Fórum témák
» Több friss téma |
Amit számoltál az jó, ha a kondi 10µF és az ellenállás 5k. De minek a tápja ez, hogy elvisel egy 5k soros ellenállást? Mert RC szűrő "nagy hibája", hogy egyenáramon is esik feszültség rajta. A másik, hogy az ellenállás a negatív ágban van. Mai készülékeknél szinte mindenhol a negatív a GND közös pont. Hogy lehet oda szűrőtagot (ellenállást) tenni?
Ha növeled az ellenállást csökken a tápfeszültség. Nyilván egy szint alatt torzítani fog. A kondit pedig nem a betáplálás oldalra kell tenni, hanem a táplált eszközzel párhuzamosan. Hiszen a zaj az aksi felől érkezik, és megy a mikrofon felé, nem fordítva. Ha a kondit növeled és nő a zaj, lehet a kondi negatív pontja nem jó helyre csatlakozik. Lehet földhurokból szedi össze a zajt, és így növelve a kondit, csökken az impedancia és az zajt vezet a földelés felé. Tehát várhatóan az ellenállást csökkenteni kell, a kondit lényegesen növelni és a tápbekötés pontját meghatározni, hol megfelelő. Egyébként pedig a kiszámolt törésponton a csillapítás -3dB. Az felett pedig dekádonként -20dB az egyszerű RC kör csillapítása. Természetesen a kondi minősége (ESR) is számít a szűrendő frekin. Tehát a szűrésnél a töréspont és a zaj frekvenciájának távolsága a mérvadó. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2018
Ez csak ~8dB csillapítást ad a zavaró feszültségen az adott frekvencián, de neked több száz decibel csillapításra volna szükséged a tápágban.. ennek megfelelően méretezd át..
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2018
Bocs! Elrontottam a rajzot. Az ellenállás a tápágban van.
Itt van egy tipikus leválasztás.
( csak gyorsan az internetröl.) A 4,7 kOhm meg az 56 kOhm ellenállások a kondikkal ( jobbrol balra kell értelmezni) blokkolja ez egyes fokozatokat a +30V tápról. Nyilvánvalo, hogy mindegyik fokozaton egy keveset esik a feszültség (ezt kell kiszámolnod) ami pontosan leválasztja az érzékeny fokozatokat a +30V betápról.
Sziasztok!
Rendelni szeretnék egy a mellékletben szereplő tápegységet, csak az lenne a kérdésem, hogy az US szabványos hálózati kábel helyett használható-e az EU szabványos (mint a számítógép tápkábele)? Köszönöm.
Hello! Talán a tápegység adatlapját kellene megnézni, és egyáltalán képes-e 230V fogadására.
Szia, bocs most kerültem gépközelbe, Erről lenne szó.
Ezek szerint megoldható, mer a képen is és a leírásban is az szerepel, hogy a hátlapi kapcsolóval átváltható 230V-ra..
Egy dologgal számolnod kell: Ezeknél a tápoknál az árammérő sönt rossz helyen van. A kijelző áramfelvételét is beleméri. Ez néha zavaró lehet.
Szia.
Idézet: ezt lehet "orvosolni"?„árammérő sönt rossz helyen van” Ez a táp a rákapcsolt áramkör áramfelvételét is mutatja. Jól gondolom?
Szétszedve nem láttam a készüléket, hogy lehet-e módosítani. A rákapcsolt áramkör áramfelvételét méri, csak üresben 200mA körüli értéket mutat és ehhez méri hozzá a táplált készülék felvételét. Kivonással megkapod persze, csak bosszantó.
Köszi, ez így nekem megfelel. szerintem. A puding próbája....
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2018
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Megépítettem egy tápegységet LM 338 stab IC-vel, a gyári ajánlott kapcsolás alapján. Tökéletesen sikerült, egyet kivéve. Ahogy megterhelem, akár milyen kicsivel is, rögtön visszaesik a beállított feszültség jó pár volttal. Elméletileg 5 amper a terhelhetősége. Nem tudom mi tévő legyek, már cseréltem IC-t is, az sem segített. 20000mf puffer elkó, brutál hűtőborda, stb. Előre is köszönöm ha valaki érdemben tud segíteni.
Szia!
Tedd fel azt a rajzot, amit ténylegesen megalkottál. Érték mindenhol, trafó, graetz adatok, 338 bemenő feszültség és a beállított kimenő feszültség ( adatlap: dropout voltage ábra ).. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
Mekkora a kívánt kimenő feszültség és mennyi a tápláló trafó AC feszültsége?
Sziasztok,
Lenne egy kerdesem: diesel motort szeretnek elektromosra cserelni. Adott tehat egy dc motor ami 72 volt, nevleges 3kw, max 6 kv. Ezt a motort szeretnem meghajtani a 220V-os halozaton kivulrol. Viszont nem talalom, hogyan lehet taplalni egy ekkora motort hosszutavon? Arra gondoltam, hogy epitek egy kb. felora uzemre alkalmas akkupakkot - 24S10P - es azt toltenem egy diesel generatorrol - a 18650-es jobb cellakat lehet tolteni 1750 mAmperrel, igy a 40-80A aramfelvetelt ellensulyozni tudom. Szerintetek jarhato ez az ut? A kovetkezo problema viszont hogy ehhez a diesel generator 24 V dc aramat at kell alakitanom 72V dc-re, mindezt 80 Amperrel - ilyen Dc-Dc atalakitot viszont nem talalalok. Mit tegyek tehat? epitsek 3db 24 Voltos alternatort a generatorba? Az egesz cucc egy vitorlasba kerulne, amiben jelenleg egy yanmar diesel van, ami a valtoval egyutt 230 kg - a DC motor es egy diesel generator ennel kb. 100 kiloval konnyebb lenne es a gazolaj fogyasztasa is fele lenne a jelenlegi motornak - legfokepp pedig a zaj es a vibracio jelentosen csokkenne. Elnezest az ekezetek hianya miatt. Minden eszrevetelt koszonok. Udv. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
Üdv!
LED tápegységeket szeretnék párhuzamosan összekötni. Az ok a következő. Több led világítási kört akarok kiépíteni. Ehhez kell több mint 2000W teljesítményű tápegység. Az elv az lenne hogy 4db 500W-os tápegységet összekötnék és ebből táplálnám a ledszallagokat. Mivel az esetek többségében nem lesz minden ledszallag egyszerre használva ezért csak annyi tápegységet lenne bekapcsolva amennyire éppen szükség van. Az esetek többségében 200-250W led körről beszélünk. A ki/be kapcsolások mikrovezérlővel lennének megvalósítva. A kérdés hogy milyen módon köthetem össze a tápegységek kimeneteit? Elég a tápegységeket egy diódával védenem vagy ettől jóval bonyolultabb kapcsolás kell? 12V kapcsolóüzemű tápegységekről beszélünk. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Hello! Őszintén szólva, én nem kötném össze a tápokat. Az oka számtalan. De egy lehet, hogy azt sokkal nehezebb szétosztani a szalagok között. Így is több betáplálási pontot kell majd kialakítanod, minél nagyobb a terhelhetőség annál körülményesebb az egyenletes elosztás.
Van itt egy-két érdekes dolog. 1750 mA = 1,75 A, tehát kellene "pár" 18650-es cella. 24S10P akkucsomagból is kellene "pár" darab. Egy akkuba több energiát kell tölteni, mint amennyit a töltés után ki lehet venni belőle, lévén a töltés messze nem 100 %-os.
A diesel motor - generátor - akkucsomag - villanymotor átalakítás jóval több veszteséget okoz, mintha a diesel egyből a hajócsavart hajtaná. Nemhogy csökkenne a fogyasztás, nőne.
Szia,
koszi a hozzaszolast. A helyzet igazabol bonnyalultabb: a hajonkban levo Yanmar diesel tobb mint 30 eves, igy kerdes hogy meddig birja meg. Masreszt a zaj es rezonancia ami a hasznalataval jar, nagyban rontja a komforterzetet (egy konnyebb generatort konnyebben szigetelhetunk). Harmadreszt a diesel tank a motor mogott van es nem lehet hozzaferni, tisztitani, ami miatt a szmotyis gazolaj eldugitja a szuroket ami miatt a motor leall epp az eros hullamzasban . NEgyedreszt a motor es benzintank takarja a kormanyszerkezetet amihez pedig fontos lehet hozzaferni ha elromlik. Szoval tenyleg sok oka van amiert a cseret tervezem. A jelenleg kaphato "gyari" elektromos atalakitasok tobbnyire 1 ora uzemre eleg akkupakkot hasznalnak, ami kb. a kikotobol ki/behajozasra eleg. A mi hajonk oceankepes es szeretnenk is megorizni ezt a kepesseget - ezert gondoltam generatorra. Egy 6 kw-os generator szerintem eleg energiat termellhet, mivel a dc motort max. 3 KW-on tervezzuk tartosan hasznalni (ekkor mar eleri a jelenlegi diesel max. nyomatekat es propeller fordulatszamat. Az igazi kerdes hogy pl. harom 24V-os alternatort ossze tudok-e sorosan kapcsolni hogy 72V-ot adjanak? Udv.
3 hengeres dízel Yanmar traktormotor ~50 kg, kicsi, csendes, 10 kW-os. Vízhűtésű. Ha ezt 3 kW terheléssel használod, még csendesebb. Nem kell közvetlenül összekötni a hajócsavar tengelyével, hiszen a traktorban is áttételekkel, kardánokkal hajt. Nem kell feltétlen traktorváltóban gondolkodni. Nem tudom, a tied milyen, de iszonyatos súlyokról regélsz. Kisebb személyautó váltója 15-20 kg. Csak a kuplungházhoz kell illeszteni. Minden együtt 100 kg alatt lehet.
Szia Erbe,
ha gondolod, nezz utana: motor - Yanmar 4JH2E, marine gear: KBW20. Egyutt 226kg (az adatot a gepkonyveben talaltam). A hajomotorok kicsit nehezebbek az autok motorjanal.. A dizeltank amugy 160 liter es nagyobb utakon meg 100 litert viszunk kannakban... a tengeri vitorlasok kicsit masok mint amit itthon az autoknal megszoktunk. Igen, hasonlo motorban gondolkodom mint amit ajanlottal, de inkabb a Perkins 402D-05G motort neztem ki - ez kethengeres es ami fontos, vizhuteses. Viszont ha van jobb otleted kis vizhuteses, ismert markaju dizel motorrol, szivesen veszem. Valtoban egyaltalan nem gondolkodom, egy dc generatort tervezek mindossze ami a dizel fotengelyerol szijhajtassal porgeti az alternatorokat. Az akkupakk tenyleg karcsu lesz, de mindossze arra kell hogy a generator mar kezdeti aramfelvetellel induljon (pl. egy perccel a dc motor inditasa utan) es hogy az akkupakk rugalmasan es egyenletesen adja le az energiat a Kontolleren keresztul a motornak - mikozben a generator egyenletesen tolti az akksikat. Ha 200 db 18650-es cellabol all az akkupakk es 72v 42 Ampert vesz fel a motor, akkor az 210 mAmp cellankent. A 6 kw-os generatorral ennyit siman vissza tudok tolteni (tobbet is), igy vegulis mukodhet. Ha ez az elgondolas rossz, kerlek szolj. Udv.
Erről már nem is írtam, hiszen korábban leírták, hogy teljesen értelmetlen az elgondolásod.
Amit én ajánlottam, nem tudom, milyen típusú, de az is vízhűtéses. Először a saját traktoromhoz akartam megvenni, de azzal nem lehetett volna levizsgáztatni. Maradt az eredeti Lombardini 1hengeres dízel töf-töf. 100 kg A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Szia, miert is ertelmetlen? Melyik resze? Hogy egy 6 kw-os dc generatorral akarok taplalni egy 3kw-os motort? Vagy hogy koze rakok egy akkupakkot? Mi ezen a "teljesen" ertelmetlen?
Ha jól értem a felvetést, akkkor az akkupakk neked csak arra kell, hogy egyenletes feszültséget/áramot kapjon a villanymotor. Emiatt teljesen felesleges.
Hajóról van szó, gondolom itt nem okoz túl nagy problémát, ha a diesel beindulása után várni kell kb. egy percet, amíg normalizálódik a fordulat/feszültség. Igen, három db. 24 V-os tápegységet sorba lehet kötni, ha ez a cél.
Szia Bakman,
koszonom a valaszod. Udvv.
Hali!
Egy kicsit bővebben kitudnád fejteni? Elfogadom ha nem egy használható ötlet amit kitaláltam. Csak szeretném megérteni hogy miért.
Korábban már leírták. Több része is értelmetlen. Hatásfok csökkenést okoz a mechanikai energia elektromossá alakítása, majd további csökkenést az újra mech. energiává alakítás. Ezt még megfejeli a töltés-kisütés energiavesztesége. Súlycsökkenésed se lesz. Mire összerakod a motor+3 db generátor+akku+motorvezérlő+motor együttest, szerintem legalább súlynál vagy, ha ugyan nem több. Egyetlen előnye lenne. A dízelmotor indítás nélküli csendes manőverezési lehetőség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |