Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   166 / 196
(#) mlaci989 válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Csak nyugodtan. A sok kapkodás sose vezetett jóra.
(#) latyakosa válasza mlaci989 hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Sikerült ismét kicsit foglalkoznom az erősítővel. A tápegység mosfet gate-jére kötöttem szkópot.
A kép alapján a táp max kivezérléssel működik (50% mínusz holtidő), a primer betáp változtatására a szekunder oldalon is változik a feszültség.

A görbék rondák mert egy 100ohm-s ellenálláson keresztül hajtja a feteket.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
(#) dB_Thunder válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Idézet:
„megvan a +-31V, de kevésnek tűnik.”

Megfelelő lehet! Hitványvilágban nem magasabb a táp! 14.4-15Vról járasd akkor mennyi?? Illetve mekkora az elkók fesz tűrései?
(#) latyakosa válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
A primer oldalon a nagy elko 35V-s. Ha a betáp 15V, a szekunder oldalon 37V-ra kúszik fel a magasabbik tápfeszültség. De nem javul a helyzet annyira, hogy végfok munkaellenállásain nyugalmi áramot lehessen mérni.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
(#) dB_Thunder válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Szekunder kondik fesz tűrése az érdekes. A 37 volt már egészen emészthető!!
Volt a kezembe olyan hitványka ahol a 30V is épphogy megvolt!
(#) latyakosa válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
A szekunder oldalon 2 tápfesz van. Az alacsonyabb a vég fet-k részére, ott 1000uf/35V-s kondik vannak és 15V primer tápfesz esetén van +-27V feszültség.
A végfokot meghajtó fokozat jár -+37V-ról, a meghajtók tápfesze rá van ültetve a végfok tápfeszére (a kondenzátorok sorosan kötve) ennek a kondenzátora 25V-s feszültségtűrésű (csak 10V van rajtuk).
Ha Mlaci méréseit veszem alapul még mindíg hiányzik 5-10V a szekunder oldalon.

Ellenőrizem a szekunder tápfeszek AC komponens mértékét, de elenyésző, a kondenzátor hibát kizárnám.
(#) dB_Thunder válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Végigfutottam az oldalt..
Neked elviekben ugyanolyan izéd van mint mlacinak, teljesen azonos? nyák REV száma is?

Egyébként a tápfeszek teljesen rendbe lennének, ezzel simán tudna az erő csatornánként 4 ohmon 100 wattát szinuszban.

Ami nekem még sántít: Mlacinál aszimmetrikus, kvázi véget diagnosztizáltunk.

Viszont Te beszélsz negatív segédtápról is, ami viszont a kvázi véghez nem kell, csak max a pozitív.
Milyen típusú a végtranyók?

Zárójelben jegyzem meg elég lenne 4-5 tranyónyit visszarajzolni a véget, abból már sokat tudnánk segíteni!
(#) latyakosa válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Rev-re nem azonos, az nálam lévő V1-s az övé talán V1.1 ha jól rémlik. CEP75N06 fetek vannak mindenhol (táp, végfok) a nálam levő példányban, ennek is valami kvázikomplementer vége lesz ebben nincs különbség. A segédtáp biztosan neki is +- megoldású.
Rajzot remélem nemsokára fogok tudni feltenni.

+1 infó, a nálam lévő példányban csak a tápban találtam eddig egy zárlatos kerámia kondit, a végfokok érintetlenek!
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
(#) dB_Thunder válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Most hagyok időt vissza rajzoni a véget!

Van szkópod megnézhetnéd, hogy a trafó primerjére milyen fesz megy! Ha megvan pár tized híján a betáp 14,x volt akkor okés. Illetve a szekunter csúcsfesz is érdekes lehet.
Jó lenne tudni a trafka áttételét, lehet hogy az is változott a REV számmal!
(#) latyakosa válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Köszi a szabadidőt a rajzoláshoz

A primer méréssel kapcsolatban viszont nem értem a kérdésedet, a fet drain és pozitív táp között mérjek vagy pontosan mely pontok között gondoltad?

A szekunderen 4 tekercs van sorosan:

- segédtáp pozitív
- főtáp pozitív
- közös pont (szekunder test)
- főtáp negatív
- segédtáp negatív


A közös pont és a főtápok között mindkét oldalt 64Vpp-t állít a szkóp.
A segédtáp és a főtáp között oldalanként 25Vpp-t mond.
A közös pont és a segédtáp végei között 88Vpp-t mond ami 1 V hibával végül is elfogadható lenne.

Pontos áttételhez bontani kellene a trafót, sajnos több soros nem tudom megszámolni az arányokat A segédtápot 4-nek számoltam, az van legfelül. A szekunder fő táp 11 menetes (az egyik ágat külön színnel tekerték). A primerrel vagyok bajban

A primer táp változatlanul 15V-t DC.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
(#) mlaci989 válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Nekem sem volt időm foglalkozni vele mert le vagyok kötve más javítani való dolgokkal. Ha segít valamit csatolok egy fotót a rajzról,vagyis a végéről részlet. Eddig jutottam. Meg én erősebb töltőről tápláltam az erőgépet,nem mértem de lehet 15 Volt vagy talán még több is megvolt.
(#) latyakosa válasza mlaci989 hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Köszi! Azt mondjuk jó lenne ellenőrizni mennyi volt a bemeneti oldal DC-ben ha lenne rá kis időd
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
(#) mlaci989 válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 24, 2018 /
 
Nincs mit. Nem garantálok a pontosságért!
(#) dB_Thunder válasza mlaci989 hozzászólására (») Okt 25, 2018 /
 
Pont az nincs a rajzon, hogy kap előfeszítést, munkaáramot az alsó végfet!
Annak a kapuja valamivel, kb 2 volttal pozitívabb, mint a negatív tápfesz, azaz S elektródája.
(#) toma03 hozzászólása Jan 8, 2019 /
 
Sziasztok!

Szeretnék erősítőt és mélyládát kötni a 2004-es évjáratú Mazda 2 autómba a gyári fejegységre. A rádión alapból nincs RCA kimenet. Két opcióról tudok:
1. jelszint átalakító bekötésével lehet rákötni az erősítőt
2. automatikus erősítő kapcsolóval

Kérdésem az lenne, hogy melyik megoldást egyszerűbb kivitelezni? A jelszint átalakítót hogy kell bekötni?

Köszi a segítséget, üdv.: Toma
(#) Inhouse válasza toma03 hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Vajon a 2. pont mit is takar? Az első megoldáshoz megveszed az átalakítót, bekötöd és használod.
(#) Uviktor hozzászólása Jan 8, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Nem is láttam,hogy ilyen topic is van...
Szeretnék megjavítani egy régi,de kiváló Alpine 3544 erősítőt.
Azt az érdekes jelenséget produkálja,hogy az RCA kábelllel egy forráshoz csatlakoztatva az áramfelvétel elindul az egekbe,a végtranzisztorok eszeveszetten melegszenek,majd protect.
Végek ok,szól is egy rövid ideig,(amíg engedem az áramot hűtés nélkül.)
RCA-t kihúzva áram ok.
Táp oldal jónak tünik,stabilan tartja a +- tápot.
Bemeneti csatoló kondi zárlat?
Tapasztalt már valaki hasonlót?
(#) Uviktor válasza toma03 hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Bővebben: Link
Neked a 2in1.
A jelszint átalakító remote kimenetét összekötöd az erősítőd remote bemenetével.

Ha nem vagy járatos elektromos téren,kérlek kérd szakműhely segítséget.
A nem megfelelő beszerelés tüzet is okozhat!
(#) toma03 válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Üdv!
Előszöris köszi a válaszokat! Szakműhely fogja kivitelezni a beépítést, de egyelőre még csak tájékozódom, hogy jobban otthon legyek a témában és érdekel is.
A két verziót egy autóhifivel foglalkozó cég ajánlotta.
Az ürge elmondása alapján: Jelszint átalakítóval az erősítő csak akkor szól, ha ráadom a gyújtást, egyébként csak a rádió és a 6 alap hangszóró. A második opció esetén gyújtás nélkül is szól minden.
Az első verziót nagyjából értem.
Lenne még néhány kérdésem: A remote kimenet az RCA-t takarja?
A jelszint átalakító másik felét pontosan hová kell kötni? Amit linkeltél, gondolom piros +,kék -, fekete földelés, ugye?
Jelszint átalakítóval szép hangminőséget lehet kihozni? Nem az a célom, hogy hallja az egész utca, csak szeretnék egy kicsivel több basszust.
(#) Uviktor válasza toma03 hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Szia,
A remote vezeték vezérlés,akkor mérhető +12v rajta,ha a fejegység be van kapcsolva.
Gyári fejegységeken nem minden esetben van ilyen,gyanítom ezért ajánlották a gyújtásra bekapcsoló módszert.
Amit linkeltem,az rögtön megteszi azt a szívességet,hogy a teljesítmény kimenetekről lecsökkenti a jelszintet előerősített (ami általában RCA vezetékeken fut) jelszintre,plusz a remote szálat (általában kék)aktiválja,ha hangfrekvenciát érzékel a bemenetén.

De ha tényleg csak kicsivel több basszusra vágysz,és egy Mazda2-ben is marad helyed a csomagtartóban,és egy csapásra mindent megold:
Bővebben: Link
Nekem is ilyen van a kisteherautómban,néha én is elcsodálkozom hogy a fizikát is megerőszakolja ez a kis doboz.
Tényleg jó a hangja,univerzális,olcsó.
Ok,hangnyomás versenyen ne akarj indulni vele,de kiegészíteni a gyárit tökéletes.
(#) Inhouse válasza toma03 hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Az, hogy a fej remote kimentéről, vagy gyújtásról indul-e a cucc, nem ugyanaz a probléma, mint amit felvetettél, hogy nincs RCA rajta.
Az Uviktor által ajánlott átalakító tényleg jó vételnek tűnik, ennyiért csak egy buta passzív átalakítót szoktak adni hazánkban. Ha már meg vannak a cuccaid, akkor erre van szükséged.
Ha még nincs semmi, és az a Blaupunkt Gtb 8200 A is bekapcsol a bejövő jelre (valamint neked is bejön majd a hangja), akkor azzal minden gondod megoldódik egyben.
Ez a Dietz nem is kell, hogy a hangjelet figyelje. Feltételezzük, hogy már csak hidalt végfokú fejek üzemelnek, testhez képest kell feszültséget figyelni az egyik kimeneten. Ha a rádió bekapcsolt, akkor féltáp van rajtuk.
(#) toma03 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Gondolkoztam a Blaupunkt ládán is, de később kombi autót szeretnék, ezért döntöttem a külön erősítő és mélyláda koncepció mellett. Csináltam egy gyors skiccet a kapcsolásról.
Kondenzátort minden esetben kell bekötni?
Egyelőre még nincs semmi alkatrészem. A jelszint átalakító kék szálját az antenna vezetékére kell kötni?
(#) Uviktor válasza toma03 hozzászólására (») Jan 9, 2019 / 1
 
Üdv!
A Blau természetesen automatikusan be-és kikapcsol hangfrekire.
Antenna vezetékére?
Jó helyen keresgélsz,csak egy kicsit tegyük tisztába.
A fejegységeken(általában) van egy antenna vezérlő vezeték,ami akkor pozitív,ha be van kapcsolva(felsőbb kategóriában ha tuner a forrás,ilyenkor van külön erősítő vezérlés is,de ebbe most ne menjünk bele...) ezt hívják ant.remote,antenna kimenet,stb,ki hogy nevezi.
Ezt kötjük az erősítő Rem(Remote) bemenetre.
Gyári fejeken nem mindig van ilyen kimenet.
Kérdésedre a válasz,a kéket az erősítőd rem bemenetére kell kötni.

Kondenzátor?
Ahhoz képest hogy azt írtad hogy csak egy kis basszus kiegészítést szeretnél,már jó úton haladsz a birodalmi csillagromboló felé...
(#) toma03 hozzászólása Jan 9, 2019 /
 
Hello Uviktor!
Azóta utána keresgéltem, és azt az infót találtam róla, hogy csak akkor szükséges, ha gyorsabbá vagy pontosabbá szeretném tenni a hangzást. (Gondolom ez így valahogy megállja a helyét.) Szeretem jól körüljárni a dolgot, még mielőtt belevágnék a vásárlásba és beszereltetésbe.
Le tudnád írni, hogy a többi szálat a jelátalakítóból, a 2 RCA és a kék szál már érthető.
(#) toma03 válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Na, úgy néz ki megvilágosodtam. A hátsó hangszóró kimenetre rá lehet kötni, ugye?
(#) Uviktor válasza toma03 hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Üdv!
A kondenzátor az erősítőd tápfeszültségét stabilizálja,egy-egy nagyobb impulzusszerű nagy teljesítmény leadás (basszus)a tápfeszültséget csökkenti a táp bemeneten,egy jó kondenzátor ezt az energiát gyorsan pótolja,így egyenletes marad a tápfesz.
Ez a kimenő teljesítmény és főleg megítélés kérdése,vásárolsz-e ilyet.
Személy szerint én 200-300W alatt nem is foglalkoznék ezzel,de ezért lehet hogy megköveznek.
Ez olyasmi,mint AMD vagy Intel,Coke vagy Pepsi,stb...

Az átalakítón nagy valószínűség szerint a piros a +táp,fekete a test,a kék pedig megy az erősítő remote bemenetére.
Szerintem.De biztosan mellékelnek hozzá leírást.
(#) toma03 válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Üdv!

A maradék két vezeték pedig a hangszóró kimenet pozitív, negatív?
(#) Inhouse válasza toma03 hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Nem írtál róla, hogy mekkora és milyen állapotú az akku, mekkora erősítőt és mélynyomót szeretnél. Azt jó ha tudod, hogy a gyártók azt a méretű akkut fogják beletenni, ami éppen elegendő az autóhoz. Nem terveznek előre még 3-400W elektronikának. Általában úgy képzik a tálcát, hogy egyel nagyobb akku befér, ha cserélni kell. Kondi egy kisebb rendszernek szerintem sem kell. A kütyühöz fogsz kapni leírást, de szerintem elég egyértelmű lesz. Vigyázz, ne testeld le véletlenül a fejegység - jelű hangszóró kimenetét se, mert az nem test.
(#) toma03 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Az akkum kb. 3 éves, 60Ah-s és 540A indítóáramú, 12V-os Bosch.

Ez a két kombináció tetszik:
1. Mac Audio Xtreme Amp 2000 + Mac Audio Xtreme Sub 110R
Mac Xtreme Amp 2000 kétcsatornás erősítő:

Teljesítmény:
Maximális kimeneti teljesítmény 4 Ohmon:
- 2 x 180W sztereo/1 x 500W hídba kötve
Névleges kimeneti teljesítmény (RMS) 4 Ohm-on:
- 2 x 60W sztereo/1 x 160W hídba kötve
Maximális kimeneti teljesítmény 2 Ohm-on:
- 2 x 250W
Névleges kimeneti teljesítmény (RMS) 2 Ohm-on:
- 2 x 120W
Frekvencia tartomány 5 - 50 kHz
Tokozott, fémtengelyes, precíziós potméterek
Magas minõségû audio táptranzisztorok
Automata ki/bekapcsolás az autórádióról
Belsõ ellenállást csökkentõ nyomtatott áramköri lapok
2 Ohm stabil (csatornánként 2 Ohm-ra terhelhetõ)
Kis impedanciájú kondenzátorok a tápegységhez
1 pár RCA veszteségmentes jelkimenet további erõsítõ vezérléséhez
Fokozatmentesen állítható aluláteresztõ szûrõ 50 - 250Hz (12 dB/oktáv)
Fokozatmentesen állítható felüláteresztõ szûrõ 40 - 300Hz (12 dB/oktáv)
Fokozatmentesen állítható mélykiegyenlítés 0 - 12dB/45Hz
Sztereo/mono csatornaváltó (mélysugárzó meghajtáshoz)
Elnémítás kapcsoló a pattogó interferencia elnyomásához
Elektromos védelmi áramkör rövidzárlat, DC leállás és túlzott hõ esetén
Állapot kijelzõ zöld LED és túlterhelés jelzõ piros LED
Súly: 1,9 kg

Mac Xtreme Sub 110R:

Terhelhetõség:
- 250/800W 4 Ohm-on
Frekvencia tartomány:
- 24 - 500 Hz
Csúszásmentes borítás
Optimalizált légáramlású bass reflex port
25 cm-es nagyteljesítményû hajtás 2"-os hangtekerccsel és pólusmag szellõzéssel
Többrétegû fényezett papír membrán
Tömör acél kosár kiegészítõ hangtekercs-szellõzéssel
Formatervezett porvédõ
Nikkelezett csavaros kábelcsatlakozók
Hangszóró védõpálcával
Súly: 9 kg
Méretek: 370 x 300 x 230 x/280 mm

2. MacAudio Edition S2 csomag:
Erősítő:

Maximális kimeneti teljesítmény 4 Ohmon: 2 x 150W sztereo/1 x 500W hídba kötve
Névleges kimeneti teljesítmény (RMS) 4 Ohm-on: 2 x 55W sztereo/1 x 150W hídba kötve
Maximális kimeneti teljesítmény 2 Ohm-on: 2 x 250 W
Névleges kimeneti teljesítmény (RMS) 2 Ohm-on: 2 x 75 W
Frekvencia tartomány 5 - 50 kHz
Tokozott, fémtengelyes, precíziós potméterek
Magas minõségû audio táptranzisztorok
Automata ki/bekapcsolás az autórádióról
Belsõ ellenállást csökkentõ nyomtatott áramköri lapok
2 Ohm stabil (csatornánként 2 Ohm-ra terhelhetõ)
Kis impedanciájú kondenzátorok a tápegységhez
1 pár RCA veszteségmentes jelkimenet további erõsítõ vezérléséhez
Fokozatmentesen állítható aluláteresztõ szûrõ 40 - 300Hz (12 dB/oktáv)
Fokozatmentesen állítható felüláteresztõ szûrõ 40 - 300Hz (12 dB/oktáv)
Fokozatmentesen állítható mélykiegyenlítés 0 - 12dB/45Hz
Sztereo/mono csatornaváltó (mélysugárzó meghajtáshoz)
Elnémítás kapcsoló a pattogó interferencia elnyomásához
Elektromos védelmi áramkör rövidzárlat, DC leállás és túlzott hõ esetén
Állapot kijelzõ zöld LED és túlterhelés jelzõ piros LED
Súly: 2 kg

Mélyláda:

Sajtolt, levegõn szárított, többszörösen bevont papírmembrán
30cm-es nagy teljesítményû hangszóró, 2 colos hangtekerccsel
Hosszú löketû habosított membránszél
Húzott acélkosár kiegészítõ szellõzéssel
Nagy erejû Ferrit mágnes
Csúszásmentes kárpítozás HD logo hímzéssel
Nikkelezett csatlakozások

Zárt láda 30cm-es mélynyomóval
Zenei teljesítmény: 800W
RMS teljesítmény: 250W
Impedancia: 4 Ohm
Érzékenység: 91dB
Frekvencia átvitel: 25-250Hz
Súly: 10 kg
Méretek (Szélesség x Magasság x Málység): 430 x 395 x 240/335mm
(#) Inhouse válasza toma03 hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Ha nem akarsz hányni minden autókázás után, akár jó is lehet, ha ésszel tekered a hangerőt. Csak járó motornál és nem végig véggázon. Néha felrakod töltőre az akkut. Megfelelő keresztmetszetű kábeleket vegyél a 12V hátra viteléhez. Elöl autós biztosítékház és biztosíték (nagyobb, mint az erősítőben levő) zárlat ellen, közel az akku + pólusához.
Lehet, hogy ehhez már kevés lesz a fejről hajtott gyári hangszórók által nyújtott teljesítmény, de ha jól beállítod működhet.
Következő: »»   166 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem