Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   205 / 278
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 3, 2018 /
 
Szia! Nekem még olyan fekete relém sem volt. A panelen volt csak egy relé. Neked legalább azt nem kell beépíteni. Viszont valószínűleg jól látod. A főtrafó tápolja a panelt és a huzal előtolást. Lehet hogy még a relét is. Én átszerkesztettem az egész gépem. Külön trafóról hajtom a panelt. A főtrafó csak hegeszteni fog.
(#) tdi75 válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 3, 2018 /
 
Valami ilyesmire gondoltam én is. Ugyan van a panelen egy kis 12 voltos trafó de az csak a reléket látja el behúzóárammal. A másik. Tudom egy kicsit buta kérdés, mert nem véletlenül van ott minden Co gépben, de még nem jöttem rá a feladatára. Van egy jókora fojtótekercs a hegesztő áram negatív ágában. Annak mi a szerepe?
Mert a Co hegesztés egyenárammal történik. Mint tudjuk az induktivitás az egyenáram szempontjából nem jelentős, hiszen egyenáram használatakor az induktivitásnak nem számolunk reaktanciát (ellenállást) Max. az Ohm törvénye alapján számolhatunk olyat, de az szinte elenyésző a tekercselőhuzal keresztmetszete miatt.
Csak arra tudok következtetni hogy amikor ívet gyújtok akkor egy rövid időre van reaktáns ellenállása, ameddig nem telítődik a vasmagja. Ezzel talán az egyenirányító hidat illetve a trafót tudom egy kicsit kíméletesebben terhelni az ívgyújtás pillanatában.
De javítsatok ki ha tévedek. Ennyire még sosem foglalkoztam hegesztőgépekkel. Csak kedden délután egy kis munka után elborult a fejem az Einhell gép miatt.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
(#) BarnaPili válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 3, 2018 / 2
 
A fojtó energiát tárol, mint egy kondi, csak ez mágneses formában. Az egyenirányítóról lüktető egyenfesz jön, ezt símítja a tekercs. Nekem is van egy ilyen "pokolgépem", akadozó előtolással. Az átalakítás már tervben van. Honda130 kolléga is hasonló dolgokat épített be{kondi, plusz trafó...}.
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 3, 2018 /
 
Hát erre egy nálam sokkal okosabb embernek kell majd válaszolnia. Én is csak annyit tudok sajnos, amennyit nekem elmondtak a segítő szándékú fórumos társak. Hálás is vagyok nekik. Érteni mindent értek ami infót elárultak, de leírni nem tudom elektro-kínaiul.
(#) Honda130 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 3, 2018 /
 
Ma megérkezett a panel, amit még pótolnom kellett egy amatőr hibám miatt. Igyekszem beépíteni és akkor indulhatnak a teszetek. Fel fogom utána tenni, hogy mit miképp csináltam. Mindegy mi lesz az eredmény(majdnem) De imádtam ezt a munkát.
(#) tdi75 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 5, 2018 /
 
Basszus valóban. Hogy mennyire figyelmetlen vagyok. A csöves rádiókban is szűrünk brummot induktivitásokkal. Hogyhogy nem vettem észre??? Egyébként valóban a főtrafó lát le mindent delejjel. Fogok csinálni egy 25-30 voltos tápot az előtolónak, és kap a főtrafó egy durván 20 50 msec késleltetésű lágy indítót. Megmértem a trafó üresjárati feszkóit is. Elég széles tartományban mocorog A leggyengébb fokozaton kb 15 voltot ad le Maxon kb 39-40 voltot. Ezért gondoltam hogy az előtolónak csinálok egy 25 30 voltot. De lehet hogy inkább harmincat... Abból még mindig lehet csökkenteni. De ha kevés akkor nem tudok hozzáadni.
(#) tdi75 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 5, 2018 /
 
Ja még valami. Hogy mennyire segítőkész emberek vannak, de a szakmai hozzá(nem)értés is frenetikus. Írtam egy levelet, kaptam választ is. Van benne helyesírási hiba bőven. De legalább ne írtak volna ekkora lerázó jellegű baromságokat.

A levél amit küldtem:

"Sziasztok! Huszti Bence vagyok.

Azért kerestelek meg titeket, hogy kérjek egy kis segítséget. Van nekem egy Einhell BT-GW150 es co hegesztőm. Ennek a gépnek kéne nekem a komplett kapcsolási rajza. Maga a készülék működik üzemképes csak a hegesztési munkára nem alkalmas. Ezen szeretnék javítani, éa egy kicsit áttervezni magamnak hogy használható legyen. Igazából a kapcsolási rajz azért kéne nekem hogy meg tudjam nézni hogy tudok e rajta valamit javítani, vagy egy teljes új vezérlőelektronikát kell e terveznem hozza. Sajnos a mechanikai adottságok mint pl. huzalelőtoló az adott. De ha nem lehet semmit változtatni az elektronikán, akkor kénytelen leszek tervezni egy új vezérlést.

Ha tudtok nekem ebben segíteni akkor előre is köszönöm."

A válasz amit kaptam:
"Tisztelt Bence !



A készülékről kapcsolási rajzot az Einhell Mo.-tól kell kérni nekünk nincs ilyen mert nincs szükség rá egyébként az új vezérlés sem oldja meg a problémát csak egy újtrafó kapcsolózva és kábelcser centrálosra legyen "

Ezekért a nyelvtani hibákért nekünk anno szétrúgták a fenekünket a suliban magyar órán.

Na, milyen? Ök foglalkoznak szervizeléssel is.
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 6, 2018 / 1
 
Hát igen. Kicsit dezsavű érzésem van. Az ilyen lekezelő hangnemet a facebook hegesztő gép adok-veszek csoportjában tapasztaltam. Konkrétan a csoport vezetőjétől. Ha valaki véleményt kért hasonló kaliberű gépről, akkor egy az egyben odavágja hogy egy kalap sz.. Csak az ő általuk gyártott és forgalmazott termékek a jók. Persze több száz ezerért. Én azt mondom, nem mindig olyan ember van ott az élen, aki megérdemli. Ez van. Meg kell találni az igazi fórumokat.
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 6, 2018 / 1
 
A külön tápos megoldásra én is haraptam a gépemmel, de nem erőltettem hogy a régi vezérlést javítgassam. Nem vagyok szakember, így csakhamar kiderült, hogy az elektronikával sem fogok boldogulni, csak rettenetes nagy erőfeszítések árán. Volt itt néhány segítőkész fórumos társ és többük is azt javasolta, hogy vegyek egy igazi jól bevált panelt a kis gépemhez és azt csak frankón be kell kötni. Pénzben és ráfordításban is jobban jöttem ki. Bagatel összegért küldött az egyik fórumos egy szakaszolható, fékes, és trafó késleltetéses(nem tudom a szakkifejezést rá) vezérlő elektronikát potikkal és mágnesszeleppel együtt.
A Táp dolgában: Én eredetileg egy ipari AC-DC 24 Voltos tápot akartam használni, de kiderült, hogy luftot rúgtam vele. Kellett hogy trafóról menjen a vezérlés, mert a Triakos megoldás igényelte a váltó feszültséget.
Ha magad tervezed a vezérlést, akkor nyilván tudni fogod milyen táppal akarod majd hajtani, de gondoltam leírom. Még ha nem is olyan szakszerűen ahogy kellene.
(#) BarnaPili válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 6, 2018 /
 
Hello!
Az előtoló elektronika rajzát sikerült megtalálni, felnis tettem ide nem sokkal ezelőtt. Elég érdekes megoldás, nekem nem adta ki az eszem a működési elvet. Ha lesz időm, összerakok egy pwm-et 555-el.Ha azzal is akadozik az előtolás, akkor lehet rendelni az új előtoló mechanikát. Így lesz az olcsón vett gépből működő cucc.
(#) tdi75 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 7, 2018 /
 
Szia!
Megnézegettem méregettem. Sajnos beigazolódott a gondolatmenetem.
Az előtolón az a kis trafó csak a reléket kapcsolgatja semmi mást. Az előtolónak a tápja maga a hegesztőtrafó. Így jogos hogy akadozik az előtolás. Ha üresjáratban kipróbálom akkor nem de ha elkezdek vele heggelni, akkor azonnal ingadozni fog az előtoló tápja. Méghozzá nagy mértékben. Szerintem ebből ered az előtolás akadozása.

Csinálok neki egy külön tápot. Akkor majd kiderül. Amint tudok valamit jelzem.
(#) BarnaPili válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 7, 2018 /
 
Nekem sajnos üresjáratban is akadozik.
(#) tdi75 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Amint tudok valamit reagálni fogok! Csak lenne időm megfogni végre a forrasztópákát.
Lehet hogy lesz majd egy kis gondom az előtoló tápjával. Nem vettem figyelembe hogy az a vacak tirisztoros vezérlésű, de majd kitalálok valamit.
(#) Honda130 válasza tdi75 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Írtam hogy trafó kell.
(#) Honda130 hozzászólása Máj 8, 2018 /
 
Urak!
Nekem is lenne egy kérdésem: Tegnap akartam egy gyors próba hegesztést végezni a hegesztőmmel, de sajnálattal tapasztaltam, hogy az új EURO csatira rádugva az ipari munkakábelemet, már kapcsolja is az áramkört. Valami ott összezár? Van valami csínyja-bínyja? Hosszasan még nem nézegettem, mert jönnöm kellett haza. Az is lehet, sőt! Valószínűleg jobban megnézve rájövök miért kapcsol össze.
Még valami: Az 5m-es kábelnek a nyomógomb érintkezőit továbbító vezetékpár ellenállása több száz ohm. Ez mindegyik hegedűnél így van? Én azt hittem azok csak sima madzagok a nyomógombon.
Köszönöm!
(#) gulyi88 válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Az euro csatiban a kisáramú csatikon csak szakadás (elengedett gomb) vagy rövidzárat (benyomott gomb) kell mérj. A 100 ohm sehogysem jó (ellenőrizd a műszeredet is, hogy mit mutat ha összeteszed a zsionórok végeit).
(#) Honda130 válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Hmm...
Átalakítottam az egész gépet. Szerinted nem tudok ellenállást mérni?
Azért az kicsit szégyen lenne szerintem.
(#) hulala válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
"5 mm-es kábel.." .. jó huzaltolód lehet .
(#) gulyi88 válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Nem tudhatom, hogy tudsz vagy nemtudsz (nem írtad, hogy mérted, mivel mérted), a műszerzsinór bármikor becsaphat (sokszor törik meg a nyakánál, utána hol jó, hol nem...).
Ha meg 100 ohm van kikapcsolt állapotban az euro csati végén, akkor keresgélj a pisztoly kapcsolóban vagy a kábelben hibát.
(#) hulala válasza hulala hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Bocs , most látom "5 mm"-ert írtam .Helyesen : 5 m .
(#) Honda130 válasza hulala hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Igen. Tudom hogy kihívás lesz neki, de már elméletben dolgozom a megoldáson. Először történjen meg az elektromos fejlesztés és utána erősítek a huzal előtoláson is. Láttam az 5mm-t. Hát annyit biztos bírna.
EURO csatisra akartam átalakítani és ilyen volt eladó olcsón.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
(#) Honda130 válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Nem túl márkás, de vadonat új műszerem van. A kijelzője kb. a harmadik érték után beáll. Tehát nem egy Fluk minőség, de volt már rosszabb műszerem 22000-ért is és úgy eladtam mint a szél. Nekem ne próbálgassa az automata méréshatárokat. Az volt a szerencséja, hogy hamar volt rá jelentkező, mert meg is tapostam volna. Bocs a meséért. Ez nem ide tartozott. A műszerem alapból 5ohm-ot mutat, ha összezárom a két zsinórt. Na de az mégsem száz ohm-os nagyságrend. A mikrokapcsolót kihagyva a két szélat külön mérve is van ellenállás. Csak akkor mit is lehet azzal csinálni, ha bele van építve a kábelbe? Húzzam újra? A pisztoly oldalon csak fel van hasítva pisztolyon belül a fekete gumi, de az EURO oldalon nem néztem. Esetleg melegen, síkosítóval meg levegővel lehet esély kicserélni a vezetékeket, de inkább megpróbálom nem működőképes-e így?
(#) gulyi88 válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Ja már kapisgálom, a két segédvezeték között mérsz 100 ohmot, úgy hogy elvileg mindkét végük szabadon lóg (euro vége kihúzva, mikrokapcsoló lehúzva), tehát szakadás kellene legyen.
mérd még meg hogy a főkábelhez képest mekkora ellenállást mutatnak.
Serintem sérült valahol. Ha így van, akkor inkább külsöleg tegyél hozzá két szál drótot, vagy egy 2x0,5 MZS kábelt.
(#) Honda130 válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Hát mit ne mondjak. Egyszerűbbnek hittem a kérdésemet.
Nem úgy gondoltam. Konkrétan "vezeték ellenállást" mérek.
3 féleképp:
1.---Euro csati két pici kivezetése úgy hogy megnyomom a pisztolyon a ravaszt. Tehát összezárva a két szál. Ergó oda vissza az összesen 10méter vezeték.
2.---Egyik pici kivezetés az Euro csatin és a pisztoly oldalon ugyanazt a szálat megkeresve 5 méter vezeték ellenállását mérem meg.
3.---Másik pici kivezetés az Euro-n és a másik szál a mikrokapcsolón. Ez a másik 5 méteres szál a munkakábelben.
De most megmérem a hegesztő kábelhez képest is.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
(#) gulyi88 válasza Honda130 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Akkor a nyomógombot is mérd meg közvetlenül a kivezetéseinél (benyomva meg elengedve is, ha le tudod húzni a drótokat róla, akkor úgy).
(Amit használtam annak elég gagyesz kapcsolótechnika volt, megcsiszoltam a felületeit amik összezártak, bekentem savmentes szilikonzsírral, így most jó.)
Illetve még azt is írd meg, hogy az euro végen mennyi az ohm a két drót között, ha nem nyomod a gombot. Valamint amit írtam a főkábelhez való szigetelést ellenőrizd.
De, ha a vezeték szál két végén mérsz 100ohmot, az már érdekes, főleg ha nincs közben látható alkatrész.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
(#) Honda130 válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 8, 2018 /
 
Ezúton kérek elnézést! Valamit annak ellenére rosszul csinálhattam délután, hogy állításom szerint tudok mérni. Most nem szedtem szét a fejet, de az Euro-nál mértem.
A műszer mutat alapból 0.4 ohm-ot,
A szálakat külön nem mértem, mert ugye nem szedtem szét,
A ravaszt megnyomva a műszer 9,1 ohm-ot mutat.
Nekem olyan munkakábelem van, amin felül is van egy toló-húzó gomb. És ehhez egy kis elektronika is társul, leddel. Azt én ma kiiktattam, mert nekem soha nem lesz szükségem rá. Viszont előtte a nyomógomb szálai arra mentek rá és onnan mentek a munkakábel szálaira. Nem kizárt, hogy én süsü belemértem az elektronikának valami ellenállás értékét.
Bocsi! Tegnap reggel 6-kor keltem és éjjel is dolgoztam. Biztos fáradt voltam.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
(#) Ifdm93 hozzászólása Máj 9, 2018 /
 
Sziasztok én egy olyan problémával küzdök hogy a huzaladagolo gomb csak a 10-né(max)l érzi azt h adok neki anyagot viszont azzal már képtelenség normális varratot csinálni
Az említett gép egy esab lka 180-as.
Gondoltam arra is hogy kontakhibás lehet megpróbálok feltölteni egy videót hat ha úgy könnyebb azonosítani a hibát
Gondoltam arra is h a vezerloelektronikat kicserelem csak nem tudom hogy melyiket kellene bele venni Bővebben:vezérlőelektronika
(#) Phile80 válasza Ifdm93 hozzászólására (») Máj 9, 2018 /
 
Próbáld érthető formában leírni hogy mi a probléma, mert értelmezhetetlen amit írtál.
(#) Ifdm93 hozzászólása Máj 9, 2018 /
 
Szóval ha bekapcsolod a gepet és rá adod az elotolas 1-9-ig meg se mozdul a huzal ha a 10re rafirditod akkor kapja el de csak úgy hogy ha erősen benyomom a gombját
A motor és a görgők jók
Én arra gyanakszok hogy a gombal lehet valami gond mert már előtte 1-4-ig se mozdult meg huzal ha arra hajtottam de most már végkép nem megy csak a 10-en
Csatoltam egy videót is h jobban tudjatok értelmezni
Ezt csinálja csak 10-és fokozaton de a többin meg se mozdul
(#) Phile80 válasza Ifdm93 hozzászólására (») Máj 9, 2018 /
 
Szóval a huzalsebesség állító potmétert 10-es állásba tekerve van csak huzaltolás. Ez esetben lehet egy egyszerű potméterhiba.
Ha a mágneskapcsoló behúz a pisztoly nyomógomb nyomására, akkor nem a pisztolyban van a hiba, nincs hatással az előtolásra a nyomóerő.
Következő: »»   205 / 278
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem