Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   178 / 579
(#) nagym6 válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Mi lesz azzal az iszonyatos mennyiségű elhasznált akkuval, ha minden autó villanyautó lesz. Tudtommal jelenleg nincs megoldva normális újrahasznosításuk, vagy semlegesítésük.
Nem a fejlődés ellen vagyok, de talán egyik bajból a másikba eshetünk.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2017
(#) zenetom válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
De valahol el kell kezdeni. Én bízom benne, hogy ez a probléma is megoldódik. Az a rengeteg káros anyag, ami a levegőbe kerül (nem beszélve az olaj bányászati hatásairól), elég nagy kárt tesz. Mikor bicóval megyek az úton, és elmegy mellettem egy akármilyen új kocsi, annak is lehet érezni a fojtó szagát Ráadásul ezek az új motorok igaz, hogy kiszűrik a nagyobb részecskéket, de a nagyon picik kijutnak a természetbe, és egyszerűen nem képes a szervezetünk kiszűrni azokat.
Persze ennél talán nagyobb probléma a téli időszakban a fűtés, ahol a vizes fától kezdve a gumin át a műanyagokig mindent elégetnek az emberek, nyilván főleg a szegényebb településeken.
(#) nagym6 válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Idézet:
„Persze ennél talán nagyobb probléma a téli időszakban a fűtés, ahol a vizes fától kezdve a gumin át a műanyagokig mindent elégetnek az emberek,”
Ez valóban nagy sőt nálunk nagyon nagy probléma. Az utcán helyenként nem lehet elmenni, megfulladunk a gumifüsttől. Szomszéd üzemből olyan sok tömény fekete füst jön egész nap, hogy ha a szélmozgástól beül hozzánk a füst, el kell menekülnünk egész napra otthonról. Ilyen helyzet van.
(#) game4812 hozzászólása Júl 15, 2017 /
 
Szerintem hidrogén (vagy más könnyen előállítható energiahordozó) alapú belső égésű motorokra vagy üzemanyagcellákra lenne szükség. Otthon mindenki megtermeli magának napelemmel a szükséges mennyiséget ingyen, ha emellé még kell, akkor gyorsan lehet tankolni a kutakon, nem kell órákat várni a feltöltésre, nem kellenek nagy akku pakkok, télen akár fűteni is lehet a lakásban a pluszban termelt mennyiséggel, stb. A probléma a felhasználás és tárolás során, hogy könnyen robban, gyúlékony, stb, szerintem ezért nem ebbe az irányba indultak. A jelenlegi elektromos vonal csak akkor működik, ha tényleg elszakad a társadalom az autó birtoklásától, és autóflották alakulnak, amire bérletet lehet váltani, használni, amikor kell, ha pedig nem, akkor más használja, így megfizethető és gazdaságos. Persze ez csak városokban működőképes. Amúgy az autózáshoz gyenge (de még mindig 50-60%-os kapacitású) akkupakkokat a lakás energiaellátásába építi be már több cég is, így egyrészt tovább használhatóak, másrészt később kell újrahasznosítani őket.
(#) Ge Lee válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
A totojától meg a hondától sem kell hasra esni. A régiek még jók voltak, amiket manapság csinálnak ugyanúgy egy kalap guanó mint bármelyik másik gyártó terméke. Haverom a szalonból vette a corolláját, 80ezernél motort kellett benne cserélni, mert egyszerűbb volt mint szétszedni és javítani a motort. De olyan honda frv tulajjal is beszéltem már, aki átülve az olasz megfelelőjébe (multipla) azt mondta, hogy semmi pénzért nem ülne vissza a hondába, annyi gondja volt vele.
Egyedül a koreai márkák (Kia, Hyundai) azok amikről jelenleg szinte semmi rosszat nem hallani, az újakról sem, és nem csak a használóiktól, hanem az alkatrész kereskedőktől sem. Beülsz és mész. A német autók mára talán már rosszabbak lettek mint az olaszok vagy a franciák. Nekem Octavia-m van, egy szimpla gyertyacsere után kisebb nagyobb időközökkel tönkrement az összes gyújtótrafó (csupán attól hogy ki lett húzva, majd visszadugva a helyére), darabja Beru-ból is 15000 volt. Az első tönkremenő trafó a gyertyacsere után 8km-t ment, a második 50km-t, a harmadik 10 hónapot... Ekkor kicseréltem a negyediket is, hogy ne maradjak valahol az út szélén.
Az A8-cal nem lesz bajom, többe kerül mint egy ház, úgyhogy nekem olyanom nem lesz.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
Olyan hogy iszonyatos mennyiségű akku nem lesz, mert már most látszik hogy nem lesz semmi az egészből. Ahhoz hogy villanyautókkal váltsák le a jelenlegi járműipart, még vagy 200 évig kellene fejlesztgetni az akkugyártást. A németek már most látják hogy baj van, mert nem akarnak fogyni az e autók. Itt a közelben valamelyik faluban van egy nőnek, meg nem mondom a típusát. Megy vele 130km-t (natúrban, tehát se fűtés se klíma!), és kiírja neki hogy 18%-on van az akku. És ez ugye még csak nem is autó, hanem valami apró s****köszörű. Na jó, a kis polskitól egy fokkal jobb... Nem gondolnám hogy ilyenre vágyik a nép, egy normális autó árának a duplájáért.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2017
(#) zenetom válasza game4812 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Idézet:
„elszakad a társadalom az autó birtoklásától”

Ezzel az a baj, hogy azért jó ha van saját autónk, mert ezzel pont azt akarjuk elkerülni (többek között), hogy ne kelljen plusz időt/energiát abba ölni, hogy "bele kerülj". Ha el kell menni A-ból B-be, akkor ott van mellettünk (udvaron, garázsban, stb) az autó, nem kell elmenni érte, csak beülünk és megyünk.
(#) game4812 válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Persze. Én sem tudom elképzelni, főleg úgy, hogy egy ilyen autóval nem tudnál elmenni nyaralni, ha benne hagysz bármit, az valószínűleg eltűnik, egy balesetnél, a biztosítás kérdése is érdekes, stb. A "bele kerülés" idejét úgy lehet csökkenteni, hogy minden nagyobb plázánál, főtereken, lakóövezetekben lenne néhány használható, folyamatosan dedikált parkolóhelyekkel. Így megspórolod az időt, amit parkolóhely kereséssel töltesz, a parkolójegy és a töltés árát (és idejét), mert már bele van építve a bérleti díjba. A flotta fenntartói pedig megoldják, hogy egyenletes legyen a járművek eloszlása, sofőrök vezetik ide-oda őket, ha szükséges. De ez csak a nagyobb városokban működhetne. Csak azért írtam ezt, mert a jelenlegi járműmennyiség teljes lecseréléséhez nem tudunk elegendő lítiumot bányászni, amellett hogy ez eléggé környezetszennyező is. Emiatt tarthatatlanok a jelenlegi akkumulátoros rendszerek. Töltőkapacitás sem hiszem, hogy lenne, egyszerűen nincs erre felkészítve az elektromos hálózat, az meg még több réz, még több bányászat.
(#) Skori válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
Sok más baj is van ezzel. Apám szokta modani, hogy "közös lónak túrós a háta". Azaz a közös dolgora, senki sem vigyáz annyira, mint ami a sajátja. Ezen felül elegendő ha van néhány olyan felhasználó a közösben, aki annyira igénytelen, hogy a sajátjára sem vigyáz, nemhogy a közösre. Pl. senki sem szeretne egy hajláktalanszagú ember, vagy egy bolhás kutyát szállító sofőr után másnap vakaródzni. Vagy olyan után beülni a közösbe aki telelbagózta az autót, vagy mondjuk sz***os kézzel fogta meg a kormányt, esetleg egy fertőző beteg után beülni a gyerekeivel. Tavaly a balatonnál akartam bringát kölcsönözni, alig találtam olyat ami nem volt teljesen lepukkanva, és jók rajta a fékek is. Ez a közösködés olyan mint a kommunizmus, azért hülyeség, mert alapvető negatív emberi tulajdonságokat nem vesz figyelembe. Most is sok a hülye bunkó az utakon, tisztelet a kivételnek, de ezekkel épeszű ember nem akar közösködni.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2017
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Én meg visszajöttem a japán kocsiktol ujra a németekhez. Habár az utolso kocsivásárlásnál a Skoda Kodiaq nagyon az élvonalban volt. Ha még szállitani is tudtak volna, akkor most az állna a ház elött. ( sok okos megoldásrol abban a kocsiban, mások még nem is álmodtak).
Persze a minöségröl még nem lehet semmit mondani, hiszen egy teljesen uj kocsi.
(#) gernerakos válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
A 12 hengeres 2000 lovas dízelmozdony fílingjét sem lehet visszaadni.
(#) Massawa válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Azért nehogy hasraessetek a Teslatol. A cégkocsiban már ott van a Honda generátor, mert már 3x sikerült ledögleszteni sok kilométerre a töltöállomástol. Abba kéne egy autopilot, hogy a sofört az akarata ellenére is a töltöhöz vigye...

Az csak városba jo meg a hétvégi discoba a felvágni.
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
Főleg, ha az ablakod alatt dübörög nap mint nap, egész éjszaka. Ez is hozzájárult az M63 kivégzéséhez. (Déli pu)
(#) goreny válasza Skori hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Ne haragudj meg, de ez a tipikusan a "kapitalista" hozzáállás.
Sőt mondhatni, "plázacicás". Jaj, koszos, fúj büdös, ebbe más is ült. Tömegközlekedni szoktál? Az ülés, a kapszkodó, soroljam?
Azért az emberek többsége normális. Van egy két ilyen, általad emlitett ember. De nem hinném, hogy például egy "hajléktalanszagú" ember képes lenne kifizetni a bérleti díjat. Ez a szolgáltatókon is múlik, mint ahogy az általad említett biciklik milyensége is.
Azért a mol BuBi rendszere elég jól működik. Meg lehetne ezt csinálni elektromos biciklikkel is, csak az ugye érdekellenes lenne. Mint ahogy amíg van olaj, addig minden ilyesfajta próbálkozás is.
(#) Massawa válasza game4812 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Idézet:
„lakás energiaellátásába építi be már több cég is, így egyrészt tovább használhatóak, másrészt később kell újrahasznosítani őket.”


Ezzel megint csak elkenik a problémát másokra. Igy könnyü. Én még fogadni is mernék, hogy ezután Afrikába valamelyik szeméttelepen lesznek "értékesitve" az akkuk ( mint eddig szinte minden müszaki hulladék odakerült).
(#) Ge Lee válasza game4812 hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 1
 
A pesti ember számára már létezik a bérlés: GreenGo
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Sőt, ha mától mindenkinek elektromos autója lenne egycsapásra, töltéskor mi lenne a hálózattal, és erőművekkel. Régen hőtárolós villanykályhát nem lehetett bekötni, csak utcánként néhányat, a hálózat azóta lényegesen nem változott nálunk.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 15, 2017 / 3
 
A töltés kérdéskörét idővel megoldanák, ahogy azt is, hogy semmivel se kerüljön majd az egész kevesebbe mint most. Amikor hőtárolós kályháink voltak, néhány év után az egekbe emelték az éjszaki áram árát. Majd konvektorokkal fűtöttünk, ekkor a gázét is.
A villanyautós környezettudatosság csak maszlag, beetető duma, mert még mindig sokan hisznek a mesékben... Ugyanolyan üzlet mint az összes többi, egyik sem értünk van, mi legjobb esetben is csak kiválasztani tudjuk a kevésbé rosszat.
(#) goreny válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Minden autó addig jó, amíg át nem ülsz egy jobba.
Nos, nem csak mesélték, tapasztalat. Suzuki, Opel, Toyota, Peugeot, Ford, Fiat, Hyundai, Kia. Ezek mindegyikét vezettem, legalább 100e kilométert. (És még jópár márkát, de nem hosszú ideig.) Annyiból elfogulatlannak mondhatom magam, hogy ez mind "céges" autó volt, tehát nem az én pénztárcám bánta. Egyszer szóba került, hogy milyen autót vennék, hisz széles a "keresztmetszet". És a válaszom, hogy saját pénzből egyiket sem. Nem tudnék választani, mert az egyikben ez volt jó, a másikban az. Nincs tökéletes autó, semmilyen szempontból. Ezért mosolygok sokszor a márka mániásokon.
(#) pucuka válasza goreny hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Idézet:
„Mint ahogy amíg van olaj”

Meg amíg az a legolcsóbb energia forrás, (no azért nem a végfelhasználónak) és a legnagyobb haszon van rajta, addig nem nagyon tud más lenni.
(#) zenetom válasza Massawa hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Hát ezzel nagyon erősen nem értek egyet.
Azért hozzátenném, hogy még eléggé gyerekcipőben jár ez a dolog. És ilyenkor, az elején leszólni az ilyet, eléggé kisgyerekes reagálás (ezt nem feltétlen Neked írom, hanem úgy általánosságában).
(#) erbe válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Úgy általánosságban.:
Hogy érdemben el tudja dönteni valaki, mit lehet elérni akkumulátorral, először is meg kellene tanulni a kémiát és a fizikát. Atomsúlyok, vegyérték, energiaszintek, ... Csodák nincsenek, a reál tudományokat nem lehet megerő...ltetni. Hamisítani is csak addig, mint egyik nagy költőnk írta.
A sötét energiák legerősebben a fejekben hatnak.
Az akkumulátor technológia nem új dolog. Már a múlt század elején is nyertek autóversenyt elektromos autóval. A technika fejlődése nem állt meg, van ahol már igencsak a határokat feszegetik. Minden Ah plusz és minden kg lefaragása rengeteg fejtörés, sok-sok kísérlet és mérés eredménye. Vannak nagyon jó eredmények, amik várhatóan soha nem fognak kereskedelmi forgalomba kerülni. Na nem az összeesküvéselméletek szerint, hanem egyszerű technikai és gazdasági okok miatt.
Energiatermelésben a fúzió jelentheti az egyetlen igazán komoly előrelépést. Az se lehetetlen, hogy valamikor elérik a fúzióval hajtott (nagyobb) járműveket. Nem sok reményem van rá, hogy hallhatok róla.
(#) Massawa válasza zenetom hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
A céges Tesla már lassan 2 éves lesz. Valoban azonban csak a flancra jo, meg fennakadni télen, amikor az este leteszed a kocsit, még van benne vagy 50 km-re lé ( 5 töltöhely is van a körzetben), reggel felébredsz és bámulsz mint a borju az uj kapura, hogy elpárolgott minden. Aztán kiderült, hogy a hideg éjszaka miatt, elkezdi magát melegiteni a maradék energiábol...A második eset után vettek bele egy kis Hondát, igy ha ilyen baj van, akkor berregtetik mellette.
Én is amondo vagyok, mint a német vezetö autogyárak, ilyen formában az elektroauto mint auto halott. Azt a kényelmet, amit ma egy normális auto tud ( beülsz és oda mész ahova akarsz), soha nem fogja tudni biztositani. Ahhoz sok mindennek meg kell még változnia ( ugy a technikában mint a fejekben is), hogy széleskörben is eltudják fogadni. Persze nagyon jo a helyi közlekedésre (taxira stb) - a nejem is kis elektroautoval kocsikázik. Az is simán meg tud tenni 80-100km-t a töltések között ( a gyár természetesen a dupláját irja). De utánna veszekedés a töltönél ( ha éppen nem otthon van), ki tudja rákötni a kocsiját, ha nem lehet, 30-60 percenként visszamenni, hátha nincs ott már senki. Városban meg kimondottan baj van, ha nincs garázsod töltövel, mert ugye az emeletröl nem lehet ledobni a hosszabbitot, hogy az utcán az éjszaka töltsd. Igy nem marad más hátra, mint elmenni a töltöre eltölteni ott sok drága felesleges idöt, amire ujra üzemképes a kocsi.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Sajnos ez sem mellékes kérdés. Szinte minden állam csödbe menne, ha nem vennénk az üzemanyagot ( nem lenne miböl fenntartani a szociális vivmányokat, az egészségügyet, sem az iskolákat stb.). Ezért néha megakadok sok sötétzöld elektroauto bajnokon, hogy valoban tudja-e miröl beszél, amikor az ilyen megoldásokat dicsöiti.
Ha ugyanezeket az adokat ráteszik a villanyáramra, akkor meg az elektroauto nem éri meg senkinek sem.
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Egyetértek. Gyerekkoromban a csomagospostás még villanyautó volt, a háború miatt még szűkében volt a benzin.
A fúziós energia nagyüzemi előállításét is csak 2030 .ra igérik, és amíg átkerül a járművekbe, . . .
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Márpedig ráteszik, abban biztosak lehetünk. Ez történt a gázzal is. Semmivel nem olcsóbb, mint a benzin. Csak arra leszek kíváncsi, hogy hogyan fogják denaturálni (festeni) a villanyt.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Érdekességek az elektromos autók "bukásáról".
Idézet:
„Az első hivatalos szárazföldi sebességrekordot is elektromos autóval állították be. 1898. december 18-án a francia Gaston de Chasseloup-Laubat egy Jeantaud elektromos autó volánja mögött ülve érte el a nem mindennapi, 63,15 km/h sebességet a Párizstól néhány kilométerre fekvő Archéres-ben. A sikernek nem örülhetett sokáig, mert négy hónappal később a belga Camille Jenatzy elektromos autójával nála is gyorsabbnak bizonyult, 105,9 km/h-ra javítva a rekordot.”
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Majd beszereltetenek minden kocsiba egy villanyorát és kész....
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Végülis sok autóban ma is van tachográf. És csak egy kis kiegészítés. De nem szeretnék ötleteket adni.
(#) GPeti1977 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Okos csatlakozó, jövedéki adóval terhelt csatlakozón lehet csak tölteni.
Következő: »»   178 / 579
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem