Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC-DC konverter
 
Témaindító: Placi84, idő: Nov 10, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   116 / 131
(#) Kovidivi válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 11, 2018 /
 
Van rengeteg IC, aminek a feszültségosztója a tokon belül található, nem módosítható.
1N4007: a képeken jelölt feedback ellenállásokat kell módosítanod. Olvasd le az értéküket, és a helyzetüket is határozd meg, melyik csatlakozik a pozitív-, és melyik a negatív kimenetre.
(#) kameleon2 válasza pumukli40 hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Szia! Most szedtem szét egyet. 5kW-os trafó van benne 80kg volt. Elég komoly elektronikát tartalmazott. Neked szigetüzemre kell vagy online? Mert szigetüzemnél csak a trafó vagy 40-50eFt. Mást meg nem érdemes a véges zárlattűrő képesség miatt. Hálózatnál meg engedély nélkül nem igazán használható. A többi mód nem annyira rentábilis. Ha kell, itt van nálam egy vagonnyi alkatrész hozzá. Elektronika, doboz, trafó, IGBT (600V/700A). Az eredeti elektronika amúgy nem volt az igazi, Infineonnak vannak tiszta színuszos meghajtói, amit csak az IGBT-hez kell csatolnod. Ez a trafó ami nálam van 120V-ból állít elő 220V-ot, de kényelmesen áttekerhető.
(#) Epu2 hozzászólása Nov 8, 2018 /
 
Én is most szedtem szét a három, gyárilag nem működő MT3608-2A modulból a másodikat. Pontosabban a trimmer-potenciométert, a shottky diódát és az induktivitást. Ki mértem a három alkatrészt. Az első kettő rendben, de az induktivitás, amire 220 volt ráírva, gondolom 22 µH, a műszer csak némi ellenállást mért. A 33 µH-st annyinak is mérte, ca. Ha kipróbálom egy másik induktivitással, remélem akkor sem működik, mert zabos leszek, mint a vidéki lószerszám.
(#) Kovidivi válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 8, 2018 /
 
A modul azonnal elhalálozik, ha a bemenetén nagyobb a feszültség, mint a kimenetén. Gyárilag fogalmam sincs, hova van állítva a modul, de talán 12V környékére. Ha te 12V, vagy afölötti feszültségről próbáltad, akkor nagy az esélye, hogy emiatt purcant ki. Én 3V-tal szoktam megtáplálni, beállítom a kimenő feszültséget ahova akarom, majd ezután rakom be az eredeti helyére.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2018
(#) cimopata hozzászólása Nov 8, 2018 /
 
üdv,

Nem tudom merre kérdezzem mit gondoltok létezhet 470nF 250v MLCC kondenzátorl csupán 1210-es méretben ráadásul ilyen áron?

Bővebben: Link
(#) Peter65 válasza cimopata hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Van kondenzátoros téma.
Egyébként óva intelek. Korábban kellett 50-100V-os viszonylag nagy kapacitású kerámia kondenzátor. Több típust vettem, de egyik sem abból az anyagból volt, amit írtak, azaz X7R helyett valami lényegesen gyengébb. Kimértem a kondenzátorok feszültség-kapacitás karakterisztikáját, és katasztrofális. 0V-on nagyjából meg volt a kapacitás, de sokszor már a névleges feszültség felén 5-10% alá esett. Szerintem ez az az alkatrész, amit például nem szabad Kínából venni, bármilyen nagy is a csábítás. A Lomex-es kondikat is megmértem amiket vettem, de azokkal nem volt baj, próbálj meg azokból építkezni.
(#) bajuszvas hozzászólása Nov 26, 2018 /
 
Sziasztok!
Volt egy ad85063 IC-s autós töltőm. Sikerült ketté törnöm. Új nyákot csinálnék hozzá. De néztem itt a fórumban is, hogy elég gyenge a ráírt 2.1 A + 1 A-hez képest 700 mA-t ad le.
Helyette más vagy teljesen felejtsem el?
Ezt néztem ki https://www.hestore.hu/prod_10001350.html

Vagy vegyek egy ilyet
Ezek elbírnak egyszerre két 1A környéki fogyasztóval?

Választ előre is köszönöm!
(#) latyakosa válasza bajuszvas hozzászólására (») Nov 26, 2018 /
 
Hello,
Az MC34063 kb 500mA-t fog tudni külső kapcsoló elem nélkül 5V-n, valamint a ad85063-t is felejtősnek gondolom.

Tartok tőle, hogy az ebay-s modulból is jobb választás 1-1-t tenni a két fogyasztóra.
Viszont a dobozolással is meg kell küzdened ez esetben!
(#) bajuszvas válasza latyakosa hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Köszönöm!

Tudsz valamit ajánlani? Jó lenne egybeépített vagy kitt és ugye be kell férnie a szivargyújtó csatlakozóba.

Az MC34063 akkor nem is tud 1.5A-t ?
(#) latyakosa válasza bajuszvas hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Az MC34063-s IC-ben lévő tranzisztor csúcsárama 1,5A, ezt a konverzió alatt igen kis időre el is éri. De melegedni fog, és vissza fog szabályozódni. Egy-két ismerősnek - amíg a komolyabb magas fekvenciás DC/DC konverter árak nem lettek elég olcsók - csináltam olyat, hogy 2 IC párhuzamosan kapcsoltam ez elfért az eredeti tokban, de ez csak olyan gyógytapasz, nem megodás a mai áramigényes fogyasztóknak, telefonoknak. Ha kiegészíted külső kapcsoló elemmel pl mosfet akkor lehet belőle combosabbat gyártani. Ez esetben az áramkör mérete/dobozolás lesz megint a probléma.

Az Ebay-s modulok a bennük lévő műszaki tartalom alapján jó lehet, de személyes tapasztalatom még nincs velük.

C opció veszel: valamit készen a távolkeletről, de ebben sincs igazán tapasztalatom. A Blitzwolf termékeknek állítólag jó a minőségüek.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2018
(#) Kovidivi válasza latyakosa hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Bővebben: Link Ez a kis nyák garantáltan tudja a 2A-t, hosszú távon is, ha nincs bezárva légmentesen valahova, akkor 2.5A-t is, többet viszont nem, közbelép a hővédelem. Nagyon szuper kis cucc, olcsó is.
(#) imiciti hozzászólása Nov 30, 2018 /
 
sziasztok.kezdő vagyok, ez a felvetésből is nyilván látszik.

A felvetés:
Adott egy 12 Ah 12V normál akkumulátor (könnyen hordozható, feltöltött).
az autómban lévő 60 AH 12V akkumulátort szeretném vele tölteni. (nincs ki-be szerelés, utcán és messze álla az autó és nem tudom fázisra tenni és tölteni...)

Tervezett töltés: 500-800mA, 14,2 V-on. (ez annyira elég, hogy egy éjszakára ha beszerelem a nagy akksi mellé, akkor lead annyit, hogy az autó reggel induljon, esetleg 2-3 alkalommal megismételhető a művelet, hiszen nyilván merül a kisebb)

A kérdés: ez a step up megfelelő-e?:
Bővebben: Link (250W max 10A, az első a legördülőből)

Nem érdekes, ha a kicsi akksi lemerül, majd feltöltöm. (pontosabban azért a 500-800mA tervezett töltőáram, hogy 8h töltés után se merüljön nullára)

Megoldható a bemutatott termékkel? Vajon az automatán állítja az értékeket?ahogy merül a kicsi és esik a feszültsége, a töltőáram és a töltőfeszültség konstans maradjon, hiszen ez a feladat.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2018
(#) eSDi válasza imiciti hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Üdv!

Teljesen felesleges szerintem. 60Ah-ból ítélve dízel üzemű lehet a járgány. Ebben az esetben, ha nem indul, akkor nem biztos, hogy az akku a probléma. Izzító gyertyákat, generátort meg kell nézni. Nekem volt a generátorral problémám, nem jelzett hibát a kocsi (felújítás után a több napi -15°C, -20°C sem volt probléma). Ha nagyon hideg van reggel, én 2x szoktam izzítani és hosszabb úton megyek munkába és haza városon belül, hogy legyen ideje feltölteni.
Másrészt egy másik nagyobbacska akksi kell és berakod a csomagtartóba, reggel induláskor bikakábellel rákötöd az akksira, ha nem indulna az autó. Aztán néha felviszed éjszakára tölteni.
(#) Elektro.on válasza imiciti hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Szia!

Hibás a meglátásod!
Idézet:
„ahogy merül a kicsi és esik a feszültsége, a töltőáram és a töltőfeszültség konstans maradjon, hiszen ez a feladat.”

Ha tanultál fizikát akkor tudod , hogy ilyen nincs. Ahogy töltődik az akku, konstans töltő feszültségnél csökken a töltő áram. Ha öreg és rossz az aksi, vagy nem bírja a hideget akkor amúgy sem tudod feltöltenia 12 Ah kapacitásról a 60 Ah -t . esetleg ceruza elemről?

Egyébként a linkelt áramkör konstans feszültséget szeretne tartani. Az áram már a rákapcsolt fogyasztótól függ.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2018
(#) proli007 válasza imiciti hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Hello!
A megfogalmazásod ad okot a félreértésekre (de ez természetes). CSak a tisztánlátás végett..
A konverteren állítható a kimeneti áram maximuma és a kimeneti feszültség maximuma. Tehát ezek korlátozó határértékek. A töltés úgy fog lezajlani, hogy amíg a töltendő aksi feszültsége a beállított 14,2V alatt van, addig a beállított töltőáram értéke lesz állandó. Amikor pedig eléri a 14,2V feszültséget, a feszültség lesz állandó és a töltőáram fog csökkenni.
De nyilván a 60Ah-ásd aksit vagy 5-ször kellene tölteni a 12Ah-ás aksiből, hogy fel legyen töltve. Vagy is nem fog túl sokat hozni a rátöltés. Annyiban viszont igen, hogy "mozgatja" a nagy aksit és tapasztalat szerint akkor könnyebben indít. De ahogy írták is, ha Diesel a motor, sz nagy gond, mert ott az izzítás viszi el a jelentős energiát és ehhez jön még az indítómotor durva árama. De ennek értékelése, a Te gondod.
Viszont a problémát pont a konverter fogja okozni. Mert mikor csökken a kis aksi feszültsége, hogy a konverter tartani tudja az addigi töltőáramot, egyre nagyobb áramot fog felvenni a kis aksiból. Így annak feszültsége egyre gyorsabban fog esni. Vagy is ha nincs a bementi oldalon "minimum feszültség korlátozás", akkor ki fogja nyírni a kis askit. Mert képes lesz a kritikus értéke alá meríteni azt. Igazából erre is szükség lenne. Mert addig nem lesz gond, míg a kis aksi töltése képes lesz a nagyot teljesen feltölteni, mert ekkor a felvett áram akár 10mA-ra is csökkenhet. De mihelyt erre nem képes (vagy is 12Ah-nál több hiányzik a nagyból) már is gond lesz. A másik, hogy bár nekem nem volt kezemben még ilyen szerkezet, de az adatlapon azt írják hogy a bementi oldalon polaritás védelem van, a kimenetén viszont biztos nincs. Ha fordítva tennéd rá véletlenül, annak nagy füst lenne a vége. Tehát bizti kellene a kimenetre, de attól még az áramkör meghibásodhat egy ilyen esetben. De legalább nem ég minden.
(#) kleinie válasza imiciti hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Jobban jársz, ha veszel egy új akksit. Nem éri meg az egész macera. 70-75 Ah akku kb. 25.000 Ft. Ezért már egy jobbfajta, nagy indítóáramú akkut is adnak.
(#) Bakman válasza imiciti hozzászólására (») Nov 30, 2018 /
 
Ha nem indul könnyen az autó, az önindítót is érdemes átvizsgálni. Kopott csapágyazás esetén jelentősen gyengül...
(#) cimopata hozzászólása Dec 2, 2018 /
 
Autóakkumlátornál nem is a lemerülés a probléma szerintem hanem az áthűlt elektrolit és a megnövekedett belső ellenállás. Még nem próbáltam de szerintem ha lenne indítás előtt egy 30 perccel időzítő ami kis terheléssel átmelegítené az akkut az szerintem sokat segítene. Egyrészt a terhelőáram is melegít belülről másrészt az oldalára tapasztott fűtőtapasz is.

De ugyan ezt meg lehetne szerintem csinálni egy 90% os kitöltéssel futó flyback trafós DC-DC konverterrel kisütés 1/10-ed árammal és a szekunderen nagy impulzusárammal visszatöltés. A hideg akku miatt a megnövekedett belsőellenálláson a nagy visszatöltőáram akkor belső hőveszteséget okozna hogy magától előmelegítené az akkut.

Persze mindez csak elmélet.
(#) Ge Lee válasza imiciti hozzászólására (») Dec 3, 2018 /
 
Idézet:
„sziasztok.kezdő vagyok, ez a felvetésből is nyilván látszik.”
Igen. Amikor egy gépjármű akku odaér hogy reggelente nem indít, akkor azzal csinálhatsz bármit, a dolognak egyetlen orvoslási módja van mégpedig a csere. Ha minden indítás alkalmával az akku teljes térfogatában biztosítani tudnád azt a 20-25 fokos hőmérsékletet, még akkor sem lenne garantált a biztos indítás, mert a megnőtt belső ellenállás miatt még akkor is pótolni kellene azt a hiányzó 50-100A-nyi indítóáramot. Hidd el, tapasztalatból mondom, felesleges nyűg és macera. Új akkut kell venni.
Illetve ha nem túl szulfátos akkor még a szulfátoldó segíthet rajta, általában 1-2 évet lehet vele nyerni, de az 3-4 napos munka és ki kell hozzá venni az akkut a kocsiból. Nagyobb motoroknál, ahol indításkor jobban igénybe van véve az akku 1, a kisebbeknél 2 évet is jelenthet pluszban, öregemnek 2 évvel sikerül megtoldanom az akku élettartamát az 1.4-es Fiat-jában.
(#) szsrobert válasza eSDi hozzászólására (») Dec 3, 2018 /
 
Ritkan toltve elszulfatosodik a nagy akku ido elott.
(#) szsrobert válasza imiciti hozzászólására (») Dec 3, 2018 /
 
Kar ezert meriteni a 12Ah akkut, dupla koltseg.
Ha a penztarcad ellensege vagy rakotheted a nagyra is. Test kozos, a kis es nagy akku pozitivja koze tegyel egy 12V 20-35W izzolampat aramkorlatnak.
Benzinest, Ladat 1,5 Ah valos kapac akku is inditotta, uj koraban 55Ah volt nevleg.
(#) Remci hozzászólása Jan 15, 2019 /
 
Sziasztok!

Kérdésem lenne, hátha tud valaki segíteni. Nos az ismerősöm újból elővette,hogy a kamionjába kellene egy áramkör, aminek a bemenő feszültsége 24-30vközött lenne és a kimenete tudna 5v 5-6A-t. 5db USB aljzat lenne rá kötve, mobilt, navigációt ,ilyesmiket töltene róla.Az fontos lenne,hogy a rádió vételt ( autórádió ) ne zavarja és ne fűtsön mint egy kályha. Van egy ilyenem Bővebben: Link , ez szerintetek megfelelne a célra? Elbír ez mondjuk 5A-t folyamatosan külön hűtés nélkül? Bár azt sem tudom hogy erre kell-e, vagy hogy lehet hűtést rakni. Szerintetek?
(#) Peter65 válasza Remci hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Szia!
Nem egyszerű dolgot akarsz. Ami áteresztős táp az mind fűt, ami meg jó hatásfokú kapcsoló üzemű, az meg könnyen termel olyan zavarokat, amik zavarhatják a rádiót.
Ha nem fűthet, akkor mégis kapcsoló üzemű kell, de akkor olyan fajta, a minél kevesebb zavart termel, ami leginkább a rezonáns átalakítókra jellemző, és még persze a bemenetre és a kimenetre RF szűrőt kell tenni, és az egészet egy árnyékolt dobozba beépíteni.
A kiválasztott panelt én nem ismerem, és a szükséges feszültségszinten nem tudok róla, hogy kapható lenne rezonáns átalakító. Esetleg ha te nekiállsz, Skori oldalán van kisfeszültségű rezonáns átalakító, ami jó eséllyel átalakítható mondjuk 24/7V-osra, utána meg egy áteresztó stabilizátort teszel még. Bővebben: Link
(#) kadarist válasza Remci hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Szia!
Jó lesz és nem kell neki hűtés, mivel jó hatásfokú kapcsolóüzemű konverterről van szó. De ha jobban megnézed, akkor hely sincs kialakítva a hűtés felszereléséhez. A kimeneti feszültséget beállítod a helitrimmerrel, rákötöd az USB-aljzatokat és már készen is van.
(#) Remci válasza Peter65 hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Szia!

Köszi a linket,nézem. De ez így bonyolultabb lenne picit szerintem, de még vacillálok. Köszi
(#) Remci válasza kadarist hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Szia!

Köszi a választ, akkor ennél maradok. Igaz hogy nem láttam hűtésnek helyet, de gondoltam megkérdem, biztos ami biztos. De mit javasolsz? Tegyek külön biztosítékot a bemenetre és a kimenet és az USB aljzatok közé? Valamint mennyi lehet az esélye annak,hogyha netalán tönkremegy valami oknál fogva a konverter, akkor a teljes feszültség kijut az USB csatlakozókra,így esetleg tönkre téve a rákapcsolt eszközöket?
(#) Bakman válasza Remci hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Kizárni semmit sem lehet. Az viszont inkább jellemző, hogy a kapcsolóüzemű tápegységek leállnak hiba esetén, mintsem a kimenet megszalad. Ha a konvertert hűteni kell, egy ventilátorocska megteszi.
Lehet biztosítékot is használni de az mire kiég, tönkremehet valami. A bemeneti oldalra jó (a 24 V-os rendszer kibíra a rövid ideig tartó nagyobb áramot), a kimeneti oldalon kb. felesleges. Ha a rákötött eszköz zárlatos, a tápegység bírni fogja.
(#) kadarist válasza Remci hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Jó ötlet az aljzatonkénti biztosíték, mert így egy esetleges zárlat 10A-e nem fog végigmenni a zárlat helyéig. A rövidzárvédelem milyenségéről pedig nincs infó, hogy átmegy-e áramgenerátorba (ez a rosszabb) vagy lekapcsol egy újraindításig.
(#) Remci válasza Bakman hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Igazad van, ezt elfelejtettem. Most hogy jobban belegondolok, idáig én is csak olyan kapcsoló üzemű táppal találkoztam, ami kimeneti zárlat esetén lekapcsolt. Remélem ez is olyan. De gondolom zárlatos eszközt csak nem kötnek rá,bár az ördög nem alszik.
(#) Remci válasza kadarist hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Akkor biztos ami biztos alapon csak beteszek minden aljzat elé egy 1A-os biztosítékot, ártani nem árthat. De lehet hogy azért kipróbálom előtte, vajon mit csinál a konverter egy esetleges zárlat esetén.
Következő: »»   116 / 131
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem