Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   121 / 180
(#) laacika hozzászólása Márc 13, 2018 /
 
Sziasztok.
Tudom nem kompresszorhoz való ezek a vizes visszacsapó szelepek de volt hogy évekig ment,most 2 hónap alatt a måsodikat cserélem.
A kérdésem az lenne hogy a direkt kopresszorhoz való ami a második képen van abban mi zár el?mert gondolatom szwrint abba is csak egy gumis tányérka zárhat el ami lehet ugyan úgy hamar tönkre enne mint a vizes visszacsapó.
(#) Ricsi89 válasza laacika hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Kis műanyag dugattyús szerkezet, amit rugó tart zárva, illetve a tartályban lévő levegő.
Nincs esetleg túl közel a kompresszorhoz ez a szelep, illetve nem lehet, hogy túl meleg levegőt kap üzem közben?
(#) laacika válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Köszi válaszod,s ezek a pneus visszacsapó szelepek jól birják?
Elég messze van a kompresszorhoz.
(#) Ricsi89 válasza laacika hozzászólására (») Márc 14, 2018 /
 
Ez azért nincs túl messze. Nekem egy kb méteres csőszakasz után van, ott kb semmi meleget nem kap. Egy éve raktam össze a kompresszort, eddig semmi gondja nincs. Nyáron elég sokat ment, volt hogy többször megállás nélkül, mivel festettem is róla.
(#) szikorapéter válasza laacika hozzászólására (») Márc 14, 2018 / 2
 
Épp mák mert kompresszor szervízben dolgozok mint karbantartó/szerelő és el kell mondjam kb. 15 év alatt pusztul meg, akkor is könnyen javítható. Ami általában gázos (1-5 év): légszűrő, tartály kondenzátum leeresztő mechanizmus (időzített okés a szintérzékelős szokott megdögleni), ékszíj és kb ennyi (ez a 7Kw-os 3 dugattyúsra is érvényes). A sűrítők kivitelezése és hűtése is nagyon sokat számít az életkor előrehaladtával. Van olyan kompresszor amiben 4 éves pályafutása alatt kb mindent ki kellet cserélni,de van olyan is ami 21 éves és dugó-gyűrű meg egy hengerfal hónolás és melózhatott tovább. Akinek bármi kérdése van a sűrítőkkel,motorokkal, szelepekkel vagy bármely más segéd rendszer kiegészítéssel bátran kérdezzen privátban segítek amennyit csak tudok. A Cégünk mögött több mint 30 év szakmai tapasztalat áll biztos tudok segíteni.
(#) doczigy hozzászólása Márc 16, 2018 /
 
Sziasztok, tudna valaki segíteni abba , hogy a tk200-as kompresszorba mennyi és milyen olaj kell?
(#) VIM válasza doczigy hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Szia! Például: ilyen is jó a sok közül, a lényeg, hogy a "vékonyabb", hígabb olajokat kell előnyben részesíteni. A mennyiséget a szintjelző, kémlelő, betöltő csonk alsó szintjéig érdemes tölteni ha más jelzés nem áll rendelkezésre. A hajtókaroknak bele kell érnie az olajba forgás közben kb. 5-10mm-re.
(#) laacika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
Köszönöm szépen,akkor nyugodtam megvehetem ezt a fajta visszacsapó szelepet.
(#) szikorapéter válasza laacika hozzászólására (») Márc 17, 2018 / 1
 
Igen általában elég sokat elviselnek, de ha tönkre is megy akkor is intenzív használat okán ( minimum 5-10 év) van hozzá bőven pótalkatrész.
(#) enree hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Szert tettem a csatolt képeken levő kompresszorra. Van pár dolog, ami nem tiszta... az első, miért van összekötve a vízhűtés az olajjal? Ha nem megy magas fordulaton (1410 a motor fordulat, ha jól emlékszem), és egyáltalán nem melegszik, akkor is szükséges bekötni a hűtést neki? Ha a forgattyúsházba vezető csőre teszek egy tartályt és a tengely szintjéig felöntöm olajjal, akkor jól járok el? A harmadik csatolt képen levő alkatrész mi pontosan?
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Szerintem csak tudatlanságból van a víz összekötve az olajjal. Nekem is ilyen kompresszorom van, hűtés nélkül használom lassan húsz éve. Volt amikor folyamatosan ment órákat akkor sem melegedett túl.
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Én is erre tippeltem.
A tiednél miként oldottad meg az olajozást?
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Azért a tudatlanság túlzás. Amikor ez a kompresszor még egy ZIL-en szolgált, a kompresszor környezeti hőmérséklete 45-70 fok is lehetett, ott kevés lett volna a hűtés.
A lehetőség megvolt, az építő használta, lehet, hogy ez volt az első átépítése, és biztosra akart menni. Egyébként pedig a hűtés nem csak az olajat és a kompresszort kíméli, a hidegebb kompresszor hidegebb levegőt is szállít, ami tömegáramban több is mint a forró. Ez akkor számít igazán, ha nagy az elvétel.
(#) enree válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Ha ezt jelen állapotában felöntenénk olajjal, akkor azzal hosszú üzem esetén annyit érnénk el, hogy még lassabban hűlne ki, vagy rosszul gondolom? És a kartergáz távozását se könnyítenénk meg.
(#) Stewe válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Az olajnak van egy belső súrlódása.
Ha a kompresszor forgattyús tengelye ezt folyamatosan keverné, az külön hőfejlődés lenne.
Az olajozás szempontjából a legjobb megtartani a gyári szintet és keringtetési megoldást.
De ha jól értelek, akkor a hűtővízteret akarod olajjal feltölteni, ami nem baj, (ha levegő van a helyén az sokkal jobban szigetel, és a külső felületen nem is lehet érezni belül mennyire meleg).
Ha még mozgatni is lehetne valahogy (egy hőleadón keresztül), akkor tökéletes megoldás lenne.
Láttam már olyan megoldást, hogy a nem használt víztéren keresztül szívta be a levegőt egy kompresszor, így a töltése romlott kicsit, de volt valamennyi hűtése a hengerfalnak.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Az olajtérbe bekötöttem egy kis tartályt egy csővel. Ezen keresztül feltöltöttem egy kevés olajjal, amit a működés közben a forgattyúsház nyomása felnyom részben a tartályba, majd amikor leáll szép lassan visszafolydogál.
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Ha valamennyit kinyom, akkor mindet kinyomja.... elsőre nem túl jó megoldás. :-/
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Nem nyomja ki mindet, mert a nyomás váltakozik a forgattyúsházban. Mint írtam lassan húsz éve működik így. Manapság ugyan csak ritkán használom, de az első tíz évben napi szinten ment.
(#) enree válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Akarja a fene feltölteni olajjal Pont, hogy nem értettem, miért van ez így összekötve...
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Ha belegondolok, a nyomás a két henger miatt alig változik a forgattyúsházban, talán egy kis pulzálás lehet. Ha valóban csak a felesleget nyomja ki, valóban használható, de sajnos kézbentarthatatlan, mert a működés függ a csövek átmérőjétől, fordulatszámtól, és az olaj viszkozitásától, tehát a hőfoktól is. Nehéz reprodukálni.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Köszi, akkor így járok el én is.
(#) Stewe válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Mert így van hőátadás, benne álló levegővel meg alig. Nem is kellene olaj, vízzel is lehet, de kényelmesebb olajtartálynak használni mert víz esetén fagyvédelemre meg minden hasonló aljasságra számítani kell.
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Este lefotózom neked, ha el nem felejtem.
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
A hűtés szerintem felesleges. Viszonylag kevés hőt termel. Az autóban inkább melegíti a motor által termelt hő, minthogy hűtené a rendszer. Hiszen a hűtővíz 90C° körüli.
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Hálásan köszönöm!
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
A hűtésnek a keletkezés helyéről kell a hőt elszállítania (mindegy hová), ez pedig a hengerfal felülete, ahol súrlódik, és érintkezik a sűrítés közben felforrósodó levegővel. A súrlódási hő a löket közepén a legnagyobb, ahol a relatív sebesség a legnagyobb.
Ha nincs semmiféle hűtőközeg, akkor pont ott lesz a legrosszabb a hűtés, ahol a legtöbb hő keletkezik, mert a víztér a hengert veszi körbe, ha pedig ott levegő van, az jól szigetel. A viszonylag vékony hengerfal nem tudja a hengerfej vagy a karter felé elvezetni az összes hőt, (ezért kívülről sem érezhető hogy mennyire meleg) a hőeloszlás egyenetlen lesz, a henger középső részén megnő az átmérő, a gyűrű minden löketnél nyílik csukódik... és még sok más huncutság is történik, a lényeg, hogy nem az alacsony hőfok a célunk, hanem az egyenletes eloszlás.
Ipari alkalmazásban ahol az idő a minden, el tudom képzelni a gyors félmegoldásokat, de pont egy hobbista - akinek csak egy kompresszora van - nem árt ha törekszik az optimális megoldásra.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
(#) enree válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Ha simán feltöltöm, mondjuk fagyállóval, az egyik lyukat ledugózom, a másikra meg teszek egy tágulási tartályt, akkor az jó lehet, ugye?
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Sok olyat láttam. Nekem nem kellett mert hosszú üzem után is csak kéz meleg.
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Van egy több száz kilowattos motoron egy két kilowattos kompresszor. Vajon hol keletkezik a hő?
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Elfér rajta... akkor teszek rá egyet, bajt nem okozhat Ne feledd a képet!
Következő: »»   121 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem