Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Szia,
igen, ez nagyon hasonlít arra ami nekem van. Ezer hála. üdv Máté
Szép estét!
Van egy Einhell 170A-s co hegesztőm, ami eddig jól működött, ám egyszercsak elkezdett beragadni a huzal az áramátadóba. Sok kínlódás után rájöttem, hogy nem is csak oda, hanem a huzal toló görgők közé is. Minden egyes próbálkozásnál egy picit megmelegszik a görgők között a huzal. Kérlek segítsetek mi okozhatja. A diódákat kimértem és szerintem jók.
Szia
A tolómotor esetleg nem testzárlatos? A motor testén mérjél feszültséget és a huzal között úgy hogy a huzalt kifűzöd teljesen a tolóból.
Nézd meg, nincs e megszakadva a munkakábelben az erősáramú vezeték. Csatlakozásoknál szokott eltörni. Pisztolynál vagy a kiindulási pontnál az első törésnél. Ahol kijön a házból vagy a csatlakozóból. Az áramátadó illeszkedjen a huzalvastagsághoz.
Hát én kifújatnám azt a munkakábelt. Lehet hogy tele van porral, meg hasonló kosszal, és azért szorul.
Szedd ki a kitolómotort és vizsgáld meg alaposan azt a sárga rézből készült menetes részt amelyen keresztül csatlakozik a konnektorhoz mert már találkoztam olyannal amelyiknél meg volt repedve vagy teljesen el volt törve. Ha előre felszorítják a tolóművet a vázra és utána a konnektort akkor lehet hogy feszül ez a rész és idővel a sárgaréz megadja magát.
Azért melegszik, mert a huzalon áram folyik, aminek nem kéne. Az lehet amit erbe írt.
üdv
Nekem van egy einhell sga 145 co gépem. Az a problémám vele hogy a huzal toló motorja valamiért rángat,mi lehet az oka?
Hegesztés közben?
hegesztés közben is meg üres járatban is
Használj nagybetűket mondatkezdéskor, és írásjeleket! mod. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2017
cseréltem benne motort és ugyan azt csinálja
Jó lenne ráakasztani két volt mérőt egyet a motorra egyet meg a vezérlő panel betápjára és figyelni hogy hol szűnik meg időnként a feszültség.
Szép napot Mindenkinek!
Segítséget kérnék egy Wega kft által gyártott MIG-160 -as vezérlőpaneljének javításához! Itt az oldalon talált rajzok alapján az Elresta W22 magyarított változata lehet, BDV65 helyett BC301 - 2N3055 darlingtonnal. A gép egy haveromé és jelenleg egy tartalék panellel használja, de szeretné ezt a panelt is megjavíttatni. Első körben kiderült, hogy a BC301 zárlatos, csere után vittem a haverhoz betettük a gépbe, de nem működött. Második nekifutásra kivettem az összes tranzisztort, de nem találtam hibásat. Az összes öreg elkót kicseréltem, és biztos,ami biztos alapon a két 555-öst is. Kimértem a potikat, az összes diódát, reléket és aztán próba. A készülék működött, szépen lehetett szabályozni a motort kb. egy percig, aztán semmi. A csatit visszadugtuk a másik panelra, azzal működik. Visszatéve a javított panelt, próbáltam állítani a potikon de semmi eredmény. Az alkatrészeket tapogatva nem melegszik semmi, egyszerűen csak döglött. Most ott tartok hogy fogok egy ecsetet és megpróbálom nitróval lemosni a fóliáról a vastag zöld festéket hogy nincs-e valahol fólia szakadás. Ha Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja a hibát, vagy van egy jó minőségű rajza ahol az alkatrész értékek jól olvashatók kérem segítsen! Köszönettel : Laci66
Nem egy bonyolult kapcsolás ez! Az egyik 555-ös a gázszelepet működteti, a másik meg PWM kapcsolással az előtoló motort. Mértél már az áramkörben valamit? Erről nem írtál. Jó lenne megmérni, a tápfeszt, utána az IC2- kimenetére is rámérhetnél, ha tekergeted a sebességszabályzó potit a 3-as lábán változni kellene a feszültségnek. Ha ez megvan akkor még a két tranzisztor környezetét sem ártana megmérni! Mérés nélkül ez csak vakon tapogatózás lesz!
Sikerült megjavítani a gépet, a PK-31-A0 panelon lévő U2 IC (CD4013) volt a hibás.
Rajz nélkül szinte esélyem sem lett volna, ezért köszönöm még egyszer. üdv Máté
Szia Zoli!
Most volt időm foglalkozni a vezérlővel. Úgy néz ki hogy megint a BC301 szállt el (B-C között oda-vissza kb. 900 ohmot mérek). Lehet hogy eredetileg nem is BC301 volt benne, mivel azt már régebben cserélte valaki. Találtam itt egy hasonló nyákot, abban BD241 hajtja meg a 2N 3055-öt. Gondolom nem véletlenül használtak abban 3A-es tranzisztort. Mi lenne, ha kicserélném a 0,5A-es BC-t BD-re? Holnap veszek egy BD-t és kipróbálom. 1, 2 kép a beteg, a 3. kép hasonló, de mégis más és a rajz ami szintén csak hasonló mint a nyákok.
Ha viszonylag nagy áramot vesz fel a tolómotor és kicsi a teljesítménytranzisztor erősítése, akkor előfordulhat, hogy a BC301 határon működik. De ez elég ritka. Nem lehet ott valami más aj is? Én megmérném a feszültségeket ás a tolómotor áramát is, abból sok minden kiderülhet.
Sziasztok !
Csinált-e már valaki inverteres hegesztőből házilag CO hegesztőt ? Hogyan oldjátok meg a hegesztőáram kapcsolgatását ?
Szia!
Ha még nem oldódott volna meg.. Az a rajz szerint ha tényleg 4k7+499 nyitja a meghajtó tranyót, akkor nem tud kinyitni rendesen a BC sem és túlmelegszik. A 4k7-et söntöld, mert az a bázisosztó nagyon alulméretezett. Tegyél a BC-re egy hűtőcsillagot. Persze egy BD139 még jobb lenne ezek után, kicsi U alakú lemezzel..
Ha visszaolvasol, vagy nézelődsz a téma képei között, akkor fogsz találni két megoldást is. Teljesen máshogy kell szabályozni mint az elektródás invertert (mert az ív feszültségét is viszonylag stabilan kell tartani), így a komplett vezérlést át kell alakítani. Az áram nem kapcsolgatva hanem szabályozva van.
Köszi ! Sejtettem, hogy nem olyan egyszerű, az már meghaladja az én tudásomat...Akkor inkább a régi 160A-os HETRA trafót alakítom át. Csak huzal előtoló egységet nem nagyon lehet találni...
A Hetra trafó se jó hozzá, mert eső a karakterisztikája. CO2-höz meg lapos kell.
No akkor szinte nulláról kéné indulnom, úgyhogy a terv törölve...
Sziasztok!
Hozzám került egy kínai "150 A" -os CO2 hegesztő. Belseje mint a többi... Vékony lemezek pontozgatása, szakaszos hegesztésre szeretném használni. Alumínium tekercsek a trafón, fojtón, vacak kis tolómotor ( 12V-os). A munkakábel is nagyon viseletes. Ventillátor kuka stb. Végigolvasva a fórumot, úgy gondoltam, hogy nem dobom a kukába, kicsit átalakítom. Nagyjából mindenem van hozzá: mágneskapcsoló, mágnesszelep, kondik, külön táp az előtolónak. Munkakábelt csatlakozót vennem kell, szívem szerint a tolóegységet is cserélném, de kicsit feljavítom, aztán majd később ha nagyon nem tetszik akkor kicserélem. Viszont a gázszelep beépítésével szeretnék tanácsot kérni. Eddig mivel nem volt benne direktbe ment a gáz, mikor kialakult az ív már volt gáz. Most majd ha lesz szelep, nem gond, hogy kezdéskor a szeleptől a pisztolyig üres a cső?? Gondolom a jobb gépeken van olyan, hogy előbb megy a gáz és utána indul a drót... Nincs egy jobb munkakábelben pl. a pisztolynál egy visszacsapó szelep? Mert akkor legalább nem kell az egész hosszat feltölteni. Hogy van ez az ilyen utólag átalakított gépnél, mennyire probléma ez?
A gépet mikor bekapcsolod, először bekapcsolja a gázszelepet, hogy gáz legyen a hegesztőkábel- tömlőjében is!
Akkor ehhez kell egy áramkört építeni? És ha azonnal nem használom akkor mitől marad a kábelben a gáz?
A legtöbb gépben nincs ilyen, azaz nincs késleltetve a hegesztőáram bekapcsolása a gázhoz képest. Egész egyszerűen azért, mert nincs rá szükség. A gáz tizedmásodpercek alatt odaér a pisztolyhoz, elillanni viszont azért nem tud olyan gyorsan a kábelből, mert nehezebb a levegőnél, nem olyan nagy a fúvóka vége hogy a gáz nagy felületen legyen szabadon, illetve a kábel másik vége a gázszeleppel zárva van, nincs áramlás, csak a pisztoly felőli végéből megy el valamennyi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |