Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Én csak segíteni vagyok hajlandó, helyetted megcsinálni nem. Ha én megcsinálom, abból neked esetleg üzleti hasznod lesz merthogy abból megtanulni nem fogod, nekem semmi. Szerinted biztos jól van ez így.
(Édesapám ilyenkor mindíg azt mondta, meg ne egyem helyetted?) Különben sem vagy a főnököm, hogy feladatokat adjál nekem. Így, már sokéve nyugdíjan, a nejem bőven ellát feladatokkal.
Hali!!
Nem akarok én parancsolni senkinek!!!!csupán egy kérés volt ...semmi más!. Elnézést kérek!!!!
Ess neki, ha szükséged van rá. Keresd meg Ge Lee cikkét, olvasd át, ha szükséges, kérdezz.
Melyik topikban? Eesetleg egy link? Ppersze hogy megkeresném!
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
Moderátor által szerkesztve
Fórum fejlécben: Cikkek
Bővebben: Link Mondatvégi írásjelekből elég egy is. Viszont utána szóköz, és új mondat, kezdet nagybetű. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2018
Köszönöm.
Kedves Fórum Tagok!
Budapesten keresek olyan szakembert, aki transzformátor javítással foglalkozik. Fizikai méret fontossága miatt szeretnék javíttatni 3db AET60C típusú (20W-60W) transzformátort. Halogén izzó működtetéséhez kell. Input: 230V (AC), Output: 12V (AC). Több fővárosi elektronikával foglalkozó boltban jártam, újat nem lehet kapni, javítással kapcsolatban sem tudnak segíteni. E-bay rendelés több alkalommal sikertelen volt, így a javíttatással szeretnék próbálkozni. Kérem, hogy aki járatos a szervizelésben, vagy ismer megfelelő szakembert az kérem jelezze. Természetesen szeretném kifizetni a munkát. Köszönöm!
Erről a transzformátorról van szó ?
Ezt javasolnám helyette:
Bővebben: Link
A javíttatás többe kerül, mint egy új másik. Amit "gyuszo"javasolna, az megfelelőbb lenne.
A fizikai mérete miért fontos? Valamennyi helynek kell körülötte lenni, mert melegszik, a hűtése gondolom a szabad légáramra van bízva(?). Üdv!
Igen, ez az. Belátom legjobb megoldás, ha helyettesítem egy másik, új termékkel. Köszönöm szépen a segítséget!
Olyan helyre van beépítve, méretezve, hogy a hűtés a szabad légárammal még lehetséges. Nagyobb méretnél már el sem férne a transzformátor. Veszek újat és letudva a gond. Köszönöm szépen a segítséget!
Sziasztok!
EI, és M vasmagok szabványos méreteiről van valakinek valami dokumentációja? A sztori egyébként az hogy: Van itt nálunk egy izzító kályha, a trafója 16kVA pri: 380V/41.2A (15.998kVA) sec:120V/100A (12kVA). A 16kVA elég lenne, ha kijönne szekunderen biztonsággal. De nem. Már most 148A jön ki belőle. A primer oldali JUMO tirisztoros szabályozás miatt 40%-os gyújtással sec:48V mellett trueRMS-el mérve mindent 7.2kW teljesítmény felvétel. Tehát új trafót kell terveztetni, a gond úgy tűnik az, hogy a 120V-ot vésték kőbe anno 25 éve, aztán ami drót ráfért (de az csak 100A)-t tud. Nos annak rendje módja szerint van kényszerhűtés, elmelegedések stb stb... Nem üzembiztos. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
Szervusz!
M vasból 180-200VA a vége, szerintem nem használható céljaidra ekkorka. E I -ből van akármekkora is ott érdemes megnézni, ahonnét be is szerezhető - guglit neki.
3 napja csak guglizok, és EI magokra kerestem. De nem találok semmi táblát. Csak játéktrafó táblázatok vannak.
Ne is keress ekkora teljesítményhez EI-t, szalagvasat keress; azaz olyan csíkokat, amiből a nagyobb trafókat összerakják. Pl. 8(10)×50 cm, és hasonló. Ezekből kell kirakni a megfelelő alakot: köpeny, vagy mag(lánc). Ha minden kötél szakad (nem lelsz), írj privátot, van >50 kg.
Ilyen nagyságrendű trafókat "I" lemezekből szokás kirakni, és egyedileg, vagy meghatározott célra megrendelésre készülnek sorozatban.
Meg is tervezik a megadott adatokkal, ha esetleg a mágneskör, trafótervezésben nem vagy jártas. Nem kell lenézni, elég bonyolult eljárás. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Sziasztok. Folyamatban az ügy a beszállítónk már gyúrja a dolgot.
Felülről a trafó vasmagja nem téglalap alakú, hanem egy elipszis aminek az íves felületei "ki vannak kockázva".
Estét!
Tartós tesztnek vetette alá a tulajdonos az átépített akkutöltőt/bikázót, egy 100 Ah-s akkut tornáztatott vele. Minden a papírforma szerint ment, egy dolgot kivéve, a vasmag (nem tudom, elvileg hány vattos, laza 80 kg) érintésre forró volt. Üresjáratban is szépen melegszik. Kérdezném, hogy a dolog normális? Ha nem, mit lehet tenni a melegedés ellen? Én ilyen hosszú ideig nem teszteltem, nálam valószínűleg emiatt nem jelentkezett a vasmag melegedése. Köszönöm!
Melegedés ellen bordás dobozba teszik, és kiöntik transzformátor olajjal. A falu végén oszlopon szokott ilyen lenni. Persze nem jó ha melegszik, az mind veszteség, de van mikor nincs más lehetőség. Akkor használatos, ha az átlagteljesítmény nem túl nagy, de a csúcsterhelés igen. Napközben szinte üresen jár, viszont este mindenki süt, főz, világít, ügyködik. Ilyen üzemmódra drága lenne a csúcsra méretezés.
Hello! Én anno számtalan http://www.trakis.hu/termekeink/transzformatorok/transzformatorok/6...menuid[]=2&menuid[]=3&menuid[]=0&menuid[]=0&lngsel=0
250VA-es UBT trafót használtam. Tartós üzemben olyan forró, hogy rásül a kezed ha megfogod. Gond egy szál sem vele. Simán elérheti a 70-80 fokot. Amíg nincs szaga, túl fogja élni. De ventilátorral és/vagy jó elhelyezéssel, tervezett légáramlással is lehet hűteni egy trafót. (Valahogy nem működik a link, vagy hoszú..) A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Ha 60-70 °C normális, akkor marad a ventilátor. Viszonylag zárt a doboz, hosszú távon biztos, hogy nem lesz jó.
Köszönöm.
Nekem működik.
Jé, próbáltam a link gombbal, de ugyanazt hozza, mint neked. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
A mag azért melegszik, pláne üresjáratban is, mert túl van gerjesztve. Egy adott szintig normális, de jóval nagyobb lesz az üresjárati áramfelvétele, meg ha tartósan túl van melegítve az a rátekert huzalnak sem tesz jót, mert azt is fűti.
Ilyen kiépítésben a 40-50 fok még elmegy, de 70-80 fokon vagy felette biztos nem járatnám. Barnul a szigetelőpapír, öregszik a lakk (zománc) aztán egyszer csak menetzárlatos lesz.
Idézet: „Barnul a szigetelőpapír, öregszik a lakk (zománc) aztán egyszer csak menetzárlatos lesz.” Múltkorában egy ismerősöm az öreg 3F Co hegesztőjével járt így. Egy részét újra kellett tekerni...
Ezért nagy segítség itthon egy nagyfeszültségű szigetelésvizsgáló, főleg ha még PIR-DAR tesztet is tud. Ránézésre megmondja már a kezdődő bajt is. Persze "okosok" nemrég lehurrogtak egy másik topikban hogy nem úgy van az, mert a szabvány így meg úgy...
A huzalok lakkrétege már 100 fok felett is jóval gyorsabban öregszik, a papír szigetelés szintén. Ezért tesznek általában 130 fokos hőbiztosítékot a trafókba. A hegesztőknél az a baj, hogy sok réteg van egymáson, és az alsó rétegek lényegesen nagyobb hőterhelést kapnak. A huzal még javában bírná, de a lakk meg a szigetelő már nem. Meg az itthoni gyártású 3 fázisú Co-k egy része a vicc kategóriába illő szigetelésű szekunder fazonhuzallal készül, de ez már más kategória.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az alábbi toroid primer menetszáma 240V-on elegendő egy 500W-os vasra? Az, hogy fog-e zizegni a vas, ennyiböl nem állapitható meg? Adatok: vasmag mérete: 135x70x35mm vasmag keresztmetszete 10,8cm2 (kitöltési tényező 95%) primer huzal átmérője: 1,00mm primer menetszám: 612 menet Köszönöm A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2018
Trafót hasra ütve nem lehet méretezni. Honnan tudod látatlanban hogy mennyire lehet majd gerjeszteni? Mi van ha 1,85T-val is lehet, és mi van ha csak 1,4-gyel? Nem kis különbség a menetszámban. Zizegni meg akkor fog a vas ha nem jól rakták össze, de azzal utána már úgysem tudsz csinálni semmit, mert nem tudod a meneteket újra megfeszíteni és impregnálni.
Szóval ahogy az már vagy százötvenszer le lett írva, fogsz egy 12 vagy 24V-os vagy amilyen éppen van trafót, annak a feszültségéhez illeszkedő menetszámot rátekered a toroidra, és máris tudsz mérni rajta folyó áramot, tudod mérni a mag hőmérsékletét, és még azt is meg tudod hallgatni hogy zizeg-e vagy sem. Ha a mért értékeket netán nem tudnád értelmezni akkor pedig olvasni kell, nagyon sokszor le lett írva már. Olyan egyébként nem létezik hogy 500W-os vas, a kész trafó majd annyi wattos lesz amennyit a primer-szekunder huzalok át tudnak vinni egymáson komolyabb melegedés nélkül.
Sziasztok
Ha valaki tudna segíteni kis hazánkban hol lehet venni trafólemezt? Kb 20W os transzformátorhoz kellene UI lemez vagy L lemez. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
A vas nem hiszem, hogy tudna zizegni. Nekem van néhány kisebb vasam, ahogy az fel van tekercselve, tömb szerű kinézetre az egész. Majd a huzal, azt inkább el tudom képzelni, hogy zizeg. Aztán kiönteni edényzetben, műgyantával, ami közé folyik a meneteknek, vagyis nincs bebandázsolva az általánosság szerint a trafó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |