha sztereót szeretnél, akkor lesz egy kis akadály. A közép hangszín freki eltoló potija alapból dupla. Sztereóhoz akkor négyszeres kellene. Igaz ez is megoldható, mert annak idején én hatost csináltam házimozihoz. Mégpedig jóféle fogaskerekes áttétellel. 4. Ide te írd, hogy mit szeretnél. Most vettem észre, hogy a VF2-höz szeretnéd valószínűleg. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
Köszönöm a segítséget előre is!
Hangszínprobléma A torzítónak csak a hangszínét szeretném megérteni , hogy miként is működik. Gitárral jó hangja van, jól működik. Kihoztam egy vezetéket csak a hangszín műveleti első IC lábáról , de jel hatására sem szólal így meg. Nyilván a testel van baj. Viszont hiába kötöm jobbra balra a negatívot sem szólal meg az áthallásnál jobban a pcvel vagy a cdplayerrel. Ezért értetlenkedek, mert van rajz , be is van kötve de még sem szól. Első sorban szeretném hangra bírni a kapcsolást így hogy elé kötöttem. Egyébként a pedál jó gitárral zúz. Viszont közvetlen IC lábra kötve nem szólal meg külső jelforrással sehogy. 1aIC 3. láb vezetékelve A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |