Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   154 / 207
(#) picsu válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Szia Alkotó,

sok esetben van az, hogy megyek valakiért mondjuk édesapámért akit várok a lépcsőház előtt. Ilyenkor leszoktam állítani az autót. Mire leér eltelhet 5-8 perc és ekkor újraindítok. A fejegység bootolása nálam kb. 3 perc így odaérünk a dokihoz mire elindul.
Igazából igazad is van meg nem is....de nekem fontos, hogy ha autóba ülök akkor induljanak a kedvenc zenéim.

Köszönöm a válaszod.
(#) Alkotó válasza picsu hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
3 perc?? Nálam ez rádiónál 2 másodperc (ha indítok, akkor elnémul, és 2 sec múlva szólal meg), és azt gondolom ez is inkább a végfokozat késleltetése, illetve adathordozóról a beolvasás és indulás maximum 3-4 szekundum.
A 3 perc az valami orbitális túlzás, vagy hiba. Éppen ma mértem meg, hogy a navigációm 11 sec alatt bútol fel (ilyenkor még csak kamera üzemmódban van), és további 4 sec a térképészeti adatbetöltés ha a navigációt is elindítom (és ha éppen "nincs képben" a cucc, akkor akár 15-20 sec is lehet a helymeghatározás).
(#) frank28 hozzászólása Szept 13, 2017 /
 
Sziasztok!
Korábban már írtam egy Saab fejegységgel kapcsolatban(fx-m 2017zsa,Pioneer). Az volt a problémám,hogy valamilyen aux-csatlakozót szeretnék rá és ha lehet telefon kihangosítást is. A probléma továbbra is fennáll,de találtam eldugva egy csatlakozót,és egy antennakábelt. Kicsit utánanéztem a dolognak és ebben a típusban gyárilag benne van a teló kihangosítás,a tető antenna megléte is erre utal. Annyiz megtudtam,hogy a fehér színű csatlakozó egy régebbi Nokia kihangosítóé volt(talán CARK-91H). Ezekkel vajon össze lehet hozni egy aux és/vagy kihangosító megoldást?
Előre is köszi a javaslatokat!
(#) picsu válasza elektroncso hozzászólására (») Szept 14, 2017 /
 
Szia elektroncső,

a rajzod alapján az egyik barátom elkészítette a remekművet. Benne van a dióda és a kondi is ami 2200mf-os.

Azonban beépítés után ezzel a teljesítménnyel sajnos nem üzemel, ugyanaz a jelenség.

Van valami ötleted a kondi méretére vonatkozólag?

Előre is nagyon köszönöm.

kapcsolas.jpg
    
(#) Thomas10100 hozzászólása Szept 15, 2017 /
 
Sziasztok!

Van egy Continental gyártmányú FIAT 263 VP2 gyári navigációs rádióm. Bekapcsoláskor bejön a FIAT logója, majd kiírja hogy "Kód hiba, kérem várjon". Kódot nem tudok beírni, illetve kikapcsol kb 2 perc után (gondolom ez miatt lett kidobva). Ezt a kód kérést az miatt írhatja mert keresi az autót CAN buszon? EEPROM-ot nem találtam, amit tudnék olvasni, gondolom a processzorban tárolja az adatokat. Ha bármit átállítok a beállítások menüben(ez az egy menu aktiv kód hibánál is) akkor visszaáll gyárira pár sec után.

Illetve a magától kikapcsolás mi miatt lehet? Alaphelyzetben 0,8A-t vesz fel, bekapcsolt állapotban 1,2A-ert. Amikor kikapcsol magától akkor 1A az áramfelvétel, kikapcsol a kijelző, majd beáll 0,8A-re és ez után lehet visszakapcsolni, kezdődik minden elölről.

Köszönöm a segítséget!
(#) picsu hozzászólása Szept 16, 2017 /
 
Sziasztok,

elektroncső javaslata alapján elkészült kis panelt módosítottuk de feladtam mert fizikai törvényeknek mond ellen amit látok.

Beépítettünk egy 10.000mF-os kondit és a diódát is erősebbre cseréltük (P600K)

Indításkor mégis a kondi után 9V körüli értékeket mérünk abban a néhány másodpercben multiméterrel.

Valakinek ötlete, hogyan lehetséges ez?

Előre is köszönöm. István

Új_panel.jpg
    
(#) Alkotó válasza picsu hozzászólására (») Szept 16, 2017 /
 
A fotó alapján nincs bekötve a negatív. Erre alapvetően szükség van ha fel akarod tölteni a kondit.
(#) picsu válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 16, 2017 /
 
Jah..nem nem ..csak azt a kábelt a kocsiban kikötöttem...
A + benne maradt...
(#) kobold válasza picsu hozzászólására (») Szept 17, 2017 /
 
Az, hogy a kondenzátor mennyi ideig fogja a választott vezeték tápellátását biztosítani, az a vezetéken át folyó áramtól függ. 12 V feszültségre töltve (majd a töltésről lekapcsolva) 1 A terhelés mellett 0.12 másodperc alatt sül ki a mostani, 10000 µF kapacitású kondenzátor (ráadásul a kisülés csak addig a feszültség-szintig számít, amíg a fejegység hajlandó az adott értéket aktívnak tekinteni). A kapacitás becslésének első lépése tehát az lenne, hogy áramerősséget mérsz a vezetéken üzem közben, illetve meghatározod a "készenléti" időt, vagyis ameddig aktívan kellene tartani az eszközt kikapcsolt gyújtás mellett.
Az, hogy 9 V körüli értéket mértetek, simán lehetett attól, hogy az indítózás kezdetére a kondenzátor már lemerült (vagy a gyújtást kapó fejegység megpróbált indulni, hirtelen nagy áramot felvéve, ezzel a kondenzátort úgymond lecsapolva), és a cca. 10 V indítózás közbeni feszültség mínusz a dióda nyitóirányú feszültsége juthatott a kondenzátorra, egészen a töltés felépüléséig. Az új alkatrészek azért nagy eséllyel engedelmeskedni szoktak a fizikának, még ha akadnak is kivételek.
Én mondjuk nem pakolnám tele a kocsimat hatalmas kondenzátorokkal. Ebben a témában pont olyan kapcsolásokat taglalnak, amelyek egy jel megszűnése után a kimenetükön adott ideig fenntartják azt a jelet (vagy tápellátást), rövidre szabva építenék egy pici, kikapcsolásra induló időzítőt a nekem tetsző időtartamra, és kész. És akkor lényegtelen a vezetéken átfolyó áram, a végleges áramkör pedig akár annyi helyet sem foglal, mint a mostani.
(#) picsu válasza kobold hozzászólására (») Szept 17, 2017 /
 
Szia Kobold,

köszönöm szépen, ez alapján már értem...szóval ebben a formában nem sok értelme van.
Átolvasom a topic-ot amit írtál.

Üdv.István
(#) zolika60 hozzászólása Szept 22, 2017 /
 
Sziasztok! Van egy VW Alpha rádióm. Már a kódos fajta, a kilencvenes évek végéről. Olyat produkál, hogy percre pontosan egy óra üzem után kikapcsol. Ilyenkor kikapcsolom bekapcsolom és újabb egy órán keresztül megy. Gondolom ez valami bekapcsolva felejtés elleni védelem, de nem tudom hogyan kapcsolhatnám ki ezt a funkciót. Másik autómban ugyanilyen rádió megy folyamatosan ez meg nem. A bekötése mindkettőnek a gyári csatlakozó.
(#) Inhouse válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Gyújtás szál be van kötve?
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Csak feltételezem, hogy be, mert gyári a csatlakozó. De a nélkül tán nem is menne? Majd a hétvégén le ellenőrzöm.
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Anélkül megy csak az van amit írtál, hogy 1 óra után kikapcsol.
Van nekem is egy cd-s VW fejegységem amit kint használok akkumulátorról és ugyan ezt csinálja nekem is, hogy 1 óra múlva kikapcsol, ott is még meg kéne találnom azt az egy szálat amit még tápra kell kötnöm.
Nekem nem gyári csatival van csak rá vannak forrasztgatva a vezetékek.
Csinálok majd képet a bekötéséről( gyári matrica a tetején) hátha valaki tud segíteni, hogy mit kéne még tápra kötni hozzá.
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
A gyári csatlakozó bekötése ez.
(#) Tomi111 válasza picsu hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Üdv! Másik pozitív szálba kell kötni a kondit a diódával. Én csináltam hasonlót régebben. a nagyáramú táp az állandó pozitív volt (B+). Az ACC táp(gyújtás) csak kis áramú vezérlés volt. nekem ide kellett kondi, de nem ilyen nagy 10000uF. Jóval kisebbet tettem be, talán 470µF-et. Azzal is ment még leállítás után is kb 5-10másodpercig. Nem indult újra indítózáskor. Bár ez lehet fejegységfüggő.
(#) Tomi111 válasza attika hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Szia! Szerintem ez mindig kikapcsol. Valószínű az eredeti autóban lévő CAN bus-t hiányolja. Én is ilyet hallgatok a műhelyben, ez is leáll egy óra múlva. Legalább érzékelem, hogy telik az idő.
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Nekem ez így sajnos sokat nem mond mert nekem gyári csatlakozóm sincs, csak rá vannak forrasztva a vezetékek a tüskékre Így rajz alapján nem tudom, hogy pl a kék az hova van kötve. Teszek fel képet majd a matricáról ami a tetején van, azon is rajta van minden információ a bekötésről.
(#) bcsaba73 hozzászólása Szept 24, 2017 /
 
Sziasztok

2006-os seat toledóba beszereltettem egy 2din-es multimédiás készüléket.
Problémám a következő.
Nincs hang. A jelenség úgy kezdődött,hogy hosszabb úton pihenőnél megállva,ujraindítom a motort és nem volt hang,következő megállás/ujraindítás, van hang. Aztán pár napig nem jelentkezett,majd ismét,most ott tartok,hogy egyáltalán nincs hang,néha ha bekapcsolom a készüléket és úgy hagyom akkor egy kátyuba zökkenés vagy éles kanyar után van hang pár percre,következő kanyarig vagy kátyuig. De igazából nem is így kezdődött,egészen pontosan úgy kezdődött,hogy sd-kártyán lévő mappák mindig nullázódtak,vagyis érthetőbben az első mappából kezdte lejátszani a zenéket minden bekapcsolás után,nem pedig ott ahol épp kikapcsolatam a készüléket,ez az agyamra kezdett már menni,mikor utána elkezdett kihagyni a hang is. Nem tudom van-e köze hozzá.. Hangszórókat már kiszedtem,a csatlakozást és amíg elértem a vezetékeket rendben találtam. A készülék hátoldalán szintén rendben vannak a csatlakozók....vagyis szerintem. Ismerősömnek van elfekvőbe egy hasonló készüléke,ezt rádugva sincs hang,tehát gondolom valami vezetékes hiba lesz,talán zárlat valahol,de mi más lehet még a hiba ha nem vezeték? Tudom hogy az autóhifis csak hetek múlva ad időpontot ha felhívom,ezért jöttem ide. Köszönöm előre is ha valaki tud segíteni.
(#) reove hozzászólása Szept 26, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy lancia lybra 839 autórádiom.Állandóan azt irja ki a kijelzőn,hogy radio off.Van ugy nagy néha ,hogy be lehet kapcsolni,akkor müködik egy két nap ,utánna megint semmi .Áramot kap rendesen,biztositékoknál rendben.Valaki tudna tippet adni a problémára?
(#) HL84 válasza fecameca hozzászólására (») Szept 27, 2017 /
 
Szia!

Két készülékem van, mindkettő az autótípus gyári rádiója. Az egyikkel (ez volt benne gyárilag) jó hangerővel szól. Vettem használtan egy másik fajta, cd-s egységet. Ebben van egy funkció, hogy ha 20-as fölé hangosítom, akkor legközelebbi bekapcsoláskor 20-as hangerővel indul. 20 alatt megjegyzi a korábbi hangerőt. Viszont a 20 nagyon halk, menet közben 35-40 között hallgatható. Nem szeretem a hangos zenét, rádiót a kocsiban, 35-40 hangerőn lehet már érteni normálisan pl. a rádióban az emberi beszédet, a zenét úgy hallgatni, hogy mellette a forgalom zaja is jól hallatszik. Amit fotóztam, az a halk egység belseje a cd "mechanika" nélkül. A hangszórók bekötése a másikkal a rajtuk lévő rajz alapján egyezik.
(#) HL84 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 27, 2017 /
 
Szia!

Fiat gyári egységeknél lopásgátló kód van. Ezt attól függően, hogy a jármű can buszára illeszkedik-e vagy sem az autóba építést követő első bekapcsoláskor, vagy minden akku csere után kell beírni. Ha hibás kódot adunk meg, bizonyos ideig várni kell a következő beírás lehetőségéig. A várakoztatás alatt ír ki hasonló üzenetet, mint említesz. Az egymás után többször hibásan beadott kód hatására egyre többet, akár 24 órát ia várni kell. Ehhez a gyújtásnak is rajta kell lennie, mert általában egy időzítés után az egység kikapcsol az akkumulátor kímélése miatt. Ha nem észleli az autót, el se indul a kódkérési folyamat, ilyenkor Cancheck üzenetet szoktak írni.
(#) vandorbot hozzászólása Szept 30, 2017 /
 
Üdv !
JVC KX-X330BT levehető előlapos rádiós USB-s.
Egy idő után nagy pattanás és elhallgat, lekapcsol. Néztem belül nagyító alatt, külsőre úgy tűnik rendben az elektronika.
(#) mormolade hozzászólása Okt 2, 2017 /
 
Szép napot!
A problémám az hogy van egy grande puntom gyári beépített rádióval. A rádiót ki szeretném cserélni egy másikra, de a problémám azzal van, ha simár rádugom a csatlakozót a másik rádióra nem csak a kulcs elfordítása után szól hanem állandóa és a kormányról se tudom irányítani. Megnéztem a vezetékeket a csatlakozóba nem ott vannak ahola másikon.
Esetleg tudnáttok segíteni abban hogy be tudjam kötni rendesen, elég ha a gyári vezetéknek a helyét megkapom mert pl az "A" csatlakozóba 1-canA 3-canB ezzel nem tudok mit kezdeni.
Arra lenék kiváncsi melyik az állandó + és - és melyik az amelyiken csak a gyujtáson van áram.
Meg próbáltam ki mérni de már az első érintésnél légzsák hiba kivillant és az ilyen hibákat szeretém elkerülni.
Ha tudtok segíteni előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza mormolade hozzászólására (») Okt 2, 2017 /
 
Az első problémád az okozhatja, hogy némelyik autó- és fejegység gyártó nem veszi a fáradtságot, hogy szabványosan kösse az állandó és a kapcsolt 12V-hoz. Ezek általában az utólagos beszerelésű rádiókon felcserélhetőek, a piros és a sárga vezeték.
A kormány távvezérlés autóspecifikus, ezt nem szokták tudni a fejegységek, csak külső eszközzel.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Okt 5, 2017 /
 
Sziasztok
Vettem ezt a Alpine UTE-72BT
fejegységet ami elvileg tud kezelni kormány vezérlőt.
A kocsimba nincs gyárilag beépitve, de gondolom létezik utólag beépíthető verzió.
Tudna-e nekem valaki szaktanácsot adni, hogy melyik tipus lenne ideális és hogy tudnám üsszehozni.
A rádió hátulján egy jack dugó van, erre a célra.
Üdv és köszi
(#) otthonpc20 hozzászólása Okt 14, 2017 /
 
Sziasztok! Tudnátok segíteni, van egy Selecline SH355 rádióm amibe egy hp2564 típusú szerintem stabilizátor lehet melegszik. Mivel tudnám helyettesíteni amit itthon is lehet kapni? Előre is köszönöm a választ!
(#) sonny007 hozzászólása Okt 16, 2017 /
 
Sziasztok!
Ismerősöm szeretne egy olyat készíteni az autójába, hogy FM transmiterrel ráküldi a jelet 2db fejegységre. Az egyik fejegység szólaltatná meg az autóban a 4 hangszórót a másik külön mély szűréssel egy mély ládát. Érdeklődnék, hogy olyan lehetséges-e, hogy a 4x40W-ból (ez lenne a mélynek) valami külső kapcsolással kihozni belőle nagyobb teljesítményt a mély ládának?
Tehát pl 1x80W-ot úgymond hidalni a kimenetet?!
Erre létezik valami megoldás külső kapcsolással vagy lehetséges a megoldása?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) HA5AWS válasza sonny007 hozzászólására (») Okt 16, 2017 /
 
Szia!
Sajnos ezek az egyszerű fejegységek már hidalt végfokkal rendelkeznek. A 40W-ot is csak 2 Ohmon tudják leadni. Esetleg egy kéttekercses mélynyomó megoldás lehet ami 2x 2 ohmos a két kimenetre kötni, a bemeneteit azonos fázisról vezérelni. Ezek a mélynyomó hangszórók nagyobb teljesítményre készülnek, nem fogja kihajtani a végfok, de a későbbiekben ezt már nem kell cserélni.
Üdv: Gábor
(#) sonny007 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 16, 2017 /
 
Tehát a hidalás nem megoldható de nagyobb teljesítmény érhető el ha 2x2ohm-os mély sugárzót köt rá.
Köszönöm a segítséget.
Következő: »»   154 / 207
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem