Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Swift Injektor befecskendező vezérlése
Lapozás: OK   4 / 5
(#) tonybrasco hozzászólása Jan 4, 2017 /
 
nyáron történt.. azóta áll...
(#) zolika60 válasza tonybrasco hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Akkor marad a szerelő, mert ő legalább látja.
(#) tonybrasco válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Azért várnák más hozzászólót is, hátha volt másnak is pont ilyen hibajelensége.. utánanézve ezek a befecskendező szelepek sorba döglöttek másnak is, és sokan szívtak a bontottal.. Ha nem lennék kényszerhelyzetben, biztos találnék normálisabb szerelőt itthon, egyelőre azzal kell beérnem aki kint van.
(#) tonybrasco válasza tonybrasco hozzászólására (») Jan 5, 2017 /
 
Máshol ezt a választ kaptam: " Uzemanyag szivattyu! Ugyan igy jartam... vettem uj lambdaszondat injektort meg minden szart aztan egy oreg szaki mondta hogy uzemanyag szivattyu! Pedig mi is kimertuk a nyomast es jo volt. Aztan uzemanyag szivattyu csere utan megjavult rogton"
(#) PH-User hozzászólása Jan 28, 2017 / 1
 
Sziasztok!

Került hozzám is egy Swift 1.3 8V központi injektoros csodajárgány.
Volt néhány fordulaton torpanás - hiába tapostam, nem kelt életre, gázt felengedtem majd újra tapostam akkor ment tovább. Ekkor még nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, aztán később volt még 1-2 ilyen megmozdulása, majd munkába menet egyik kanyarból nagy gázzal kirongyolva, kuplungot kinyomva leállt, majd nem indult be. Se hidegen se melegen, haza kellett húzni. Mire gondol az ember először? Üzemanyagszűrő! Kicseréltem, szivattyú feltöltött, indult is az autó egyből, örültem stb., jött egy városi bevásárlás után indítanám; beindul-leáll és utána semmi reakció, hiába tekertettem. Ismét hazáig vontatás.
Utánaolvastam a problémának és szereztem egy bontott (előző autóban hibátlanul üzemelő) befecskendező szelepet, a ház felső részét kristály tisztára pucoltam, csatlakozásokat átnéztem, összeraktam. Indult is megint, ahogy kell, mintha egyenletesebben is gyorsult volna az autó, nagy öröm! Később autózgatás, üzem meleg motor, le kellett állnom kb. 10-15 percre, majd ISMÉT beindul-leáll, utána hiába köszörültettem az önindítóval - semmi reakció.
Légszűrő levesz, torokba belekukkol -> van benzin. Csatlakozók megmozgatására semmi javulás, eltelt még pár perc majd rápróbáltam és voilááá- ismét indult (nyomás gyorsan haza)!
Azóta fennáll ez a jelenség, hogy hidegen indul pöccre, melegen is jár és megy míg ki nem fogy a benzin (nem torpan, nem fullad) de ha leállítom és nem indítom hamar újra akkor nem indul be csak ha eltelik "x" idő vagy ha visszahűl a motor.
Gyertyákat 2-3 ezer km-l ezelőtt kapott.
Elosztófedelet, kábeleket, rotort megnéztem/kimértem.
Kb. 1/3 tank benzinhez öntöttem 1dl 99%-os izopropil alkoholt miután szűrőt cseréltem, a jegesedés elkerülése végett.
Tanácstalanul állok a problémával szemben, szivattyút nekem is mondták páran de nem akarom azt sem találomra megvenni...
Ez így minden csak nem üzembiztos! Egy Suzukitól (amire mindenki azt mondja, hogy nem is nagyon tud elromlani benne semmi) nem ezt várná az ember, akárhány km is van benne.
Van egy 25 éves Toyotám majd' 400e km-l, gyári befecskendezőkkel (4db), teszi a dolgát...
(#) at22 válasza PH-User hozzászólására (») Jan 28, 2017 /
 
Szia! Nekem is hasolló problémám volt hideg indításnál beindult szépen. 5 perc járatás után elakartam indulni vele és le fulladt aztán hiába indítgattam nem indult be. 1-2 óra múlva megpróbáltam első indításra megint indult. Elindulás megint le fulladt és nem indult hiába indítgattam. Nekem is megtorpant 2-es be. Kaptam egy tippet az elosztófedelet lekaptam és le volt benne a pár csapódva meg be volt oxidálódva az érintkezők. Kipucoltam meg felcsiszoltam a kis érintkezőket a rotoron is és azóta nincs baj vele Remélem tudtam segíteni.
(#) PH-User válasza at22 hozzászólására (») Jan 28, 2017 /
 
Szia!
Köszi a tippet!

Nekem nem fullad, nem torpan csak melegen ha leállítom utána nem indul. Vagyis beröffen, leáll és utána nem lehet újraindítani.

Elosztófedelet átnéztem, nincs megsérülve, szikra átadó pöcköket megtisztítottam, vízhatlanná tettem a fedelet.
(#) latyakosa válasza PH-User hozzászólására (») Jan 28, 2017 /
 
Azt kellene kideríteni, melyik nincs hiba esetén, benzin vagy szikra, vagy rossz a keverék.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2017
(#) PH-User válasza latyakosa hozzászólására (») Jan 28, 2017 /
 
Szikra van.
Volt, mikor benzines volt a torok de volt olyan is, hogy száraz- mikor nem akart indulni.
(#) latyakosa válasza PH-User hozzászólására (») Jan 28, 2017 /
 
Hidegindító spray-l kellene megpróbálni száraz toroknál, hogy elkapja-e.
(#) Robin2 válasza PH-User hozzászólására (») Jan 29, 2017 / 1
 
Idézet:
„szereztem egy bontott (előző autóban hibátlanul üzemelő) befecskendező szelepet, ”

Én ebben korántsem bíznék annyira, hogy ez is hibátlan.
(#) VIM válasza PH-User hozzászólására (») Jan 29, 2017 /
 
Szia! A csatolt képek talán segítenek eligazodni a hibakeresésben, vagy ha gondolod feltöltöm az egész gépkönyvet valahová ahonnan majd le tudod tölteni magadnak.
(#) tomika1986 válasza PH-User hozzászólására (») Márc 8, 2017 /
 
Szia! ugyan ez volt a problémám, bontott gyári tökéletes injektorral megjavult a történet, de 1 hónapra rá megint csak dadogni kezdett, közben rendeltem kínából kb 10-15Euróért utángyártott injektort ( nem fűztem hozzá sok reményt ) viszont beletettem a kocsiba, és 2-3ezer km-t tettem eddig meg vele hiba nélkül, pöccre indult, és tökéletesen üzemel azóta is.
(#) AoC hozzászólása Márc 8, 2017 / 1
 
Vízhőmérséklet-jeladót ellenőriztétek már? Lehet hogy az ad rossz jelet és a motorvezérlő azt hiszi hogy hideg a motor, azért rontja el a befecskendezés és gyújtás értékeket. Ebből lehet dadogás, megtorpanás, stb.
(#) mark.budai hozzászólása Aug 27, 2017 /
 
Sziasztok!
Szeretnék Swift 1.3 (G13BA) központi injektort építeni egy régebbi keleti autóba. Úgy képzeltem el a történetet, hogy besétálok egy bontóba, és kiveszem, ami kell nekünk. Egyelőre ott tartok, hogy az injektor a légszűrő házzal, lambda szonda, vízhőfok jeladó, ECU és a kábelkötege. Ha jól gondolom, kellene a gyújtáselosztó is egy az egyben, és a gyújtásmodul. Láttam a képeket, amiket VIM töltött fel, de van pár dolog, ami nekem felesleges, például az EGR részegységei.
Mi kell még nekem ahhoz, hogy egy működő egységet képezzen a másik autóba beépítve, és nem szeretnék állandóan a Check lámpával szemezni? Eddig Bosch Monomotronic rendszerrel foglalkoztam (2T Trabira), de úgy érzem, a Suzukié bonyolultabb, ehhez képest a Mono elég mezítlábas.
(#) goreny válasza mark.budai hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
A bontott Suzuki injektor elég ingoványos dolog, lehet, hogy sok szívás lesz a vége. Mármint arra gondoüok, hogy sokszor a bontóból kihozott injektor nem húzza sokáig, még egy Suzukiba se.
(#) mark.budai válasza goreny hozzászólására (») Aug 28, 2017 /
 
Pedig pont azért gondoltam Suzuki injektorra, mert ezek az autók elég megbízhatóak -műszakilag legalábbis-. Lehet jobban járnék, ha ide is a Bosch Mono rendszerét raknám fel? Szeretnék inkább mással dolgozni, hogy ne mindig ugyan az legyen. Tudnék ingyen egész KE Jetronic rendszert, de ha a Suzukié ingoványos, ezt nem is tudom, minek nevezzem. Jónak semmiképp.
(#) goreny válasza mark.budai hozzászólására (») Aug 28, 2017 /
 
Sem le, sem rábeszélni nem szeretnélek, de ha itt visszaolvasol másoknál is előfordult, amit irtam. Én is megjártam a bontós injektor kálváriát, mostohaapósom is (ő ráadásul vad gépészmérnök, gondolta, hogy mindenkinél okosabb lesz. Hát nem lett.)
(#) Beringer 600 hozzászólása Okt 30, 2017 /
 
Sziasztok
sajnos tönkre ment a Suzuki 1.3 8v 2000 évj befecskendezője
kaptam egy elvileg új hibátlant,de azzal nem indul.
A régit kicsit meg kopogtatva be indul,de nem merek vele járni.
Azt szeretném kérdezni,hogy az újnak mondott alkatrésszel miért nem indult a motor?
(#) Robin2 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Okt 30, 2017 1 /
 
Szia, ha tudsz mérj az új szelepen ellenállást. Esetleg kopogtasd azt is meg, hátha csak beszorult az állásban. Ha csak "elvileg" új, akkor nem biztos, hogy müködni fog.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2017
(#) Beringer 600 válasza Robin2 hozzászólására (») Okt 31, 2017 /
 
Meg kopogtattam,de nem mérek semmi ellenállást rajta
Ezekbe a szelepekbe mi mehet tönkre?
Van egy régi is annak nem tudom a múltját,azon mérek ellenállást.002 óhmot.
(#) Robin2 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Okt 31, 2017 /
 
Ha nem tudsz rajta ellenállást mérni, akkor szakadt a tekercse, magyarul használhatatlan.
Általában kikopik a mozgó tűszelep, hideg-meleg vagy ütögetés hatására életre kelnek, de csak ideig-óráig. Ezért lutri egy bontott szelep is, senki nem tudja mennyit ment, meddig megy még.
(#) Beringer 600 válasza Robin2 hozzászólására (») Okt 31, 2017 /
 
Köszönöm szépen a magyarázatot
Úgy érzem maradok az újnál
(#) Andrew-V hozzászólása Jan 9, 2018 /
 
Hasonló (évek óta, időről időre visszatérő) injektor bajom van. Már 3x cserélve lett a fej de egy idő után mindig visszajön a hiba. (rángatás gázadásra, majd fulladás, utána el sem indul, pár óra múlva megint megy de egyre megbízhatatlanabb)

Én a fejhez menő vezetékek/csatlakozók hibájára gyanakszom... (jobb ötletem nem lévén)

Jól tudom, hogy az injektorfej és a tűzfalon lévő ellenállás között már nincs semmi "aktív" alkatrész csak a vezeték? (tehát két szál dróttal áthidalható lenne a gyári bekötés?) Annak az ellenállásnak az értéke vajh mennyi lehet? Esik rajta járó motornál mérhető feszültség, hogy ha jól működik és zárt az áramkör akkor X Volt ha meg lerohadtam vele és nem indul (és kontakt hiba) akkor meg 0V ??
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2018
(#) Imicyg hozzászólása Okt 22, 2018 /
 
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem. 1996-os 1.3-as suzuki swift amióta megvettük magas az alapjárat van mikor fel le mozog 2 ezer és 1500 között, de általában folyamatosan 1500-on mozog. A mai nap kicseréltem a vízhőmérséklet jeladót, és felfigyeltem rá, hogy a gyújtáselosztóból kijön két vezeték egy piros és egy sárga ami belemegy egy sorkapocsba és fordítva van bekötve azaz a piros a sárgára a sárga a pirosra, látszólag a gyújtás is elvan állítva rajta de látszik hogy hol kellene lennie visszaállítottam (ez még mikor fordítva volt bekötve a gyújtáselosztó jeladó) érezhetően jobban húzott de föl alá járkált az alapjárat amikor kinyomtam a kuplungot vagy amikor álltam így visszaállítottam ahol volt. Majd megcseréltem a két vezetéket színt színre de nem indult. Kérdésem az lenne, ha színt színre kötök és visszaállítom a gyújtást a látszólagos eredeti helyére akkor megszűnik az alapjárati probléma? Vagy kárt is tudok vele csinálni ha megcserélem és beállítom?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) Kolti0 hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Sziasztok.
Ki tudom-e szűrni valahogy, hogy ez a fej jó-e?
Kompletten kicseréltem az injektort, de az új se valami frankó.
Amivel el se indult abból vettem ezt ki.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2018
(#) gabor720 hozzászólása Jún 17, 2021 /
 
Sziasztok!

Az isc szelepet mi vezérli a suzukiban?
(#) uniman válasza gabor720 hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
Már olvastuk kérdésed a másik helyen!: https://www.hobbielektronika.hu/forum/suzuki-swift-elektronika
(#) gabor720 hozzászólása Dec 30, 2021 /
 
Sziasztok!

A swift isc szelep vezérlése , hogy történik, mi vezérli?

Van esetleg valami relé ami vezérli, ha igen, akkor hol találom?


Ha valaki ottnon van a témaban , megkereshetne priviben..

Köszi!
(#) Károlyszerviz hozzászólása Júl 7, 2022 /
 
Sziasztok. Vettem egy Susuki Samurai 1996 injektoros kivitel .Azt tapasztalom, hogy minden indítás után felpörög 2500 ig még meleg motornál is. Járatás után üzem meleg motonál beáll szépén az alapjárat . Mindend kipucoltuk a karburátoron, de hiba nem szűnt meg Esetleg valaki tudna segíteni?
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem