Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tápegységgel kapcsolatos kérdések
Lapozás: OK   126 / 171
(#) proli007 válasza frissadam hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Amit számoltál az jó, ha a kondi 10µF és az ellenállás 5k. De minek a tápja ez, hogy elvisel egy 5k soros ellenállást? Mert RC szűrő "nagy hibája", hogy egyenáramon is esik feszültség rajta. A másik, hogy az ellenállás a negatív ágban van. Mai készülékeknél szinte mindenhol a negatív a GND közös pont. Hogy lehet oda szűrőtagot (ellenállást) tenni?
Ha növeled az ellenállást csökken a tápfeszültség. Nyilván egy szint alatt torzítani fog.
A kondit pedig nem a betáplálás oldalra kell tenni, hanem a táplált eszközzel párhuzamosan. Hiszen a zaj az aksi felől érkezik, és megy a mikrofon felé, nem fordítva.
Ha a kondit növeled és nő a zaj, lehet a kondi negatív pontja nem jó helyre csatlakozik. Lehet földhurokból szedi össze a zajt, és így növelve a kondit, csökken az impedancia és az zajt vezet a földelés felé.
Tehát várhatóan az ellenállást csökkenteni kell, a kondit lényegesen növelni és a tápbekötés pontját meghatározni, hol megfelelő.
Egyébként pedig a kiszámolt törésponton a csillapítás -3dB. Az felett pedig dekádonként -20dB az egyszerű RC kör csillapítása. Természetesen a kondi minősége (ESR) is számít a szűrendő frekin. Tehát a szűrésnél a töréspont és a zaj frekvenciájának távolsága a mérvadó.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2018
(#) Doky586 válasza frissadam hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Ez csak ~8dB csillapítást ad a zavaró feszültségen az adott frekvencián, de neked több száz decibel csillapításra volna szükséged a tápágban.. ennek megfelelően méretezd át..
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2018
(#) frissadam válasza proli007 hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Bocs! Elrontottam a rajzot. Az ellenállás a tápágban van.

szűrés.png
    
(#) Massawa válasza frissadam hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Itt van egy tipikus leválasztás.
( csak gyorsan az internetröl.)

A 4,7 kOhm meg az 56 kOhm ellenállások a kondikkal ( jobbrol balra kell értelmezni) blokkolja ez egyes fokozatokat a +30V tápról. Nyilvánvalo, hogy mindegyik fokozaton egy keveset esik a feszültség (ezt kell kiszámolnod) ami pontosan leválasztja az érzékeny fokozatokat a +30V betápról.

IMG_3032.GIF
    
(#) Kari55 hozzászólása Márc 12, 2018 /
 
Sziasztok!
Rendelni szeretnék egy a mellékletben szereplő tápegységet, csak az lenne a kérdésem, hogy az US szabványos hálózati kábel helyett használható-e az EU szabványos (mint a számítógép tápkábele)?
Köszönöm.
(#) proli007 válasza Kari55 hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Hello! Talán a tápegység adatlapját kellene megnézni, és egyáltalán képes-e 230V fogadására.
(#) Kari55 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Szia, bocs most kerültem gépközelbe, Erről lenne szó.
(#) proli007 válasza Kari55 hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Ezek szerint megoldható, mer a képen is és a leírásban is az szerepel, hogy a hátlapi kapcsolóval átváltható 230V-ra..
(#) Kari55 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 12, 2018 /
 
Köszi, én is így gondoltam!
(#) hg6dab válasza Kari55 hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Egy dologgal számolnod kell: Ezeknél a tápoknál az árammérő sönt rossz helyen van. A kijelző áramfelvételét is beleméri. Ez néha zavaró lehet.
(#) Kari55 válasza hg6dab hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Szia.
Idézet:
„árammérő sönt rossz helyen van”
ezt lehet "orvosolni"?

Ez a táp a rákapcsolt áramkör áramfelvételét is mutatja. Jól gondolom?
(#) hg6dab válasza Kari55 hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Szétszedve nem láttam a készüléket, hogy lehet-e módosítani. A rákapcsolt áramkör áramfelvételét méri, csak üresben 200mA körüli értéket mutat és ehhez méri hozzá a táplált készülék felvételét. Kivonással megkapod persze, csak bosszantó.
(#) Kari55 válasza hg6dab hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Köszi, ez így nekem megfelel. szerintem. A puding próbája....
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2018
(#) blasigyuri hozzászólása Márc 18, 2018 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Megépítettem egy tápegységet LM 338 stab IC-vel, a gyári ajánlott kapcsolás alapján.
Tökéletesen sikerült, egyet kivéve. Ahogy megterhelem, akár milyen kicsivel is, rögtön visszaesik a beállított feszültség jó pár volttal. Elméletileg 5 amper a terhelhetősége.
Nem tudom mi tévő legyek, már cseréltem IC-t is, az sem segített. 20000mf puffer elkó,
brutál hűtőborda, stb.
Előre is köszönöm ha valaki érdemben tud segíteni.
(#) ferci válasza blasigyuri hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Szia!
Tedd fel azt a rajzot, amit ténylegesen megalkottál. Érték mindenhol, trafó, graetz adatok, 338 bemenő feszültség és a beállított kimenő feszültség ( adatlap: dropout voltage ábra )..
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
(#) erbe válasza blasigyuri hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Mekkora a kívánt kimenő feszültség és mennyi a tápláló trafó AC feszültsége?
(#) Tibor321 hozzászólása Márc 18, 2018 /
 
Sziasztok,

Lenne egy kerdesem: diesel motort szeretnek elektromosra cserelni. Adott tehat egy dc motor ami 72 volt, nevleges 3kw, max 6 kv. Ezt a motort szeretnem meghajtani a 220V-os halozaton kivulrol. Viszont nem talalom, hogyan lehet taplalni egy ekkora motort hosszutavon?

Arra gondoltam, hogy epitek egy kb. felora uzemre alkalmas akkupakkot - 24S10P - es azt toltenem egy diesel generatorrol - a 18650-es jobb cellakat lehet tolteni 1750 mAmperrel, igy a 40-80A aramfelvetelt ellensulyozni tudom.

Szerintetek jarhato ez az ut?

A kovetkezo problema viszont hogy ehhez a diesel generator 24 V dc aramat at kell alakitanom 72V dc-re, mindezt 80 Amperrel - ilyen Dc-Dc atalakitot viszont nem talalalok.

Mit tegyek tehat? epitsek 3db 24 Voltos alternatort a generatorba?

Az egesz cucc egy vitorlasba kerulne, amiben jelenleg egy yanmar diesel van, ami a valtoval egyutt 230 kg - a DC motor es egy diesel generator ennel kb. 100 kiloval konnyebb lenne es a gazolaj fogyasztasa is fele lenne a jelenlegi motornak - legfokepp pedig a zaj es a vibracio jelentosen csokkenne.

Elnezest az ekezetek hianya miatt.

Minden eszrevetelt koszonok.

Udv.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
(#) kukuri hozzászólása Márc 19, 2018 /
 
Üdv!

LED tápegységeket szeretnék párhuzamosan összekötni. Az ok a következő.
Több led világítási kört akarok kiépíteni. Ehhez kell több mint 2000W teljesítményű tápegység.
Az elv az lenne hogy 4db 500W-os tápegységet összekötnék és ebből táplálnám a ledszallagokat.
Mivel az esetek többségében nem lesz minden ledszallag egyszerre használva ezért csak annyi tápegységet lenne bekapcsolva amennyire éppen szükség van. Az esetek többségében 200-250W led körről beszélünk.
A ki/be kapcsolások mikrovezérlővel lennének megvalósítva.

A kérdés hogy milyen módon köthetem össze a tápegységek kimeneteit? Elég a tápegységeket egy diódával védenem vagy ettől jóval bonyolultabb kapcsolás kell? 12V kapcsolóüzemű tápegységekről beszélünk.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
(#) proli007 válasza kukuri hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Hello! Őszintén szólva, én nem kötném össze a tápokat. Az oka számtalan. De egy lehet, hogy azt sokkal nehezebb szétosztani a szalagok között. Így is több betáplálási pontot kell majd kialakítanod, minél nagyobb a terhelhetőség annál körülményesebb az egyenletes elosztás.
(#) Bakman válasza Tibor321 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Van itt egy-két érdekes dolog. 1750 mA = 1,75 A, tehát kellene "pár" 18650-es cella. 24S10P akkucsomagból is kellene "pár" darab. Egy akkuba több energiát kell tölteni, mint amennyit a töltés után ki lehet venni belőle, lévén a töltés messze nem 100 %-os.

A diesel motor - generátor - akkucsomag - villanymotor átalakítás jóval több veszteséget okoz, mintha a diesel egyből a hajócsavart hajtaná. Nemhogy csökkenne a fogyasztás, nőne.
(#) Tibor321 válasza Bakman hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia,

koszi a hozzaszolast. A helyzet igazabol bonnyalultabb: a hajonkban levo Yanmar diesel tobb mint 30 eves, igy kerdes hogy meddig birja meg. Masreszt a zaj es rezonancia ami a hasznalataval jar, nagyban rontja a komforterzetet (egy konnyebb generatort konnyebben szigetelhetunk). Harmadreszt a diesel tank a motor mogott van es nem lehet hozzaferni, tisztitani, ami miatt a szmotyis gazolaj eldugitja a szuroket ami miatt a motor leall epp az eros hullamzasban . NEgyedreszt a motor es benzintank takarja a kormanyszerkezetet amihez pedig fontos lehet hozzaferni ha elromlik. Szoval tenyleg sok oka van amiert a cseret tervezem.

A jelenleg kaphato "gyari" elektromos atalakitasok tobbnyire 1 ora uzemre eleg akkupakkot hasznalnak, ami kb. a kikotobol ki/behajozasra eleg. A mi hajonk oceankepes es szeretnenk is megorizni ezt a kepesseget - ezert gondoltam generatorra.

Egy 6 kw-os generator szerintem eleg energiat termellhet, mivel a dc motort max. 3 KW-on tervezzuk tartosan hasznalni (ekkor mar eleri a jelenlegi diesel max. nyomatekat es propeller fordulatszamat.

Az igazi kerdes hogy pl. harom 24V-os alternatort ossze tudok-e sorosan kapcsolni hogy 72V-ot adjanak?

Udv.
(#) erbe válasza Tibor321 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
3 hengeres dízel Yanmar traktormotor ~50 kg, kicsi, csendes, 10 kW-os. Vízhűtésű. Ha ezt 3 kW terheléssel használod, még csendesebb. Nem kell közvetlenül összekötni a hajócsavar tengelyével, hiszen a traktorban is áttételekkel, kardánokkal hajt. Nem kell feltétlen traktorváltóban gondolkodni. Nem tudom, a tied milyen, de iszonyatos súlyokról regélsz. Kisebb személyautó váltója 15-20 kg. Csak a kuplungházhoz kell illeszteni. Minden együtt 100 kg alatt lehet.
(#) Tibor321 válasza erbe hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia Erbe,

ha gondolod, nezz utana: motor - Yanmar 4JH2E, marine gear: KBW20. Egyutt 226kg (az adatot a gepkonyveben talaltam). A hajomotorok kicsit nehezebbek az autok motorjanal.. A dizeltank amugy 160 liter es nagyobb utakon meg 100 litert viszunk kannakban... a tengeri vitorlasok kicsit masok mint amit itthon az autoknal megszoktunk.
Igen, hasonlo motorban gondolkodom mint amit ajanlottal, de inkabb a Perkins 402D-05G motort neztem ki - ez kethengeres es ami fontos, vizhuteses. Viszont ha van jobb otleted kis vizhuteses, ismert markaju dizel motorrol, szivesen veszem. Valtoban egyaltalan nem gondolkodom, egy dc generatort tervezek mindossze ami a dizel fotengelyerol szijhajtassal porgeti az alternatorokat.

Az akkupakk tenyleg karcsu lesz, de mindossze arra kell hogy a generator mar kezdeti aramfelvetellel induljon (pl. egy perccel a dc motor inditasa utan) es hogy az akkupakk rugalmasan es egyenletesen adja le az energiat a Kontolleren keresztul a motornak - mikozben a generator egyenletesen tolti az akksikat. Ha 200 db 18650-es cellabol all az akkupakk es 72v 42 Ampert vesz fel a motor, akkor az 210 mAmp cellankent. A 6 kw-os generatorral ennyit siman vissza tudok tolteni (tobbet is), igy vegulis mukodhet. Ha ez az elgondolas rossz, kerlek szolj.
Udv.
(#) erbe válasza Tibor321 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Erről már nem is írtam, hiszen korábban leírták, hogy teljesen értelmetlen az elgondolásod.
Amit én ajánlottam, nem tudom, milyen típusú, de az is vízhűtéses. Először a saját traktoromhoz akartam megvenni, de azzal nem lehetett volna levizsgáztatni. Maradt az eredeti Lombardini 1hengeres dízel töf-töf. 100 kg
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
(#) Tibor321 válasza erbe hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia, miert is ertelmetlen? Melyik resze? Hogy egy 6 kw-os dc generatorral akarok taplalni egy 3kw-os motort? Vagy hogy koze rakok egy akkupakkot? Mi ezen a "teljesen" ertelmetlen?
(#) Bakman válasza Tibor321 hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Ha jól értem a felvetést, akkkor az akkupakk neked csak arra kell, hogy egyenletes feszültséget/áramot kapjon a villanymotor. Emiatt teljesen felesleges.

Hajóról van szó, gondolom itt nem okoz túl nagy problémát, ha a diesel beindulása után várni kell kb. egy percet, amíg normalizálódik a fordulat/feszültség. Igen, három db. 24 V-os tápegységet sorba lehet kötni, ha ez a cél.
(#) Tibor321 válasza Bakman hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Szia Bakman,

koszonom a valaszod.
Udvv.
(#) kukuri válasza proli007 hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Hali!
Egy kicsit bővebben kitudnád fejteni? Elfogadom ha nem egy használható ötlet amit kitaláltam. Csak szeretném megérteni hogy miért.
(#) erbe válasza Tibor321 hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Korábban már leírták. Több része is értelmetlen. Hatásfok csökkenést okoz a mechanikai energia elektromossá alakítása, majd további csökkenést az újra mech. energiává alakítás. Ezt még megfejeli a töltés-kisütés energiavesztesége. Súlycsökkenésed se lesz. Mire összerakod a motor+3 db generátor+akku+motorvezérlő+motor együttest, szerintem legalább súlynál vagy, ha ugyan nem több. Egyetlen előnye lenne. A dízelmotor indítás nélküli csendes manőverezési lehetőség.
(#) proli007 válasza kukuri hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Hello! Inkább azt javaslom, olvass bele abba topikba, ahol Led-sorokat használnak és nézd meg mennyi gond van azok táplálásával. Ott árhatóan fognak használható miérteket/ötleteket adni.
Következő: »»   126 / 171
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem