Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   42 / 56
(#) NGY válasza ITI47 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Nem gondoltam semmilyen LED-re, megnéztem a képet amit te betettél, az a kép konkrétan autóról szól, nem motorról, amúgy kínai, és amit a kínai állít rajta, sületlenség - erre reagáltam.

A ledekről pedig általánosan írtam, hogy a "7x" szorzó nagyon durva közelítés egy adott LED paramétereinek ismerete hiányában, akár 100% eltérést is adhat, ezért félrevezető lehet.

Viszont egy szóval sem addresszáltam, milyen lámpát teszel a motorodra, és miért, se azt, hogy milyen a fénye.

Majd a saját szememnek és az erre szolgáló műszeremnek elhiszem, ha látom/mérem, hogy egy 6W COB LED nagyobb fényáramot ad, mint egy 35W halogén izzó. Ez az egy dolog, ami nekem kérdőjeles, és nem azért mert te állítod, hanem mert technikailag nem látom alátámasztva. Természetesen léteznek olyan LED-ek, amelyek tudnak 150 lm/W-ot vagy afölött, de amit a te képeden látok, az biztosan nem olyan.

Összehasonlításul: az OSRAM (aki eléggé otthon van világításban, meg nem kis ismeretlen cég) motorkerékpárokhoz gyártott 40 W-os LED-es fényszóró izzója ~4500 lument tud, az pedig alig több, mint 110 lm/W. Mindez a saját, patenttel védett LED chipjükkel.


Ha kiderült, hogy japán az izzód, akkor bizonyára van valami márkaneve, típusszáma is. Japán gyártó legalább olyan pontosan specifikálja, milyen LED-et tesz a termékébe, mint a német, és akkor ezt ki lehet deríteni.

Nem akarlak elkedvetleníteni, de a képeden látható LED-es izzó (mint mellette a másik három is) kínai gyártású. Ha van rajta "Made in Japan", ha nincs.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) ITI47 válasza NGY hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Szia!
Készséggel elhiszem Neked hogy sokkal tájékozottabb vagy LED ügyben. Én csak 1 hónapja kaptam azt a LED reflektor izzót, amit beépítettem a motoromba. Semmit nem tudtam arról a LED izzóról, amit kaptam, ezért a neten elolvastam a róla szóló információkat. Mindenhol 2X6W-osnak írják, mindenhol 800 LM-t írnak e fény teljesítményére. Van ahol Kínainak, van ahol Japánnak írják, én már azt is elhiszem hogy a Japán is Kínai.
Betéve a 35W-os halogén izzó helyére, azt bátran merem állítani hogy jóval erősebben világít.
De én nem a LED-ről írtam elsősorban, hanem arról a feszültségszabályzóról, ami idáig sokaknak okozott fejfájás és amiben, úgy gondolom sokaknak tudnák segíteni a megoldásban.
(#) sonny007 hozzászólása Dec 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Ehhez a kapcsoláshoz nincs valakinek használható NYÁK terve sprint layoutba?
Előre is köszönöm a segítséget
(#) attika válasza sonny007 hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Valahol van ha minden igaz, mennyire sürgős?
(#) sonny007 válasza attika hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Amikor megtalálod Napokban ha esetleg van időd megkeresni.
(#) kissattila88 válasza sonny007 hozzászólására (») Dec 25, 2017 /
 
Nézd át hogy jól rajzoltam meg e.
(#) sonny007 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Átnéztem szerintem igen jó. De posztoltam egy fb-os csoportban ahol több szem többet lát alapon nézzék át ők is

Nagyon szépen köszönöm.
Kellemes Ünnepeket Kívánok
(#) kila válasza sonny007 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Itt az enyém...
(#) sonny007 válasza kila hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
(#) kila válasza sonny007 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Használd egészséggel!
(#) anti2 hozzászólása Feb 26, 2018 /
 
Sziasztok!

Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
12V 60W-os gyújtáshoz szeretnék feszültség szabályzót építeni. A mociból (Orion Gizmo) valaki kioperálta a feszültség szabályzót, a robogókba valók pedig aksi nélkül nem szabályoznak.

Akumulátor nincs a motorba, egyenirányításra nincs szükség. Egyfázisról van szó, a világítást kellene csak megoldani, mert alapjáraton 7-8 Volt a feszültség, max. fordulaton 40 Volt, ami elintézi az izzókat.

Találtam a neten valamit, ha esetleg valaki ránézne, ez nekem megfelelne-e?

rectifier.jpg
    
(#) kila válasza anti2 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Semmiképp nem jó, neked az -EWR- nevű kapcsolás kell.Itt olvashatsz róla.
Üdv!
(#) ITI47 válasza anti2 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Szia!
"alapjáraton 7-8 Volt a feszültség, max. fordulaton 40 Volt, ami elintézi az izzókat."
Ha 60W-os a világítótekercsed, akkor 60W-os izzó kell bele, azt nem veri ki. Próbáld csak ki.
(#) anti2 válasza kila hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Szia Kila!
Köszi a tanácsot, belenéztem abba amit javasoltál. Megpróbálom az egyik haverommal megépíteni, ha sikerül, majd jelentkezem.
Üdv.
(#) anti2 válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Szia Iti47!
Nem rossz az ötlet, csak hosszú távon az irányjelzőket és a hátsófék lámpát is szeretném majd aktívvá tenni, ezért nem szerettem volna ekkora teljesítményű izzót használni.
Megpróbálkozunk az -EWR- kapcsolással.
Azért köszi és üdv.
(#) ITI47 válasza anti2 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Örülök hogy válaszoltál, mert egy hosszú, nehéz, buktatókkal teli munkától szeretnélek megkímélni.
Én végigcsináltam ezt, tudom miről írok. Ha csak világítást szeretnél egyelőre, akkor a legjobb megoldás, amit írtam. Gondolj csak bele, 50 évvel ezelőtt is csináltak motorokat, mindegyiken volt világítás, fesszabályzó egyiken sem. (Pannónia, Danuvia, Berva, Puch, stb.) A generátor teljesítménye határozta meg az izzó teljesítményét. Amit Te szeretnél azt csak egyenáramú rendszerrel lehet megcsinálni. Amit én tavaly ősszel megvalósítottam, az LED-es világítás, akku nélkül. Van a motoromon index, féklámpa is, az is LED-es, de külön rendszeren, a világítástól független. Ha érdekel, szívesen írok róla.
(#) anti2 válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Nos az a helyzet, hogy kb. 25 éve javítgatom a kétkerekűeket, számtalan MZ-be szereltem már Tomos gyújtást(Szlovén 12V 50-től 80W-ig terjedő megszakító és jeladó nélküli gyújtások (itt 180 fokonként van szikra, mert a mágnes pólusváltását érzékeli az elektronika)) hogy ne kelljen akumulátor. Az egyik haverom OLD TIMER 250-es BMW-je is ezzel a gyújtással ketyeg.
Ezeknél a Tomos(Automatic és APN) motoroknál a gyári feszültség szabályzó 1 illetve 3 pólusú, lényeg, hogy van hozzájuk váltóáramú indexrelé is. Visszatérve a fesz. szabályzóra régebben nagyon olcsó volt, de ma már nehezen beszerezhető és drága.
Ezért gondoltam arra, hogy megpróbálkozunk az építéssel, mert 4-5 darabot felhasználok belőlük évente.
Már egy ideje robogó jeladós gyújtásokat szerelek MZ-kbe,
Itt nálunk(Vajdaság) robogókhoz nagyon olcsó az alaplap a mágneskerékkel(10 euro alatt), az elektronika(2-3 euro) és a trafó(szintén 2-3 euro) is rendkívül olcsó, egyedül a robogó fesszabályzót(kb. 2 euro) aksi nélkül nem tudom használni, a Tomos-é pedig majdnem annyi mint az egész eddig felsorolt gyújtás.
Azon is gondolkodtam, hogy megpróbálunk szétszedni egyet, és beazonosítjuk a benne lévő alkatrészeket.
(#) sevenhill válasza anti2 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Ismerek Horgoson egy gyártót (személyesen is),mind Tomoshoz, mind más motorokhoz, munkagépekhez rengeteg elektromos alkatrészt gyárt. Ha érdekel, privátban (mert ugye ez itt nem a reklám helye) megadom az elérhetőségét. Lehet, hogy ő tud segíteni.
Esetleg én annyival tudok segíteni, hogy van egy motor, már volt ilyen nálam: A Derbyre hasonló, "Motor Hispania Furia" . Abban sincs akkumulátor, mégis van rajta még index is. (Elektronikus) A motornak esetleg elő tudom bányászni a kapcsolási rajzát.
(#) anti2 válasza sevenhill hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Szia Sevenhill!
Az nagyon jó lenne. Horgos nincs is túl messze tőlem. wajdaantikukacgmailpontcom az e-mail címem. Várom a jelentkezésed.
Üdv.
(#) sevenhill válasza anti2 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
anti2 , elküldtem email-ben a horgosi gyártó elérhetőségét.
Privátban többen is kérték a Motorhispania Furia kapcsolását. Itt a link:http://www.motelek.net/schema/motorhispania/mh_furia_wiring.png
Az eredeti forrása az egész gépkönyvvel, finnül (utolsó lapon a kapcsolás):http://www.mopo.fi/kasikirjat/MH_Furia_manual.pdf
(#) ITI47 válasza anti2 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Szia!
Én ezt építettem meg, ezekkel a LED-es izzókkal. A fekete doboz a fesszabályzó. Én végül 20W-os világítótekerccsel, és 12V-os zéner diódával csináltam meg. A 20W-s világító tekercs bőven elég mindenhez, mivel a LED-es reflektor izzó 6W-ot fogyaszt, a hátsó lámpa 2W-os. LED-es indexnek 2x3W elég és a féklámpába sem kell 5W-osnál nagyobb.
(#) ITI47 válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Az lemaradt hogy a fesszabályzóban lévő alkatrészek összesen 850 FT-ba kerültek, itt nálunk.
(#) anti2 válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Ez igen! Profi munka.
Ezért szeretném én is megcsinálni a váltóáramú változatot, mert nem nagy összegből meglenne szerintem. Sevenhill-től kaptam egy hozzám közeli szaki elérhetőségét, de még nem sikerült a kapcsolatfelvétel. Időközben sikerült szereznünk egy Hero Gizmo feszültségszabályzót szinte ingyen, amit szét fogunk szedni, mert ez a Tomos-ok fesszabályzójával teljesen megegyezik, ami a működését illeti.
Majd beszámolok ha sikerül továbblépnünk.
Üdv.
(#) ITI47 válasza anti2 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Szia!
Alaposan áttanulmányoztam ezeket a fesszabályzókat, de olyant, amelyik akku nélkül is működik, csak ezt találtam. Egyébként erre is lehet tenni akkut. Nem gondolkodtál még azon hogy LED-es világítást csinálj? Erős, fehér fénye van, a kis motoromban eddig 35W-os halogén volt, de azt simán veri ez a LED izzó. Annyit kell tudni róla hogy 2x6W-os áramgenerátoros, beépített átkapcsolóval van ellátva, a működési feszültsége 8-80V egyenáram. Én a barátomtól kaptam, már 10 Euro alatt beszerezhető. Az az elektronika, amit csináltam hozzá, mint írtam 850 Ft, alkatrészáron, a többit én csináltam hozzá. Képeket csináltam a belsejéről, a panelról stb. Ez egy sönt szabályozó, 10A-os egyenirányítóval, 25A-os tranzisztorral. 20W-os világító tekerccsel nem lehet tönkretenni.
Az index is LED-es 2x3W-os Power LED-ekkel, fényereje azonos a 21W-os hagyományos izzóéval. Én terveztem, készítettem el. A motor világításától független, 2 db Li-Ion 2600mA/h-ás akkuról működik, amit félévenként elég egyszer tölteni. A féklámpa is arról működik.
A motorom egy KTM Hobby3, Puch Z50 kétsebességes blokkal, Puch Hero elekteronikus gyújtással. Tudomásom szerint felszerelhető rá a Tomos gyújtása is. Eddig nem hallottam arról hogy létezik Tomos elektronikus gyújtás, írnál róla pár szót, esetleg tudnál feltenni képet róla? Nagyon érdekelne. Köszönöm előre is.
Üdv.
(#) kiborg válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Szia!

EZT a feszültségszabályzót megépítettem és működik.
Csak a Lichtanker és Masse pontok közti részt csináltam meg. Szépen dolgozik. Meg fogom építeni az akkutöltő részt is, de úgy, hogy Lichtanker és a Ladeanker bemeneteket összekötöm. Így lesz 3 db vezetékem. 1 GND 1 AC 1 DC-Akku.

Üdv
(#) ITI47 válasza kiborg hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Szia!

Elhiszem hogy tökéletesen működik. Ezt gondolom hagyományos izzós világításra használod. A rajz alapján én úgy látom hogy ez a szabályzó 2 külön tekercsről működik. 1. világító tekercs sönt szabályzással, 2. töltőtekercs soros szabályzással. Te a világító tekercsről akarod megoldani mindkét funkciót? Biztos hogy jó lesz úgy? Kívánom hogy sikerüljön.

Üdv.
(#) kiborg válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Szia!

Igen, hagyományos izzóhoz használom.
Azért gondolom, hogy jó lesz úgy,mert láttam egy gyári rajzot(amit most persze nem találok) ahol gyárilag így volt megoldva a töltés és a szabályzás egy modullal egy tekerccsel.
Viszont az is igaz, hogy a legtöbb helyen úgy van, hogy a világítástekercsre van még némi plusz menet tekerve és az megy a töltés elektronikára.

Viszont érdekes az Aprilia RS 50, ahol a szabályzott AC-t egy diódával egyenirányítják és megy az akkura. És gyári megoldás.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) kiborg válasza kiborg hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Megtaláltam: Rieju RS2 -re keress rá. 3KJ szabályzót használ, és a töltés és szabályzott AC közösítve van.
Bővebben: Link
Azon is egy Ducati Energia gyújtás van(mint nekem).
Viszont tény, hogy elterjedtebb, hogy az akkut nagyobb feszültségről töltse,ezért van másik tekercs, vagy a világítás tekercsre még pár menet feltekerve pluszba.
(#) ITI47 válasza kiborg hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Egyszerű a megoldás, mérd meg hogy mekkora a szabályozott feszültség. 14V-nál bőven többnek kell lenni hogy a soros szabályzón eső feszültség után is legyen töltőfeszültség. Lehetőleg ne max fordulaton mérd, hanem ahogy közlekedni szoktál.
(#) anti2 válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Szia!
Szívesen írok a Tomos gyújtásokról, képeket is rakok fel egy itteni temerini szerb webshop-ból valók. A legegyszerűbb a 12V50W-os (lásd a képen) jeladó nélküli. Van ugyanez 80W-os kivitelben is, a gerjesztő tekercs fölött van még egy vékony világító tekercs, ami össze van kötve a nagyobbal. Ezenkívül vannak kisebbek 80W-osak, csillag alakúak (3+1 (kép)), itt van jeladós is és jeladó nélküli is. A jeladó nélküliek elektronikája egyben van a trafóval(kép), ez mindegyik jeladó nélküli gyújtáshoz megfelel. Ezeket a kisebb jeladó nélküli gyújtásokat szerelgettem a régi 6V-os MZ-kbe, hogy ne kelljen akkumulátor. Kipréseltem a dinamó közepét és beleesztergáltam a Tomos mágneskerék közepébe. Az alaplapot kellett csak néhány mm-t megemelni egy nagyobb alumínium „alátéttel”. Itt kellett még a váltóáramú feszültség szabályzó(kép) és kész is volt minden.
Következő: »»   42 / 56
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem