Fórum témák
» Több friss téma |
Kimentem a garázsba, megrázogattam, megkocogtattam. De továbbra is csak az alig hallható búgás. Ha nem adja meg magát, akkor flex-szel megskalpolom. Akkor kiderül, hogy valóban csak szorulása van-e. Az nagyon neandervölgyi technika lenne, ha egy kicsit fejreállítanám, hogy az olaj odajusson a dugattyúhoz? Hátha elég lenne neki egy kevéske régen látott kenőanyag.
A relét ki lehet valahogy mérni? Csak mielőtt feleslegesen felboncolnám. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
Megskalpoltam flex-el. Valóban meg volt szorulva. Nagy nehezen megmozdítottam a dugattyút és így elindult. Csak az a gond, hogy többször is a felső holtponton áll meg és onnan megint nem indul. Az nem megoldás, hogy kézzel kell megfelelő pozícióba forgatni. Köszönöm mindenkinek a segítséget, de azt hiszem, hogy ez megy a kukába.
Adj neki finom kenőolajat, sőt lehet jót tenne neki egy olajcsere, mert sok hűtőgépes öreg olaj a szabad levegőn kocsonyásodik, tönkremegy (zárt környezetbe szánták). Illetve hagyd bekapcsolva, lehet, hogy csak be kell járódnia.
Milyen hűtőközeggel volt eredetileg töltve?
Szia! Addig ne boncold fel amíg újra le nem ellenőrizted a PTC esetleges vezetőképességét, mert azt lehetne helyettesíteni nyomógombbal. A pdf-ben megtalálsz minden fontos dolgot, értéket a méréshez. A rajz a Te komprid rajza volna mindkét variációval (PTC és kondenzátoros). A másik rajzon is Danfoss kompri van (most kaptam) annak a belső felépítése látható. Ha jó a PTC értéke (10-100 Ohm körül) és mégsem indul el akkor gumikalapáccsal kell oldalba verni, határozottan, hogy az excenteres hajtás kibillenjen a holtpontjából. Majd ha ez sem segít, csak akkor szedd szét de szerintem ekkor már felesleges.
Olvasom az új fejleményeket. Szerintem A PTC-nek nagy az értéke és nincs elég indító nyomaték az induláshoz. Elkéstem a hozzászólásommal.
R600 hűtőközeg van a címkéjén. Az eladó szerint ez illant el belőle, nem sokkal azután, hogy kicserélték a Zanussiban a kompresszort 2 éve. Tehát ez egy viszonylag új kompri. Szerintem olaj is kevesebb volt benne a kelleténél, gondolom kiszerelés után folyhatott ki.
Ezt esetleg át lehetne alakítani kondenzátorosra? Ezek az 5 perces indítási szünetek nem tetszenek. Ha kondival rendesen indulna, akkor megkegyelmeznék neki. Úgy is át akartam alakítani külső szívásúra, így már nem kellene hermetikusnak lenni a háznak. A levágott fedelet le tudnám úgy rögzíteni, hogy az olaj bent maradjon. Köszönöm a segítőkész hozzászólásokat.
Sziasztok!Nincs r600 nagy motrom, tehetek -e helyébe r134-est.Egy no frostos hütőről van szó, esetleg mire kell ügyelni?Előre is köszi a választ.
EZ egy jobb rajz a kompriról és annak bekötéséről. Mind egyforma ebben a márkában. A relé is átlagos és a PTC is ami 25 ohm értékű.
Idézet: Szerintem van oldalt ilyen csatlakozás a házon, mert a másik oldalsó csatlakozás az ami le van zárva (forrasztva) az a gáz utántöltő, feltöltő csonk. „Úgy is át akartam alakítani külső szívásúra, így már nem kellene hermetikusnak lenni a háznak.”
Szia! Hááát, ha csak olyan gázt tudsz betölteni ..... Bővebben: Link
Bocs ha hülyeséget kérdezek, de ez nagyon új terep nekem. Szóval a PTC kiváltható lenne egy a rajzon is szereplő 80 mikrós indítókondival? Vagy inkább úgy kérdezném, hogy mit kellene tennem ahhoz, hogy a PTC indításvezérlést leváltsam valami olyan megoldásra, ami nem korlátozza le 5 perces szünetekkel az indítást. Van kondicsatlakozó saru a kompin, azt írja a gyári okosság, hogy ez "opcionális".
Nincs szükség kondenzátorra, ezek nem indítókondis motorok. Ha megnézed a bekötési rajzát akkor láthatod, hogy mind a két tekercsre ugyan az a fázis csatlakozik, annyi a lényeg, hogy az indítótekercs áramkörét felpörgés után meg kell szakítani valahogyan. Az eredeti konstrukcióban erre szolgál a PTC (ha áram folyik át rajta megnő az ellenállása "szakadás" lesz), viszont ennek vissza kell hűlni ezért van az, hogy várni kell az indítással. Ha kicseréled elektronikára akkor sűrűbben lehet kapcsolgatni.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Köszönöm, most már értem.
Ha találok valahol indítókondis kompresszort, akkor gondolom annál nincs ilyen probléma. Mert jelen pillanatban is járatom a skalpoltat, kíváncsi vagyok, hogy képes-e annyira bejáródni, hogy ne szoruljon meg felső holtponton. Ez szerintem nem normális dolog. Gondoltam szétszedem a sürítőhengert, megnézem hogy miért akad odafent. De olyan torx fejű csavarokkal van összerakva, aminek kívül van a csillagja. Ilyen T30-as torx dugókulcsot meg nem tudtam venni. Csak nagyobb volt mindenhol.
Ha a felső holtponton szorul meg nagy a valószínűsége hogy a nyomószelep ragadt le és a dugattyút a hengerben lévő "légnyomás" fogja meg . Ha tudod szedd szét a hengerfejet és takarítsd ki a szelepeket (lemezlapos szelepek óvatosan feszegesd őket)
Ha tudok holnap T30-as torx belső dugókulcsot venni, akkor szétszedem. Ma ment vagy 15 percen át egyhuzamban. Ennyi idő sem elég neki, hogy a szelep magára találjon?
A legegyszerűbb az lenne, ha vennék egy másikat. A múltkor bementem egy fémhulladék telepre. Ott volt három 1 köbméteres konténer, szinültig tele hűtőgép kompresszorokkal. Nagy boldogan kiválogattam 4 nagyobb darabot és megyek fizetni. Balszerencsémre a sors összehozott az ország vélhetően egyetlen törvénytisztelő fémhulladék kereskedőjével. Aki kijelentette, hogy neki nincs joga eladni magánszemélyeknek. Fél órán át győzködtem, de nem állt kötélnek. Ott áll hegyekben a sok kompresszor és nem tudtam venni egyet sem. Azt hittem a guta üt meg.
Ezeknek a kompresszoroknak nem szokott különösebb bajuk lenni ha nincs leégve. Ezt úgy értsd, hogy az indítással van a probléma. Neked alacsony nyomású PTC indítású motorod van és elfáradt ezzel az indítási megoldással, ezért ott ahol eddig alkalmazták nem lehet már használni. A kondenzátoros indításúak nagyobb teljesítményű hűtőkben és légkondikban fordulnak elő a nagyobb nyomású közegekhez. A mostani kompridat csak egy relével kell ellátni ami az indulási áramfelvételre meghúz és az indítást intenzívebbé teszi a PTC helyett de amikor beindul a motor, leesik az áramfelvétel, elenged a relé és árammentes lesz a starter tekercs. (kondenzátor nem kell!) Bővebben: Link
Nem vagyok biztos abban, hogy az én esetemben egy nagyobb indítóáram képes lenne a felső holtponton ragadt dugattyút megmoccantani. Nagyon be tud szorulni, sokszor csak nagy küzdelem árán sikerül kimozdítanom. Első körben megpróbálom szétszedni a hengerfejet, aztán majd meglátjuk.
Nem az egyetlen törvénytisztelő lehetett. A keleti régióban én legalább 10 helyen jártam már és mindenhol elküldtek, hogy hogy merek én olyat feltételezni, hogy ők eladnak bármiféle fémhulladékot. Kb. 100-ból 1 helyet talán lehet még venni.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
Akkor ez a kompri valószínű, hogy olaj nélkül vagy kevés kenőanyaggal mehetett sokat és megsínylette. Kár vele bajlódni. Talán még az lehet, hogy a dugattyú elé behordott vízpára, vízzsák okozta rozsda nem engedi átfordulni a holtponton.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
Helló! Tegyél a ptc kivezetésére egy 10-12mf üzemi kondit. A ptc pogácsát meg vedd ki a helyéről. Nekem így van már évek óta. Erősebb is a motor és még kis nyomás különbséggel is elindul. Minden hűtőgép javításnál ahol a kalorikus körrel van baj kiszoktam herélni a ptc-t és kondit teszek bele.A hatásfokot növeli.
A “PTC pogácsa” az a fehér alkatrész azzal az íves kitüremkedéssel? Az a másik az a hengeres fekete kacat az a hővédő relé?
Örülnék, ha ezzel megoldódna az indítási probléma. Mert továbbra is mindig rájön a merevedés a felső holtponton. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2018
Szia!
Azért annyit megkérdezek, mielőtt tovább "túráztatod" magadat "feleslegesen", hogy mikor ez a kompresszor elindul, akkor termel is levegőt rendesen? Tehát tud nyomást is létre hozni? Ha igen, hány Bárt? Mert ha szívószelep törése volt, és ez akasztja meg a felső holtponton, akkor hiába szenvedsz vele. Üdv Tibi.
Nem tudjuk ,mert nem indul el ...
Ha kézzel kimozdítom a befeszült felső holtpontról akkor elindul és ilyenkor termel is. Ki nem mértem, de befogni nem tudom. De mivel megfelelő méretű torx dugókulcsot sem tudtam venni, csak nagy készletben, emiatt meg nem veszek 12 ezerért, így szétszedni sem tudtam. Úgyhogy megy a kukába. Gazdagabb lettem egy tapasztalattal és szegényebb egy kompresszorral
Ma délelőtt mégis sikerült a bolhapiacon vennem belső nyílású torx dugókulcs fejeket, így szét tudtam szedni a hengerfejet. Rendesen le volt kokszosodva minden. Rá volt égve a szelepekre, a dugattyúra. Szépen lepucoltam mindent fémtisztára, vágtam bele új tömítéseket, összeraktam és most rendesen működik. Elindul bármilyen pozícióban is áll meg a főtengely. Úgyhogy a projekt folytatódik. Megpróbálom az üzemi kondis módosítást, bár most 1-2 perc után már újra indul a PTC-vel is. Utána megcsinálom a szűrtlevegős külső légbeszívást is, kap új olajat és szerintem jó lesz.
Köszönöm mindenkinek a segítséget. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2018
Szerintem nem kell hozzá kondenzátor, mert az ilyen típusú indítási megoldáshoz nem szükséges. Nézd meg a pdf-eket amiket linkeltem, abban megtalálsz minden fontos dolgot. Nekem sincs kondenzátor hozzárendelve az indításhoz, mert nincs értelme, pedig nekem nyomás alatt indul kb. 3 bárról. Persze Te tudod hogy akarod. Ha esetleg közel laknál hozzám, talán keresnék Neked relét hozzá.
Csak amiatt gondolok a kondira, mert ezzel lehetne legegyszerűbben megoldani, hogy bármikor indítható legyen. Kis tartállyal akarom építeni, (2-3 liter) airbrush-al vélhetően gyakran lenne olyan eset, hogy hamarabb leesne a nyomás 4 bar alá, minthogy visszahűlne a PTC. Továbbá karbon kompozit munkákhoz is szeretném használni vákuumpumpaként, ott gyakran kellene kapcsolgatni rövid szívási periódusokat.
De még mindig azt mondom, hogy nem kell kondenzátor csak relé. Annak olyan meghúzási és elengedési értékűnek kell lennie, hogy biztonsággal elengedjen ha felvette az üzemi állapotot. Amit mondtam Danfoss komprit, amit nemrég kaptam, annak 80µF kondenzátor kell de ez a motor nagynyomású rendszerbe dolgozott és ilyen megoldású az indítása. A PTC-k értéke az amik nálam vannak, mindkettőnél 18 ohm hidegen az ellenállása.
Tisztelt Ezermester1 Fórumtárs!
Hálás köszönetem a kondis tanácsért. Ma vettem egy 12 mikrós üzemi kondit, kiszedtem a PTC “pogácsát” (most már tudom, hogy mi az és tökéletesen működik. Bármikor indul zokszó nélkül hidegen, melegen, nem kell várni, hogy visszahűljön a PTC. Nagyon köszönöm mégegyszer!
Tudom, hogy nem szükséges, de nálam ezzel a megoldással most remekül működik. Nekem fontos, hogy bármikor késlekedés nélkül induljon. Így most azonnal röffen, bármikor.
Most már csak azt kell megoldanom, hogy a kompresszorház leflexelt skalpját miként tudom úgy visszarakni, hogy bármikor le tudjam venni olajcsere, utántöltés céljából és közben se köpködje ki az olajat. De már erre is kifundáltam a megoldást, majd megmutatom ha elkészült. |
Bejelentkezés
Hirdetés |