Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   91 / 137
(#) elektrorudi hozzászólása Nov 20, 2018 /
 
Szervusztok!
Astra H Easytronic: az akkumulátor 4 nap alatt lemerül, az autó nem indul. Nyáron kb. 5 nap alatt merült le. Az autót nem használom minden nap, van amikor egy hétig se.
Azt szeretném kérdezni, hogy ez normális-e így? Szerintem nem. Egy autószerelő azt mondta, hogy ez ilyen. Az akkumulátor egyébként épp most 1 éves. Mérésem szerint, nyugalmi állapotban 110mA körüli áramot vesz fel a kocsi. Gondolom, ezt az állandó üzemben lévő elektronika és a riasztó adja ki. Ez, egy nap alatt kb. 2,4Ah. 4 nap alatt 10,6Ah. Ez a teljes akku kapacitás negyede.
Szerintetek lehet-e valamit tenni ellene, hogy ne merüljön le ennyi idő alatt?
Részemről annak se lenne akadálya, hogy egy kapcsolóval valahogy áramtalanítsam (persze annak tudatában, hogy akkor a riasztó sem működik stb.) Viszont azt mondták, hogy akkut se lehet benne "csak úgy" cserélni, mert mindent elfelejt, utána nem fog indulni.
Mi az igazság ebben, mit tehetnék?
(#) freddyke válasza elektrorudi hozzászólására (») Nov 20, 2018 / 1
 
Nálam Astra G nem fűtött garázsban rendszeresen állt hetekig télen. Mindig indult. Kapcsolót ekkora áramokra nem ajánlok. Le tudod venni a negatív sarut az akkuról, addig nem fogyaszt. Ekkor a kijelző elfelejti a dátumot, ha van fedélzeti számítógép akkor esetleg nullázódnak az adatok. Baromság, hogy akkucsere után nem fog indulni. Nekem soknak tűnik a 110mA fogyasztás, így elvileg 20 nap alatt lenulláz egy 55Ah-s akkut. Minden gyári az autóban vagy utólag buherálva lett? Érdemes lenne kideríteni mi fogyaszt ennyit.
(#) fastaction válasza freddyke hozzászólására (») Nov 20, 2018 / 1
 
Nekem a G Astrában eltörött a kesztyűtartó merevítő rúd , amely kapcsolja a világítását is . Így merítette az akkumulátort , mivel nem kapcsolta le . Egyébként nem fogyaszt semmi , ha áll.
(#) proli007 válasza fastaction hozzászólására (») Nov 20, 2018 / 1
 
Pont ezért nem vesz a skót hűtőt! Mert nem tudja, hogy ha becsukja az ajtót, kialszik-e a lámpa..
(#) elektrorudi válasza freddyke hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Használtan vettem. Szerintem csak a riasztó (inmobiliser (?)) lett utólag buherálva, de nem tudom biztosan.
Persze nem a főáramkört szakítanám meg (ami az önindítóhoz megy) hanem van egy vékonyabb vezeték is, vagy megnézném, hogy mi veszi fel ezt az áramot, és azt szakítanám meg.
A 110mA nekem is soknak tűnik, de magyarázat lehet arra, hogy mitől merül le? Sajnos ennek az elektronikája már meghaladja a tudásomat, és kénytelen vagyok mások szavának hinni (autószerelő). De akkor is. Van benne valami kezdetleges komputer, de nem a négysoros, ami mutatja a fogyasztást, meg ilyesmit, csak egy kétsoros, ami lapból a rádiót és a dátumot mutatja. (elő lehet hívni rajta valami adatokat, de eddig csak a gyártási dátumot, és a sebességet, és a vízhőmérsékletet tudtam azonosítani)
(#) elektrorudi válasza fastaction hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Hopp, ebben már lehet valami. Kíváncsiságból meg akartam nézni, hogy a kesztyűtartó-ajtó milyen szögénél alszik el a lámpa, de nem láttam, hogy elaludna. Arra gondoltam, csak a tökéletes záródás után alszik el, azért nem látom. A javaslatodat kipróbálnám.
Most számolok csak: 12V x 0,11A = 1,32W Ez valószínűtlenül kis teljesítmény egy izzóhoz. Vagy lehet?
(#) levaitamas válasza elektrorudi hozzászólására (») Nov 20, 2018 / 1
 
Szia!
Ha tudsz áramot mérni, akkor a biztosítékokat egyesével kiveszed, majd visszateszed. Így leszűkíted a hiba forrását.
(#) elektrorudi válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 21, 2018 /
 
Szia!
Köszi. Én is erre gondoltam. Meglesz a hétvégi mulatságom.
Egyelőre töltőn van az akksi, mert most használnom kell a kocsit, nincs időm hibakeresésére. Jobb lett volna előbb foglalkozni vele, de csak a hűvös idő hozta elő ismét a problémát.
(#) Georgee válasza nagyati682 hozzászólására (») Nov 22, 2018 /
 
Nézzetek élő adatot. Sok mindent elárul. Ha valakinek van opcom-ja vagy tech2 azzal lehet. Sokkal könnyebb hibát keresni, mint hibakóddal.
(#) elektro95 hozzászólása Nov 25, 2018 /
 
Üdv mindekinek
Olyan kérdésem lenne hogy mért nem világít gyújtáson a chek lámpa?
Nincs kitakarva,led benne van. Így vettem. 2000 évi kiadású g astar x16szr motorkódú.
(#) BarnaPili válasza elektro95 hozzászólására (») Nov 25, 2018 / 1
 
Tegyél bele egy izzót! A nejem Tigrájában az összes LED-es háttérvilágítás kipurcant.
(#) Georgee válasza elektro95 hozzászólására (») Nov 26, 2018 / 1
 
Teszteld le opcommal.
(#) Lezli46 hozzászólása Nov 30, 2018 /
 
Sziasztok!

Alig merem megtudakolni :

Opel Astra H 2011 - es ., Cdi.. -nek szivargyujtójából egyszerüen eltünt az áram., GPS - nél van használva. Motortéri és csomagtéri összes biztositékot kihuzkodtam.., és jónak találtam.., már arra gondoltam .., bár de nem találtam utalást rá sehol, hogy esetleg egy nem hagyományos biztositék védi?
Egy piros vezeték egyébbként.., Barna mellette a test., ez jó egyébbként.

Esetleg honnét tudnék legegyszerübben egy +12V- t utólag odavezetni., végső megoldásként?
Minden segitséget köszönók!
(#) freddyke válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Az autó kézikönyvében benne van melyik a szivargyújtó biztosítéka. A 194. és 197. oldalon is van szivargyújtó biztosíték. Ezek közül valamelyik? Remélem jó modellévet néztem.

Nem javaslom az utólagos odavezetést. Meg kell keresni a hiba okát, akár a biztosíték ment ki, akár más áll mögötte. A biztosíték sem véletlenül megy ki.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2018
(#) Lezli46 válasza freddyke hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Köszi a választ..., Ok.., Nr29 /15A a hátsó REC- ben.., de más biztitábla variációkban is jók a biztik a szivargyujtóhoz ., sőt minden egyébb bizti is ,többször ellenőrizve stb.., szivargyujtó piros vezetékén viszont már nincs +12V...,
Eredeti állapot visszaállitása mindig a legjobb persze.., de utólagos odavezetést lengö biztivel, nem a meglévő vezetékbe belekötve nem látom kritikusnak, szabadban van az autó igy a kivitelezés idejét sem szeretném hosszúra venni hosszadalmas vacogós hibakeresgéléssel..., mivel nyilvánvalóan nem bizti hiba van.
Valami Opel spec hibára gondolok- remélek..., esetleg egy Opel spéci a gyakorlatból besegitene???
(#) fastaction válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 1, 2018 / 1
 
Próbáld ki . Kesztyűtartót kiszereled és bal oldalon van a kapcsoló a kis izzóval .
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2018
(#) freddyke válasza Lezli46 hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Szabályosan csak a biztosítéktáblától tudnál behúzni új vezetéket, ugyanazon az útvonalon, ahova gyárilag be van húzva a vezeték a gyári kábelkötegbe. Ehhez le kell bontanod a fél autóról a kárpitot különben nem férsz hozzá a csatornákhoz. Vagy begányolod a kárpit alá (nem tanácsolom) és kockáztatsz, hogy esetleg baj, tűz lesz belőle. Ha máshonnan húzod sem jobb a helyzet, ha csatornában akarsz menni (az akkutól sem vinnéd oda egykönnyen, még akkor sem, ha az utolsó csavarig ismernéd az autód). Vagy más vezetékre kötsz és megzavarod más dolgok működését. Nem sokkal egyszerűbb, ha a meglévő gyári vezetéket rakod helyre?

Nem gondolom, hogy ez egy általánosan előforduló hiba, amire valaki megírja a tuti megoldást. Ha nem szeretnél vele babrálni, fennáll a lehetőséged szakemberhez vinni. Ahhoz, hogy tudjak kapcsolási rajzot adni, pontos adatokra lenne szükség: motorkód, sebességváltó típusa (évjáratot már írtad). Ezen kívül tudni kellene, hogy van-e dohányzó csomag vagy sem. Szintén nem ártana tudni, hogy van-e hátsó elektronikus modul (A1_X131 a kapcsolási rajzon, a csomagtartó bal oldalán helyezkedik el elvileg) az autódban. Ez alapján be lehet határolni a pontos biztosítékot, milyen csatlakozókon és kábelkötegen keresztül jut el oda a feszültség. Akkor elég lenne csak ott megbontanod a kárpitot és végigmérned a csatlakozási pontokat.
(#) Lezli46 válasza freddyke hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Köszi ismételten a segitséged..,

Van hátsó elektronikus modul.., és ott . ahogy több helyen olvastam a 2011-ea astra H-nál..,., a 29-es, 15A-s volna az első szivargyujtóé..., ebben visszont nincs áram ...,fölöttébb érdekes módón...,vajh honnét kerül oda áram hivatalosan???

Itt megtáplálni plusszal .-, akárcsak a proba kedvéért a szivargyujtó felé , viszont veszélyessebbnek találom , mint egy hálózattól teljesen független lebiztizett uj szál behuzását direkt a szivargyujtóra..,
(#) freddyke válasza Lezli46 hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
A motorkód ismerete nélkül talán rossz kapcsolást nézek (Z17DTH feltételezett motorkóddal). A dohányzó csomagnál van egy plusz izzó a szivargyújtóban más biztosíték(ok)on. Küldök kapcsolást, amint meglesznek a hiányzó adatok.

A (feltétlelezett) kapcsolás szerint is az FR29 15A lesz a szivargyújtó biztosítéka, amely a hátsó elektronikus modulban van. Ennek a biztosítékfoglalatnak egyik pontján sincs feszültség?

Az akkuról közvetlenül lejön az FB5 és FB6-os 80-80A-es biztosíték, amelyek a motortérben vannak. Az FB6 teljesen a jobb oldalon, az FB mellette balra (elvileg ez két kisebb, balra tőle négy testesebb biztosíték van). Az FB5 és FB6 az XR6-os csatlakozó 1-es és 2-es lábaira vannak kötve (amely elvileg az elektronikus modul jobb alsó sarkában található, de erről is tudok küldeni rajzot). Az XR6 1-es és 2-es lába az elektronikus modulban össze van kötve. Ez megy rá az FR29-re és még sok más biztosítékra: FR1...4, FR22...24, FR26...27, FR30, FR33.

Az FR29-esen kívül a fent felsorolt biztosítékok foglalatában van feszültség? Mert ha ott van, akkor a hiba az eletronikus modul mögött is lehet, ahol az XR6 felől leágaznak a vezetékek.
(#) Lezli46 válasza freddyke hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Pompås..., visszajelzek a tõrténésekŕől- ha kell kell küldõm a rėszletes adatokat is..,
hėtfõn kerül vissza az autó.., a leirtakkal vizsgålódásával fogok nyitni!!!
Esetleg azt a rajzot elkūldhetnéd még. Köszi.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Dec 2, 2018 /
 
Nagyon szupi vagy---követlek--jelentkezem hétfőn.

üdv laci
(#) patexati hozzászólása Dec 7, 2018 /
 
Sziasztok! Egy barátom Opel Astra G y17dt (isuzu motoros) autójával küzdünk.. Gondol egyet megáll magától,megy megint megáll. Szédszedtem az adagolóvezérlőt vért izzadva kiforrasztottam az egész nyákot,átforrasztottam az egészet mindkét oldalon még a soklábúakat is,lemostam visszaforrasztottam a helyére és ugyanaz a hiba. Fetek jók égés nem volt bent sehol..Valami tipp kéne mi lehet még a baj? A mennyiségszabályzó szelepre is gyanakodunk de nem tudom mekkora az ohmikus esetleg induktív ellenállása kb milyen értékre kéne számítani? Valaki írjon legyen szíves ki tud valami infót!
(#) freddyke válasza patexati hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Nem tartom jó ötletnek a tippeléses alapon átforrasztani paneleket. Kis eséllyel segít, de könnyen gallyra lehet vágni vele bármit. Miért gondolod, hogy csak eletromos hiba lehet? Az üzemanyag útját végignéztétek? Hibakód van? Ha igen, kivillogtattátok? Ugyanezen az oldalon, egy másik probléma kapcsán felmerült az élőadat olvasás, amellyel esetleg le lehetne szűkíteni a hiba forrását.
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Benzines, idős Astráknál a forgás jeladó szokott hőfokfüggővé válni. Ha bemelegszik, nem ad jelet, a vezérlés elállítja az üzemanyagszivattyút. Esetleges baleset miatt megálló motor ne okozzon tüzet.
(#) patexati válasza freddyke hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Szia! A hibakód P0251 (ez sok esetben EDU hibára utal ezért lett átforrasztva) sajnos nem tudok a környéken senkit ki ki tudja olvasni az élőadatot..Az üzemanyag útjában mire gondolsz van valami ami itt el szokott dugulni?
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2018
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Szia! Igen hallottam róla de ez isuzu motoros diesel.Mindenki adagolóvezérlőt emleget hibára de én nem találtam bent rossz vagy égett alkatrészt mert mértem a feteket kondikat mikor szét volt forrasztva..El is indul vele meg megy de gondol egyet és megáll..Ha a fetek rosszak aligha indulna el..
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2018
(#) freddyke válasza patexati hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Ez az egy hibakódod van? Ezt a fórumoldalt érdemes lenne elolvasnod, vannak benne tippek. Vagy itt az utolsó hozzászólásban az alsó link-re kattintva képeket láthatsz a vezérlőjavításról. Gondolom ugyanezt csináltad, de hátha ad további tippeket.
Nekem még szererncsére nem volt gondnom az üzemanyagrendszerrel. Olvastam, hogy sokaknak az üzemanyagpumpa okoz problémát. Eltömődhet az üzemanyagszűrő, de a tanktól kezdve bárhol lehet probléma.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2018
(#) patexati válasza freddyke hozzászólására (») Dec 8, 2018 /
 
Köszönöm! Igen ez a hibakód van csak! A forrasztásnál azt csináltam én is mit a képen íi említ,hogy felreped az smd pad de át lett az egész forrasztva a másik oldalon is ott több cucc van. A nagy elko jó de a lábait írja ,hogy az kritikus forrasztásilag lehet még egyszer megnézem.. Az a baj ez a nyák háromrétegű és nem látni mindent..
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2018
(#) patexati hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Mondjuk szerintem a képeken lévő adagolóvezérlő nyák vagy gyárilag nem jól forrasztott vagy valaki meglazította a csavart forrasztás elött illetve nem húzta meg csak akkor mikor már be lett a nyák forrasztva..A sorrend kulcsfontosságú mivél a nyák ráadásul három rétegű..
(#) VIM válasza patexati hozzászólására (») Dec 8, 2018 /
 
Szia! Rakok fel egy néhány képet, talán segít valamit kideríteni. A vezérlő csatlakozójánál mérhető pontokról is tudok mutatni adatokat, akár szkópos jelalakot is. Ha kell, majd szólsz, hogy mit mutassak belőle vagy mire volnál kíváncsi a méréshez.
Következő: »»   91 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem