Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   126 / 156
(#) Ricsi89 válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Én jártam már úgy szabályzóval, hogy néha-néha felugrott a töltőfesz 16V körüli értékre. Volt olyan, hogy indítás után egyből, majd percekig ott volt, egyszer pedig beállt a helyes értékre. Menet közben ugyanez. Szabályzó csere megoldotta a gondot.
(#) t4nt1zjeee válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Hali! Önindítózás alatt 10V-ra megy le. Annyi volt a minimum. De amúgy nincs vele gond. Az írást meg megkeresem majd az akkun ha van. A szénkefékbe kb 250km van. Én is csak a keféket akartam cserélni.
--Ilyen van benne-- Hűtőborda helyett az enyémen egy zárt fekete kocka van. De mivel ebben a verzióban egybe van a szabályzóval, így kénytelen voltam egybe cserélni.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
(#) t4nt1zjeee válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
De ez egy új szabályzó. Most ha veszek még egyet kicserélem már nah... Had ne mondjam.
(#) dobo hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Sziasztok.
Esetleg 28 voltos IFA generátornak tudja valaki a forgórész ellenállás adatát?
Van egy gép amire ráraktak egy IFA generátort de nem tudjuk hány voltosat.
Ha adok neki gerjesztést akkor 7A áram folyik a forgórészen és a feszültség is 23-30 volt között változik fordulatszámtól függően.
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Okt 8, 2017 / 1
 
Ifákon 12 voltos generátor volt, Trabant-Wartburggal megegyező (felfogatástól eltekintve). Ebből kétféle volt, külső és belső szabályzós, eltérő gerjesztési megoldással, a forgórészük is más, bár méretileg felcserélhető. A belső szabályzós 2A körüli áramot vett fel (12 volton), a külsős sokkal többet, talán 10 A körül.
Az Ifa motoros kombájnokon volt volt 24 voltos generátor ugyanebben a kivitelben, én csak beépített szabályzóssal találkoztam ebből, de lehet hogy létezett a másik verzió is.
(#) Epu2 válasza t4nt1zjeee hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Ha töltőfeszültség fel le ugrál, bekopott keféken? Azt tudni milyen állapotban volt a csúszógyűrű? A kopottság még nem végzetes, de ha megéget, ki is nyírhatja a feszültségszabályzót. A másik, hogy az elektronikus szerkezet nem úgy működik mint a házi kolbász. Egy apró határadatokon felüli hatás és vége. Jellemzően nem cseréltem komplett szabályzót, ha csak a kefe volt rossz. A minta alapján vettem bele egy "kefe boltban". A boltos alapból állítja nem cserélhető és nincs is.
(#) t4nt1zjeee válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 8, 2017 / 1
 
Már megoldódott. Szétkaptuk tegnap kollégával, visszaszabályoztuk kicsit a csúszógyűrűt, minden tökéletes. 14,4V-on megáll a feszültség.
(#) dobo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Ez egy T150K beleraktak egy Rába 250-es motort. Mivel 2 aksi sorosan van benne így 24 voltos a rendszer.
A generátoron semmi adattábla nincs így nem tudjuk valaha is jó volt-e.
A generátor lehet kombájné ami 24 voltos de ezt nem tudjuk biztosan.
Szereztem egy külső fesszabályzót ami 24 voltos de nem hiszem hogy ki fogja bírni a gerjesztőáramot mert direktbe 7 ampert mértem.
Amit eddig méregettem azok a generátorok 5A alatti gerjesztőárammal dolgoznak.
Ami még opció hogy építek egy szabályzót 10A-es áramra ami kibírja a gerjesztőáramot.
Legfeljebb leég a generátor ha nem bírja a forgórésze.
Ha leég akkor pedig kap egy új generátort ukrajnából ami tuti 24v voltos .
(#) Epu2 válasza dobo hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Ha a generátor 12 V -os, 24 V -ot csak nagy fordulatszámon produkál. Ennek csak az a hátránya, hogy a túlzott gerjesztés miatt kipurcan és a töltés elégtelen lesz. (Amíg lesz.)
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Ez a fajta generátor, ha külső szabályzós, a csillagpontról gerjed (MP jelű kivezetés), és nem jó hozzá a szokványos feszszabályzó.
Bővebben: Link
(#) Tomi111 válasza dobo hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Csatoltam képeket. Ezek az NDK generátorok készültek 12 és 24V-os kivitelben is. Volt külső elektromechanikus és ráépített elektronikus szabályzós. A kétféle szabályzóhoz kétféle generátor is való. A külső szabályzósban nincsenek segéddiódák, az Mp ponton a csillagpont van kivezetve, innen gerjed, ezért a forgórész ellenállása is más, ugyanis itt a töltőfesz fele jelenik meg, kb 7V a 14V-os generátor esetén. ( ez a forgórész kinyírja az elektronikus szabályzót!!!) Az elektronikus szabályzósban nem a csillagpontot vezették ki, hanem a segéddiódákat.
Hogy van e benne segéddióda, ez egyszerűen kimérhető. Viszont hogy 12 vagy 24V-os, azt nem tudom.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2017
(#) dobo válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Amikor alapjáraton meg gerjesztettem 7 amperral akkor 23 voltot adott le a generátor fordulatszámon 30 voltot.
Szerintem ez 14 voltos generátor lesz.
Mert sokkal nagyobb feszültségnem kellene lennie a kimenetén ekkora gerjesztőáramnál.
Nem kísérletezek vele többet szerzek rá egy 28 V-os generátort.
(#) gyula441 hozzászólása Okt 15, 2017 /
 
Sziasztok
Van egy kis gondom Opel Astra 1.7 Td 1997-es autómmal mostanában elkezdet halványan világítani a töltés jelző lámpám a műszerfalon de időszakos a jelenség na már most generátorban cseréltem szénkefét https://www.google.hu/search?q=Bosch+1197311300+El+Transistor&c...MOlGGM:
de csak nem múlt el a hiba most teszteltem a generátort motort beindítottam és lekötöttem az aksit és ment szépen minden aztán pár nagy fogyasztót bekapcsoltan (fényszóró, hátsó ablakfűtés, utastér ventilátor, motor hűtő ventilátor,) és szépen üzemelt minden de közben halványan éget a töltés lámpa a műszerfalon https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=128...rQomCM:
de minden üzemelt ekkor lemértem az aksiról le kötőt kábeleken a feszt 12 volt felet volt de a pozitív kábel melegedet ami azt hiszem az önindítóhoz megy ez a jelenség akku nélküli állapotban vettem észre

van valami ötletetek? Előre is köszönöm a segítségetek
(#) Epu2 válasza gyula441 hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Felmerül a lehetőség hogy dióda, vagy tekercs zárlat. A + kábel melegedést nem tudom hova tenni. HA az önindító felé valami zárlat lenne, az meglenne akkumulátor felé is és azt leszívná. Ha önindító behúzó tekercse terhelné a generátort, az ugyanúgy észlelhető lenne, más durva hibajelenséggel is. A csúszógyűrűk, gondolom nem égettek.
(#) gyula441 válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Szia most ha belegondolok lehet a steklámpa miatt melegedhetet fel 55w izzo vékony a csipesz
keresgélek tovább max ha lesz időm leveszem az őninditot kábeleket és szénkeféket is cserélem addig kivárok
(#) Epu2 válasza gyula441 hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Nem tartom kizártnak a generátor testelésének kontakt-hibáját sem. A generátor alapjáraton is 13 V fölött termel, persze nem fényszórókkal terhelve.
(#) Sanyoo8 hozzászólása Okt 17, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a B+ és D+ vezetékek lekötések mit jelölnének és hova kötik őket?
(#) Epu2 válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Ha emlékeim nem csalnak, a B+ megy az akkumulátorra. A D+ egy pár Amper terhelhetőségű segéd diódák kimenete a feszültség szabályzó részére. A D- a gerjesztés negatív pontja a Df megy a feszültség szabályzóra. A töltés visszajelző a B+ és a D + közé. Természetesen a gyújtáskapcsolón keresztül.
(#) Tomi111 válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Szia! Néhány hozzászólással feljebb épp ilyen generátorról csatoltam rajzot. Ez egy NDK generátor ( Wartburg, Barkas, Ifa...) A D+, nem biztos, hogy a segéddiódák kivezetése!! Kétféle volt ebből, lásd a fenti írásom!! Ha a régebbi, akkor a tekercsek csillagpontja van ott kivezetve, Mp pont!! Ezt egy diódavizsgálóval ki tudod mérni. Ha a B+ hoz képest tudsz mérni 500 körüli értéket ( vagy bármit is) akkor az Mp a csillagpont, nincs segéddióda!
(#) akos70 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Sőt, ez pont a régebbi lehet. A hátulján látszik a diódahíd, ami a régebbi fajta, 2X3 diódás. A 30-as kivezetés mellet pedig egy rádugós vég, amire a külső szabályzóról ment a vezeték.
(#) Epu2 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Csak a ráírtat néztem, nem az öntvény eredeti jelzését. Bocsi. Az tényleg csillagpont.
(#) Tomi111 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Igaz, az elektronikus szabályzóson nincs ott csatlakozó.
(#) Tomi111 válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Okt 17, 2017 /
 
Ehhez ilyen szabályzó való:
Wartburg szabályzó
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2017
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 18, 2017 /
 
Az elektromos szabályzósnál is van ugyanott rátűző csatlakozó , csak nem Mp jelzés van ott , hanem ott jön ki a segéddiódákról a feszkó. A szabályzóról egy kb 6 cm-es rátűzős vezeték lóg ki amit ide kell tűzni,
(#) Tomi111 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Okt 19, 2017 /
 
Igen, de én nem arra a kivezetésre gondoltam, hanem amit akos70 írt: A 30-as bekötési ponton( ami az önindítóhoz, majd az akksira megy) a csavar alatt is van egy saru, amire vezetéket lehet dugni. A régin ide a fesszabályzótól jött vezeték. Az újon ilyen ha minden igaz nincs. Oda nincs kötve semmi az akkun kívül.
(#) Epu2 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 19, 2017 /
 
A képen látszik a B+ alatt egy saru, de oda semmi képen nem mehetett test. Látszik, hogy a B+ -szal van kapcsolatban.
(#) dobo válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 20, 2017 /
 
Ha jobban megnézed az a rádugós saru és a B+ kivezetés egy műanyag szigetelő gyűrűn keresztül van kivezetve.

Egyúttal közölném az eredményeimet a 24V-os kombájn generátorral kapcsolatban.
A 12 V -os generátor forgórésze 3,5 Ohm beépített fesz szabályzós kivitelnél
Ha ennél kevesebb akkor 1,5Ohm és ez a külső fesz szabályzós kivitel.
A 24V generátor forgórészén 15-16 Ohm értéket mértem de mivel grafit gyűrű a csúszógyűrű így az ellenállásba beleszámít a gyűrű ellenállása is. A forgórész tekercse viszonylag vékony huzallal van tekercselve kb 0,6-0,8mm átmérővel.
Az 12V-os elektronikus szabályzó zéner diódáját kicseréltem válogatva olyanra hogy a leszabályzás 28v körül legyen egész pontosan 27,85V-nál.
Igy egy aksira 13.925V jut ami megfelelő töltöttséget jelent főleg ha azt nézzük hogy a gép egész nap viszonylag nagy fordulaton megy max1-2 indítással naponta.
(#) Epu2 válasza dobo hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Idézet:
„Ha jobban megnézed az a rádugós saru és a B+ kivezetés egy műanyag szigetelő gyűrűn keresztül van kivezetve.”

Logikus. A fémháztól el kell szigetelni csavart is, ami a nagy áramú kivezetés és a csúszó érintkezőt is ami a segédáramkörre megy, (feszültségszabályzó, töltés-visszajelző, zavarszűrő). A töltőfeszültség már megfelelő ha sokat jár a motor. Ha általános használatú jármű lenne, akkor 28, 6...29 közé is mehetne. Abból kiindulva, hogy a 12V-os rendszer feszültségszabályzója 14,4..14,5 V-os.
(#) Tomi111 hozzászólása Okt 21, 2017 /
 
dobo, tökéletes lesz az majdnem 28V-n. Nem számít itt egy-két(néhány) tized volt. Volt egy Ford Escortom régebben. Használtan vettem és azzal az akkuval jártam vele még 7-8 évig!! A töltése sem alapjáraton, sem fordulaton nem volt több 13,8V-nál! Mégis bírta.
(#) vorospatrik2 hozzászólása Dec 21, 2017 /
 
Sziasztok!

Nissan Primera 1.6 autó feltehetően generátor problémájára keresek megbízható autó villamossági szakembert Budapesten.

Probléma: Menet közben 50 km/h-ás tempónál megszűnik a műszerfal világítás, és leáll az autó. Önindítózásra semmi reakció. A riasztó még világít, ahhoz még van elég feszültség. Gyakorlatilag pár km-t tudtok vele megtenni.
Az aksi vadiúj, az aksi kábelek megfelelően csatlakoznak.
Ezek alapján feltételezem, hogy a generátorral lesz a baj.

Mit javasoltok erre a helyzetre? Tudtok ajánlani szakit a problémára?
Következő: »»   126 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem