Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ugyanilyenem van nekem is, ugyanonnan!
![]() Teljesen jól működik!
Csupán érdekességként hoztam fel. Félvezetőkön értelmetlen agyalni, hiszen 1957-ben a ruszki traktorba nem rakott tranzisztort (bár már felfedezték
). Biztos valami mechanikus megoldása volt a szelénes egyenirányító mellé.
Szevasz!
Nem, rövid időre tudott többet is. 3 fázisú 6-12-24 V-ot adó trafó táplálta a 6 db negyed kilós diódát, amik 60 centi hosszú 10*10cm-es alu bordán trónoltak. 500-as ventilátor hűtőtte az egészet, "útközben" ott volt a terhelő ellenállás is. Igazából volt azért hibája, túl nagy volt a trafó, vagy 50kg, elég keményen tartotta terhelésre a feszültséget, ami messze volt egy akkumulátor terhelési karakterisztikájától. Felszámolásnál úgy vitték az eloxálók, galvanizálók mint a cukrot. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Hiteka pad? Az is jó volt, de volt nekik egy gyujtásvizsgáló oszcilloszkóp TV képcsővel, hogy jól látható legyen. 4 henger együtt volt látható. Számomra szenzációs volt,hogy az ott látható görbéből, annak különböző szakaszairól mi mindent lehetett diagnosztizálni.. Üdv: StMiklos
Hello! Én ugyan magával diagnosztikával nem foglalkoztam, csak az eszközökkel. (Anno a volt igazgatónk az autóklub-nak volt tiszteletbeli elnöke és megkért hogy gardírozzam őket. Így keveredtem bele a dologba.Csak cseppet rég volt.)
A Hiteka pad nekem is tetszett, gyakorlatias volt és régen ami akkor a gépjármű elektromosságot jelentette, mindent meg lehetett vizsgálni. - A generátor töltési áramát, a fordulatszám függvényében, a szabályzójának működését. - A teljes gyújtáselosztó, kalapács, röpsúlyos-vákuumos előgyújtás szabályozást, méghozzá szemmel látható valóságában. Talán ez volt a legérdekesebb része a padnak. - A nagyfeszt a négy állítható szikraközzel, de egy adapterrel a gyertya szikraköz is vizsgálható volt nyomásra. - Mindemellett az önindító/bendix működését lehetett vizsgálni, áramfelvételt mérni, nyomatékkal. - Sőt, lendkerekek felmágnesezése is elvégezhető volt. Egyszóval, minden élesben. mint ahogy a kocsiban is ment, csak látható is volt.
Szevasz!
A Hiteka padjait azért ismerem, mert sok kiállításon együtt voltunk, külföldön is, szervizúton (én mint Mirközös) és képviseltünk mást is (Defém, AURAS, AFIT Stb.) A mi gyártmányaink bonyolultak voltak, más nem sokat tudott róla. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2025
Generátor bekötésSziasztok!Adott egy Valeo A13N164 generátor, traktorra lesz felszerelve, a kérdésem az lenne, hogy a + gerjesztő szálat azt köthetem direktbe a generátor töltő szálára, hogy ne kelljen külön az akkumulátorig elvini a szálat ?
Szia! A generátor D+ kivezetését kell a feszültségszabályzóra kötni, a B+ meg megy az akkumulátorra. Vagy ez valami egyszerűsített MTZ-rendszerű traktor?
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
Nincs külön feszültség szabályzó mivel magába a generátorba van építve.
Hello!
De a generátoron fixen ott van az akksi, akkor állandóan lesz gerjesztés.
Akkor "+ gerjesztő szál" sincs kivezetve, mivel a beépített szabályozóra megy belül.
Esetleg töltésjelző kontrollámpa csatlakozás lehet. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
L töltésjelző lámpa, + pedig egy visszacsatolás, az ott jelenlévő feszültségre fog szabályozni. Ha a generátorra direktbe kötöd, akkor a generátoron lesz meg a fix fesz, ha az akkura, akkor az akkun. Én az akkura kötném, mert így, ha feszültségesés van a generátoron, akkor az akku már nem fogja megkapni a megfelelő töltőfeszültséget.
Köszönöm mindenkinek a választ, akkor az akksira lesz kötve.
generátorSziasztok!Suzuki 1.0. ban a generátorom nem töltött rendesen, szétszedtem a külső szénkefe (Bronz) el volt szinte teljesen kopva és az ezzel érintkező rézgyűrű mélyen be van kopva. A belső viszont szinte új volt. Van egy 1.3 generátorom ami sokkal jobb állapotban van, de annak a szabályozó részéből két vezeték jön ki, egyik az IG-ből fehér-fekete és a másik az L -ből amelyik fehér-piros. Ezzel szemben a ami az 1.0-ás -ban, csak 1 szál piros-fehér vezeték van, amely egy saruval van felcsavarozva és nincs semmi jel a generátoron Akkor most az 1.3 -on melyikre kellene kötni, vagy felejtős az egész és inkább cseréljek szénkefét?
Ma két ismerősöm 1.0-ás Suzukiját megnéztem. mindkettőn két vezeték van, fehér-piros az L(lámpa) és fehér-fekete, Ig (gerjesztés)-re megy. Erős a gyanúm, hogy az enyémen is kettőnek kellene rajta lenni, csak amikor másfajta generátort DENSO (31400-80E1)tettek rá így kötötték be.
Eredetileg biztos két vezeték ment rá. Nincs ott valahol leszigetelve a gyári vezeték? Csak nem vágták le...?
Nem mindegyik generátornak kell a gyújtás + vezeték. Sőt a legtöbbnek nem kell, csak a visszajelző lámpa vezetéke. A Suzukié ezek szerint kicsit speciális ... A mai modern autók generátora meg még bonyolultabb!!! A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2025
Szerintem meg levágták és ki is húzhatták a zsúgor csőből mert amennyire lehetett végig tapogattam csak 1 vezeték fut benne. Annak a generátornak csak 2 kivezetése van egy nagyon vastag kb-5-6 mm az akkura megy,és egy vékonyabb ami a töltés visszajelző lámpára megy. Ugyanis ha a vékonyt leveszem a generátorról és egy 10ohm/10W-os ellenállással az akku negatív sarkára vagy testre teszem a töltés visszajelző lámpa világit.
Véleményem szerint akkor annak elég az egy szál, viszont az eredeti generátornak kell a két szál egyik szál L-re a másik meg az Ig-re gyújtáskapcsolóról egy + (pozitív) szál amely csak akkor ad áramot ha rajta van a gyújtás. Köszönöm a segítséget ! A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2025
Töltés problémaSziasztok!Bocsánat, ha nem idevág, végső elkeseredésemben írok, bízván, hogy tudtok segíteni! Adott egy 1.7 CDTi Astra H (Z17DTR). Egy hete vásároltam, két nap után lerobbantam vele, ugyanis elment a töltés. A folyamat a következő sorrendben zajlott le: - alapjárat picit magasabb lett - erőtlen lett az autó - kidobta az ABS és ESP lámpákat - kidobta a légzsák lámpát - ködlámpa felkapcsolásra lekapcsolta a középkonzol világítását, ködlámp lekapcsolásra pedig fel - ezt követően lekapcsolta a középkonzolt, a fűtést és leesett az üzemanyag szintjelző Mentem az autóval még kb. 30 km-t, majd már nem indult be. Tréler haza, akksi feltölt, visszarak és mint ha misem történt volna. Azóta tegnap tudta produkálni, hogy 12 V töltés volt, ilyen töltés értékkel el tudtam menni a garázsig, ahol megmozgattam az akkumulátort (akkor még nem volt rögzítve (így vettem)), majd helyreállt a töltés. Voltam egy több, mint 30 éve ezzel foglalkozó, neves szakinál, az ő tippje a főtengely szíjtárcsa, mert szerinte elég rosszul néz ki (elivleg ez ilyen gumis) és elképzelhető, hogy forog, de mégis valamennyire csúszik a szíj. Ma leszedtem a szíjat, de semmit nem látok rajta (feltételezem, ha csúszik, akkor nyoma van). Mentem a városban és a városon kívűl kb. 40-50 km-t és előjött, hogy egy 3 km-es 110-es tempó után, a lámpánál megállva lement 12 V-ra, de mikor elindultam megint jó lett. Fontos, hogy az eladó 3 hete ugyan ezzel a hibával vitte szervízbe, ahol felújították a generátort. Találkoztatok már ilyennel? Hogyan lehetne megbizonyosodni a hiba pontos okáról? Azért vettem az autót, hogy 800 km-t pályázzak vele 5-6 hetente, de így nem merek elindulni az autóval. Előre is köszönöm! G.
Meg kéne méretni az akkumulátort, hogy nem az haldoklik-e. Ehhez kell egy erre szakosodott műhely. Meg szokás nézni terhelővillával és gyorsteszterrel is. Mikori lehet az akku benne?
Azt megnézheted, hogy beindítod az autót, és mérsz töltést az akkun és a generátoron is, ha hozzáférsz. Nézd meg üresjáratban és terheléssel is, kapcsolj fel amit csak tudsz, világítás, fűtőventilátor... Lehetőleg a generátor fémházán és a + kivezető csavarján mérj! Ha itt több tized Volttal több van, mint ugyanakkor az akkusarkokon, akkor vezeték bajod (is) van. Ha kb ugyanannyi, akkor a vezetékek jók. Nem tudom, hogy a tied nem smart töltéses-e, mert akkor az simán üzemi körülmény, hogy az ECU szabályozza, hogy most éppen tölt-e, és mennyivel. Van a negatív sarkon egy kis szerelvény, amiből vkékony vezetékek is mennek valahova?
Tükörrel / telefon kamerájával nézd meg a főtengely szíjtárcsát, könnyen lehet, hogy az a gond. Az ilyen hiba nem látszik a szíjon. A tárcsa tengelye és a külső része nem egy anyag, a kettőt gumi köti össze, rezgéselnyelés gyanánt.
Nekem volt ilyen hibám az előző autómnál, de annak volt hangja és füstölt is 40 km után és nagyon szépen látszott, ahogy égett a gumibetét.
Kérdéseidre válaszolva:
- Akkumulátor 2 éves Exide - Megnéztem, bár ekkor volt töltés, ugyan azt mértem a generátoron, mint az akksin - Ha működik, akkor terheléssel is jó a töltés - Az akksi negatívról megy egy vastag hátrafelé, egy vékony valamerre és egy vastag a kasztnira - Van az akksi tálcán egy fém "doboz", amit nem tudok mi. Erre gondolsz? Köszönöm! G.
Csatoltam egy képet, ezt tudtam ma csinálni róla. Erről látni valamit? Köszönöm! G.
Ha a két rész elcsúszna egymáson, szerintem jobban látszana és valószínűleg füstölne is. Talán tudod te is ellenőrizni. Ha el tudod forgatni a külső részt úgy, hogy a közepe nem mozog, akkor tuti cserés.
Azt a vak is látja, hogy nem központos.
Fesd meg a közepétől a széléig egy fehér vonal, vagy bármi ami látható. Ha elcsúszik a jelölés meg van a hiba.De valószinüleg generátor hibája lesz.
A kép alapján nem smart a töltéses.
Valami más baj lesz. Egy felújított generátor sem tekinthető tökéletesnek, sajnos.
Csináljál meg egy egyszerű tesztet, hogy jók-e az állórész tekercsei, pontosabban, hogy nincsen menetzárlatod. A menetzárlatot multiméterrel nem nagyon lehet detektálni. Kössed le az állórész tekercseit, csak lógjanak a levegőben. Adjál a forgórészre gerjesztést, hogy mágneses legyen. Ezután kézzel pörgessed meg a forgórészt. Ha szabadon forog, akkor nincsen menetzárlat. Ha nem forog könnyen, van kisebb-nagyobb ellenállása a szabad forgásnak, akkor menetzárlatos.
Szia! Az én sztorim nem sokat segítene a problémád kiderítésében de nekem szerencsém volt, hogy nem egy hosszabb úton történt az akku tönkremenetele. Nem akartam elhinni, hogy ilyen hamar tönkremegy és próbáltam feltölteni ami sikerült is (felvette a töltést) de másnap reggelre önkisülésbe ment át (cellazárlat). Gondolom, hogy Neked nagyobb Ah-s akku van beépítve de jó ha utána nézel a kapacitásának mivel amúgy is dízel autóról van szó.
Szia! Ezt hogy érted? Mi nem központos mivel? Köszi! G.
Szia! Megfestettem, majd mentem 50-60 km-t (város, főút, autóút), majd megnéztem, de nem látom, hogy elmozdult volna. Persze kérdés, hogy mennyi km alatt mozdul el, ha rossz. Hozzáteszem a töltés egész végig rendben volt, természetesen egyszer sem ment be 14V alá... G.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |











