Fórum témák
» Több friss téma |
1/10-ed töltőárammal nyomattam 12 órán át, pár órával később 12.5V picit talán alatta és ott stabilan megmarad, nem merül tovább. Ez pedig ezen táblázat szerint 80-90% töltöttségi szint.
Link Úgyhogy jobb is, mint amire számítottam. A terhelést is bírja, mert két hete kb. nem indult el a motor egy rossz jeladó miatt és vagy két percig tekertettem szakaszosan összességében és bírta, szóval nem zuhan meg terhelésre se. Szerintem nem lesz ezzel gond, aztán majd meglátjuk hogyan alakul. Ha a hideg idővel elkezd vacakolni akkor meg új akku, de egyúttal megnézetem a generátort is akkor már új akkut csak akkor kap, mert nekem picit gyengusnak tűnik az a 13.6V, aztán persze lehet normális is, mert a Totalcar is annyit ír, hogy 13.4 és 14.4 között legyen akkor jó. És mivel a lemerült akku feltöltődött mindig így gyanítom nincs különösebben baja a generátornak se. Igazából sokkal jobban bírta, mint gondoltam, mert 4 hónapja minden héten lemerült 11.8V köré és onnan töltődött fel tele vagy majdnem tele, aztán megint lemerült, ez a táblázat szerint is káros, ezek az akkuk nem erre vannak kitalálva.... Mivel csak hétvégézek az autóval sajnos ez ilyen ha van egy rejtett fogyasztója az embernek. Napi használattal ki se derülne soha. De most már kiiktattam a rejtett fogyasztót így nem fog merülni. Úgyhogy még időben észrevettem és könnyedén megúsztam szerintem.
Azért egy kisültés-impulzustöltés ciklus lefuttatását meghálálná. (Ha ilyen kicsi a töltőfeszültséged, akkor 3-6 havonta érdemes lenne impulzustöltőre tenni egy kicsit, amíg eléri a 15-15.5Vot.)
Gondolom ahhoz spéci töltő is kell? Nekem csak egy sima alap töltőm van.
Közben megkérdeztem egy csoportban ahol ilyen kocsik vannak, hogy másoknak milyenek a feszültség értékeik és nekik az alapjárati ugyanennyi, viszont fordulaton már 13.8-14.0 van őnáluk (szóval 14.4 nekik sincs), de nálam meg szinte változatlan. Ez pedig már egyértelműen baj. Úgyhogy innentől kezdve arra jutottunk, hogy bár nem sürgősen azonnal, de rövid időn belül autóvillamosságist is meg kell látogatnom. És akkor rendbe rakja a generátort, meg ha már egyszer ott vagyok ránéz az akkura is. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
Azt írod, hogy 12 órán át töltötted, és 12,5 -nél nem ment feljebb. Ez bizony akku hiba, egy cella zárlatos, nagyjából ennyi hiányzik a 14,5 V -hoz.
Én helyedben új akkut vennék, már ha nem szeretnél valahol ott ragadni. Autóban álló helyzetben sohasem lesz 14,5 V, a 12 V névleges feszültségű akku 13,6 - 13,8 V. (nézz meg egy kisütési görbét) A régi akkut pedig lehet garanciában reklamálni, már ha még garanciális. Hogy egy autóban teljesen fel legyen töltve az akku, ahhoz egy jó, jól beállított generátorral is több órát kéne autóznod egyfolytában.
Mi nem ment feljebb? A töltőn felment az 14.5-re is, de a töltőről levéve leesik lassan 12.5-re, majd ott marad. Cellazárlattal kétlem, hogy tartani tudná a 12.5-öt, pláne nem tekerni a motort másfél-két percen át.
A kocsi nem álló helyzetben volt, hanem mentem is vele, 2800 rpm az utazófordulata 90-nél. És tompítottal 13.5V, nem akar feljebb menni. Nem jó a generátor. Garanciával semmire nem megyek, mert a papírját elhagytam.
Ha levetted a töltőről akkor 13,6 - 13,8 V -ra szabadna leesni, és terhelés nélkül ott maradni. Fogj egy 12 V 55W -os reflektor izzót, kösd párhuzamosan a két izzószálat, és ezzel a terheléssel mérj feszültséget. Ha rendben van az akksi, akkor 12,4 - 12,6 V -ot mérhetsz rajta. Ha ennél kevesebb, és a feszültség viszonylag gyorsan csökken, akkor az akksi a hibás.
Az autóban menet közben kár vizsgálni, ekkor jelentős terhelést visz a generátor, és csak a maradék jut az akku töltésére. Ilyen körülmények között 8 - 10 órát kéne menned folyamatosan. Amúgy is elég babra játék, először arról győződj meg, hogy jó az akku. Tegyél az autódba egy új akkut, és nézd meg, hogy mi változott, csak próbára. Meg lehet próbálkozni regeneráló töltéssel, de sok eredményre ne számíts. Az csak szulfátosodás esetén hoz eredményt. Cellazárlat esetén az akku kimosása, újrasavazása segíthet, (már ha kivitelezhető) de ilyenkor is számolni kell jelentős kapacitás csökkenéssel. Ezek a macerák is csak az első 10 fok alatti hőmérsékletű reggelig hoznak eredményt, a csökkent kapacitás meghozza az eredményt, és munkába menet helyett mehetsz akkut vásárolni. Mindenki akkor szokott. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
Írtam már, savmérés.
Nem marad egy egészséges akku feszültsége töltés után 13V felett, csak rövid ideig. Pár percen belül szépen visszamegy 12,5-12,8V közé, ez az egészséges. 55W terheléssel már nehezen tartják ezt az üresjárati értéket, főleg a kisebbek. Van egy kis esés, ami utána lassan esik tovább.
A generátor viszi a saját töltési energiája jelentős részét és csak a maradék jut az akkura? Ezt nem igazán értem... Az újabb autók (ebben az évezredben gyártottak) többsége alapjáraton is 14-14,5V közötti feszültségre emeli az akkut, és ezt terheléssel is tartani tudják. Régebbiek ennél kevesebbet tudtak, ill. kellett egy kis fordulat emelés, hogy dolgozzon rendesen a generátor.
A sav kiöntése kimosása, nem hozott eredményt. A vöröses szín a savban az ólomszulfát, ezt kiöntve még tovább vákonyodik az ólomlemez, vagyis csökken a kapacitása. Próbálkoztam párral, a súlya alapjáraton fele egy ugyanakkora kapacitású munka-akkuénak.
Igen mert az újabb típusú fesz szabályozó is az ECU-ról kapja a jelet, s például gyorsításkor, lejjebb veszi a töltést, hogy több ereje maradjon a motornak.
Bocs nem neked szolt, hanem az akku tuljadonosának.
Nézd ha már elzongoráztad eredménytelenül az akkun az egész rapszodiát, akkor talán bele kellene nyugodni, hogy kuka. Nem lehet az ilyen akkun már segiteni, elmélkedni meg felesleges. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2018
Szia, Csak kisérletezgetek többel is, s a tapasztalatomat írtam le.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2018
Nem tudom milyen korosztály vagy, de ezeket a kisérleteket a 70-s években szinte mindenki végigjátszotta. Akkoriban rengeteg irodalom is keletkezett ( Radiotechnika, Ezermester stb), hogyan "mentsük meg a menthetetlent". Akkor sajnos nem volt egyszerü uj akkut szerezni, igy rengetegen kisérleteztek, öszintén szolva nem sok eredménnyel. Nekem is meg volt odahaza minden cuccom - azota már mind a szemétdombon van, csak egy töltöt hagytam meg. A családban 4-5 kocsi van az utobbi 10 évben egyetlen egyszer kellett a töltö, amikor a lányom elfelejtette lekapcsolni a kocsi lámpáit a garázsban. Csak 3 nap mulva vette észre.
Ha egy olom akku nem tartja a töltést (feszültséget) annak löttek, azon még a szenteltviz sem segit. Föleg a mai modern akkukban már olyan raffinált technologia van, hogy gyakran még a savcserét sem birja ki. Néhány éve egy ismerös összetörte a kocsiját, benne az akkut is, azokbol a lamellákbol ma már talán még olmot sem lehetne kinyerni. ( gyerekkoromban meg széttörtük az akkukat és olmot olvasztottunk belölük ). Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ilyen kisérletek ma már nem éppen aktuálisak és szerintem kizárt, hogy eredményhez vezessenek. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2018
A számból látszik a korosztály, a '70-es években nem kisérleteztem, mert a Lada-ban/Zsiguli/ kicserélt egy cellát is az akksis bagóért, s ment tovább. Ezek nagy része elektromos-targonca munka-akkumulátor, amiben benne van az anyag még.... Ilyen de inkább nagyobb packok, mert ez csak egy 24V-os electric pallet tracker. Meglehetősen húzós árban vannak még használtan is. Sokat, "csak" elfeledték utántölteni, mert equalizing módban tud pezsegni rendesen, vagy csak hónapok óta áll mindenféle tölés nélkül. Az újak pesze sokáig bírják, de amelyik ment már egy pár évet, s úgy lett félredobva, az bizony nagyon nehezen akar éledni, néha napokig van a töltőn, mire beindul benne a kémia. Jó-párat sikerült már feléleszteni, de amyelyik töredezett, zavaros az elektrolit, halott. Persze nagyon szívesen veszem, ha megosztod velem tapasztalataidat!
Irtam, hogy azokkal még lehetett büvészkedni. Több kilo olmot olvasztottam igy ki. Ott valoban még volt hatása, ha megtisztult a szulfáttol. A maiak azonban teljesen más belsö felépitésüek. Ezért kétlem, hogy a pancsoláson kivül (az anyám csak csodálkozott honnan az a sok lyuk a nadrágon ) meg az idöveszteségen kivül bármire is jutsz. Ha esetleg egy akku teljesen meghal, szedd szét ( vegyél ki egy cellát ) s meglátod miröl beszélek.
Pontosan ezért nem hiszem, hogy manapság valamilyen technikával még életet lehet lehelni egy modern autoakkuba. Sajnos sok közülük hibás már uj korában - az egyik szervizben mondták. Valoszinü, hogy a nagy sporolás miatt ( olom meg a sav) nem minden sikerül jol ( a mai akkukban alig van olom és még kevesebb tér a savnak), és ha kis zárlat van a cellában azt kivülröl nem is igen tudod mérni, akkor az (részben) kisül magátol. Azt meg nem könnyü észrevenni. Van amikor a nem tul tiszta savval kerül valami a cellák közé ami aztán ott átüt vagy vezet. Ezt szinte lehetetlen kimosni, vagy eltávolitani. Viszont haldoklik töle minden akku. Elvben ha gyorsan vagy rosszul töltöd a modern akkunak nem kellene károsulnia ( - régiekben meggörbültek a melegtöl a cellák és akár össze is értek) hiszen annyi szigetelés meg egyébb marhaság van bennük, csak garantálni nem lehet, hogyan reagálnak egy tul- vagy gyorstöltésre.
Megnézték az akkut, terhelővillával jó. Savszintet mondjuk nem mértek. De még mindig az van, hogy teletöltöm 12 órán át és megvan a 12.7V is, de egy hét múlva már csak 11.5V van benne. És szép lassan merül le, lassú önmerülése van, mértem minden nap és lépcsőkben halad lefele. Gondolom ez enyhe cellazárlat, kuka. Nem volt az akkusaru rátéve, nem szívta semmi.
Mindegy a nyarat még elköhögteti az autóval így, de ahogy megjön a hidegebb ősz vennem kell majd egy másikat. Még szerencse, hogy nem egy vagyonba kerülnek, csak bosszantó, hogy egy 5 hónapos akkuról beszélünk, nem egy 3 évesről... A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
2 munkaakuból egy cellazárlatos lett, a másikban pedig mosás után már 1 cella nem vette a töltést. Szétvágtam őket, az egyikben a lemez teljesen eldeformálódott, ahogy hozzáértem letört az ólom sarka, a másikból pedig csurgott a vörös ólom szulfát. Most így összerakva bírta a hűtőládának a 15 A-t tegnap egész nap.
Szulfátos, Massawa megírta a miértet... ki tudja mennyit állt a boltban, mielőtt eladták. Ha nem tól öreg, talán egy Proli féle deszulfátozás segíthet rajta. De volt olyan is amit végképp kinyírt, igaz az jóval öregebb volt.
Idézet: „Megnézték az akkut, terhelővillával jó.” Idézet: A kettő tökéletesen kizárja egymást. Ha terhelővillával jó, akkor nem lehet cellazárlatos, ha meg cellazárlatos akkor nem lehet jó terhelővillával. „Gondolom ez enyhe cellazárlat, kuka”
Hello! A legvalószínűbb, hogy a lemezekről lehullott az ólom és ennek átvezetése okozza a gyors terheletlen kimerülést. De ha csak fél éves az aski, miért nem élsz a garancia adta lehetőséggel? "Szerva itt, csere ott.."
A szulfátosodás nem szokott garanciás hiba lenni. Azt a nem megfelelő üzemeltetés okozza.
Így van. Nem garancia, ráadásul a garanciapapírt is elhagytam.
A kocsi nyírta ki, mivel valami leszívta mindig és épphogy beindult vele és ettől szulfátosodott szét, ez látható, bizonyítható, garancia nuku. Fogyasztást megcsináltuk, de már túl későn. Az már csak hab a tortára, hogy a generátor sem tölt maxon, de az még magában nem lenne gond, a lemerülésektől ment tönkre. 5 hónap alatt minden hétvégére az pontosan 20 lemerülés. Én voltam a hülye, mert mikor megvettem meg kellett volna mérnem a töltést is meg a nyugalmi áramfelvételt is a kocsiba, de nem mértem. Megrövidített 20 ronggyal a lustaság.
Hmm, ritka őszinte és jó meglátás. Köszönöm, hogy ilyet is olvashatok. Írd már meg légyszi, hogy mi volt a fogyasztás okozója.
Ez elég érdekes, mert felénk az akkusok 1 év garit adnak az akkukra, és abban a szulfátosodás is benne van. Volt egy típus amit már nem is tartanak, mert 7-8 hónap után sorban vitték vissza, és a srác nem csinált egész nap mást, mint garanciaidőben szulfátoldózta az akkukat.
Ami eddig láttam garancia (jótállás papírt), azokban fel vannak sorolva a feltételek, kizáró ok a használatból eredő szulfátosodás. 7-8 hónapig nem igazán húzza a gyári hiba, ott tényleg valami széria hiba lehetett.
Hát ettől pontosan lehet. Egy akksit, nem is olyan öreget, nekem is sikerült kivégeznem. Generátor problémám volt, s Kynából rendeltem hozzá fesz szabályozót, de mint kiderült, nem volt igazán jó hozzá, így túl sokáig jártam, igaz csak városban, rövid távokon, akkumulátoros üzemmódban. Esténként feltettem tölteni, mikor láttam a feszmérőn, hogy merül. Sajna, nem volt elég, végül 2 hónap lett, mire kiderítettem, hogy a fesz-szabályozót az ECU- vezérli, s a gagyi kínai nem jó bele. Így egy új generátor mellé, / árban így volt kedvezőbb/ egy új akksit is be kellett szereznem, mart már semmilyen bűvészkedéssel nem bírtam életre bírni. Olyan 50%-os lett, vagy indítoot vagy nem, utóbbi leginkább akkor, mikor semmi kellékem nem volt a beindítására, a város közepén a kereszteződésben...
Nem kapcsol vissza nyugalmi állapotba az ECU. Na most ettől még működik meg nincs semmi baja, így eszembe se volt vagyonokért kicseréltetni, hanem rá lett kötve kapcsolóra. Aki napi szinten használja annak fel se tűnne, sőt ha én is napi szinten mennék vele akkor nekem se tűnne fel, hogy döglött az akku, mert napi használatot röhögve bír, csak a 4-5 napos állással van baja.
Ezeknél a kocsiknál ez már új korukban is előfordult a vélemények alapján és a szalonban két hét állás után nem indultak be, mert lemerítették az akkut. Vevőcsalogató lehetett annak idején. Megane2 amúgy. A telefonkihangosító, a rádió, a riasztó az mind bugolni tudott és ébren tartotta a kocsit, az enyémbe egyik sincs mégis ébren marad. Nem mindig amúgy mert méregettük az áramfelvételt, de legtöbbször igen. Ez a kocsi szerintem gyárból is így jött már ki, csak én vagyok az első 14 éves korára aki hétvégézni használja és nálam bukott ki. Megpróbálom a garanciát azért, amúgy is oda kell mennem, mert az akkut oda adom le, meg ott veszem a másikat is. Lehet nagyobbat kéne venni, sokat rövidezek, nem ártana. Generátor felújítással együtt persze. Most 55 Ah 490A van benne, 1.4 98 lovas.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 12 voltos savas akksit hány voltig szabad lemeríteni terhelten és hány voltig terheletlen?
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
Szia, 11-10V de 9,5 a maximum, de akkor már sürgősen tölteni kell, mert beindul a szulfátosodás. Tárolni, mindig feltöltött állapotban szabad, s gondoskodni, az esetleges utántöltésről. Ez lehet akár csak 0,5A, az még jót is tesz a cellák kiegyenlítődésének.
Köszi.Ezt terhelt állapotára érted,úgy-e?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |