Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Infra adó-vevő
Lapozás: OK   2 / 2
(#) elektronikaforever hozzászólása Okt 5, 2013 /
 
Szép jó napot mindenkinek
még elég kezdő vagyok az elektronikában, de szeretnék építeni egy infra adó-vevőt (távirányítós autóhoz). tudna valaki küldeni kapcsolási rajzot az adóról illetve a vevőről is? (azt szintén megköszönném, hogyha le is írná az alkatrész típusát. Pl: ne csak úgy hogy R1, hanem hogy hány Ohm-os az az ellenállás.) Előre is köszönöm.
(#) jdani hozzászólása Aug 25, 2014 /
 
Sziasztok. Van egy PICes infravevőm, ami 2 sávos. A vevő TSOP4838. Ehez keresnék adót. Egy távirányító az egyik kanál, a másik kanál pedig egy lehető legkisebb adó. Ezzel próbálkoztam, de nem jó. Ha jól tudom, a távirányító gomb lenyomásakor annak a kódnak amit villog, van eleje és vége. Viszont ennek a kapcsolásnak nincs. Itt csak állandóan villog a LED 38KHzen. Gondolom ez a gond. Tudna valaki egy egyszerű kapcsolást, ami működne?
(#) Hp41C válasza jdani hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Ebben a cikkben szerepel egy távirányító 36kHz -re. A programját át lehetne írni 38 kHz -re.
(#) jdani válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Kösz.. Azt hiszem egyszerűbb lesz megíratni valakivel egy 12F629be...
(#) aspine hozzászólása Ápr 16, 2015 /
 
Üdv!
Egy projekt keretén belül IR adó és vevő áramköröket szeretnék tervezni, amiket PIC mikrokontroller irányít. Olyan megoldást képzeltem el, hogy egy IR adó és a vevő is a maga áramkörében egy enkóderre illetve egy dekóderre lenne kötve, így a mikrokontrolleren UART-tal valósulna meg a kommunikáció. Sokat keresgéltem neten a témában, de nem igazán találtam egyedülálló enkóder illetve dekóder áramköröket, és kissé pazarlásnak érzem egy adóhoz vagy egy vevőhöz egy teljes MCP2120-ast használni, ráadásul erősen helykritikus a nyák kialakítása. Ennek a megvalósításához kapcsolódó ötleteket megköszönném!
Edit: IR adó alatt IR diódát, IR vevő alatt IR fototranzisztort értek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2015