Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nem, ez biztos hogy mókás, mert nagyon sokszor tetten értem már. Egyszer kétszer meg is ugrasztottam, de csak annyi változott hogy most olyankor jön amikor nem vagyok ott.
12x12cm a belső keresztmetszet. A kémény a gerinctől 60cm-re áll ki, most jöttem a padlásról, megbontottam a cserepeket is. Kimászni még nem mertem, mert elég magasan vagyunk, zuhanásvédelmem meg nincs.
Viszont ma beszéltem egyik tanárommal, sokat látott ember, volt időnk beszélgetni, és adott egy olyan tippet, hogy túl nagy a huzatja a kéménynek, ezért kormosodik. Az ok szerinte az, hogy a nagy huzat miatt túl gyorsan távozik a meleg a kazánból a kéménybe (amit igazol az a tapasztalat, hogy a padláson lévő takarítónyílásban is éget a füst olyan meleg), ezért a kazánban a víz nem tud rendesen felmelegedni (ez is igaz, 65-70 fokos szok lenni) és ugye a kazán itt nagyon kormosodik. Azt tanácsolta, hogy próbáljam meg csökkenteni a huzatot, de ne a kazánnál, hanem fönt a tetőn a nyílás leszűkítésével, hogy a kémény át tudjon melegedni. Van benne logika. Most még valamilyen kéményes szakit keresünk, hogy nézze meg Ő is.
Az a PEPO nem valami jó, nálunk KOMíNCEK néven fut ilyen valami, de mintha semmi nem történt volna, csak nagyon drága.
Most ezzel a KONIX-al szemezünk, mert sokkal kedvezőbb az ára, hátha beválik. Bővebben: Link. Esetleg ezzel a kéménytisztító fahasábbal van valakinek tapasztalata? Elég drága ahhoz, hogy csak úgy a vakvilágba kipróbáljuk. Ezt a naftalinosat úgy kell elképzelni, hogy beteszek és meggyújtok egy negyed tabletta naftalint a kémény aljába? A szomszédok nem érdekelnek. Aki ragasztós bútorlappal meg "gumicsizmával" tüzel, az kussoljon.
Ha 4 téglás a kémény, minek kimászni, azt látni a padon is. Ha túl nagy a huzat, több levegő, gyorsabb, JOBB égés, nix korom. Viszont valóban hőveszteség, amit a kazán kimenetén lévő huzatszabályzóval lehet (kell) beállítani. Ha hosszú életet szeretnél a kazánnak, nem is engeded jobban felmelegedni a vizet.
Én 4-5 hobok (16 l-es festékes edény) keményfával kifűtöttem a 120 m2-es házat, a leghidegebb télben is (60-70 C°-os vízzel). Gravitációs rendszer, valami régi, magyar KTSz gyártotta kazánnal. 25 C° nálam a norma. Mennyire van a padon a tisztítónyílás a kazántól? 4-5 m-nél normális, hogy forró a füst. Kiégetéshez legjobb az gázolajos rongy, vagy a naftalin (a többi meg csak drága).
Egy ilyesmi recés szélkiképzéssel rendelkező esőcsatorna elemet hogyan lehet összerakni a másikkal? Próbáltam kalapálással csökkenteni a recés rész átmérőjét, de nem igazán stabil (jobb nem hozzá nyúlni). Ti mit javasoltok, hogy szétszedhető maradjon de mégis stabil?
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2017
Idézet: Csukd be a szemed, semmit sem ér, mi próbáltuk. Normális huzat, száraz fa és fentről begyujtás. Cserébe szép szürke a kazán belseje. „a KONIX-al szemezünk”
Pont azért recés, hogy egymásba tudd tolni a sima felével. Ha azt akarod, hogy még "tartós" is legyen, megküldöd pár opel csavarral.
Ha a ráncolt rész nem megy bele a simába, akkor egy kúpos fogóval ráncolni kell még rajta. És srófot bele, mint "Gabó" javasolta.
Áh, kiderült, hogy a ház előző tulaja egy kifolyóvéget forrasztott rá, ami nem arra való, hogy bármi is csatlakozzon bele! Egyszerűen nem marad meg benne, akárhogy izmozok!
Ki fogjuk mindenképp próbálni, de most még nincs víz a fűtésrendszerben.
Akkor nem bele, hanem rá kell dugni. Mert ugye a folyásiránynak megfelelően kellene rakni, mert mintha kifolyóvéget említenél, gondolom annak a hosszabbításáról van szó.. Ha van rajta valami perem, le kell vágni és "beráncolni hogy a szűkítés kellő legyen.
Idézet: Valószinűleg tudod, azért megírom, amíg nincs benne víz, nagyon erős a korrózió. Lehető legkevesebbet legyen víz nélkül, csak ha valami javítás kell, azalatt. „most még nincs víz a fűtésrendszerben.” Idézet: „amíg nincs benne víz, nagyon erős a korrózió” Igazad van. Volt apósomnak volt a gumicicája, hogy az autóban le kell cserélni a nyáron és télen a folyadékot, mert a fagyálló drága és ne ne kopjon Az, persze hogy, hogyan kell légteleníteni a rendszert, kimaradt a tudásból, ezért télen fűtés nem volt, valamint a csapot is kalapáccsal lehetett csak szétszedni pár év múlva. De nem is kellett, mert úgyis le volt adva a rendszám télire, mert ebben a hidegben a fene sem fog autózni Valamint lehet kapni speciális tutymákokat is, ami a fűtést (is) illeti. Olyan is volt, hogy nyáron le kell engedni a vizet a rendszerből, mert a víztől minden rozsdás lesz. "Nézd meg milyen trutymó jön most is belőle, meg látod hogy csöpög mindenütt a radiátor."
A tanárom ismerőse oldotta meg a legjobban. Az egész fűtésrendszer trafóolajjal van felöntve!
Biztos nem rozsdásodik neki.
Nem túl sűrű az erre a célra?
Nem, de a gumi alkatrészekre kíváncsi lennék.
Nem hiszem. A trafókban is hűtés a feladata, ráadásul a régebbi csehszlovák trafók (22kV/0,4kV) hőleadó radiátorai hagyományos öntvény szobai radiátorok voltak.
Pjg: Sajnos erről nem tudok nyilatkozni, nincs itthon trafóolajam, nem tudom kipróbálni, hogy mit csinál a tömítésekkel. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
Igaz, hogy trafóolaj elég híg, de a trafók hűtése lassúbb keringéssel, nagyobb keresztmetszettel megy. Ott a megfelelő anyagokkal tömítettek. Egy házi fűtésrendszernél (hacsak eleve nem olajra tervezték), nem biztos, hogy minden tömítés bírja hosszú távon. Az öntvény, -lemez radiátorok klingerittel tömítettek, bírják.
Gravitációs rendszerben, megtámogatva egy jó szivattyúval, jó lehet.
A trafóolaj,nem biztos hogy a leg jobb a célra, a víz tud felvenni és szállítani a leg több hőt...
Ellenben, nekünk mikor épült a ház, gravitációs rendszer, apa a gyárból hozott (öregek tanácsa) fúró olajat (emúzióhoz használatos olaj) és evvel van részben töltve a rendszer. Kellett pár módosítást eszközölni a rendszeren, de mindenhol kiült az olaj a csövek, radiátorok belső falára. Egy deka korrózió nincs a rendszerben
A víz hőtehetetlensége az igen magas fajhője miatt igen nagy. Tehát a trafó olaj gyorsabban melegszik és adja át a hőt. Szerintem jobb mint a víz. Persze megfelelő tömítésekkel. Gondolom legkevésbé a keringető szivattyú szereti. Ott nem számolnak az olajjal.
Viszont jobban keni a csapágyait, mint a víz.
A suliban azt sulykolták hogy a víz a leg jobb hőszállító közeg (már nem tudom pontosan miért)...
Autó küszöbök kifújására is hallottam ezt a trafóolaj dolgot, mivel nem korrozív állítólag....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |