Fórum témák
» Több friss téma |
Esetleg még arra gondolnék, hogy a gázrózsa a lángőrnél koszos és ott nincs vagy nem elég nagy a láng.
Szia!
A gázszelep nem tud nyitva tartani! A panelon keress forrasztási hibát, és a gyujtás vezérlés részén nézz körül a kondik kapacitás érték-csökkenést keress!
Üdv!
Junkers Careclass ZS24-2 DHAE kazán EA hibakódot ír ki. Először nyomáskapcsoló hibát írt ki, az ki lett cserélve, utána írja az "inonizációs áramot nem érzékelő" EA hibakódot. A szerelő szerint tuti panelhibás, de az inonizációs kábelt nem cserélte ki, mert az szerinte nem mehet tönkre semmitől, különbe se volt hozzá saruja ... Panelt nem próbálta lesz, ezért nekem laikusnak nem tűnik hihetőnek, illetve akkor lennék meggyőződve a panelhibáról, ha kicserélné a kábelt és akkor is a fenti hibakódot kapnánk. Létezik, h mégse a panel a hibás? 2010.es a készülék, kb 10 hónapja lett javítva a panelja, kondik és talán IC-k cserélve rajta. Akkor teljesen leáltt a kazán, nem tudom mit írt ki, tél volt, naggyon hideg és természetesen péntek délután amikor leállt, szóval filmszakadás. Anno a IV. kerületi Varga ... javította, lepróbálta, működött, idén bekapcsoltuk a fűtést és semmi. Véleményetekre lennék kíváncsi. A Kazán beindul, de fél perc múlva letilt és leáll a fűtés is. Patika tiszta, mindene ki lett tisztítva, mint az új, csiszolva az inonizációs pöcök, beállítva, stb. Kérdésem: érdemes visszavinni a Vargához paneljavításra, vagy van más aki jobban ért hozzá, vagy kuka és új panel? Mindenre nyitott vagyok, mert az új panel 56e és most kihagynám, de ha nincs más megoldás, akkor megvesszük. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
Üdv!
Sajnos ez széria-hiba. Jobban jársz ha veszel egy új panelt. Ez még nem is drága panel, van olyan junkers amihez 140ezer. Sajnos!
Üdv.
Van egy Vaillant Wuv 240/2-3 gázkazánom. Időnként a hibajelző led villogni szokott a készüléken. A leírás szerint hiba van a program futásában ilyenkor. A hibatörlő gomb megnyomásával orvosolható ez a hiba, de vissza-vissza szokott térni. Teljesen random időpontokban. Az a fura, hogy mindíg akkor, mikor a kazán nem "dolgozik". Cseréltettem benne vezérlőpanelt (100 ezerért), 2 hétig nem volt gond, de tegnap este zuhanyzás után valamikor megint villogni kezdett a led. A szervizesnek semmi ötlete, mert amúgy a kazán ezt leszámítva rendesen működik. Esetleg valakinek van valami ötlete? Köszi!
Ha lesz új paneled, a hibással eljátszadoznék. Három típust már kompletten visszarajzoltam, majd sikerrel javítottam. Persze ez olyan 10...15 órás munka, tehát nem lehet gyors eredményt felmutatni, de számomra mindenképp érdekes és esetleg lesz egy tartalékod.
Szia!
A hibára én is kíváncsi lennék?! Már én is eljátszadoztam egy párral, de volt olyan amiben elszállt az eprom sajnos. Ha érdekel, van ilyen panelem, amiben én már elvesztem.
Ilyen van sokszor.
A dupla "füstgáz" szenzor, ahol át van bujtatva a hőcserélő bilincsén-szokott rendetlenkedni! Szabadítsd ki a bilincsből, és nézd meg hogy nem sérült-e meg, és mozgasd meg a gumis csatlakozót! Sokszor segít rajta!
Ha valahogy eljuttatod hozzám, sportolok vele. Sokszor vannak olyan megoldások ezekben, amik máshol nem fordulnak elő.Egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyi hibának kell fellépni egy elektronikában...
Agyukra megy a spórolás-aul vannak méretezve az alkatrészek...vagy mintha direkt csinálnák, hogy idővel haljon le a falról?!
Az Ariston konkrétan tudom hogy ilyen! Van belső infóm róla, a fejlesztő mérnököknél. Az egyik magyar mérnök
Ez a spórolás már az élet minden területén van, ahol profit orientált a termelés.
Fejlesztő csapatban dolgozok, ahol az utolsó fillér megtakarítás is számít.
Sziasztok!
S4565CM Honeywell gyújtásvezérlőbe keresek 45.005.908-005 hibrid kerámia modult. Szétszedés során sajnos eltört és most meleg víz és fűtés nélkül maradtunk. Nagyon nagy segítség lenne, ha valaki ki tudna segíteni. Nagyon köszönöm!
Akkor hivjak szerelot? Egyik kollega azt mondja, lehet hogy a gaznyomaserzekelo a rossz, de az is lehet, hogy kicsi a gaznyomas nalam. Hogy tudom megnezni, hogy mennyi a gaznyomas, meg hogy mekkora kellene a cirkonak?
Én ezt nem tudom, gázhoz nem értek, csak azt írtam nálam mi volt a gond.
Szerintem többre mennénk ha megadnád a kazán típusát amibe volt, mert nem sokan figyelik a kerámia panel típusszámát.
30mBar a nyomáscsökkentő után a hálózati gáznyomás, a palackost is ugyanerre redukálják!
Én sem rajongok a gázért! Főként mikor jön a számla... De azon kívül hogy robbanásveszélyes, semmi különleges nincs benne! Nincs nagy nyomás, semmi extra. Én most takarítottam ki a gázboljlert mert szarakodott már. Álomszépen működik mostmár!
A Pb 30, a földgáz lakossági 25 (23-27)
Pontosan mit ertesz takaritas alatt? Leveszed az elejet es atfujod? + Hogy tudnam megnezni hogy mekkora nyomast kap a cirko, vagy azt en nem tudom megnezni?
Szia!
Bocs, de csak most jutottam el odáig, hogy válaszoljak. Megnéztem a kazánt, három fekete omron relé van benne, normál helyzetben függőleges panel, vízszintesen vannak a relék. Amit sikerült kibogarásznom, hogy az egyik a keringtető szivattyúnak az indítását végzi, a másik a háromjáratú váltószelep motorját, a harmadik meg semmit, de ott a pelen egy uP tervjel van. (Ez vajon milyen alkatrész lenne?) Ha a harmadik relé nincs is meghúzatva, akkor lehet hogy ezt a kettőt fel lehetne cserélni valamelyik működővel? Valaki nagyon jól leírta, hogy mi a sorrend egy kazán elindulásánál, melyik alkatrész/folyamat után mik a reteszfeltételei és mik a visszacsatolásai hogy a következő alkatrész indításával folytassa a folyamatot, de ezt most az istenért nem találom. Ezt le tudnád nekem írni? Előre is köszi, Üdv: Zoli
Üdv:!
Mi lett a történet vége? Varga a negyedikben ismét megjavította a panelt?
Sziasztok,
egy kis segítséget kérnék a profiktól. Van egy Buderus u012-28k/t60 kazánunk, aminek egy Honeywell smcmd01 panelja van. A hétfői nagy eső és egy sor szerencsétlen véletlen miatt a kéményen keresztül beázott a kazán panelja és a biztosítékkal együtt a panel is elfüstölt az egyik csatlakozónál, ahol víz érte. A szétolvadt lábak és cseréje, pár reped forrasztás javítása, kis tisztogatás és új biztosíték (4A) után a panel szépen elindult. HMV és fűtés is ment pár napig. Aztán (persze mikor, mint hétvégén, hidegben) elkezdett le-le állni úgy, hogy a power led elaludt, miközben rendben áram alatt van a készülék (a nagyáramú rész megy). Néha 10 percig ment, néha 12 óráig, néha 1 napig, visszakapcsolás nem segített, azonban áramtalanítás után el szokot indulni. Ami feltűnt, hogy a trafó nagyon forró. Vizsgálatokból ami még le tudtunk szűrni, hogy: - Minden csatlakozó lehúzása után, ha csak a panel ment szintén produkálta a leállást. - A tekercs primer oldalán a tekercs felett lévő PTC C883 ilyenkor teszi a dolgát "leold", mert a tekercs már nem kap áramot (a PTC-t rövid időre zárva fel is villan a led). A másik oldalon lévő feszültségszabályozó (L7805CV) nem kapja meg a 20v az input lábán (megmértük, hogy működésnél a 20v input, 5v output rendben van). A fesszab nem forró. - A kondik ERS mérővel kimértük egy kivételével bőven rendben volt, az cserélve lett (a feszszab után volt egy 16V 100µF kondi). - Lekapcsolás után a trafó lassan hűl vissza, de ez nem befolyásolja, hogy utána elindul-e. - Úgy látszik, hogy a trafót is érte víz (rövidzár?) A szerviz panel, de leginkább kazán cserével riogat, amit nem engedhetünk meg magunknak, a család fázik. Megköszönném, ha tudnátok tippet adni, hogy merre felé érdemes keresgélni, találkozott-e valaki ilyennel. Köszönöm JarodD
Gyönyörű a "parasztröngen" amit csináltál!
Én arra tippelnék, hogy beázott a trafó, vagy valamelyik relé. Trafó forró lesz akkor is, ha csak feltápolod a panelt és nem megy a kazán? (Azt kellene kideríteni, hogy a trafó magát fűti vagy valami fogyasztó terheli). Tudsz e patkolni annyit rajta, hogy tudjál szekunder áramot mérni mondjuk nyugalomban? Látok több relét is, lehet tudni, hogy a 48V-osok miről mennek, és honnan jön a tápjuk? Illetve van egy a trafó mellett az 12V azt nem tudtam lekövetni. A többi meg 24V-os lenne? A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2017
Köszönöm a választ.
A 48v relék biztosan nem kaptak vizet. A trafó melletti 12V illetve az alatta lévő 24V-os lehet. Annyit csináltunk, hogy a relék tekercseinek ellenállását mértük még meg, az a 24V kivételével rendben volt (ott csak harmada volt 110 vs 320), bár gondolom, hogy ez sokat nem jelent. Ha csak tisztán a panel kap tápot, nincs rajta semmi fogyasztó akkor is felfűti magát. A szekunder oldali áram mérést átgondoljuk, hol célszerű bontani,de nem tűnik egyszerűnek...
Áramméréshez simán vágjatok el egy vezetősávot amit majd lakkot felkaparva egy drótdarabot ráforrasztva vissza lehet hidalni. Ez arra is jó lesz, hogy megnézhesd, hogy abszolút terheletlenül is fűt-e a trafó. Ha úgyis melegszik akkor trafócsere, vagy valami megfelelő táp ideig/végleges betákolása.
Köszi, akkor így teszünk, megnézzük, ha lesz idő. Sajnos jön lassan a mínusz és félek már nem lesz erre idő.
Csak érdekesség, hogy a feleségem már aggódott, mert a kisgyereknek kellett a meleg víz és szólt, hogy csináljak valamit, mert ez nem állaot. Ventilátorral hűtöttem a tekercset és a ptc környékét és tökéletesen ment a kazán. Léghűtésés kazán
Szerintem vagy a trafó ázott be, de akkor a szekunder oldalt leválasztva is melegedne-habár volt olyan hogy izzóval terhelve zárlatosodott be. Vagy ha van benne, a biztonsági felső hőmérséklet érzékelőnél húz át, mert az engedélyezi a további táp működést!
Húzd le az összes érzékelő csatiját, fújd ki levegővel, majd wd40-et fujj bele az apákba-anyákba is! Ilyen blődség már fordult elő! By:radiant, ferroli...
Igen, van benne hőmérséklet határoló. Arra gondolsz, hogy magánál a csatlakozónál lenne gond? A határoló csatlakozójánál van még egy 48V relé és valami téglalap alakú kondi (korábban itt a fórumban olvastam róla, hogy az is kondi).
A WD-40-ezésen viszont már túl vagyok, sajnos nem segített Tényleg minden jel lassan a trafó hibára utal, köszönöm mindenki segítő hozzászólását. Gyorsan még a hideg előtt megpróbálok ilyen trafót szerezni, ha nem sajnos marad a panelcsere Bónusz kép a léghűtésről. Nem vagyok túl büszke rá, de addig legalább nem fagy szét a család és ezzel stabilan működik a kazán
Ha a trafó leválasztott szekunderrel is forró lesz, szerintem ne ragaszkodj a trafóhoz, szerezz egy bedugható tápot ami tud 20V mondjuk 2A-t és nézd meg, hogy úgy megy-e stabilan.
Szuper!
Még mindig jobb mint megfagyni! |
Bejelentkezés
Hirdetés |