Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   89 / 137
(#) Ricsi89 válasza mlaci989 hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Ez oké, de láttunk már gyári hibás alkatrészt...
(#) malak válasza Árpád 76 hozzászólására (») Aug 23, 2018 /
 
A gyujtás problémákat az ecu nem tárolja el mert a nagyfesz oldalrol nincs visszajelzés,amugy azt nézted hogy levett gyujtáselosztofedéllel forog a rotor inditozás közben?Az indukcios jelado igényli azt hogy forogjon a rotor és csak ugy indikálodik benne szufla...,ha az indukcios jeladó jo akkor pld a fötengeylt holtpontra téve oldalt jelölés és az elosztot forgatva gyujtáson szintén szikráznia kéne,ha nem forog a rotor az is lehet hogy elszakadt a vezérmüszíj.......
(#) Árpád 76 hozzászólása Aug 25, 2018 /
 
Gyerekek, elindult a vas!
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2018
(#) proli007 válasza Árpád 76 hozzászólására (») Aug 25, 2018 /
 
Hello! Az nagy öröm, de talán megírhattad volna mi volt a hiba. Vagy eredetileg is elég lett volna annyi, hogy "nem megy a vas!" és akkor mindenki várta volna hogy elinduljon..
(#) Árpád 76 hozzászólása Aug 26, 2018 /
 
Az indukciós jeladó volt a hibás. Csere után pöcc-röff. Ezúton szeretném megköszönni minden kollégának a sok segítséget. Jó, hogy van egy ilyen oldal, ahol még lehet segítségre számítani. Még egyszer köszönöm. Üdv mindenkinek. Később még felnézek.
(#) VIM válasza Árpád 76 hozzászólására (») Aug 26, 2018 /
 
Szia! Köszönjük a megoldást. Talán EZ érdekelt volna ha időben hozzá tudok szólni.
(#) malak válasza VIM hozzászólására (») Aug 27, 2018 /
 
Hehe ez jo.Hülye németek szerint ez a jó hogy egy jelado csere miatt szétkell kapni a teljes elosztot?
(#) dlevi hozzászólása Szept 2, 2018 /
 
Sziasztok!
Nekem egy olyan problemam lenne, (94 es f astra c14nz) hogy menet kozben azonos gazadassal haladok, el kezd megtorpanni az auto, berangat mintha elmenne az ero, ha elveszem a gazt, utana nyomom jo egy fel percig kb utana megint csinalja, na mar most be volt nekem kapcsolva folyamat a hatso ablak futes, ezt eszlelve kikapcsoltam, es lass csodat, nem rangatott egeszen idaig, ha futest/“hutest” kapcsolok rangat, ha vilagitast kapcsolok rangat..
Remelem nagyjabol ertheto amit leirtam
Erre szeretnek valami megoldast talalni...
Elore is koszonom!!
Udv.
(#) VIM válasza dlevi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Szia! Az amit leírtál az eset kapcsán az erősen az akkumulátor és annak töltésének a hiányosságára utal. Ha bekapcsolsz egy nagyobb teljesítményű fogyasztót olyan mértékű az áramfelvétel ami jelentős feszültségeséshez vezet amitől a kocsi vezérlő rendszere nem működik megfelelően, a perifériáktól nem jönnek a megfelelő értékek a motorvezérlőhöz. Ez lehet akku hiba, test kontakt hiba, esetleg generátor töltési hiba.
(#) mlaci989 válasza dlevi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Szevasz.
Én lemérném a töltést meg átnézném a kábelokat a generátor körül. Töltés hiányosságra utal a tünet. Lehet csatlakozási hiba is és ott veszít feszültséget. Mérni kell mennyit esik mikor bekapcsolod az említett fogyasztókat a kocsiban.
(#) zolika60 válasza dlevi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Opel betegség a gyenge motor testkábel. Azt vizsgálnám legelőször meg.
(#) dlevi hozzászólása Szept 2, 2018 /
 
Köszönöm szépen, átnézem ezeket a lehetőségeket, aztán írok hogy mire jutottam!
(#) sayo hozzászólása Szept 3, 2018 /
 
Sziasztok!

Vettem egy JOM 7120 coming home modult, ezt szeretném bekötni. Maga a művelet nem tűnik nagyon "vészesnek" a kapott utasítás alapján, mégis megszorultam

Bekötési rajz

Nem tudom, hogy a világításkapcsoló "mögé" kell-e rakni, vagy a biztosítéktáblához, stb... Magát a vezetékszálakat (színeket) keresem-kutatom neten, mindenhol. Elakadtam.

Az a legnagyobb bajom, hogy volt egy szerelőm, aki egy riasztót szerelt be (Spal AS90) és vele például úgy jártam, hogy ki és beriasztás után égve maradt az index, mire ő "kikötötte"
Ez gyakorlatban annyit jelentett, hogy elvágta a riasztó csatlakozóján lévő olyan szálakat, amik az indexeket villogtatják. (le sem szigetelte a végét)
Én tegnap olvasgattam, hogy valószínű az egyik relé hibás, megnéztem melyik vezérli ezeket a szálakat, kiforrasztottam, be az újat, vezetékek össze - és minden működött!!!

Ezek után nem szívesen adnám a kezébe az autót! Kérlek segítsetek, nem akarok kimenni motortérbe a világítás szálakért!

(Másik gondom, ha valaki tudna segíteni, hogy a bal oldali hátsó lámpában a világítás / féklámpa (2 izzószálas) egyik lábán van kósza 6V (???) csak járó motornál, ezért ott "pislog" az izzó)
(#) malak válasza sayo hozzászólására (») Szept 3, 2018 /
 
Szia!

A biztositék táblán kell megkeresned a lámpa felé menö kábeleket,a lámpa felé a következö kábelek kellenek a rajz szerint sárga, sárga fekete illetve narancs és narancs fekete.Az eredeti kábelt elkell vágni ami a lámpa felé megy arra megy a csikos kábel mig a nem csikos az elvágott kábel másik fele.A z+ és a z minusz nem tudom mi lehet mert arrol nem ir .
Ha egy izzo halványan pislákol és feszültséget mutat az általában test hiba a kocsiknál elöszerettel az index illetve a féklámpa testje szokott ilyen dolgokat produkálni.
Nem tudom milyen opeled van de a biztositék takaro lemezen belül le van irva melyik bizti melyikhez tartozik.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2018
(#) sayo válasza malak hozzászólására (») Szept 3, 2018 /
 
Köszönöm a választ!

Az autó egy Opel Astra G kombi. (2005, Z17DTL)

A Z+ bekötésről elfelejtettem linkelni a másik képet (leírás 2. oldal)
Itt van:

Azt olvastam, hogy az autó "+" bekötésű. Ezért gondolom, hogy a (leírás alapján) a barna kábeleket kell hozzákötni a riasztó azon szálaihoz, amik a centrálzárat vezérlik.
(Spal AS90 - Kék/zöld kábelek)

A lámpa felé menő kábeleket hogyan találom meg? Elnézést kérek a nagyon amatőr kérdésekért...
(#) malak válasza sayo hozzászólására (») Szept 4, 2018 /
 
Szia!
Mellékelek 1 képet a biztositék táblárol ha a tied is ilyesmi akkor a 6os és a 24 bizti az elsö tompitott bizositékja ,ha kiveszed a 6os biztit multival kimérheted melyik ága jön a kapcsolotol és azt a kábelt kell ugy mond elvágnod.A z- kell neked ha az auton van központi zár és az minusz ágas vezérléssel müködik a zár záró jelével kell pármuzamositani a z- kábelt és akkor a z+ nem kell.a senzor arra van hogy csak sötétben müködjön azt értelem szerüen valahova az ablak mögé kell tenned.
Amugy csak halkan jegyzem meg ritka az a riaszto amelyik ugymond +-os vezérléssel müködik igy az inkább minusz lessz!
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2018
(#) sayo válasza malak hozzászólására (») Szept 4, 2018 /
 
Köszönöm szépen! Közben tegnap bekötöttem egy komfort indexet is amit a Vaterán vettem egy srác csinálja (hibátlan volt peter1995 hozzászólása - 54old) de az tuti + bekötésű volt, (van negatívos is) abból gondolom, hogy az autó is az
A szenzort be sem kötöm (menjen csak nappal is)
Megpróbálom.
Köszönöm szépen még egyszer, hogy rám szántad az időt!
(#) sayo válasza malak hozzászólására (») Szept 5, 2018 /
 
Helló!

Szóval, úgy jártam hogy megnéztem a biztosíték táblán a 6-os és 7-es, valamint a 24-es és 25-ös biztosítékok a világításé. (azért 2-2 biztosíték, mert a hátsó világítást is rá akartam kötni a hazakísérő fényre)
Van egy vastag és egy vékony sárga (kapcsolónál találkoznak) ez a bal vagy jobb oldal tompított, és van egy vastag szürke/zöld és vékony szürke/zöld (kapcsolónál találkoznak) ez a bal vagy jobb hátsó lámpa + rendszámtábla világítás vezetékek. (Ezekre rá is mértem multiméterrel, ha kapcsolom a világítást, akkor adja a 12V-ot)
A kapcsolótól elmenő szálakat elvágtam, bekötöttem a hazakísérő fény modul (továbbiakban: modul) IN1 kábelére, a kapcsolóba bemenő szálat bekötöttem a modul OUT1 kábelére. (SÁRGÁK)
Ugyanezt a műveletet a szürke/zöld kábelekkel elvégeztem IN2 - OUT2.
Piros tápvezetéket a fix 12V-ra (kapcsolónál piros vastag szál), feketét külön egy testhez kötöttem.

A riasztó tényleg negatív vezérlésű, a Spal AS90 bekötési rajz alapján kék és zöld "COM"-nak jelölt vezetékre a modul Z- és Z- vezetéket kötöttem párhuzamosan.

Világítást tudok kapcsolni a világításkapcsolóval, de hazakísérő fény nincs.
Riasztó működik, kp-i zár működik.

Furcsa, hogy a Spal csatlakozón lévő zöld szál 0.00 voltot mutat nyitva, zárva 0.08V-t VISZONT a kék fix 12v mindig.

Beszereléskor a riasztó kék vezetéke (záró) lett rákötve az autó kp-i zár piros/kék vezetékére, a zöld (nyitó) az autó piros/fehér vezetékére.
Mit rontottam el?
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2018
(#) malak válasza sayo hozzászólására (») Szept 5, 2018 /
 
Szia!
Kedden szerintem ugy irtam hogy a biztositéktáblán 2 kábel van az egyik a kapcsolóhoz megy a másik fele pedig a lámpához,ha félre érthetö volt akkor elnézésed kérem.
Nos a hiba ott van hogy a kapcsolonál szakitottál vezetéket ergo igy a modul hiába kapcsol a kapcsolo kikapcsolt állapotban nem engedi tovább az áramot,megteheted ugyis ha nincs helyed a biztinél hogy a kapcsolonál keresed meg azokat a kábeleket amik BEKAPCSOLT állapotban adják ki az áramot a bizti felé azt szakitod meg és oda kötöd a kábeleket megfelelöen.Ugy már müködnie kell!
Neked szerintem az a fontos hogy a riaszto zárásakor kapcsolja fel az első lámpákat vagyis neked a központi zár vagy a riasztobol kimenö zárás jelre kell párhuzamosítani a Z- kábelt.Ha a kék szinu kábel a záró impulzus akkor csak avval kösd össze a Z- kábelt.Ha a központi zárad kulcsal is müködik akkor van saját modulja neki ergo a riasztó csak a nyitás zárás impulzust adja ki a központi modulja felé.Mondjuk nem tudom milyen központi zárad van mert a központik többségénél a fehér és a fehér/fekete páros a megszokott nyito záró kábel amin test jelenik meg ha vált a központi modul de ez csak pillanatnyi vagyis muszerrel mérve az egyik tappancs állando 12von van mig a másik tappancs pedig az adott kábelen és ha müködteted a zárat az ajtonál akkor a müszeren egy pillanatnyi kilengést látsz.A záraknak nem kell az állando test mert leégne a motor nagyon hamar.
(#) malak válasza malak hozzászólására (») Szept 5, 2018 /
 
Kicsit kiegészitem azért.

A kapcsolónál levó vastag kábelek tartoznak a tompitott fényhez a vékony kábel az a helyzetjelzöd.A helyes bekötés az hogy kiméred a vastag kábelt amin kikapcsolt állásban van áram "12v" annak a párja megy a bizthez azt a kábelt kell elvágni és oda kell bekötni a home modul kábeleit.Ha a hátso lámpákat is akarod akkor a vékony kábelt kell megkeresni az elözöhöz hasonloan de én nem kötném be mert akkor egy áramkörre kerülne a tompitott és a helyzetjelző köre amiböl füst lehet.Azt hagyd ki inkább mert elég neked a tompitott is kis ideig
A kapcsolótol egy kábel megy a biztositékig és ott van elosztva jobb és bal oldalra,a helyzetjelzö "vékony kábel" szintén ugyanigy.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2018
(#) Dabolcs válasza akos70 hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Üdv. Ezzel a hozzászólással segitettél nekem is ideiglenesen megjavitani az astrám már az ideg zabált hogy az új szivatyúval se müködik semmi... miközben kiderült hogy a réginek se volt semmi baja... de a kérdés még mindig ott van hogy ha az a kábel nincs elvágva és testelve akkor hol a probléma valójában?!
(#) Ricsi89 válasza Dabolcs hozzászólására (») Szept 11, 2018 /
 
Motorvezérlőben.
(#) akos70 válasza Dabolcs hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Pedig ahogy láttam, elég régi.
(#) FAZ1 hozzászólása Szept 13, 2018 /
 
Haha! Nem megy a motor.
Az a gyanum, hogy az AC pumpa nem kap áramot, mivel tegnap óta nem hallom a hangját.
Hol kezdjem el a hiba feltárását? Annyira már eljutottam, hogy a motortérben az adagolószerkezetről lebontottam a benzincsövet - ott nem jön semmiféle üzemanyag.
Ilyenkor mi van? Relé, biztosíték? Netán a benzinszűrő (bár úgy néztem, nemrég cserélték)
Vagy egyszerűen behalt a komplett AC szivattyúm a hátsó ülés alatt (a benzintartályban)?
(#) blasz válasza FAZ1 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Szia igen a tankban van az Ac,nézd meg a csatlakozóját a tank tetején, igen sürün szokott kimelegedni,főleg a negativ vezeték.De adhatsz direktbe is 12v ot neki,próbára,persze megszakitva a saját 12v+ vezetéket.
Ha mégis a szivattyú ment halálba nem kell az egész úszóházat megvenni csak magát a szivattyút.
Ha már kint van az egész akkor percek alatt kilehet cserélni
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2018
(#) blasz válasza Dabolcs hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Az üzemanyag szivattyúnak van reléje azt kell megnézni,hogy behúz e,ez egyszerű gyújtásra rakod és hallanod kell 2 kattanást egyszer behúz a második elenged.Ha hallod ezeket akkor csatlakozó vagy kábel baj van.
(#) FAZ1 válasza blasz hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
A relét már néztem (kattog), az előttes biztosítéka pedig jó.
De házul a tanknál nagy a csönd.
A fekete körtömítő-lapot még ki tudtam szedni, de tovább nem jutottam.
Csaknem tele van a tankom, és ha elkezdek vele bíbelődni, nem fog kifolyni a lé? Nem szeretném ...
Én odáig még nem jutottam sajnos, hogy "kint van az egész". A két rámenő csőcsatlakozót se vettem le, no meg - az eletromos dugóját se. Ha netán leveszem, utána azt a rögzítő "körbelemezt" kell valamerre elforgatni - és máris kész?
Láttam már szivattyút, az tényleg nem nagy dolog - ámde odáig eljutni ...
(#) FAZ1 válasza blasz hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Már néztem - elől, a motortérben van és szép lilás rózsaszínű (Amint a csatolt képen felül látható).
De mi az hogy 2 kattanást kell hallanom? Akkor tehát 2 relé van?
Vagy - elsőre csak bekapcsol, majd egy idő után kikapcsol? Ugyanaz az egy darab relé?
(#) FAZ1 válasza FAZ1 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Vagy itt a képen - a mellette látható - és levő másik lilás-rózsaszínű szintén AC relé lenne?
Én a biztosítékosat gyanítom csak AC relének. De akkor vajon mi a másik?
Avagy az lenne a tank-szellőztetés általános vezérlését végző relé?
(#) blasz válasza FAZ1 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Szia azért 2 kattanás mert elsőre gyújtás ráadásnál behúz,megy pár másod percet és második kattanásnál lekapcsol.Értelem szerüen ha inditod behuzva marad a relé.
Következő: »»   89 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem